Výkon raketových motorů
Výkon raketových motorů
a jejich kategorie
V obchodě můžete koupit motory od 1/8A až do hodnoty G. Označené jako Modelářská (hobby) kategorie. Kdežto motory s inpulzem H a výše Vám prodají jen po předložení dokladu o certifikaci.
Protože každé písmeno představuje dvojnásobek výkonu předchozího, při zvyšujícmí se výkonu bude systém označení pokračovat dále.
Výkon raketových motorů |
|||
Klasifikace | Inpuls | Rozsah | Kategorie |
Modelářská kategorie | 1/8A | 0,00 - 0,3125 NS | Mikro výkon |
1/4A | 0,00 - 0,625 NS | Nízký výkon | |
1/2A | 0,00 - 1,25 NS | ||
A | 0,00 - 2,50 NS | ||
B | 2,51 - 5,00 NS | ||
C | 5,01 - 10,00 NS | ||
D | 10,01 - 20,00 NS | ||
E | 20,01 - 40,00 NS | Střední výkon | |
F | 40,01 - 80,00 NS | ||
G | 80,01 - 160,00 NS | ||
Certifikovaná kategorie | H | 160,01 - 320,00 NS | Úroveň 1 |
I | 320,01 - 640,00 NS | ||
J | 640,01 - 1280,00 NS | Úroveň 2 | |
K | 1208,01 - 2560,00 NS | ||
L | 2560,01 - 5120,00 NS | ||
M | 5120,01 - 10240,00 NS | Úroveň 3 | |
N | 10240,01 - 20480,00 NS | ||
O | 20480,01 - 40960,00 NS |
Diskutujte o totmto článku ve fórech (29 odpovědí).
Stavitelé "opravdu" velkých modelů s "opravdu velkými motory" si aspoň teoreticky můžou připravovat dobře naplněnou peněženku.
Podle nejnovější tabulky tříd raketových motorů podle Tripoli webu:
www.tripoli.org/MotorImpulseClasses/tabid/152/Default.aspx
Je nejvýkonnějším motorem motor třídy X s Impulzem 20 971 520 Ns !!!
Takový motůrek by při laborací AP palivem s Isp=220 kp/kg s musel obsahovat 9 532,5 kg paliva!!
Při době hoření 10 vteřin by ten motor měl průměrnou velikost tahu 200 000 kp (200 tun ) po celou tuto dobu!!
Takže 40 000 kg model by se zrychlením 5 G po dobu 10 vteřin letěl hezky vysoko ...
Tohle doma udělat bude fakt fuška ...
Motor Classes
Impulse Class Min. Newtons Max. Newtons Min. Pounds Max. Pounds
A 1.25 2.5 .28 .55
B 2.51 5 .55 1.10
C 5.01 10 1.10 2.2
D 10.01 20 2.2 4.41
E 20.01 40 4.41 8.81
F 40.01 80 8.81 17.62
G 80.01 160 17.62 35.24
H 160.01 320 35.24 70.48
I 320.01 640 70.48 140.97
J 640.01 1280 140.97 281.94
K 1280.01 2560 281.94 563.88
L 2560.01 5120 563.88 1127.75
M 5120.01 10240 1127.75 2255.51
N 10240.01 20480 2255.51 4511.01
O 20480.01 40960 4511.01 9022.03
P 40960.01 81920 9022.03 18044.05
Q 81920.01 163840 18044.05 36088.11
R 163840.01 327680 36088.11 72176.21
S 327680.01 655360 72176.21 144352.42
T 655360.01 1310720 144352.42 288704.85
U 1310720.01 2621440 288704.85 577409.69
V 2621440.01 5242880 577409.69 1154819.38
W 5242880.01 10485760 1154819.38 2309638.77
X 10485760.01 20971520 2309638.77 4619277.53
Tabulka ve wordu je v příloze ....
