- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
LDRS XXXI
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
9 roků 9 měsíců zpět #2680
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma LDRS XXXI
Ahoj všem ,
také zkusím přidat svoji cihličku na hromádku ....
Toto téma je o akci LDRS (Large and dangerous rocket ship) je největší akcí Tripoli Rocketry Association , tedy můžeme říci i na světě.
Pandym uváděná akce je ALRS XIV - ve Švýcarsku , tedy Evropská akce jiné třídy.
Tento ročník byl na tradice této akce opravdu dosti skromný - zřejmě se projevuje vliv ekonomické krize!
To je vidět i na ALRS XIII - 2012.
Jiné ročníky byli výrazně bohatší na foto a hlavně velké a krásné modely s výkonnými motory.
Fotogalerie z ALRS XII - 2011 :
www.argoshpr.ch/gallery2/main.php?g2_itemId=28904
Například : 4,5 m Ariane 4 : videa , galerie nějak nejdou ..
www.argoshpr.ch/joomla1/index.php/de/ari...e-4-launch-2004-alrs
Přímé porovnávání není moc vhodné! Obě akce ALRS i naše setkání jsou prostě hodně jiné!
Naprosto odlišné podmínky v oblasti ekonomické, technické , legislativní a dalších...
Co je podstatné, že se všude lidé snaží o realizaci svého koníčka v rámci existujících možností a s ohledem na ostatní! To nám všem dává radost a uspokojení z naší činnosti.
V porovnání s evropskými akcemi v posledních letech se nám celkem daří - jejich problémy se nás natolik nedotkli.
Vlastní výroba motorů , nebo palivových náplní je na evropské poměry "dosti neobvyklá" ( i když se můžeme
podívat na bratry Poláky ....). Proto to vyžaduje znalosti , zkušenosti ,opatrnost a odpovědnost.
Zkusme raději "méně soutěživý" přístup a mějme radost z úspěchů našich i cizích ...
K LDRS - letos v červenci se uskutečnil v Nevadském Black Rocku již 32 ročník LDRS.
Níže nabízím pár linků na několik videozáznamů z této akce pro potěšení oka i na zamyšlení ....
2013 LDRS 32 - David and John Robb's Rocket Launches
LDRS 2013 Short
Stratosphere - N2900 Minimum Diameter - LDRS 32
Estes Big Daddy - J1055 Vmax - LDRS 32
Aggressive Opposition - N3301 Minimum Diameter - LDRS 32
LDRS XXXII
Our Supersonic Flight at LDRS 32
Jim Jarvis' 2nd Flight at LDRS 32
RETURN TO BLACK ROCK
Mario Panebianco's BSD Horizon N1000W Black Rock, Nevada, LDRS32
LDRS32 TomachToo Flights 1 and 2
Bare Necessities: Minimum Diameter N5800
hezké pokoukání přeje Mirek
také zkusím přidat svoji cihličku na hromádku ....
Toto téma je o akci LDRS (Large and dangerous rocket ship) je největší akcí Tripoli Rocketry Association , tedy můžeme říci i na světě.
Pandym uváděná akce je ALRS XIV - ve Švýcarsku , tedy Evropská akce jiné třídy.
Tento ročník byl na tradice této akce opravdu dosti skromný - zřejmě se projevuje vliv ekonomické krize!
To je vidět i na ALRS XIII - 2012.
Jiné ročníky byli výrazně bohatší na foto a hlavně velké a krásné modely s výkonnými motory.
Fotogalerie z ALRS XII - 2011 :
www.argoshpr.ch/gallery2/main.php?g2_itemId=28904
Například : 4,5 m Ariane 4 : videa , galerie nějak nejdou ..
www.argoshpr.ch/joomla1/index.php/de/ari...e-4-launch-2004-alrs
Přímé porovnávání není moc vhodné! Obě akce ALRS i naše setkání jsou prostě hodně jiné!
Naprosto odlišné podmínky v oblasti ekonomické, technické , legislativní a dalších...
Co je podstatné, že se všude lidé snaží o realizaci svého koníčka v rámci existujících možností a s ohledem na ostatní! To nám všem dává radost a uspokojení z naší činnosti.
V porovnání s evropskými akcemi v posledních letech se nám celkem daří - jejich problémy se nás natolik nedotkli.
Vlastní výroba motorů , nebo palivových náplní je na evropské poměry "dosti neobvyklá" ( i když se můžeme
podívat na bratry Poláky ....). Proto to vyžaduje znalosti , zkušenosti ,opatrnost a odpovědnost.
Zkusme raději "méně soutěživý" přístup a mějme radost z úspěchů našich i cizích ...
K LDRS - letos v červenci se uskutečnil v Nevadském Black Rocku již 32 ročník LDRS.
Níže nabízím pár linků na několik videozáznamů z této akce pro potěšení oka i na zamyšlení ....
