Odpalovací zařízení
Odpalovací zařízení
Vlastní práce vždy potěší. :)
Udělali jsme si vlastní odpalovací zařízení, které stálo zhruba 250 kč. Všechny součástky včetně krabice byli zakoupeni v obchodě GM ELEKTRONIK.
Zařízení pracuje následovně.
K napájení používáme autobaterii, ke které se připojujeme přes klasický autozapalovač . Jelikož se nám nechtělo pořád odbíhat pro připojování raket, přidali jsme přepínač k přepínání výstupu na rampy 1-2-3. Tak že po otočení klíčku do první polohy se rozsvítí kontrolní žlutá led „Zapnuto"a voltmetr ukáže stav napětí. Při druhém pootočení klíčku do polohy 2 se rozsvítí, zelená led „Připraven" a na otočném přepínači „Rampa" svítí žlutě led v jeho pozici. Když je ale na výstupu 1-2-3 připojen palník, tak led přepínače „Rampa" svítí zeleně a ukazuje nám, že elektrický okruh s palníkem je uzavřen. V tuto chvíli palníkem protéká tak malé množství proudu, které postačí pouze rozsvítit zelenou led. Pak už stačí zmačknout tlačítko „Start" a následuje zážeh. Jestliže máme připraveny další rakety, přepneme na další rampu a opakujeme „Start".
Diskutujte o totmto článku ve fórech (41 odpovědí).
Dík.
ak by mal niekto zaujem, prispievam svojou trochou vody do mlyna. Hladal som nieco bezpecnejsie ako bateria/podla vlastnych predstav, tak som si vymyslel a spravil toto.
Jedna sa o odpalovaci kontroler, ktory pouziva zdroj 9-15V. Na jeho vystupe je bateria kondenzatorov 40mF/50V, pricom ak napatie poklesne pod napatie kondenzatorov, paralelne sa pripoji aj bateria. Obsahuje to zvysujuci menic a bateriu kondezatorov (oboje sa pripaja externe), ktore sa nabijaju a udrziavaju na urcenom napati (krok 5V v rozmedzi 15-40V). Dalej to vie kontrolovat pripojenie palnika, napatie baterie, kondenzatorov. Nastavit sa da vsetko mozne/nemozne, napr.: odpocitavanie, dlzka odpalovacieho impulzu, odpalovanie stlacenim jednym, alebo obomi tlacidlami, automaticke uzamknutie po odpale, odpal len pri pripojenom palniku, automaticke vybitie kondenzatorov a podobne. Vie si to tiez osetrit niektore chybove stavy, napriklad ak po zapnuti je stlacene lubovolne tlacenie, nedovoli ziadnu operaciu (aby nenastal nezelany odpal). Neskor som pridal aj externy trigger vystup pre pripadne meranie tahu motora a podobne.
Ak by to niekoho zaujalo, kludne sa pytajte.
Peto
www.csla.cz/vyzbroj/spojovaciprostredky/sbonmr.htm
součástky co šuplík dal jen sem koupil blesk za 90Kč . Oproti danému návodu sem přidal do série s palníkem odpor 3R4 (6R8 paraelně 7W ),spínač pro palník je nějaký starý ještě takový "balšoje" je na 16A . Na paraelně na svorky je ledka pro kontrolu napětí na svorkách.
parametry :
kondenzátor 420M/ 450V
vybijecí odpor 1K 5W
sériový odpor 3R4 (6R8 paraelně 7W )
napětí na svorkách 280V až 380V (podle doby nabijení )
napájení 2x AA
V příloze je několik foto .
Pro dokončení celého zařízení my chibí ještě nějaký popis....
Zařízení prosím nenechávejte na startovišti bez dozoru ,což se mě stalo teď na vánoce kdy jsem odpalovák zapomněl 2 dny na stanovišti. Naštěstí se zde nekrade a i po 2 dnech v tomto počasí byl tam kde jsem jej zapomněl . Akorát hlodavci uhryzali přívodní kontakty ,krom toho že to naprosto nechápu ,tak jsem nemohl dnes letět . Mlha se zvedla pouze na 3 hodiny ,než jsem našel toto veledůležité zařízení tak oprava taky něco zabrala takže snad zítra.