Mirek
Podle nejnovější tabulky tříd raketových motorů podle Tripoli webu:
www.tripoli.org/MotorImpulseClasses/tabid/152/Default.aspx
Je nejvýkonnějším motorem motor třídy X s Impulzem 20 971 520 Ns !!!
Takový motůrek by při laborací AP palivem s Isp=220 kp/kg s musel obsahovat 9 532,5 kg paliva!!
Při době hoření 10 vteřin by ten motor měl průměrnou velikost tahu 200 000 kp (200 tun ) po celou tuto dobu!!
Takže 40 000 kg model by se zrychlením 5 G po dobu 10 vteřin letěl hezky vysoko ...
Tohle doma udělat bude fakt fuška ...
Motor Classes
Impulse Class Min. Newtons Max. Newtons Min. Pounds Max. Pounds
A 1.25 2.5 .28 .55
B 2.51 5 .55 1.10
C 5.01 10 1.10 2.2
D 10.01 20 2.2 4.41
E 20.01 40 4.41 8.81
F 40.01 80 8.81 17.62
G 80.01 160 17.62 35.24
H 160.01 320 35.24 70.48
I 320.01 640 70.48 140.97
J 640.01 1280 140.97 281.94
K 1280.01 2560 281.94 563.88
L 2560.01 5120 563.88 1127.75
M 5120.01 10240 1127.75 2255.51
N 10240.01 20480 2255.51 4511.01
O 20480.01 40960 4511.01 9022.03
P 40960.01 81920 9022.03 18044.05
Q 81920.01 163840 18044.05 36088.11
R 163840.01 327680 36088.11 72176.21
S 327680.01 655360 72176.21 144352.42
T 655360.01 1310720 144352.42 288704.85
U 1310720.01 2621440 288704.85 577409.69
V 2621440.01 5242880 577409.69 1154819.38
W 5242880.01 10485760 1154819.38 2309638.77
X 10485760.01 20971520 2309638.77 4619277.53
Tabulka ve wordu je v příloze ....
Mirek
Tak se nám zřejmě uzavřela tabulka výkonu raketových motorů pro "naše" modely , aspoň podle :
www.thefintels.com/aer/classtable.htm
Letter Class Pound Seconds Total Impulse
A .283 - .562
B .562 - 1.125
C 1.125 - 2.25
D 2.25 - 4.5
E 4,5 - 9
F 9,0 - 18
G 18 - 36
H 36 - 72
I 72 - 144
J 144 - 288
K 288 - 575
L 575 -1,151
M 1,151 - 2,301
N 2,301 - 4,602
O 4,602 - 9,204
P 9,204 - 18,409
Q 18,409 - 36,818
R 36,818 - 73,636
S 73,636 - 147,272
T 147,272 - 200,000* to je cca 900 000 Ns !!!
* FAA max Amateur
Uvažované Isp=100 s , reálné pro sorbitolové palivo , musel by mít tento motor 900 kg sorbitolu.
Příšerná představa to mletí a vaření!!!
Mirek
www.thefintels.com/aer/classtable.htm
Letter Class Pound Seconds Total Impulse
A .283 - .562
B .562 - 1.125
C 1.125 - 2.25
D 2.25 - 4.5
E 4,5 - 9
F 9,0 - 18
G 18 - 36
H 36 - 72
I 72 - 144
J 144 - 288
K 288 - 575
L 575 -1,151
M 1,151 - 2,301
N 2,301 - 4,602
O 4,602 - 9,204
P 9,204 - 18,409
Q 18,409 - 36,818
R 36,818 - 73,636
S 73,636 - 147,272
T 147,272 - 200,000* to je cca 900 000 Ns !!!
* FAA max Amateur
Uvažované Isp=100 s , reálné pro sorbitolové palivo , musel by mít tento motor 900 kg sorbitolu.
Příšerná představa to mletí a vaření!!!
