- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Růžový Panter
- Pandy
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět #2941
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Letošní zima která jistě velmi rmoutí lyžaře naopak modelářům vyhovuje opět přes víkend ukázala svojí lepší stránku a opravdu velmi pěkné počasí umožnila pokusný start Růžového pantera na vylepšený a tentokrát již poslední verzi hybridního motoru.
Jako motor jsem použil komponenty od Rousetech a papírové lajnery od RCS. Jako palivo bylo použita licí PU hmota 431 s přídavkem 24% AP 15% Al 1,5% CuO a 1,5% benzoanu měďnatého. Vše vakuováno a po 24hod tuhnutí ještě 15 hod dopečeno při 60stC . Výhodou je velmi dobrá přesnost a licovatelnost všech komponentů do sebe.
Trysku jsem použil grafitovou z izostatického uhlíku . Hmotnost N2O byla 720g. Vstřikovač 6x1,3 mm.
Nevýhodou ale víkendového počasí byl 3 st C venkovní teploty tudíž i o něco menší tlak v nádrži s plynem takže dosažená výška byla 1063 m . \počítal jsem spíš něco kolem 1250 m . Uvidíme ale v létě.
Při výmetu v apogee ale došlo k zamotání padákových šňůr opět se záhadně vypnul vypínač letové elektroniky a šňůry pravděpodobně strhly i letovou kamerku jenž je někde v nenávratnu. Takže video z letu bohužel chybí.
Jako motor jsem použil komponenty od Rousetech a papírové lajnery od RCS. Jako palivo bylo použita licí PU hmota 431 s přídavkem 24% AP 15% Al 1,5% CuO a 1,5% benzoanu měďnatého. Vše vakuováno a po 24hod tuhnutí ještě 15 hod dopečeno při 60stC . Výhodou je velmi dobrá přesnost a licovatelnost všech komponentů do sebe.
Trysku jsem použil grafitovou z izostatického uhlíku . Hmotnost N2O byla 720g. Vstřikovač 6x1,3 mm.
Nevýhodou ale víkendového počasí byl 3 st C venkovní teploty tudíž i o něco menší tlak v nádrži s plynem takže dosažená výška byla 1063 m . \počítal jsem spíš něco kolem 1250 m . Uvidíme ale v létě.
Při výmetu v apogee ale došlo k zamotání padákových šňůr opět se záhadně vypnul vypínač letové elektroniky a šňůry pravděpodobně strhly i letovou kamerku jenž je někde v nenávratnu. Takže video z letu bohužel chybí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2609
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Třetí start byl v podstatě neplánovaný , ale vzhledem že byl opravdu pěkný podvečer ,příchod avizované teplé fronty byl už opravdu znát a naprosté bezvětří mě vyprovokovalo udělat ještě třetí závěrečný start. Kupodivu příprava na start nezabrala ani tolik času. Palivo obsahovalo ale už 30% AP a tady bych už řekl byl překročen pomyslný "Rubikon"
Taky motor dostal pořádný záhul a po delaboraci bylo patrné že nerez pouzdro je v 2 místech poměrně dost tepelně namožené. Jsou patrné typické modré stopy na nerez povrchu. Ochranný vnitřní lajner je na jednom místě totálně propálený. Motor sice přežil bez dalšího nebo spíše nevratného poškození a půjde znovu použít . Ovšem jít s AP nad 25% už rozhodně nejdu.
Druhý let ukázal ,že přídavek práškového hliníku v tomto případě 15% opět zvedne výkon a tudíž dostupnost rakety . Bez Al s stejným obsahem AP letěl o dobrých 200m méně. Dostup 1 km a 20 metrů bylo překvapení i pro mě. Přitom se jednalo o odlitý motor "zmetek" a měl v sobě patrné lungry ,ty jsem sice tak nějak zatmelil tmelem co byl po ruce ,ale na chodu motoru to bylo už jen zvukově patrné. |Kupodivu letěl bez problémů 1 km.
Zklamání byl první start do kterého bylo vloženo velké množství práce a hlavně nadějí a očekávání o penězích ani nemluvě. Bohužel selhala ta nešťastná 15 mm světlička jenž byla s největší pravděpodobností dvojbarevná a na tom barevném přechodu se odloupla a pyroventil se neotevřel tím pádem na 100% . Jinak by to byl majestátní 8 sekundový let na plný výkon ,jenž je o dobrých 250Ns větší než motory 007.
Opět se ukázaly drobné nedostatky a to v těch 15 mm světličkách . Ty musí být rozhodně pouze a jen jednobarevné. jakékoliv jiné kompozice / jsou někdy značeny barva + X např. GX / jsou naprosto nevhodné. Což ukázal i test na stendu . Bohužel nějakou záhadou se zrovna tato světlička přimotala do těch jednobarevných .