Že nekecám viz foto!
Lithiové uplně zklamaly. Daly jen asi 2,9 V.
Ty alkalické dají po dobu 4 ms (doba nutná k zažehnutí palníku) asi 4,2 V, TAkže je tam nechám, protože vydržej asi hodně dlouho.
koupil. A jsem mile překvapen. Malé a pěkné
Myslím že bude sloužit dobře. Dosah jsem neměřil, ale měl by být přes 50 m.
Vnitřní provedení je čisté. Ve vysílači potřebná 12 V baterka je do přijímače přijde 4x mikrotužka.
Po stisku odpalu se výstupní tranzistor sepne ne 300 ms.
Místu palníku jsem dal odpor 1 omh a měřil napětí.
S čerstvými alkalickými baterkami IKEA bylo napětí na bateriích 6,4 V/4 V v pulsu, na svorkách 3,4 V.
S aku tronic z Lidlu 5,6 V/ 4,08 V v pulsu, na svorkách 3,52 V.
Úbytek mezi baterkou a svorkami je způsoben zejména Shotkyho diodou (jejiž význam mi lehce uniká).
Takže 2-4 palníky (NO/SO) by to mělo zvládnout.
Zítra ještě proměřím s čerstvě nabitými aku, a s lithiovými baterkami (primární).
Kdo by jste chtěl, tak kupte na Pyrocatu už jen vyprodávají. A ze zahraničí to přijde dráž.
Na rakety principiálně dvoukanál není potřeba, napadá mne tak akorát jedním kanálem zapálit dýmovnici/světlici pro lety do velkých výšek a pak raketu.
Takže mě tohle bude stačit.
A co se týče palníků tak tam bych problém neviděl, jednak píšou 6A max, napájení z 4,8 V to myslím že zvládne hodně palníků (není tu žádné vedení, ale palník napřímo) a pokud jednou přijde něco co bude potřebovat víc šťávy, tak nevidím nejmenší problém v úpravě. Jak se zvětšením proudu tak na pájecího napětí.
Bezpečnost tohoto odpalovacího zařízení, jeho případná použitelnost na hromadných akcích představuje širší okruh problémů.
1.)
Jsou akce kde se používá centrální odpalování pod přímou kontrolou ŘLP.
Na jiných akcích je více odpalovacích zařízení a ŘLP jen oznamuje a odpočítává zážeh.
2.)
otázku možného rušení na používané frekcenci a nechtěného odpalu neumím posoudit.
3.)
na jaké palníky, nebo zažehovače a také na kolik motorů současně chceš tento odpalovač použít?!!
Pro svazek motorů, nebo některé typy palníků to není vhodné
Odpalovač nekupuješ na jednu sezónu a tak je dobré mít představu do budoucna.
Toto zařízení u nás používá více lidí, doufám že se někdo ozve ..
Podobných zařízení je na trhu více - například:
www.aapyroshop.cz/products/bezdratove-od...zarizeni-na-1-odpal/
Mirek
Vypadá to pěkně, malá krabička, žádné klubo drátů.Mají to tady.... 440Kč + pošta...
www.pyrocat.cz/index.php?page=shop.produ...virtuemart&Itemid=23
Ale jak je to s bezpečností? Předpokládal bych, že když je to na ohňostroje, tak je tato otázka řešena, ale....
A dá se to používat na hromadných akcích typu koprník? Je to vlastně nějak ošetčeno/povoleno/zakázáno k odpalování raket.
Dík za info.
O této problematice je u nás dosti málo informací. Jde o komplexní problematiku. Výběr vhodného řešení závisí jak píše Marcel na druhu použitého paliva , geometrii palivového zrna, velikosti počátečního objemu palivové dutiny , koncepci motoru ....