Mirek
Děkuji velmi
Obchod sa vola Hobbylinc a nepriamo cez www.sk-ebay.sk/
V podstate dojde vsetko vratane hazmat veci. Tu je detail objednavky.
Item Qty Description Retail Hobbylinc
aro76407 1 G64-7W Reload Kit 29/40-120 $15.99 $10.69
aro91291 1 Reloadable Motor System 29/40-120 $64.98 $43.29
Subtotal (you saved $26.99) $53.98
Georgia State Tax +$3.78
Shipping and Handling, Insurance $6.90
Total $64.66
V podstate dojde vsetko vratane hazmat veci. Tu je detail objednavky.
Item Qty Description Retail Hobbylinc
aro76407 1 G64-7W Reload Kit 29/40-120 $15.99 $10.69
aro91291 1 Reloadable Motor System 29/40-120 $64.98 $43.29
Subtotal (you saved $26.99) $53.98
Georgia State Tax +$3.78
Shipping and Handling, Insurance $6.90
Total $64.66
Jsem lačný po odpovědi
Z USA ti opravdu přišel nějaký CP motor?? Tak to se opravdu divím.
Pokud to není tajemství kerá prodejna to poslala??
Pokud to není tajemství kerá prodejna to poslala??
Dik, ja mam prave opacnu skusenost. Z US mi to doslo, z EU nie.
Ahoj,
z vlastní zkušenosti. Motor casing s předním a zadním víčkem (tryska je součástí reloadu) je jednorázová investice, koupíš to tedy jen jednou (Pokud to neztratíš) Pak už jen reloady. Reloady "géček" jsou za těch 18EUR.
Doprava za balíček šesti motorů byla 18EUR. Posílá velmi rychle. Z USA ti motor nikdo nepošle. Aspoň jsem zatím nikoho takového nenašel.
Michal
z vlastní zkušenosti. Motor casing s předním a zadním víčkem (tryska je součástí reloadu) je jednorázová investice, koupíš to tedy jen jednou (Pokud to neztratíš) Pak už jen reloady. Reloady "géček" jsou za těch 18EUR.
Doprava za balíček šesti motorů byla 18EUR. Posílá velmi rychle. Z USA ti motor nikdo nepošle. Aspoň jsem zatím nikoho takového nenašel.
Michal
Mirek dakujem.
Nechcem kupovat motory, len som bol zvedavy kde v Europe sa daju kupit vykonnejsie motory.
Pozerajuc na stranku tak ten motor fakt nie je lacna zalezitost:
RMS 29/40-120 Motor casing (cize plast motora s tryskou a zatkou) stoji 45 eur
+ reload, cize samotne palivo a spozdovac napr. G71 za 18 Eur.
Cize jeden start rakety s Aerotech motorom G71, ktory ma parametrovo max. tah 108N vyjde na 63 Eur... Max. hobby vykon pri kompozitnych motoroch je teda 118N a to pri pouziti reloadu G76. Tym myslim motor, ktory si moze hocikto kupit cez tento web. Este by sa to dalo vymysliet cez US web a shipit sluzbu, no to mozno vyjde viac.
To nezahrna cenu na dopravu: Shipments to European countries costs between 18,00 to 32,00 euros (up to 5 kg), depending on destination. Nepisu tam nic o specialnej preprave, takze tie male veci a motory max. do G asi vedia poslat aj takto.
Nechcem kupovat motory, len som bol zvedavy kde v Europe sa daju kupit vykonnejsie motory.
Pozerajuc na stranku tak ten motor fakt nie je lacna zalezitost:
RMS 29/40-120 Motor casing (cize plast motora s tryskou a zatkou) stoji 45 eur
+ reload, cize samotne palivo a spozdovac napr. G71 za 18 Eur.
Cize jeden start rakety s Aerotech motorom G71, ktory ma parametrovo max. tah 108N vyjde na 63 Eur... Max. hobby vykon pri kompozitnych motoroch je teda 118N a to pri pouziti reloadu G76. Tym myslim motor, ktory si moze hocikto kupit cez tento web. Este by sa to dalo vymysliet cez US web a shipit sluzbu, no to mozno vyjde viac.