2013 LDRS 32 - David and John Robb's Rocket Launches
LDRS 2013 Short
Stratosphere - N2900 Minimum Diameter - LDRS 32
Estes Big Daddy - J1055 Vmax - LDRS 32
Aggressive Opposition - N3301 Minimum Diameter - LDRS 32
LDRS XXXII
Our Supersonic Flight at LDRS 32
Jim Jarvis' 2nd Flight at LDRS 32
RETURN TO BLACK ROCK
Mario Panebianco's BSD Horizon N1000W Black Rock, Nevada, LDRS32
LDRS32 TomachToo Flights 1 and 2
Bare Necessities: Minimum Diameter N5800
hezké pokoukání přeje Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 9 měsíců zpět - 9 roků 9 měsíců zpět #2676
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma LDRS XXXI
Mno.....nechci se nikoho zástávat,nikoho hanět ale na obou akcích je vidět dimetrální rozdíl v přístupu k problematice raket. na akcích směrem na západ jde vidět jak striktně se dodržují předpisy a směrem na východ je to velmi jiné...slušně řečeno. Tovární motory proto ,protože necertifikované si tam nikdo nedovolí použít ,bohužel je to tak o životní filozofii lidí tam a lidí tady. V Mnichovské hospodě je naprosto běžné štucle mít volně přístupné na poliče hadejte jak dlouho by u nás vydržely než by se rozkradly. Bohužel tak je to ve všem.
Letošní jejich akce mě překvapila velkou absencí fotografií ,nevím zda to bylo tím že nebylo co fotit nebo něčím jiným. Ale i oni mají velice pěkné a mnohdy do detailu propracované modely. osobně jsem viděl Saturn 1B, Volchov propacované do nejmenších detailů a to precizně.
Delší dobu sleduji různé akce v zahraničí a musím uznat že akce v ČR opravdu patří k těm hoodně předním. Přestože se trochu blýsklo na lepší časy problematika s motory nadále přetrvává , ale to je prostě celkově o našem východním přístupu k předpisům obecně . Ale až zase takoví machři rozhodně nejsme.
Faktem jak napsal Beda patříme sice k mistrům improvizace což třeba japonské manažery přivádí k šílenosti , ale má osobní zkušenost je taková že improvizace vede nakonec k ještě větším průserům. On se dá sice japonský automat opravit pletací jehlicí ,ale za předem nedefinovaný čas to vede k poškození celého automatu. Proto jsou japonci tam kde jsou a my tam kde jsme.
Letošní jejich akce mě překvapila velkou absencí fotografií ,nevím zda to bylo tím že nebylo co fotit nebo něčím jiným. Ale i oni mají velice pěkné a mnohdy do detailu propracované modely. osobně jsem viděl Saturn 1B, Volchov propacované do nejmenších detailů a to precizně.
Delší dobu sleduji různé akce v zahraničí a musím uznat že akce v ČR opravdu patří k těm hoodně předním. Přestože se trochu blýsklo na lepší časy problematika s motory nadále přetrvává , ale to je prostě celkově o našem východním přístupu k předpisům obecně . Ale až zase takoví machři rozhodně nejsme.
Faktem jak napsal Beda patříme sice k mistrům improvizace což třeba japonské manažery přivádí k šílenosti , ale má osobní zkušenost je taková že improvizace vede nakonec k ještě větším průserům. On se dá sice japonský automat opravit pletací jehlicí ,ale za předem nedefinovaný čas to vede k poškození celého automatu. Proto jsou japonci tam kde jsou a my tam kde jsme.
Poslední změna: 9 roků 9 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 9 měsíců zpět #2675
od Béda
Odpověděl Béda pro téma LDRS XXXI
Na to, jaké máme v Česku podmínky a kolik nás je, jsme v improvizaci a zručnosti nejlepší na světě. Což je vidět i na raketách. O tom není pochyb. Často dokonce stačí jen nekoukat na nesmysly v televizi a místo toho stavět či řešit zapeklité technické překážky nebo přepážky. Možná jsem se špatně díval, ale u těch Švýcarů jsem si nevšiml
jediného stroje, který by se pracností (například) Jeřábkovu raketoplánu alespoň přiblížil.
Béda koumes
jediného stroje, který by se pracností (například) Jeřábkovu raketoplánu alespoň přiblížil.
Béda koumes
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 9 měsíců zpět #2674
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma LDRS XXXI
Ahoj,
po prohlédnutí bych k tomu poznamenal asi toto: Logicky hodně továrních motorů, fotografie kvalitativně nic moc, nemusíme se za naše akce vůbec stydět!
M
po prohlédnutí bych k tomu poznamenal asi toto: Logicky hodně továrních motorů, fotografie kvalitativně nic moc, nemusíme se za naše akce vůbec stydět!
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 9 měsíců zpět #2672
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma LDRS XXXI
V ten samý den jako akce na Sázené se konalo setkání velkých raket v Švýcarsku, které patří dá se říci k těm největším s mezinárodní účastí. Fotografie a videa jsou k dispozici na těchto stránkách:
www.argoshpr.ch/joomla1/
www.argoshpr.ch/joomla1/
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 1 měsíc zpět #1185
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: LDRS XXXI
Ahoj Pavle ,
Tam by na nás koukali, jak na dětský kroužek!