U motorů s centrálním kanálkem s různou geometrií ( i konocyl, hvězda, moonburmer a další ) se provádí vždy vždy zážeh palivového zrna na jeho konci u víka spalovací komory motoru , tedy protilehlé straně vůči trysce motoru.
Z hlediska umístnění palníku se používají nejčastěji dvě základní metody.
První metoda používá zasunutí palníku , zažehovače na konec palivového kanálku přes trysku až do čela motoru. Použití většinou pro 1-2 zrna BATES , výjimečně 3 zrna a spíše malé až středně velké motory.
Druhá metoda používá palník , zažehovač procházející víkem motoru - zážeh přes čelo (víko).
Použití pro 3 a více zrn BATES , pro střední a velké motory a motory s velkou štíhlostí spalovací komory.
Stručně zmíním některé z u nás používaných postupů.
1. Použití el. palníku upraveného na zažehovač. Jde o úpravu běžného el. palníku spočívající v nanesení příslušného množství dodatečného (vhodného ) pyrogenu na piluli palníku. Nejčastějj několikanásobným namáčením , nebo upevněním palníku do tenkostěnné plastové trubičky ( např. kousek brčka na pití fí 5 – 8 mm) sloužící jako kontejner na zážehovou směs a podobně …
Například Dušan u testovacího motorku na APCP palivo :
www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...imitstart=0&start=12
citát:
Zážeh bol pevedení obyčajním palníkom na ktorom bola namáznutá zmes KClO4+ Al+S+ chlor kaučuk (Chemoprénové lepidlo) ..
2. Použití palníku až zažehovače pro zážeh speciální zážehové směsi umístněné buď na konci palivového kanálku , nebo až nad posledním zrnem pod víkem motoru. Poslední palivové zrno obsahuje zážehovou směs přímo v palivovém kanálku v délce cca 2x průměr kanálku.
Jako zažehovací slož je možné použít klasické sorbitolové palivo s Fe2O3 obohacené o cca 20% Vesuvitu.
Používa např HP pro sorbitolové palivo s Fe2O3 .
V případě použití zážehu přes víko musí být v zážehové směsi středový otvor pro průtpk a výšleh plynů a plamene z palníku do kanálku paliva. Palník nemůžeme odpalovat do uzavřeného prostoru !!
Další alternativou tohoto postupu je postup který používá MIK pro SX81. V horní části palivového kanálku jsou naříznuty 4 drážky. Do těchto drážek i na část povrchu kanálku v horní části je namáznutá výše zmiňovaná zážehová směs.
V některých případech se ještě používá také potření čel palivových zrn BATES vhodnou zážehovou směsí pro zrychlení a zlepšení zážehu paliva na čelních plochách zrn.
3. Třetí postup je komplikovanější a rafinovanější , ale davá opravdu velmi rychlý ,spolehlivý a velmi dobře reprodukovatelný zážeh motoru.
Jde v podstatě o vícestupňový zážeh se zážehem palníku kousek nad tryskou motoru.
Palník zažehne primární zážehovou směs (speciální máloplynná slož obohacená práškovým Ti). Slož je uložena v krátké mikroténové trubicče ( klobáska) svařené ve svařovačce na sáčky a uzavřena. Je dlouhá je pár centimetrů. Na ni navazuje druhá „klobáska“ plněná opět máloplynnou zážehovou složí a procházející palivovým kanálkem až do čela motoru , kde je ve víku uložena v izolační podložce sekundární zážehová a udržovací slož (lisovaná tableta).
Zážeh zažehovacího systému tedy začne kousek „nad“ tryskou a odtuď se se rychle přenese do čela motoru kde zažehne sekundární zážehová a udržovací slož. Tato primární slož „cestou“ aktivuje povrch palivového kanálku a napomáhá zážehu na povrchu kanálku .
Tento (nedokonale popsaný postup) je používaný pro zážeh v motorech ASTRA na palivo SX81.
V příloze je snímek palivového zrna SX81 z produkce MIK-a ve smyslu postupu č. 2.
