- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Trysky z ROS 40 a ROS 50, upravované.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
6 roků 5 měsíců zpět #4796
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Trysky z ROS 40 a ROS 50, upravované.
Ahoj Pipoš ,
ako som už písal:
www.raketaci.cz/index.php/forum/material...aktoplastu-termosetu
"Jde obecně o trysky na jedno použití."
Štruktúra reaktoplastu - termosetu sa narušuje nielen povrchovo, ale aj podpovrchovo.
Pri druhom použití môže dôjsť k oddeleniu (odlúpnutiu) materiálu, čím dôjde k zmene zahradenia a aj narušeniu prúdenia spalín v tryske.
V USA v rámci High Power Rocketry sa "bakelitové" trysky štandardne používajú pre AP palivá, použiť sa dajú aj pre iné palivá ( napr. candy-cukráky).
Takéto trysky sú používaná aj v niektorých vojenských raketách.
Príspevok je myslený - ako možnosť využitia dostupného materiálu.
Mirek
ako som už písal:
www.raketaci.cz/index.php/forum/material...aktoplastu-termosetu
"Jde obecně o trysky na jedno použití."
Štruktúra reaktoplastu - termosetu sa narušuje nielen povrchovo, ale aj podpovrchovo.
Pri druhom použití môže dôjsť k oddeleniu (odlúpnutiu) materiálu, čím dôjde k zmene zahradenia a aj narušeniu prúdenia spalín v tryske.
V USA v rámci High Power Rocketry sa "bakelitové" trysky štandardne používajú pre AP palivá, použiť sa dajú aj pre iné palivá ( napr. candy-cukráky).
Takéto trysky sú používaná aj v niektorých vojenských raketách.
Príspevok je myslený - ako možnosť využitia dostupného materiálu.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
6 roků 5 měsíců zpět #4795
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma Trysky z ROS 40 a ROS 50, upravované.
A jak takove trysky vypadaji po pouziti? Jsou vicenasobne pouzitelne? V sorbitolovem motoru asi ano, ale obavam se, ze s kompozitnimi metalizovanymi palivy se to bude propalovat... ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
6 roků 5 měsíců zpět #4794
od Mirek
Trysky z ROS 40 a ROS 50, upravované. vytvořil uživatel Mirek
Nepoužité trysky z těchto motorů jsou zajímavým materiálem pro jejich úpravy do našich motorů. Jde o trysky s více – združenými tryskovými otvory.
Tryska ROS 40
v „surovém“ stavu nemá ani jednu ze čtyř trysek průchozí, otvory fí 2,5 mm vznikají až v další výrobní operaci. Vnější rozměry jsou fí 32,8 x 14,3 mm ( maximální výška).Tryska má v horní ( vtokové) části válcové osazení se šesti dosedacími výstupky poloválcového tvaru na které dosedá v motoru palivové zrno. Po odsoustružení těchto výstupků případně i osazení, získáváme válcovou část s výškou cca 11-12 mm o průměru cca 32,8 mm. Pro část motorů je použitelná i v této délce.
Tryska ROS 50
Tato tryska je větší - fí 40,5 x 16 mm (maximální výška), má 5 otvorů (trysek) o průměru 3,2 mm ( z toho jsou 4 trysky rotační a jedna středová). Tryska má na obvodu dvě drážky ( po 180 o) poloválcového profilu zasahujícími zhruba do 60% výšky trysky. V horní ( vtokové) části má tryska opět válcové osazení se šesti dosedacími výstupky poloválcového tvaru na které dosedá v motoru palivové zrno, podobně jako u ROS 40. Na spodní ( výtokové) straně jsou vylisované dva neprůchozí otvory fí 4,5 mm x 5,5 mm ( hloubka). Výstupní okraje rotačních trysek jsou vyvýšeny o 1 mm v šířce asi 2,5 mm. Tloušťka tryskového dna je cca 10 mm!
