- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
Zpoždění výmetu
- cmeliak
- Offline
- Nováček
Méně
Více
11 roků 4 měsíců zpět #215
od cmeliak
Odpověděl cmeliak pro téma Re: Zpoždění výmetu
Ja ako vždy používam niečo zo stránky Richarda Nakku nakka-rocketry.net/rtimer.html avšak navrhol som si vlastný plošák ktorý je v prílohe z praktických skúseností viem že ten plošák nie je dokonalý z praktickej stránky avšak z funkčnej je určite dobrý....hlavným senzorom je G-switch ktorý som zhotovil podla stránky ale tiež sa sním bohvie ako nemanipuluje.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #176
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Zpoždění výmetu
Ahoj jojcri a pozdrav do Košic ,
Já jsem hodnotil pouze předložený systém na videu.
Tam jde o funkční prototyp, který zatím nebyl použit za letu. Jeho hmotnost autor udává na 3 unce, čili 90 gr.
Tento systém vyžaduje raketový motor se zpožděním!
Předložený systém neřeší zpoždený výmet, nebo zpoždění, ale pouze realizaci mechanického a ne-pyrotechnického výmetu. Energie obsažená v gumovém svazku a ve Vesuvitu je z hlediska jednotkového objemu neporovnatelná.
Pokrok je nezadržitelný, ale ne každé ( i když fungující ) řešení je to co odsune stávající technologii na vedlejší kolej.
Zde je další video mírně upravené verze tohoto systému:
pro zajímavost - výmet s prachem v HPR – test:
Výmet energií gumového svazku pouze nahradí cca 0,5-0,8 gr Vesuvitu na zpožďovači.
Proto je zatím pro Low power a Mid Power motory určite jednodušší, lehčí a spolehlivější výmet s použitím BP i za cenu tepelné expozice.
Černý prach však vůbec nemá monopol, používá se tam kde to je dostatečně výhodné. Když přijde někdo s lepším řešením, tak prostě BP převálcuje.
Je i komerční (finanční ) zájem nabídnout jiné řešení, pokuď budou výhody jeho použití převažovat nad cenou řešení.
Pro High Power se již používá hlavně pro výmet ve velkých výškách, nízkých teplotách a tlaku, výmet s použitím CO2 ve větších 16 gr bombičkách.
Modely HPR mají dostatek výkonu, ale i jiných důvodů na použití CO2. Vysoká cena velkých padáků a vyloučení jejich tepelného poškození jsou závažným důvodem.
U nás jsem zatím zaregistroval, že pouze Pandy uvažuje o použití CO2 na výmet. To se ovšem může rychle změnit.
I Rolfovi Heavens Door ukazují snahy o další nekonvenční přístupy - a to je jen dobře.
Mirek
Já jsem hodnotil pouze předložený systém na videu.
Tam jde o funkční prototyp, který zatím nebyl použit za letu. Jeho hmotnost autor udává na 3 unce, čili 90 gr.
Tento systém vyžaduje raketový motor se zpožděním!
Předložený systém neřeší zpoždený výmet, nebo zpoždění, ale pouze realizaci mechanického a ne-pyrotechnického výmetu. Energie obsažená v gumovém svazku a ve Vesuvitu je z hlediska jednotkového objemu neporovnatelná.
Pokrok je nezadržitelný, ale ne každé ( i když fungující ) řešení je to co odsune stávající technologii na vedlejší kolej.
Zde je další video mírně upravené verze tohoto systému:
pro zajímavost - výmet s prachem v HPR – test:
Výmet energií gumového svazku pouze nahradí cca 0,5-0,8 gr Vesuvitu na zpožďovači.
Proto je zatím pro Low power a Mid Power motory určite jednodušší, lehčí a spolehlivější výmet s použitím BP i za cenu tepelné expozice.
Černý prach však vůbec nemá monopol, používá se tam kde to je dostatečně výhodné. Když přijde někdo s lepším řešením, tak prostě BP převálcuje.
Je i komerční (finanční ) zájem nabídnout jiné řešení, pokuď budou výhody jeho použití převažovat nad cenou řešení.