Dále je tam tahový diagram tří zážehů motoru ASTRA 320 Ns se dvěma typy trysek, použitý zážehový systém ve smyslu postupu č.3.
Takže pár stručných informací k počátku debaty a na zamyšlení.
Mirek
Chcel by som sa spytat, ako startujete motory, kde je viac palivovych zrn typ BATES? Napriklad ak ma motor 4 TPH segmenty, davate medzi segmenty nejake medzikusy, ktore sposobia okamzity zazeh vsetkych zrn naraz? Predpokladam, ze staci zapalit len to posledne zrno, ktore je na konci motora pri zatke a nie pri tryske... S tym ale moze byt tiez problem, ak si predstavim iba jeden palnik zasunuty na koniec takehoto castokrat dlheho motora (napriklad take ake ma Marcelus), tak ani privodne kable k palinku nie su tak dlhe aby dosiel az na koniec?
Mne by to vychadzalo na nejaky urychlovac, napr pri SX81 poprasit kanal a cela zrn ciernym prachom, ale nie moc aby to nebuchlo, pripadne pri AP motorch nejaky iny katalyzator.
?
Díky širší rozbor problematiky kolem odpalovacích zařízení , palníků i jejich kombinací .
Odpalovací zařízení je částí inicializačního řetězce sloužícího k zážehu raketového motoru , nebo více raketových motorů. Zjednodušeně se skládá z odpalovacího zařízení , přívodního vedení (neplatí pro OZ s dálkovým ovládáním) a palníku , respektive zážehového systému raketového motoru.
Při výběru odpalovacího zařízení je nutné zohlednit vícero kritérií.
Spolehlivost , jednoduchost, bezpečnost provozu ( bezpečnostní klíč, optická či akustická indikace ohmické kontroly celistvosti obvodu, indikace stavu nabití kondenzátoru ( u RK roznětnic) , váha rozměry, „energetický výkon“ (u RK roznětnic velikost impulzu , u baterií proudový odběr při daném napětí …) a další.
Tyto kritéria je nutné hodnotit v souvislosti s jaké úkoly má odpalovací zařízení vlastně plnit.
Půjde o zážeh jednoho raketového motoru či svazek více raketových motorů , bude použit běžný NO, SO palník , nebo speciální palník (s vysokýmí nároky na zdroj) , zdánlivě v pozadí tu vystupuje použitý zážehový systém raketového motoru ( v závislosti na palivu , geometrii palivového zrna, velikosti motoru …)
Marcelem používané dálkové odpalovací zařízení pro ohňostroje je vhodné pro zážeh jednoho motoru s běžnými palníky. V případě vícemotorových modelů , nebo paralelních startů více jednomotorových modelů však již nevyhovuje z důvodů které již uváděl Merlin .
Pro speciální palníkové zlomyslnosti typu Copperhead který představuje v zájmu bezpečnosti téměř nezažehnutelný palník s vysokými nároky na proudový odběr i dobu trvání zážehu to chce robustní , tvrdý zdroj. Naštěstí se u nás motory s geometrií paliva typu C-slot(Moon burning) moc nevyskytují.
VN roznětnice představuje v podstatě univerzální řešení , s malou hmotností, rozměry, uživatelským komfortem, bezpečností provozu, Jistou komplikaci představuje „odpalovací kabel.
Ten ale současně dává téměř absolutní kontrolu nad odpálením.
Při této příležitosti bych rád připomenul dosti opomíjenou problematiku zážehu větších raketových motorů , u nás většinou s centálním kanálkem , či konocylem. Zážeh palníku zde je jen ůvodní činností v rámci obvykle vícestupňového zážehového systému motoru. To je však dosti rozsáhlá problematika s hromadou úskalí.
Mirek
Abych neplacal zbytecnosti..
Palniky sem si kdysi vyrabel, dneska kupuju obvykle nove, ale mel sem rad i casy delaboratu, zejmena presne palniky z RPG.
Palnik je zaludna vec.
Z rostoucim odporem vedeni nastava problem, ze je nutno pouzivat vyssi napeti, aby se prekonal odpor vodicu ku palniku.
