- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Modely do Suché - Mirek
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
11 roků 1 měsíc zpět #1165
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Modely do Suché - Mirek
Ještě se malinko vrátím k havarii druhého startu . Pořád nad tím ještě dumám ,prostudoval jsem doporučení v návodu na výškoměr a chyba v otvorech nebyla ,výrobce doporučuje pro pruměr 100 mm jeden otvor 5,5 mm nebo 4 2,5 mm
rozměr se malinko v desetinách liší oni to maj v coulech a toto je přepočet na naše normální rozměry. Já měl 6 otvorů 3,5 mm takže plně dostačující. Což se nakonec ukázalo i u prvního bezchybného startu. problém je asi v tom,že hybridní motor má daleko menší akceleraci než sorbitol. Takže jediná možná příčina je v vypínači je to kolébkový vypínač a vlivem velkého přetížení mohlo dojít k přerušení napětí na výškoměr. Z záznamu je sice slyšet ,že po dopadu ještě chvilku pípá ale to je obecná vlastnost těchto výškoměru i po přerušení napětí ještě dobrých 5 sec pípá.
Otázkou je zda i po přerušení a znovuobnovení napětí během pár sec nedojde k narušení činosti tohoto výškoměru. Tj znovu se nezačne logovat. Což například G-Witz dělá a u něj se mě to již v minulosti stalo.
Já tyto výškoměry vždy důsledně oděluji od prostoru s výmetem aby nemohlo dojít vlivem tlakového rázu z výmetu k ovlivnění snímače. Jednak se to nezanáší splodinami z BP a druhák nevěřím tomu že tlakový ráz nemá na čidlo žádný vliv.
rozměr se malinko v desetinách liší oni to maj v coulech a toto je přepočet na naše normální rozměry. Já měl 6 otvorů 3,5 mm takže plně dostačující. Což se nakonec ukázalo i u prvního bezchybného startu. problém je asi v tom,že hybridní motor má daleko menší akceleraci než sorbitol. Takže jediná možná příčina je v vypínači je to kolébkový vypínač a vlivem velkého přetížení mohlo dojít k přerušení napětí na výškoměr. Z záznamu je sice slyšet ,že po dopadu ještě chvilku pípá ale to je obecná vlastnost těchto výškoměru i po přerušení napětí ještě dobrých 5 sec pípá.
Otázkou je zda i po přerušení a znovuobnovení napětí během pár sec nedojde k narušení činosti tohoto výškoměru. Tj znovu se nezačne logovat. Což například G-Witz dělá a u něj se mě to již v minulosti stalo.
Já tyto výškoměry vždy důsledně oděluji od prostoru s výmetem aby nemohlo dojít vlivem tlakového rázu z výmetu k ovlivnění snímače. Jednak se to nezanáší splodinami z BP a druhák nevěřím tomu že tlakový ráz nemá na čidlo žádný vliv.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 1 měsíc zpět - 11 roků 1 měsíc zpět #1161
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový panterModely do Suché - Mirek
Tady je video z letové kamerky jenž jsem umístil na druhý start růžového pantera.
Jde o sorbitolový motor 530Ns ,váha rakety je 5,3Kg. Šlo o můj první let na sorbitol obecně.Do této doby jsem s tím nikdy nelétal.
Bohužel došlo k závadě na elektronice a nedošlo k výmetu padáku. Nevím proč. Před startem vše bylo zapojeno správně a vše fungovalo. první start rakety na hybridní motor proběhl naprosto bez závad .
Možná příčina by mohla být v tom,že otvory v raketě jenž umožňijí snímání tlaku čidlem byly malé. Celkem jich bylo 6 a 2,5 mm průměr. další možnost proč selhala elektronika by mohl být vadný přepínač jenž vlivem přetížení prostě vypnul,či přerušil prod od baterie.
každopádně to jsou již dohady . Motor,redukce,elektronika se nakonec i v vysoké trávě dohledaly,čimž chci dodatečně poděkovat členům pátrací rojnice . Pád přežila videokamerka z které je i tento záznam. Velice mě překvapilo,že zadní část rakety tento velice prudký náraz přežila .Modrotrubky opravdu ukázaly svoji velkou pevnost.
