- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Je libo si poskládat motorek?
- Krajča
- Návštěvník
10 roků 3 měsíců zpět #2130
od Krajča
Odpověděl Krajča pro téma Je libo si poskládat motorek?
Ahoj Mirku
Děkuji ti za vyčerpávající informace
O kompozitních palivech celkově jsem něco načetl, a můžu říct, že pro mně jako 'začínajícího' sorbit'áka
je to španělská vesnice Stačí se dozvědět něco o technologiích a výrobních postupech a už z toho jde
hlava kolem.. Každopádně tyhle hi-tech motory s grafitovou vložkou trysky apod. jsou pro mě
(a pro ostatní raket'áky bez větších technologických možností) více či méně snem ).
Ale souhlasím s tebou, že nic není nemožné, jak se zprvu zdá,.
Moc rád bych v budoucnu dorazil na nějakou vaší akci nabrat zase pár zkušeností a poznatků
Mnoho úspěchů přeje všem David.
Děkuji ti za vyčerpávající informace
O kompozitních palivech celkově jsem něco načetl, a můžu říct, že pro mně jako 'začínajícího' sorbit'áka
je to španělská vesnice Stačí se dozvědět něco o technologiích a výrobních postupech a už z toho jde
hlava kolem.. Každopádně tyhle hi-tech motory s grafitovou vložkou trysky apod. jsou pro mě
(a pro ostatní raket'áky bez větších technologických možností) více či méně snem ).
Ale souhlasím s tebou, že nic není nemožné, jak se zprvu zdá,.
Moc rád bych v budoucnu dorazil na nějakou vaší akci nabrat zase pár zkušeností a poznatků
Mnoho úspěchů přeje všem David.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 3 měsíců zpět #2129
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Je libo si poskládat motorek?
Ahoj Krajčo ,
Což o to , libo by bylo. Ale také to není tak jednoduché.
Je důležité si povědět co vlastně tato „stavebnice“ motorů ve skutečnosti nabízí , co je tam nové , zajímavé a do jaké míry je to též, použitelné pro „nás“.
Nabízená stavebnice motorů je konstruovaná na konkrétní palivo. Bohužel informace na jejich webu o použitém (předpokládaném) palivu, materiálu spalovací komory (mechanické vlastnosti této duralové slitiny – nebo aspoň materiálová norma) a mnoho dalších prostě není …
Z kontextu obrázků a dostupných informací vyplývá , že jde o AP-čkové palivo. Někde by měli mít jeho specifikaci, protože casing motoru může správně a dobře pracovat pro dané palivo s určitými vlasnostmi. Už samo použití drahých grafitových trysek předpokládá výkonné palivo s vysokou teplotou spalování paliva. Souprava pro odlití palivového zrna poskytuje palivové zrno s definovanou geometrií a povrchem spalování. Možno použít palivový kanál válcový, finocyl - válcový kanál s drážkami ve tvaru hvězdy (neutrální spalování), nebo moonburner – měsíčková geometrie, tedy asymetricky (mimo středu) umístněný válcový kanál (progresivně – na začátku, regresivní spalování).
Široký výběr výkonu motoru podle průměru spalovací komory 38,54,76,98 mm, ale i podle počtu palivových zrn 2 – 7 zrn ,plus extra dlouhé zrno. Plus potřebné HW příslušenství , trysky , linery, přední víka, O-kroužky a podobně. Zajímavé je i použití dvojice Segerek pro dlouhé verze motorů 76 a 98 mm.(?)
O zážehu těchto motorů se zde nepíše vůbec. Přitom je velký rozdíl mezi zážehem menšího 1-2 zrnového motoru a dlouhých 5-7 zrnových verzí nebo GX verzí , rozdíl v zážehu mezi finocylem a válcovým kanálem a moonburnerem předpokládám.
AP paliva jsou pro naše rakeťáky vážným problémem, pro regulaci rychlosti hoření je potřebný bimodální AP, otázkou je i případný globulární AP. Je rozdíl ve velikosti reakční plochy u ostrohranných krystalků AP a poměrně přesně definovanou plochou u kulovitých zrn AP.
O problémech s pojivem , odvzdušňováním zrna , cenami a dostupností surovin nemluvě.
Pro odlišné AP palivo nemusí být použitelné ani jádrové trny pro odlití zrn. Vyrábět v amatérských podmínkách AP palivo s dostatečně blízkými parametry v jednotlivých výrobních dávkách a ještě upravit a odzkoušet úpravy jeho geometrie a trysky pro využití zakoupeného casingu je vysoce náročná a odborná práce.