Jelikoz mi je lito tahat nekde nekam dvoulinku z prumerem 0,75mm2, resp. pri praxi se mi nasbiral drat Fe, tak jej z oblibou pouzivam.
Take mam zasobu klasickeho zvonkoveho dratu, ktery pouzivam pri kabelazi ohnostroju, nebo cinskou dvoulinku, coz je jakasi alternativa naseho zvonkoveho dratu.
Palnik ma jisty prubeh zazehu, ja pokud chci mit jistotu, davam obvykle palniky 2.
U raketovych motoru kanalovych i 3 ks, pokud zapaluju i termitove prepazky, tak klidne i 6 palniku pro jisty zazeh.
Nizkym napetim se zacina odchylovat cas zazehu, nekdy dochazi ke zlyhani, zejmena pri paralelnim zapojeni. Odejde palnik z nejnizssim odporem, nebo nejbliz privodnimu uzlu.
Proto se pouziva v pyrotechnicke praxi obvykle seriove zapojeni a pripadne serio-paralelni, ale pospojovani jen paralelni jednotlivych palniku snad vubec.
Treba u odstrelu, kde se pouziva serio-paralelni zapojeni, se musi vsechny seriove sekce zmerit a az pokud maji naprosto stejnou hodnotu, se mohou radit paralelne.
Takze pokud to nejak nevychazi, tak se na jednotlive serie zavesi jeste nejaka rozbuska navic, ktera dokompenzuje seriovy odpor sekce.
U velkoplosnych odstrelu sou dlouhe trasy, takze se prakticky da radit jen seriove.
Proto se nepouziva "nejaka" 12V baterie, ale VN kondenzatorove roznetnice, bud z dynamem, nebo z bateriovym menicem, kde nastradany impuls z kondenzatoru, se najednou vybije do okruhu "palniku".
Naboj obsazeny v condech se udava v Joule a celkove mnozstvi naboje, dle typu roznetnice urcuje pocet odpalitelnych palniku, dle tridy odolnosti a celkoveho maximalniho odporu odpalovaneho systemu.
Proto treba stare typy odpalovacich strojku dynamovych, takove jako z komixu z teckovou packou na vrchu, dokazali odpalovat pomerne omezene mnozstvi "palniku", nejvykonnejsi obvykle tak 8-20, ty mensi zvladali tak 5 a to z velkou namahou.
Uz treba jen nekolika motorove prvni stupne raket nezazehnou spolehlive, pokud pri paralelnim zazehu palniku se pouzije "nejaka baterka"
Ono totiz krome toho, ze vedeni ma "nejaky odpor" tak i baterie clanku ma "nejaky odpor". Toto se odborne nazyva impedance, ale jelikoz resime stejnosmerny obvod, tak staci psat odpor.
Takze vnitrni odpor baterie + odpor vedeni + odpor palniku, je celkovy odpor soustavy, kde dochazi k nejake strate, aby doslo k zazehu pilule v palniku, je dobre, sou li tyto straty co nejmensi, nejlepe zanedbatelne pri vypoctu teto soustavy.
Proto tedy je lepsi a rozhodne daleko spolehlivejsi pouziti VN roznetu, ponevac i relativne tenke draty, treba ze zeleza, maji pak zanedbatelne straty a palniky v seriovem zapojeni zapaluji mzikove, nedochazi k zadnym zhavicim prodlevam, eventualne pri seriovem zapojeni, pri velmi kratkem a silnem impulsu, dochazi ku daleko rasantnejsimu, zazehu palnikovych piluli a jejich lepsimu soubehu momentu zazehnuti/odpaleni.
V modelu rakety, pri vymetu palnikem je odpor vedeni zanedbatelny, tam staci napajeni bateriove, ponevac privody do palniku maji par centimetru, snad desitek cm, obvykle LiPol clanky zanedbatelny odpor vnitrni a polem rizene trandaky take radove miliohmy, takze to neni podstatne.