Já bych to viděl úplně jinak!!
Toto je LDRS (large and dangerous rockets) !, tedy elitní akce největších a extrémních raket!!
Také nemůžes porovnávat bežné malé modely raket s motorkem 2,5 Ns s našimi modely s
motory 150-200X silnějšími (450-620 Ns).
Z těch cca 180 000 000 ks raketových motorů vyrobených v USA od 60-tých let je také drtivé většina
malých. Právě tak většina modelářů u nich létá s motory do "D" , teda 20 Ns. A všude se najdou lidé šikovní
i břídilové, kteří neumí ani složit stavebnici.
Když se podíváš na fotografie z US akcí, všimni kolik modelů tam létajících jsou skutečne vlastní konstrukce
a projekty a kolik jsou stavebnice či jejich modifikace!!
Podívej se na výsledky mistrovství světa raketových modelářů od 60-ých let, kolikrát tam naši modeláři stáli na nejvyšších příčkách.
Někteří z nich jsou dokonce aktivní i nyní (klobouk dolů i parukou...).
HighPower a jeho vyšší ůrovně jsou velmi specifické s vysokými nároky na zkušenosti,
finance, prostor i technologie.
Domnívám se, že vzhledem k podpoře a podmínkám, které zde máme máme výsledky celkem slušné.
Kolikrát o nich ani o sobě pořádně nevíme.
Nejde jen o jednorázové výsledky, ale také o spolehlivost a opakovatelnost dosahovaných výsledků
v návaznosti na podmínky jejich vzniku.
Když bych porovnal modely z LDRS se sondžními raketami s dostupem 400 km, tak radši neřeknu že to
je dětská školka - je to prostě něco úplně jiného.
Uvidíme i zde za 1-2 roky kam se dokážeme s našimi modely posunout. Je to hlavně o naší snaze, vytrvalosti
a vynalézavosti. Otázkou jsou i naše cíle, jejich smysl a reálnost.
Stavba a konstrukce HPR modelů nám dává víc než dostatek problémů na jejich řešení. Jejich postupné
zvládání a dobrá parta, jsou hodnoty které poskytují onu radost a uspokejení i z relativně "menších" cílů.
K těm větším se musíme probojovat přes ty menší, ne pokusem o jejich vynechání nebo obejdění.
I v historii platilo - lidé v horších podmínkách dokážou více, protože mají i větší motivaci něco ukázat.
Tak pojďme pracovat na našich "LDRS" a hlavně na sobě, to můžeme nejvíce ovlivnit.
Mirek
Tam by na nás koukali, jak na dětský kroužek!
Já bych to viděl úplně jinak!!
Toto je LDRS (large and dangerous rockets) !, tedy elitní akce největších a extrémních raket!!
Také nemůžes porovnávat bežné malé modely raket s motorkem 2,5 Ns s našimi modely s
motory 150-200X silnějšími (450-620 Ns).
Z těch cca 180 000 000 ks raketových motorů vyrobených v USA od 60-tých let je také drtivé většina
malých. Právě tak většina modelářů u nich létá s motory do "D" , teda 20 Ns. A všude se najdou lidé šikovní
i břídilové, kteří neumí ani složit stavebnici.
Když se podíváš na fotografie z US akcí, všimni kolik modelů tam létajících jsou skutečne vlastní konstrukce
a projekty a kolik jsou stavebnice či jejich modifikace!!
Podívej se na výsledky mistrovství světa raketových modelářů od 60-ých let, kolikrát tam naši modeláři stáli na nejvyšších příčkách.
Někteří z nich jsou dokonce aktivní i nyní (klobouk dolů i parukou...).
HighPower a jeho vyšší ůrovně jsou velmi specifické s vysokými nároky na zkušenosti,
finance, prostor i technologie.
Domnívám se, že vzhledem k podpoře a podmínkám, které zde máme máme výsledky celkem slušné.
Kolikrát o nich ani o sobě pořádně nevíme.
Nejde jen o jednorázové výsledky, ale také o spolehlivost a opakovatelnost dosahovaných výsledků
v návaznosti na podmínky jejich vzniku.
Když bych porovnal modely z LDRS se sondžními raketami s dostupem 400 km, tak radši neřeknu že to
je dětská školka - je to prostě něco úplně jiného.
Uvidíme i zde za 1-2 roky kam se dokážeme s našimi modely posunout. Je to hlavně o naší snaze, vytrvalosti
a vynalézavosti. Otázkou jsou i naše cíle, jejich smysl a reálnost.
Stavba a konstrukce HPR modelů nám dává víc než dostatek problémů na jejich řešení. Jejich postupné
zvládání a dobrá parta, jsou hodnoty které poskytují onu radost a uspokejení i z relativně "menších" cílů.
K těm větším se musíme probojovat přes ty menší, ne pokusem o jejich vynechání nebo obejdění.
I v historii platilo - lidé v horších podmínkách dokážou více, protože mají i větší motivaci něco ukázat.
Tak pojďme pracovat na našich "LDRS" a hlavně na sobě, to můžeme nejvíce ovlivnit.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.273 sekund