Ono není zcela jednoduché ani použít v cizím motoru , nebo jeho „kopii“ svoje palivo typu základního sorbitolového paliva. Výsledné vlastnosti paliva jsou závislé na mnoha faktorech (homogenita, bubliny, teplota tavení a postup při „odlévání“ ,vnitřní pnutí v zrnu, manipulace s ním – praskliny v zrnu –křehkost paliva ) a ještě klasicky samotný způsob zážehu. To že mnou vyrobené SB palivo „hoří“ ještě neznamená, že hoří dobře-správně!
Problém jsem pouze nakousl -je to na delší debatu a experimenty , nejlépe na našich setkáních.
Mirek
Což o to , libo by bylo. Ale také to není tak jednoduché.
Je důležité si povědět co vlastně tato „stavebnice“ motorů ve skutečnosti nabízí , co je tam nové , zajímavé a do jaké míry je to též, použitelné pro „nás“.
Nabízená stavebnice motorů je konstruovaná na konkrétní palivo. Bohužel informace na jejich webu o použitém (předpokládaném) palivu, materiálu spalovací komory (mechanické vlastnosti této duralové slitiny – nebo aspoň materiálová norma) a mnoho dalších prostě není …
Z kontextu obrázků a dostupných informací vyplývá , že jde o AP-čkové palivo. Někde by měli mít jeho specifikaci, protože casing motoru může správně a dobře pracovat pro dané palivo s určitými vlasnostmi. Už samo použití drahých grafitových trysek předpokládá výkonné palivo s vysokou teplotou spalování paliva. Souprava pro odlití palivového zrna poskytuje palivové zrno s definovanou geometrií a povrchem spalování. Možno použít palivový kanál válcový, finocyl - válcový kanál s drážkami ve tvaru hvězdy (neutrální spalování), nebo moonburner – měsíčková geometrie, tedy asymetricky (mimo středu) umístněný válcový kanál (progresivně – na začátku, regresivní spalování).
Široký výběr výkonu motoru podle průměru spalovací komory 38,54,76,98 mm, ale i podle počtu palivových zrn 2 – 7 zrn ,plus extra dlouhé zrno. Plus potřebné HW příslušenství , trysky , linery, přední víka, O-kroužky a podobně. Zajímavé je i použití dvojice Segerek pro dlouhé verze motorů 76 a 98 mm.(?)
O zážehu těchto motorů se zde nepíše vůbec. Přitom je velký rozdíl mezi zážehem menšího 1-2 zrnového motoru a dlouhých 5-7 zrnových verzí nebo GX verzí , rozdíl v zážehu mezi finocylem a válcovým kanálem a moonburnerem předpokládám.
AP paliva jsou pro naše rakeťáky vážným problémem, pro regulaci rychlosti hoření je potřebný bimodální AP, otázkou je i případný globulární AP. Je rozdíl ve velikosti reakční plochy u ostrohranných krystalků AP a poměrně přesně definovanou plochou u kulovitých zrn AP.
O problémech s pojivem , odvzdušňováním zrna , cenami a dostupností surovin nemluvě.
Pro odlišné AP palivo nemusí být použitelné ani jádrové trny pro odlití zrn. Vyrábět v amatérských podmínkách AP palivo s dostatečně blízkými parametry v jednotlivých výrobních dávkách a ještě upravit a odzkoušet úpravy jeho geometrie a trysky pro využití zakoupeného casingu je vysoce náročná a odborná práce.
Ono není zcela jednoduché ani použít v cizím motoru , nebo jeho „kopii“ svoje palivo typu základního sorbitolového paliva. Výsledné vlastnosti paliva jsou závislé na mnoha faktorech (homogenita, bubliny, teplota tavení a postup při „odlévání“ ,vnitřní pnutí v zrnu, manipulace s ním – praskliny v zrnu –křehkost paliva ) a ještě klasicky samotný způsob zážehu. To že mnou vyrobené SB palivo „hoří“ ještě neznamená, že hoří dobře-správně!
Problém jsem pouze nakousl -je to na delší debatu a experimenty , nejlépe na našich setkáních.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Krajča
- Návštěvník
10 roků 3 měsíců zpět #2127
od Krajča
Odpověděl Krajča pro téma Je libo si poskládat motorek?
Koudy hezký, ale co ty ceny?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
10 roků 3 měsíců zpět #2126
od Koudy
Je libo si poskládat motorek? vytvořil uživatel Koudy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.304 sekund