Ale u prvotniho zazehu motoru bych nad tim popremyslel..
Uz jen to, ze se se da pouzivat tenky drat, nebo tenke PK-cko dvouzilove na pripojeni od rampy k odpalovacimu mistu s skoda v pripade zlyhani motoru a pod. na privodnich vodicich je minimalni, stejne tak spolehlivost je daleko vyssi.
Tak asi toliko o palnicich a kondenzatorovem VN roznetu
No ja sem vzdy rozebiral pouze ty jednorazove fotaky.
Alespon tedy na ucel vydloubani toho menice, ponevac onehda byla dostupnost fotaku vysoka a sehnat tak maly menic na 1,5V, ktery by byl ucinny a kondenzator z malym ESR na ucel prakticky zkratoveho vybijeni nemozny, pouzil sem tohle.
V dnesni dobe digitalniho veku je jiz klasicky filmovy fotak prezitek, ale Xe blesk se da sehnat, sice na vic clanku, jako "nesystemovy" nebo nepridelateny k modernim fotakum levne na ruznych burzach.
Pripadne se menic da sestavit i na kolene, je doba universalnich plosaku a jadra trafaku se daji jiz bezproblemu dloubat z pulznich zdroju, to zas nebylo onehda.
Take condy z malym ESR se daji poridit za levno, treba z pulznich zdroju pro PC a pod.
Ale kdo ma nejaky zapomenuty jednorazovy fotak, nebo nalezne takovyto odpad, ma hotovy odpalovaci zdroj prakticky zadarmo, temer bezpracne.
Dnes se daji sprznit na tento ucel digitaly kapesni, ktere nevyhovuji na svuj ucel.
Obvykle elektronika blesku prezije to, co ostatni titerna elektronika jiz davno vzdala.
Zdar!
Ivo
Kdysi davno, kdyz jeste se pouzival fim...
Se dali sehnat jednorazove fotoaparaty, ktere se po vyfoceni vyhazovali..
Dneska je jich jiz jako safranu, ale ve vetsich mestech se da obehnout par fotosberen a nejake se snad jeste najdou. (obvykle sou zadara z kose) Novy kupovat lze take, ale nevim kolik stoji..
V techto fotoaparatech byval zabudovany blesk na jednu vcelku kvalitni alkalickou AA baterku a obsahoval i kvalitni kondenzator.
Primo na odpalovani stacilo toto narvat do male krabicky z tlacitkem a vypinacem a dokazalo to odpalovat na "tenkem zvonkovem dratku" do 100m delky, v serii asi tak 20 palniku NO*, nebo 10ks SO*, minimalne vsak 7 palniku VO* pokud vsak byl pouzit hrubsi kabel PK2, 500m tak v pohode 20ks piluli VO CaRoZet..
Napeti bylo kolem 500V, po dosazeni tohoto napeti byla zapojena pres delic blokovaci a indikacni dutnavka, ktera blokovala menic, aby nebezel zbytecne naprazdno.
Menic obsahoval jediny aktivni prvek, darlingtonovy miniaturni transistor, ktery kdyz se upalil, dik nejake blbosti, tak sel nahradit pouze dvema tranzistory a chce to byt zkuseny elektronik, pokud se ten pitomy menic mel rozebehnout, bylo nutno laborovat z tranzistory.
Lepsi bylo mit v supliku nekolik tech menicu v rezerve.
Nektere fotaky meli komplikovanejsi automatiku, kde cast energie, aby blesk neprepaloval blizky sniemek, se absorbovala pres odpor a pomocny tyristor s fotoodporem. Tady jiz nutno vetsi upravu.
Tlacitko dostavalo na prdel, takze bylo nutne pouzit kvalitni "mzikove tlacitko", ktere se nespekalo a dokazalo spolehlive nejenom spojit kontakt, ale i utrhnout, pokud doslo k prilepeni kontaktu.