To nezahrna cenu na dopravu: Shipments to European countries costs between 18,00 to 32,00 euros (up to 5 kg), depending on destination. Nepisu tam nic o specialnej preprave, takze tie male veci a motory max. do G asi vedia poslat aj takto.
Ahoj Rado ,
na prvej strane tejdo debaty, píše Pandy "motory do 120 Ny predáva Ital-Talian".
Myslí tým Taliansky weboshop : SierraFoxHobbies
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/30_47
tu si pozri ktoré motory by si chcel a v akom množstve a pošli cez kontaktný email:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/contact_us.php
žiadosť o ponuku na vybraný tovar aj s dopravou, aby si mal predstavu o reálnej cene ....
Mirek
na prvej strane tejdo debaty, píše Pandy "motory do 120 Ny predáva Ital-Talian".
Myslí tým Taliansky weboshop : SierraFoxHobbies
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/30_47
tu si pozri ktoré motory by si chcel a v akom množstve a pošli cez kontaktný email:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/contact_us.php
žiadosť o ponuku na vybraný tovar aj s dopravou, aby si mal predstavu o reálnej cene ....
Mirek
Asi tyzden dozadu sa tu preberalo toto:
Na jednom e-šopu je možné koupit pouze motory kolem 120Ns jak opět psal Mirek za nehorázné peníze.
Na akom eshope? Mate niekto adresu?
Vdaka za info,
Rado
Na jednom e-šopu je možné koupit pouze motory kolem 120Ns jak opět psal Mirek za nehorázné peníze.
Na akom eshope? Mate niekto adresu?
Vdaka za info,
Rado
Ahoj,
zvaž jaký a od koho. Taky k tomu bude potřeba pozemní vybavení, lahev, ventil.
M
zvaž jaký a od koho. Taky k tomu bude potřeba pozemní vybavení, lahev, ventil.
M
O HDP jsem si napsal, uvidíme, kdy přijde . Určitě nechci objevovat objevené... Zvažuju koupi menšího motorku, abych si ho ošahal.
Moje koncepce vychází z konstrukce Aerotechu,mám pocit že už je drahnou dobu nevyrábějí. Ta jejich plnící redukce s tou panceřovanou hadicí je možno koupi i u nás ,samozřejmě se musí ale předělat závit ,mám ji ,ale nepoužívám ji. Plnění mám už tak nějak v oku a už to poznám podle zvuku při plnění . Mě se samozřejmě více tato koncepce líbila .
Do tribridů zatím nepujdu ,jednak to časově nezvládám ,druhák mám rozpracovaný větší hybrid + raketu a pochopitelně pokud uvidím u nás letět tribrid v každém případě mě spadne čelist!!
Do tribridů zatím nepujdu ,jednak to časově nezvládám ,druhák mám rozpracovaný větší hybrid + raketu a pochopitelně pokud uvidím u nás letět tribrid v každém případě mě spadne čelist!!
Jak se říká, neobjevujte Ameriku a nevynalézejte velociped.
Pro úplnost ještě Hybrid od Aerotechu
www.aerotech-rocketry.com/customersite/r..._hyb_in_man_6-98.pdf
a něco ke čtení
www.ukrocketman.com/rocketry/hybridlinks.shtml
M
www.aerotech-rocketry.com/customersite/r..._hyb_in_man_6-98.pdf
a něco ke čtení
www.ukrocketman.com/rocketry/hybridlinks.shtml
M
Doufám že nebudu jediný co léta na hybridní motor. Já bych jen poznamenal ,že je celkem stráta času si něco zkoušet ,poměrně hodně věcí je již vyzkoušeno a někde uveřejněno,pokud někdo uvažuje o vlastní konstrukci doporučuji opravdu program HDP o kterém sem se již zmiňoval ušetří mnoho ale opravdu mnoho práce a především ušetří velký ranec peněz..Ale především konstrukterovy načrtne jaký udělat středový kanálek jeden či dva ,jak velký vstřikovač a kolik jich udělat a hlavně jak velkou udělat trysku. Program vyplyvne spoustu dalších parametrů a grafů. Pokud někdo chce ale opravdu experimentovat nevyhne se mnoha slepých cest ,ale nikoho pochopitelně do ničeho nenutím. Přestože u mě to bylo to první co jsem si pořídil /HDP/,trvalo mě ještě několik let než jsem to vše realizoval a dotáhl do jakž takž letového provozu.
