Testy motorů 2012
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
11 roků 1 měsíc zpět #1133
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Testy motorů 2012
Nechtěl bych ho za souseda!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
11 roků 1 měsíc zpět #1130
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Re: Testy motorů 2012
Nevím, jestli tento přístup je k smíchu, ale sám jsem málem spadnul ze židle
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 1 měsíc zpět #1129
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Testy motorů 2012
Nevím proč,ale toto video mě fakt rozesmálo. Našel jsem jej na Jůtube náhodou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 3 měsíců zpět #471
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Testy motorů 2012
Ahoj Koulo ,
Aby bylo možné lépe posiudit a porozumět vlastnostm těchto sorbiťáků jsou potřebné další údaje.
Jde o počáteční a koncové zahrazení motoru - jak píše Honza.
Dále průměr kanálku v palivovém zrnu, vnější průměr zrna ( je odlito do papírové trubky jako tepelného izolantu a inhibitoru, nebo je na plný vnitřní průměr komory?
Jde také o skutečnou tloušťku stěny paliva , podle obou diagramů je vidět - (pokuď bylo stejné zrno!! ) že druhý motor měj vyšší zahrazení a také kratší dobu hoření. To může být i lepším zážehem a natlakováním palivového kanálu.
Dále je k dispozici jen jedno měření motoru "lepších parametrů) a to ještě na měřícím systému dosti nepřesném a s neznámou dynamickou setrvačností(citlivost a rychlost změny údajů).
Proto je důležité mít k ůvahám skutěčně podstatné údaje.
Ten zážeh se zdá celkem funkční. Další lety to ověří.
Myslím, ale že pro větší průměr kanálku už nebude postačovat - vetší objem zážehového prostoru a také aktivační povrch paliva.
Možná by nebylo od věci ty konce zápalnice jemně nanásosovat černým prachem s ředěným Kangomen či nitlolakem.
Radší ne hned Vesuvit , ale pomaleji hořící "domácí prach" , aby se to nepřetlakovalo - je to nutno vyskoušet.
Uvidíme co na to řeknou další "sorbi'táci".
Mirek
Aby bylo možné lépe posiudit a porozumět vlastnostm těchto sorbiťáků jsou potřebné další údaje.
Jde o počáteční a koncové zahrazení motoru - jak píše Honza.
Dále průměr kanálku v palivovém zrnu, vnější průměr zrna ( je odlito do papírové trubky jako tepelného izolantu a inhibitoru, nebo je na plný vnitřní průměr komory?
Jde také o skutečnou tloušťku stěny paliva , podle obou diagramů je vidět - (pokuď bylo stejné zrno!! ) že druhý motor měj vyšší zahrazení a také kratší dobu hoření. To může být i lepším zážehem a natlakováním palivového kanálu.
Dále je k dispozici jen jedno měření motoru "lepších parametrů) a to ještě na měřícím systému dosti nepřesném a s neznámou dynamickou setrvačností(citlivost a rychlost změny údajů).
Proto je důležité mít k ůvahám skutěčně podstatné údaje.
Ten zážeh se zdá celkem funkční. Další lety to ověří.
Myslím, ale že pro větší průměr kanálku už nebude postačovat - vetší objem zážehového prostoru a také aktivační povrch paliva.
Možná by nebylo od věci ty konce zápalnice jemně nanásosovat černým prachem s ředěným Kangomen či nitlolakem.
Radší ne hned Vesuvit , ale pomaleji hořící "domácí prach" , aby se to nepřetlakovalo - je to nutno vyskoušet.
Uvidíme co na to řeknou další "sorbi'táci".
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koula
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 3
- Obdržená poděkování 0
11 roků 3 měsíců zpět #470
od Koula
Odpověděl Koula pro téma Re: Testy motorů 2012
Ahoj Honzo .
No , tak ta jedna tryska má průměř 5,6 a je ze železa . Tvar má takový dost nevhodný , ale to se ještě vypiluje časem .
Druhá tryska je z duralu a je do ní zalisovaná železná vložka s průměrem 4,6.
Tvar je taky zatím jen tak , jak více či méně vyšlo .