Hybridní raketa kde byly v podstatě dva výškoměry ukázala 1916 ft jt 584 metrů a Jolly výškoměr 594 m.
letěla by v podstatě ještě o fous výše,ale při přípravě na start uniklo několik desítek g N2O /praskl těsnící O kroužek na Al flašce a výměna byla daň stráty ceného okysličovadla.
Raketa pujde bez problémů zpravit a opět se ukáže ve své původní komufláži.
Záznam tohoto letu bohužel nemám. Videokamerka je již cca 2 roky stará a přestože jsem baterii těsně před odjezdem nabil ,baterie byla před startem vybitá. nervozita,horko zapracovalo a již jsem ji nevyměnil...škoda. Záznam letu bude jistě příště.
Poznámky k videu. start rakety je v 1:43 v apogee je v 1:53 pak následuje krásný strmý pád do 2:10 . Další záběry je usilí pátrací skupiny.
Video jsem neupravoval.
Jde o sorbitolový motor 530Ns ,váha rakety je 5,3Kg. Šlo o můj první let na sorbitol obecně.Do této doby jsem s tím nikdy nelétal.
Bohužel došlo k závadě na elektronice a nedošlo k výmetu padáku. Nevím proč. Před startem vše bylo zapojeno správně a vše fungovalo. první start rakety na hybridní motor proběhl naprosto bez závad .
Možná příčina by mohla být v tom,že otvory v raketě jenž umožňijí snímání tlaku čidlem byly malé. Celkem jich bylo 6 a 2,5 mm průměr. další možnost proč selhala elektronika by mohl být vadný přepínač jenž vlivem přetížení prostě vypnul,či přerušil prod od baterie.
každopádně to jsou již dohady . Motor,redukce,elektronika se nakonec i v vysoké trávě dohledaly,čimž chci dodatečně poděkovat členům pátrací rojnice . Pád přežila videokamerka z které je i tento záznam. Velice mě překvapilo,že zadní část rakety tento velice prudký náraz přežila .Modrotrubky opravdu ukázaly svoji velkou pevnost.
Hybridní raketa kde byly v podstatě dva výškoměry ukázala 1916 ft jt 584 metrů a Jolly výškoměr 594 m.
letěla by v podstatě ještě o fous výše,ale při přípravě na start uniklo několik desítek g N2O /praskl těsnící O kroužek na Al flašce a výměna byla daň stráty ceného okysličovadla.
Raketa pujde bez problémů zpravit a opět se ukáže ve své původní komufláži.
Záznam tohoto letu bohužel nemám. Videokamerka je již cca 2 roky stará a přestože jsem baterii těsně před odjezdem nabil ,baterie byla před startem vybitá. nervozita,horko zapracovalo a již jsem ji nevyměnil...škoda. Záznam letu bude jistě příště.
Poznámky k videu. start rakety je v 1:43 v apogee je v 1:53 pak následuje krásný strmý pád do 2:10 . Další záběry je usilí pátrací skupiny.
Video jsem neupravoval.
Poslední změna: 11 roků 1 měsíc zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 1 měsíc zpět #1160
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Modely do Suché - Mirek
Pro zajímavost cituji ze staršího Petrova emailu:
ROS6 je dvoustupňová 133cm dlouhá raketa - 1.stupeň 4xROS, 2. stupeň 2xROS. Boostery po stranách se vracejí na padáčcích. Zážeh 1. i 2. stupně je eletricky. Před zážehem druhého stupně se cca 1-2s po vyhoření motorů prvního stupně odhodí oba boční boostery a zapálí se motry 2. stupně. 2. stupeň sebou veze dva už vyhořelé středové motory - táhnou už jen zbylé dva hlavní motory. Elektrické palníky si zhotovuji sám. Výhoz hlavního padáku je mechanický - jakýmsi pístem taženým leteckou gumou a aktivovaný zpožďovačem ROS cca 5s po vyhoření motorů 2. Stupně. Ale je to asi brzy neboť raketa má v tu dobu ještě dost velkou rychlost a ochuzuji se tak o maximální dosažitelnou výšku. Dosažená výška letu je odhadem cca 1000m 1100m, ale mohu se mýlit může to být méně anebo vice.