Díky za reakce, procházel jsem stránky těchto výrobců, systém Rattwors vypadá zajímavě...
Tělo motoru i lahev pošle, jen ty reloady ne i když je to jen kus plastu. Asi proto, že se to jmenuje "rocket motor reload". Absurdní. To by ale nakonec asi nebyl zas takový problém.
S tou existencí to není úplně jisté, údajně pokračuje jen RATTworks, ostatní (Skyripper, Contrail, Westcoast, HyperTEK) minimálně nedělají podporu, skončili úplně nebo dělají něco jiného a ne pro komerční použití. Podle jejich stránek to tak sice nevypadá, ale poslední nová zpráva je tam z roku 2004. Tak nevím. Ten RATT by se sem asi dostat dal, uvažuji o tom i jako o studijním exempláři. Navíc ty malé, třeba I90 zase tak drahé nejsou. A pak mají ten tribrid a to se mi fakt hodně líbí.
U té monotrubky mi přijde fajn i to, že motor pak vychází dlouhý a posunuje se těžiště ke špičce. Kdybych měl jasno s tím pozemním vybavením, asi bych se vydal touhle cestou a to i s vlastní konstrukcí. Tak uvidíme.
M
S tou existencí to není úplně jisté, údajně pokračuje jen RATTworks, ostatní (Skyripper, Contrail, Westcoast, HyperTEK) minimálně nedělají podporu, skončili úplně nebo dělají něco jiného a ne pro komerční použití. Podle jejich stránek to tak sice nevypadá, ale poslední nová zpráva je tam z roku 2004. Tak nevím. Ten RATT by se sem asi dostat dal, uvažuji o tom i jako o studijním exempláři. Navíc ty malé, třeba I90 zase tak drahé nejsou. A pak mají ten tribrid a to se mi fakt hodně líbí.
U té monotrubky mi přijde fajn i to, že motor pak vychází dlouhý a posunuje se těžiště ke špičce. Kdybych měl jasno s tím pozemním vybavením, asi bych se vydal touhle cestou a to i s vlastní konstrukcí. Tak uvidíme.
M
Původně jsem chtěl hybridní motor koupit ,nejlépe od Rebelspace ale pokud tomu rozumím on i na hybridní motory požaduje licenci na 1,4?? Má v nabídce tuším motory od HyperTeku. Delší dobu jsem jeho stránky nesledoval ,původně jsem zamýšlel ho dát do rakty V2 a to motor 75 mm a nevšiml jsem si že by u tohoto motoru požadoval nějakou licenci...ale v každém případě se mohu mýlit. Nakonec jsem dotoho ale nešel.
Takže na světě prodává motory jedině RattWorks ?? Že by HyperTek skončil??
Samozřejmě plnění spodem a systém zážehu je zde poměrně šikovně řešený odpadají různé pyroventyly,spešl těsnění což z vlastní zkušenosti je vždy potencionální místo selhání.
Ale když já hold zase preferuji ruzné tlakové nádobky .
Takže na světě prodává motory jedině RattWorks ?? Že by HyperTek skončil??
Samozřejmě plnění spodem a systém zážehu je zde poměrně šikovně řešený odpadají různé pyroventyly,spešl těsnění což z vlastní zkušenosti je vždy potencionální místo selhání.