Pro High Power se již používá hlavně pro výmet ve velkých výškách, nízkých teplotách a tlaku, výmet s použitím CO2 ve větších 16 gr bombičkách.
Modely HPR mají dostatek výkonu, ale i jiných důvodů na použití CO2. Vysoká cena velkých padáků a vyloučení jejich tepelného poškození jsou závažným důvodem.
U nás jsem zatím zaregistroval, že pouze Pandy uvažuje o použití CO2 na výmet. To se ovšem může rychle změnit.
I Rolfovi Heavens Door ukazují snahy o další nekonvenční přístupy - a to je jen dobře.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
11 roků 4 měsíců zpět #173
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Zpoždění výmetu
Krásná raketa v tom odkazu. A docela vymakaný systém vyhození padáku.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
11 roků 4 měsíců zpět - 11 roků 4 měsíců zpět #171
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: Zpoždění výmetu
Ahoj Mirek ,
máš i nemáš pravdu. Systém sa dá veľmi ľahko zjednodušiť, namiesto papierovej trubky stačia dva vodiace krúžky, ktoré môžu mať aj inú funkciu , a tým sa zmenší aj hmotnosť. Dobre prepracovaný sýstém aj s pohyblivými dielmi môže byť dostačne spoľahlivý, taktiež nevidím problém v regulovaní výmetnej sily ( dĺžka gumy, rôzne druhy gumy ... ) a viem si predstaviť použitie aj vo veľkých modeloch rakiet.
To, že výmet pomocou prachovej náplne je najviac rozšírený neznamená , že je aj najlepší a najspolahlivejší ....
Osobne si myslím, že v dnešnej dobe rýchleho rozvoja elektroniky, zmenšovaním jej rozmerov a zvyšovaním jej spoľahlivosti vznikne omnoho viac systémov pre zpozdenie výmetu. Jeden je napr. tu www.rolfstabroth.de/Hobby/Modellraketen/...or/Heavens_Door.html
Aby som zhrnul, čo som chcel povedať. Ak nebudeme vymýšľať nové riešenia, aj keď sa ukáže, že patria do kategórie zaujímavostí a kuriozít, nikdy nevymyslíme riešenia, ktoré možno budú geniálne...
máš i nemáš pravdu. Systém sa dá veľmi ľahko zjednodušiť, namiesto papierovej trubky stačia dva vodiace krúžky, ktoré môžu mať aj inú funkciu , a tým sa zmenší aj hmotnosť. Dobre prepracovaný sýstém aj s pohyblivými dielmi môže byť dostačne spoľahlivý, taktiež nevidím problém v regulovaní výmetnej sily ( dĺžka gumy, rôzne druhy gumy ... ) a viem si predstaviť použitie aj vo veľkých modeloch rakiet.
To, že výmet pomocou prachovej náplne je najviac rozšírený neznamená , že je aj najlepší a najspolahlivejší ....
Osobne si myslím, že v dnešnej dobe rýchleho rozvoja elektroniky, zmenšovaním jej rozmerov a zvyšovaním jej spoľahlivosti vznikne omnoho viac systémov pre zpozdenie výmetu. Jeden je napr. tu www.rolfstabroth.de/Hobby/Modellraketen/...or/Heavens_Door.html
Aby som zhrnul, čo som chcel povedať. Ak nebudeme vymýšľať nové riešenia, aj keď sa ukáže, že patria do kategórie zaujímavostí a kuriozít, nikdy nevymyslíme riešenia, ktoré možno budú geniálne...
Poslední změna: 11 roků 4 měsíců zpět uživatelem jojocri.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #166
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Zpoždění výmetu
Ahoj jojocri,
jako nápad je to hezké a vtipné, ale pro reálné požívání tento systém je pouze velmi omezeně vhodný.
Jde jen o dosti komplikovanou náhradu výmetné slože.
Princip:
Systém používá papírovou trubku s vloženou dřevěnou tyčkou jako pístní tyčí, zakončenou tlačným kroužkem jako
pístem. Skrz tyčku prochází gumový svazek uchycený o papírovou trubku. Pístní tyčka je dolní straně zakončena
drátěným háčkem, který je po na natažení gumového svazku zachycen v záchytném očku upevněném ve zpožďovací složi.