Všechny motory mají středovou trysku převrtánu na 4,8mm a kónickou Lavalovu trysku s výstupním průměrem cca 6mm. 3 okrajové trysky jsou zaslepeny šrouby M3.
Originál uvidíme v Suché - i s dalšímí možnými inovacemi...
Mirek
ROS6 je dvoustupňová 133cm dlouhá raketa - 1.stupeň 4xROS, 2. stupeň 2xROS. Boostery po stranách se vracejí na padáčcích. Zážeh 1. i 2. stupně je eletricky. Před zážehem druhého stupně se cca 1-2s po vyhoření motorů prvního stupně odhodí oba boční boostery a zapálí se motry 2. stupně. 2. stupeň sebou veze dva už vyhořelé středové motory - táhnou už jen zbylé dva hlavní motory. Elektrické palníky si zhotovuji sám. Výhoz hlavního padáku je mechanický - jakýmsi pístem taženým leteckou gumou a aktivovaný zpožďovačem ROS cca 5s po vyhoření motorů 2. Stupně. Ale je to asi brzy neboť raketa má v tu dobu ještě dost velkou rychlost a ochuzuji se tak o maximální dosažitelnou výšku. Dosažená výška letu je odhadem cca 1000m 1100m, ale mohu se mýlit může to být méně anebo vice.
Všechny motory mají středovou trysku převrtánu na 4,8mm a kónickou Lavalovu trysku s výstupním průměrem cca 6mm. 3 okrajové trysky jsou zaslepeny šrouby M3.
Originál uvidíme v Suché - i s dalšímí možnými inovacemi...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
11 roků 1 měsíc zpět #1158
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Re: Modely do Suché - Mirek
Mno já bch to viděl na tří stupňový model , první stupeň Ros a něco v bostrech,druhý stupeň se schovává za tím modulem s roskama a bostry,třetí stupeň je jasnej. Ty bostry sjedou s tím modulem s roskama.
Každopádně krásná modelářská práce gratuluji .
Každopádně krásná modelářská práce gratuluji .
ahoj
Tak tohle je krásná modeléřská práce ,vypadá to na dva stupně tak sem zvědav jak to na ty Rosky poletí.Jinak se těšim na hojnou ůčast na Suché
Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
11 roků 1 měsíc zpět #1157
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Modely do Suché - Mirek
ahoj
Tak tohle je krásná modeléřská práce ,vypadá to na dva stupně tak sem zvědav jak to na ty Rosky poletí.Jinak se těšim na hojnou ůčast na Suché
Honza
Tak tohle je krásná modeléřská práce ,vypadá to na dva stupně tak sem zvědav jak to na ty Rosky poletí.Jinak se těšim na hojnou ůčast na Suché
Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 1 měsíc zpět - 11 roků 1 měsíc zpět #1156
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Modely do Suché - Mirek
Ahoj Pandy ,
Na Pantera se tedy moc těším.
Model je nezničitelný jako Fénix , mění motory více a lépe než chamelón!
A když se povede pěkné HD video ze staru a letu , plus samozřejmě Shuttle,
to bude pěkná a adrenalínová podíváná.
Pěkný model - SkyROS chystá také Petr Pavlík - podívejte na foto!!
Mirek
Na Pantera se tedy moc těším.
Model je nezničitelný jako Fénix , mění motory více a lépe než chamelón!
A když se povede pěkné HD video ze staru a letu , plus samozřejmě Shuttle,
to bude pěkná a adrenalínová podíváná.
Pěkný model - SkyROS chystá také Petr Pavlík - podívejte na foto!!
Mirek
Poslední změna: 11 roků 1 měsíc zpět uživatelem Koudy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.327 sekund