Taky motor dostal pořádný záhul a po delaboraci bylo patrné že nerez pouzdro je v 2 místech poměrně dost tepelně namožené. Jsou patrné typické modré stopy na nerez povrchu. Ochranný vnitřní lajner je na jednom místě totálně propálený. Motor sice přežil bez dalšího nebo spíše nevratného poškození a půjde znovu použít . Ovšem jít s AP nad 25% už rozhodně nejdu.
Druhý let ukázal ,že přídavek práškového hliníku v tomto případě 15% opět zvedne výkon a tudíž dostupnost rakety . Bez Al s stejným obsahem AP letěl o dobrých 200m méně. Dostup 1 km a 20 metrů bylo překvapení i pro mě. Přitom se jednalo o odlitý motor "zmetek" a měl v sobě patrné lungry ,ty jsem sice tak nějak zatmelil tmelem co byl po ruce ,ale na chodu motoru to bylo už jen zvukově patrné. |Kupodivu letěl bez problémů 1 km.

Zklamání byl první start do kterého bylo vloženo velké množství práce a hlavně nadějí a očekávání o penězích ani nemluvě. Bohužel selhala ta nešťastná 15 mm světlička jenž byla s největší pravděpodobností dvojbarevná a na tom barevném přechodu se odloupla a pyroventil se neotevřel tím pádem na 100% . Jinak by to byl majestátní 8 sekundový let na plný výkon ,jenž je o dobrých 250Ns větší než motory 007.
Opět se ukázaly drobné nedostatky a to v těch 15 mm světličkách . Ty musí být rozhodně pouze a jen jednobarevné. jakékoliv jiné kompozice / jsou někdy značeny barva + X např. GX / jsou naprosto nevhodné. Což ukázal i test na stendu . Bohužel nějakou záhadou se zrovna tato světlička přimotala do těch jednobarevných .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
-
- Offline
- Moderátor
-
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 10 měsíců zpět #2603
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Velká gratulace Pandymu ,
v Sázené v rámci druhého letu překonal 1 km , v rámci třetího letu dosáhl cca 998 m - teda opět skoro 1 km!!
A to ještě neletěl s casingem od RouseTechu , v prvním letu kvůli pyrotabletě palivo v podstatě vyhořelo bez N2O!
Takže má ještě výkonovou rezervu. Necháme se překvapit dalšími lety.
U toho třetího letu mne dost překvapil mohutný zvuk motoru, velikost plamene z trysky je impozantní.
Na ukážku dva snímky z třetího startu Pantera.
Díky Pandy za zážitek.
Mirek
v Sázené v rámci druhého letu překonal 1 km , v rámci třetího letu dosáhl cca 998 m - teda opět skoro 1 km!!
A to ještě neletěl s casingem od RouseTechu , v prvním letu kvůli pyrotabletě palivo v podstatě vyhořelo bez N2O!
Takže má ještě výkonovou rezervu. Necháme se překvapit dalšími lety.
U toho třetího letu mne dost překvapil mohutný zvuk motoru, velikost plamene z trysky je impozantní.
Na ukážku dva snímky z třetího startu Pantera.
Díky Pandy za zážitek.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2601
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Tady je graf průběhu letu
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2600
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Video záběr z druhého letu rakety na hybridní motor. Tentokrát motor pracoval jak měl oproti prvnímu nepodařenému startu , jehož příčinou byla vadná pyrotabletka v zažehovači kdy došlo při zážehu k odloupnutí povrchu od tablety a motor se v podstatě nezažehl.
Bohužel nemám nahraný start ,omylem jsem místo zapnutí kameru při natáčení vypnul.
Bohužel nemám nahraný start ,omylem jsem místo zapnutí kameru při natáčení vypnul.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marcelus
- Návštěvník
-
9 roků 11 měsíců zpět #2513
od Marcelus
Odpověděl Marcelus pro téma Růžový Panter
...no jak říkáte... je to borec!!!
A přesně jako Pandy si myslím, že opravdu "velké" motory třídy O a víš už tady (v CZ) bezpečně startovat nelze. Tedy bez předchozího úředního molochu....což si zatím nedovedu představit. Byl jsem v Praze na úřadu civilního letectví a když jsem jim řekl, že bych třeba letěl 3km vysoko, tak vyvalily kukadla a v podstatě si nevěděli rady co s tím. Nakonec že prý bude nejlepší, dohodnout se s vojákama ve voj. prostoru..... M
A přesně jako Pandy si myslím, že opravdu "velké" motory třídy O a víš už tady (v CZ) bezpečně startovat nelze. Tedy bez předchozího úředního molochu....což si zatím nedovedu představit. Byl jsem v Praze na úřadu civilního letectví a když jsem jim řekl, že bych třeba letěl 3km vysoko, tak vyvalily kukadla a v podstatě si nevěděli rady co s tím. Nakonec že prý bude nejlepší, dohodnout se s vojákama ve voj. prostoru..... M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.474 sekund