Menic se dal narvat do klasicke kondenzatorove roznetnice, kdyz umrelo dynamo. Tam bylo velmi kvalitni mzikove tlacitko a navys i pod svorkou byl vybijeci odpor, takze pri znovu zapojeni roznetnice, se kondy vzdy take vybily.
Pro upravu, ne do kamenolomu, ale na civilni pouziti, bylo take lepsi snizit kapacitu a pouzit 2ks paralelnich olejo-papirovych kondenzatoru z kompenzace cos.fi ze starsich zarivkovych svitidel (obvykle 4yF/400V Tesla)
ktere v pohode snasi vysoke vybijeci proudy, maji totiz na to stavene elektrody.
Nejlepsi nejtrvanlivejsi byli plnene z olejem PCB (karcinogenni polychlorovane oleje)..
Z kondenzatoru samozrejme odstranit vybijeci odpory....
Pokud se pouzil kvalitni monoclanek alkalicky, tak zivotnost byla mnoho let, takze se nemuselo resit zadne pouzdro specialni. Clanek "Ikea" R20 po stovkach odpalu zije jeste dnes v te roznetnici.
Pri trose sikovnosti, cele "cudo" vlezlo do tela obycejne dvouclankove baterky may day..
Na misto reflektoru se dal kus pertinaxu, na nej dve svorky a mohutne tlacitko.
*NO, SO, VO, typ odolnosti palnikovych piluli, nizka, stredni a vysoka odolnost...
Kdysi kvuli bludnym proudum se pouzivaly rozbusky, nebo palniky VO, dneska se pouziva DEC, ktere obsahuji EIM, takova elektronicka pojistka, aby nedoslo k nahodnemu odpaleni.
*CaRoZet casovany roznet, typ palniku do rozbusek z definovanym opozdenim zazehu, dneska nahradilo EIM
Palniky a rozbusky EIM nelze ale odpalit jinak, nez odpalovacim zarizenim od vyrobce.
děkuji ti moc za tvé informace a kontakt na výrobce Tvého odpalovacího zařízení, napíšu mu a pak se uvidí. Toto tvé odpalovací zařízení jsem právě viděl v Sázené v praxi a provozu a moc se mi zalíbilo, jak Ti to tam vše fungovalo i pro jiné raketýry atd., ještě jednou dík za ochotu a informace
hezký den Evžen
Podrobné informace ke kondenzátorové roznětnici EIC-200.
Odpálení 50 ks palníků na vzdálenost 100 metrů by Ti mohlo prozatím postačovat
V příloze je foto sestavy, návod na obsluhu a parametry, tabulka pro výpočet výpočet počtu palníků podle typu a způsobu zapojení ... , detail krabičky odpalovače.
Na odpalování zrůdností typu Copperhead to ale není, tam je nejlepší mít 1 metr od rampy baterii z tanku !!
Zde se počítá spíše s NO a SO palníky.
Tím by tam mělo být všechno ....
Mirek
Používám elektronickou kondenzátorovou roznětnici na dvě tužkové baterie ,napětí cca 150 V ,energie cca 1 J.
Dle informací od kolegů zvládá bez problémů i současné odpalení více palníků ( i 12 ks ).
Přesné informace mám momentálně nemám zde - píšu dle mé chabé paměti. Není to můj výrobek ,jsem jen uživatel.
Zatím fungovala vždycky i v zimních podmínkách bez jakýchkoliv problémů ,na rozdíl od obsluhovatele ....
Cena byla 1000.- Kč.
Roznětnice má samostatný bezpečnostní klíč, kontrolu odpalovacího obvodu i s akustickou signalizací, indikaci stavu nabíjení , samostatné tlačítko odpalu a přepínač zapnuto/ vypnuto. Je malá lehká a kompaktní.
Kontakt na výrobce Ti dám do soukromých zpráv ...
Mirek
prosímtě někdy jsem zahlédl tady na stránkách tvoje odpalovací zařízení (roznětnice) a nějak to nemohu najít, ale chtěl jsem se zeptat, kde by byla k dostání, jestli by jsi mi mohl poradit,
děkuji za informaci a radu evžen