Ale když já hold zase preferuji ruzné tlakové nádobky .
Ahoj,
"Dutch WECG (Explosive) license, an UK Explosive license, a German T2 license or the license that is needed in your country to be able to handle and receive explosives class 1.4 or 1.3. " tedy může být holandská WECG, jakási anglická licence, německá T2 nebo naše, česká, která opravňuje k manipulaci s výbušninami třídy 1.4 nebo 1.3.
Pak pošlou motor speciálním autem za tu hroznou cenu. Jedno jestli pod G nebo nad G.
K tomu, pokud chceš H a víc, ještě tu certifikaci.
Takže díky té dopravě je to asi nepoužitelné pro jakýkoliv motor.
Bohužel, z nějakého nepochopitelného důvodu to platí i pro HyperTEK.
Ty dodatečné "přípravky" a zařízení se mi také moc nelíbí, navíc HyperTEK potřebuje ještě další lahev GOX, protože nemá pyro zápal.
Zase na té monotrubce jsou věci, které se mi líbí. Je to jednoduché, kompaktní a plnění spodem se mi taky nezdá úplně špatné.
Dostal jsem také neověřenou informaci, že jediný výrobce hybridů, který funguje je jen ten RATTworks...
Michal
"Dutch WECG (Explosive) license, an UK Explosive license, a German T2 license or the license that is needed in your country to be able to handle and receive explosives class 1.4 or 1.3. " tedy může být holandská WECG, jakási anglická licence, německá T2 nebo naše, česká, která opravňuje k manipulaci s výbušninami třídy 1.4 nebo 1.3.
Pak pošlou motor speciálním autem za tu hroznou cenu. Jedno jestli pod G nebo nad G.
K tomu, pokud chceš H a víc, ještě tu certifikaci.
Takže díky té dopravě je to asi nepoužitelné pro jakýkoliv motor.
Bohužel, z nějakého nepochopitelného důvodu to platí i pro HyperTEK.
Ty dodatečné "přípravky" a zařízení se mi také moc nelíbí, navíc HyperTEK potřebuje ještě další lahev GOX, protože nemá pyro zápal.
Zase na té monotrubce jsou věci, které se mi líbí. Je to jednoduché, kompaktní a plnění spodem se mi taky nezdá úplně špatné.
Dostal jsem také neověřenou informaci, že jediný výrobce hybridů, který funguje je jen ten RATTworks...
Michal
Takže pokud tomu rozumím Rebelspace to pošle až od G nahoru? Motory do G pošle normálně??
Co on považuje za licenci na výbušniny?, Protože každá země to má trochu jinak a je otázka zda oni uznávají naše licence.
V Německu stačí jejich kurz T2 ,podle mě by u nás měl stačit průkaz pro odpalovače ohnostrojů jenž má v sobě i povolení k manipulaci na T2.
Ještě k hybridům hybridy prodává i Rebelspace a já mám zato že by to mělo být bez problémů protože to není pyrotechnický výrobek a nesplňuje to krytéria pro výbušniny. Je to v podstatě jen kus hliníku a plastu.
Mě osobně se na motorech Rattworks nelíbí ten jejich systém plnění a zážehu,ale hned na začátek podotýkám je to osobní názor. System Rattworks vyžaduje přikoipt plnící stanici tj ten harapák s servoventyly jenž se dálkově ovládá. Já chápu že výrobce se snaží o maximální bezpečnost jak jeden rakeťák říká " i pro bramboráky" /nic osobního!!/ ale je to povinost koupit dost drahý udělátor navíc. Navíc při tom plnění dochází k větší strátě N2O přes ten jejich pojištovací ventyl ,ale budiž je to signalizace naplnění,ale co je velmi stěžejní je to ,že při plnění dochází pochopitelně k expanzy kapalného plynu a tím pádem k poklesu jeho teploty ,takže když mě to indikuje že je motor naplněn tj.přes poj.ventyl uniká plyn který se potom automaticky uzavře dám pokyn selenoidovému ventylu co uzavře přívod plynu do nádrže a mohu letět. Jenže v tomto případě je plyn dost podchlazen a tím pádem je i nizký tlak v nádrži . Při zážehu je dopravován do komory taktéž pod nižším tlakem a motor jede na nižší výkon. Je to pěkně vidět na simulaci v programu Hybrid desing programe kde lze hodnoty měnit a jde krásně vidět kde je výkon motoru při různých tlacích v nádrži ,délka chodu a další parametry . Prográmek jsem legálně koupil stál kolem 700kč a rozhodně to nejsou vyhozené peníze.