Pro motory s více zrny (větší délka i průměr trysky), je ale tato výška dosti malá pro vytvoření vhodného vtokového, výtokového profilu a také dostatečně dlouhého hrdla trysky.
To vedlo k myšlence „udělat“ delší trysku „složením z více kusů trysek ROS 40, nebo ROS 50 jejich slepením a sešroubováním.
Pro ROS 40 jsem používal šrouby M3x16 mm se zapuštěnou hlavou, pro ROS 50 jsem původně použil M4x16 mm se zapuštěnou hlavou – otvory v trysce jsou akorát pro závit M4.
Později jsem přešel na zase na šrouby M3x16 mm, z důvodu snadnějšího opracovávání při soustružení menších průměrů trysky.
Pro ROS 40 je takto k dispozici polotovar cca fí 32 mm a pro ROS 50 cca fí 36 mm, možné zvětšit na cca fí 40 mm při zalití obvodových drážek ( např. Epoxy).
Na foto v příloze je vidět původní tvary trysek i vznikající „základní“ válcovitý polotovar pro výrobu specifické trysky.
Zatím prakticky úspěšně odzkoušena skládaná tryska z ROS 40 na SB motoru.
Spolupracovníci Marek a Maroš.
Víc foto se nevejde do přílohy ...
Mirek
Tryska ROS 40
v „surovém“ stavu nemá ani jednu ze čtyř trysek průchozí, otvory fí 2,5 mm vznikají až v další výrobní operaci. Vnější rozměry jsou fí 32,8 x 14,3 mm ( maximální výška).Tryska má v horní ( vtokové) části válcové osazení se šesti dosedacími výstupky poloválcového tvaru na které dosedá v motoru palivové zrno. Po odsoustružení těchto výstupků případně i osazení, získáváme válcovou část s výškou cca 11-12 mm o průměru cca 32,8 mm. Pro část motorů je použitelná i v této délce.
Tryska ROS 50
Tato tryska je větší - fí 40,5 x 16 mm (maximální výška), má 5 otvorů (trysek) o průměru 3,2 mm ( z toho jsou 4 trysky rotační a jedna středová). Tryska má na obvodu dvě drážky ( po 180 o) poloválcového profilu zasahujícími zhruba do 60% výšky trysky. V horní ( vtokové) části má tryska opět válcové osazení se šesti dosedacími výstupky poloválcového tvaru na které dosedá v motoru palivové zrno, podobně jako u ROS 40. Na spodní ( výtokové) straně jsou vylisované dva neprůchozí otvory fí 4,5 mm x 5,5 mm ( hloubka). Výstupní okraje rotačních trysek jsou vyvýšeny o 1 mm v šířce asi 2,5 mm. Tloušťka tryskového dna je cca 10 mm!
Pro motory s více zrny (větší délka i průměr trysky), je ale tato výška dosti malá pro vytvoření vhodného vtokového, výtokového profilu a také dostatečně dlouhého hrdla trysky.
To vedlo k myšlence „udělat“ delší trysku „složením z více kusů trysek ROS 40, nebo ROS 50 jejich slepením a sešroubováním.
Pro ROS 40 jsem používal šrouby M3x16 mm se zapuštěnou hlavou, pro ROS 50 jsem původně použil M4x16 mm se zapuštěnou hlavou – otvory v trysce jsou akorát pro závit M4.
Později jsem přešel na zase na šrouby M3x16 mm, z důvodu snadnějšího opracovávání při soustružení menších průměrů trysky.
Pro ROS 40 je takto k dispozici polotovar cca fí 32 mm a pro ROS 50 cca fí 36 mm, možné zvětšit na cca fí 40 mm při zalití obvodových drážek ( např. Epoxy).
Na foto v příloze je vidět původní tvary trysek i vznikající „základní“ válcovitý polotovar pro výrobu specifické trysky.
Zatím prakticky úspěšně odzkoušena skládaná tryska z ROS 40 na SB motoru.
Spolupracovníci Marek a Maroš.
Víc foto se nevejde do přílohy ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.278 sekund