Očko je ze snadno přepálitelného materiálu (např. vlasec ...). Při dohoření zpožďovací slože dojde j uvolnění pístní tyčky z očka a energie natažené gumy vysune pístní tyč s tlačným kroužkem do horní úvratě čím dojde k vysunutí návratového systému.
Nevýhody v praxi:
Systém je hodně rozměrný , má nezanedbatelnou hmotnost, pohyblivé díly vždy představují problém se spolehlivostí , velmi omezené rozpětí velikosti výmetné síly, již pro středně veliké modely o velkých modelech nemluvím.
Při použití v malých modelech 20 Ns , si funkčnost dovedu představit.
Může být zajímavý i pro různé speciální modely – tzv. létající kuriozity a podobně.
Velkou výhodou tohoto systému je nepřítomnost tepelného namáhání návratového systému.
Pro dobrý průběh výmetu, je důležitá jeho dynamika, co se projeví i na setrvačné energii vymetených dílů ( hlavně hlavice ) , správná velikost tlakové síly a její výběr.
Vzorečky pro výpočet velikosti prachové náplně vycházejí z velikosti potřebného tlaku i z velikosti příslušného objemu trupu.U výmetné náplně - prachové, je možné tyto parametry jednoduše měnit velikostí prachové náplně, případně i typem použitého prachu (nevyužívané ..).
Od konce 50-tých let minulého století bylo vymyšleno a vyzkoušeno mnoho různých návratových systémů a způsobů výmetu.
Výhody použití těchto systémů(černý prach) odsunuli jiné zatím známé verze do úlohy zajímavostí a kuriozit.
Použití CO2 jako pracovního plynu pro výmet je zase na další debatu ...
Mirek
jako nápad je to hezké a vtipné, ale pro reálné požívání tento systém je pouze velmi omezeně vhodný.
Jde jen o dosti komplikovanou náhradu výmetné slože.
Princip:
Systém používá papírovou trubku s vloženou dřevěnou tyčkou jako pístní tyčí, zakončenou tlačným kroužkem jako
pístem. Skrz tyčku prochází gumový svazek uchycený o papírovou trubku. Pístní tyčka je dolní straně zakončena
drátěným háčkem, který je po na natažení gumového svazku zachycen v záchytném očku upevněném ve zpožďovací složi.
Očko je ze snadno přepálitelného materiálu (např. vlasec ...). Při dohoření zpožďovací slože dojde j uvolnění pístní tyčky z očka a energie natažené gumy vysune pístní tyč s tlačným kroužkem do horní úvratě čím dojde k vysunutí návratového systému.
Nevýhody v praxi:
Systém je hodně rozměrný , má nezanedbatelnou hmotnost, pohyblivé díly vždy představují problém se spolehlivostí , velmi omezené rozpětí velikosti výmetné síly, již pro středně veliké modely o velkých modelech nemluvím.
Při použití v malých modelech 20 Ns , si funkčnost dovedu představit.
Může být zajímavý i pro různé speciální modely – tzv. létající kuriozity a podobně.
Velkou výhodou tohoto systému je nepřítomnost tepelného namáhání návratového systému.
Pro dobrý průběh výmetu, je důležitá jeho dynamika, co se projeví i na setrvačné energii vymetených dílů ( hlavně hlavice ) , správná velikost tlakové síly a její výběr.
Vzorečky pro výpočet velikosti prachové náplně vycházejí z velikosti potřebného tlaku i z velikosti příslušného objemu trupu.U výmetné náplně - prachové, je možné tyto parametry jednoduše měnit velikostí prachové náplně, případně i typem použitého prachu (nevyužívané ..).
Od konce 50-tých let minulého století bylo vymyšleno a vyzkoušeno mnoho různých návratových systémů a způsobů výmetu.
Výhody použití těchto systémů(černý prach) odsunuli jiné zatím známé verze do úlohy zajímavostí a kuriozit.
Použití CO2 jako pracovního plynu pro výmet je zase na další debatu ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
11 roků 4 měsíců zpět #165
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Zpoždění výmetu
Zajímavý princip, nedokáži si to ale představit v praxi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.284 sekund