viz např zde:
aeroconsystems.com/cart/literature/hdp/
Já ho koupil přímo od Emila Johansena z Norska. Viz ta adresa dole
Co on považuje za licenci na výbušniny?, Protože každá země to má trochu jinak a je otázka zda oni uznávají naše licence.
V Německu stačí jejich kurz T2 ,podle mě by u nás měl stačit průkaz pro odpalovače ohnostrojů jenž má v sobě i povolení k manipulaci na T2.
Ještě k hybridům hybridy prodává i Rebelspace a já mám zato že by to mělo být bez problémů protože to není pyrotechnický výrobek a nesplňuje to krytéria pro výbušniny. Je to v podstatě jen kus hliníku a plastu.
Mě osobně se na motorech Rattworks nelíbí ten jejich systém plnění a zážehu,ale hned na začátek podotýkám je to osobní názor. System Rattworks vyžaduje přikoipt plnící stanici tj ten harapák s servoventyly jenž se dálkově ovládá. Já chápu že výrobce se snaží o maximální bezpečnost jak jeden rakeťák říká " i pro bramboráky" /nic osobního!!/ ale je to povinost koupit dost drahý udělátor navíc. Navíc při tom plnění dochází k větší strátě N2O přes ten jejich pojištovací ventyl ,ale budiž je to signalizace naplnění,ale co je velmi stěžejní je to ,že při plnění dochází pochopitelně k expanzy kapalného plynu a tím pádem k poklesu jeho teploty ,takže když mě to indikuje že je motor naplněn tj.přes poj.ventyl uniká plyn který se potom automaticky uzavře dám pokyn selenoidovému ventylu co uzavře přívod plynu do nádrže a mohu letět. Jenže v tomto případě je plyn dost podchlazen a tím pádem je i nizký tlak v nádrži . Při zážehu je dopravován do komory taktéž pod nižším tlakem a motor jede na nižší výkon. Je to pěkně vidět na simulaci v programu Hybrid desing programe kde lze hodnoty měnit a jde krásně vidět kde je výkon motoru při různých tlacích v nádrži ,délka chodu a další parametry . Prográmek jsem legálně koupil stál kolem 700kč a rozhodně to nejsou vyhozené peníze.
viz např zde:
aeroconsystems.com/cart/literature/hdp/
Já ho koupil přímo od Emila Johansena z Norska. Viz ta adresa dole
Ahoj, jen doplnění.
- Rebelspace pošle, pokud máš licenci na manipulaci s výbušninami, od G nahoru musíš mít certifikaci, a pošlou to speciálním autem a s cenou 3EUR za kilometr.
- Cesaroni jsou na tom v Evropě skladově hůř než Aerotech a jsou dražší i když je mám radši.
- z USA se mi možnááá povede něco dostat a to hybrid nebo tribrid od RATTworks. Chlapík slibuje, že i motor od Cesaroni, ale moc tomu nevěřím.
- Na zahraničních akcích lze někdy létat i s experimentálními motory, včetně hybridů, např. teď v říjnu v Itálii, ale také pouze s certifikací. Je třeba dost podrobná dokumentace motoru i rakety.