Trysky neerodují , tak už zvažuju , že udělám tvar přesně jak má být .
Ale ten můj malý soustruh se u toho potí víc než já .
Se soustruhem se to teprve učím .
A co se týká zapálení , tak ono je to trochu jinak , než to vypadá .
Když je čas a chuť , tak to odpalujeme mojíma palníkama elektricky . Jinak je tam zápalnice .
Finta je v tom , že ať palník , či zápalnici , zastrčíme do průšlehové komunikační trubice . Ta potom prošlehne do kanálku .
Na konci kanálku je dvojitě složená zápalnice 2,5mm dvojité délky průměru jádra . Ale musí být zastrčena tak , aby odstřižené konce směřovaly směrem k trysce .
Zatím se nám to jeví jako velice snadné řešení .
No , v neděli by jsme měli jít zase lítat s rc raketou , ale tentokráte už ji nebudeme muset honit po okolí a po stromech .
Doladil jsem vytažení hlavního brzdícího padáku , tak to snad klapne .
Pěkný víkend , a letu zdar .
Koula.
No , tak ta jedna tryska má průměř 5,6 a je ze železa . Tvar má takový dost nevhodný , ale to se ještě vypiluje časem .
Druhá tryska je z duralu a je do ní zalisovaná železná vložka s průměrem 4,6.
Tvar je taky zatím jen tak , jak více či méně vyšlo .
Trysky neerodují , tak už zvažuju , že udělám tvar přesně jak má být .
Ale ten můj malý soustruh se u toho potí víc než já .
Se soustruhem se to teprve učím .
A co se týká zapálení , tak ono je to trochu jinak , než to vypadá .
Když je čas a chuť , tak to odpalujeme mojíma palníkama elektricky . Jinak je tam zápalnice .
Finta je v tom , že ať palník , či zápalnici , zastrčíme do průšlehové komunikační trubice . Ta potom prošlehne do kanálku .
Na konci kanálku je dvojitě složená zápalnice 2,5mm dvojité délky průměru jádra . Ale musí být zastrčena tak , aby odstřižené konce směřovaly směrem k trysce .
Zatím se nám to jeví jako velice snadné řešení .
No , v neděli by jsme měli jít zase lítat s rc raketou , ale tentokráte už ji nebudeme muset honit po okolí a po stromech .
Doladil jsem vytažení hlavního brzdícího padáku , tak to snad klapne .
Pěkný víkend , a letu zdar .
Koula.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
11 roků 3 měsíců zpět #468
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Testy motorů 2012
Ahoj Koulo .
Koukám že ste pokořili hranici Isp 100 což je u sorbitolu výborný výsledek.Zajímalo by mě koncový zahrazení ,tryska vypadá tak na 5mm a paliva asi 100g takže asi kolem 350 .Já u motoru 100Ns končim na 360 a trysku mam 5,4mm ,paliva 104g a Isp těsně nad100. U velkých motorů zahrazení trochu nižší ale impuls dost nad 100 .Ty motory vypadají už suprově akorát to nezapalujte zápalnicí ale palníkem , je to potřeba aby motor chytnul přesně nakonci a ne někde bokem. A co používáte jako zápalnou slož,já sem toho vyskoušel hromadu a pak mě LK poradil sorbitol s asi 10procenty BP (Vezuvit) a funguje naprosto spolehlivě . Honza
Koukám že ste pokořili hranici Isp 100 což je u sorbitolu výborný výsledek.Zajímalo by mě koncový zahrazení ,tryska vypadá tak na 5mm a paliva asi 100g takže asi kolem 350 .Já u motoru 100Ns končim na 360 a trysku mam 5,4mm ,paliva 104g a Isp těsně nad100. U velkých motorů zahrazení trochu nižší ale impuls dost nad 100 .Ty motory vypadají už suprově akorát to nezapalujte zápalnicí ale palníkem , je to potřeba aby motor chytnul přesně nakonci a ne někde bokem. A co používáte jako zápalnou slož,já sem toho vyskoušel hromadu a pak mě LK poradil sorbitol s asi 10procenty BP (Vezuvit) a funguje naprosto spolehlivě . Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.265 sekund