Michal
- Rebelspace pošle, pokud máš licenci na manipulaci s výbušninami, od G nahoru musíš mít certifikaci, a pošlou to speciálním autem a s cenou 3EUR za kilometr.
- Cesaroni jsou na tom v Evropě skladově hůř než Aerotech a jsou dražší i když je mám radši.
- z USA se mi možnááá povede něco dostat a to hybrid nebo tribrid od RATTworks. Chlapík slibuje, že i motor od Cesaroni, ale moc tomu nevěřím.
- Na zahraničních akcích lze někdy létat i s experimentálními motory, včetně hybridů, např. teď v říjnu v Itálii, ale také pouze s certifikací. Je třeba dost podrobná dokumentace motoru i rakety.
Michal
Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Můj úmysl je zatím takovýto: po nastudování té teorie pokusit se sestavit hybridní motor (N2O) - který mě moc láká - zatím je moje představa udělat jen statický, na kterém bych zkoušel různé náplně a technická řešení. Přímo o létání zatím neuvažuji. Čili mě zajímá, zda pro toto je třeba nějaká povolení (když to rozšířím - i co se týče práce s N2O?). Odpoledne napíšu také něco o sobě
Jen pro upřesnění,či spíše doplnění bych uvedl ,že bez certifikace je možné používat motory do 160Ns ,/opět..neplatí pro ČR/ ale v současné době je není možné nikde koupit ,tj ,u nás rozhodně ne jak již napsal Mirek. Na jednom e-šopu je možné koupit pouze motory kolem 120Ns jak opět psal Mirek za nehorázné peníze. V Německu je není možno koupit ,němci maji extra předpisy na kategorii dle ADR 1 / jak jinač...němci maj v EU spešl předpisy snad na vše..se divím proč jsou v EU/ takže je poštou nezasílají. USA všechny obchody nezasílají do zahraničí ,striktně dodržují jejich předpisy tuším HAZMAT.
Švýcarsko...kde má snad všechny motory do 5000Ns je sice v Schengenském prostoru ale není členem EU tudíž vznikají komplikace na celnici.
Nevím co Rebelspace -Holansko.
Ital prodává motory do 120Ns ..opět.. Itálie má trochu jiné předpisy...oproti Německu daleko benevolentnější.
Ale opět pozor....já znám jen situaci s motory Aerotech u motorů Cesarony může být situace ohledně stavu zboží na skladech jinačí.
Ale jak napsal Mirek...tyto motory jsou dost drahé i když pojem drahý je relativní ..co je pro někoho 250kč pekelně moc pro jiného to je třeba pár drobných. Prostě jak říká klasik "je to podle chuti každého soudruha."
Certifikace u v ČR nemá naprosto žádný význam ,má ale stěžejní význam na zahraničních srazech a letech.
Já bych taktéž jak Mirek doporučil motory SB a nebo SX81,v současné době mají vychytané mouchy a jsou naprosto spolehlivé.
Švýcarsko...kde má snad všechny motory do 5000Ns je sice v Schengenském prostoru ale není členem EU tudíž vznikají komplikace na celnici.
Nevím co Rebelspace -Holansko.
Ital prodává motory do 120Ns ..opět.. Itálie má trochu jiné předpisy...oproti Německu daleko benevolentnější.
Ale opět pozor....já znám jen situaci s motory Aerotech u motorů Cesarony může být situace ohledně stavu zboží na skladech jinačí.
Ale jak napsal Mirek...tyto motory jsou dost drahé i když pojem drahý je relativní ..co je pro někoho 250kč pekelně moc pro jiného to je třeba pár drobných. Prostě jak říká klasik "je to podle chuti každého soudruha."
Certifikace u v ČR nemá naprosto žádný význam ,má ale stěžejní význam na zahraničních srazech a letech.
Já bych taktéž jak Mirek doporučil motory SB a nebo SX81,v současné době mají vychytané mouchy a jsou naprosto spolehlivé.