- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Sobotní polétání
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
9 roků 3 měsíců zpět #3150
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Sobotní polétání
Ahoj Mirku,
Vidím , pěkné strávené velikonoční svátky Já to stihl ještě v pátek kdy bylo nádherné bezvětří. Sobota to byl děs ,do toho větru bych nešel ani náhodou.
Na fota destrukce toho SB motoru jsem opravdu zvědav.
Vidím , pěkné strávené velikonoční svátky Já to stihl ještě v pátek kdy bylo nádherné bezvětří. Sobota to byl děs ,do toho větru bych nešel ani náhodou.
Na fota destrukce toho SB motoru jsem opravdu zvědav.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 3 měsíců zpět #3149
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Sobotní polétání
Velikonoční sobotní odpoledne jsem si šel konečně trochu zalétat.
Potřeboval jsem udělat letové zkoušky prodlouženého zpoždění na ROS-ce, na bázi hnědé ženijní zápalnice.
Chtěl jsem také vyzkoušet dynamiku a časování výmetu na prodlouženém "Tlouštíkovi" fí 104 mm, běžně létá s 3xROS , tak jsem v něm vyměnil pohonnou sekci na 3xROS za za verzi 4xROS ( mám i 5xROS) a další...
Foukal opravdu hoódně silný vítr.
Vzhledem k omezenému počtu snímků v příloze sem dám jen část snímků ...
Nebudu čeřit Velikonoční náladu snímky parádního bouchnutí SB motoru (vyražená tryska),
dám to jinam a jindy ...
Mirek
Potřeboval jsem udělat letové zkoušky prodlouženého zpoždění na ROS-ce, na bázi hnědé ženijní zápalnice.
Chtěl jsem také vyzkoušet dynamiku a časování výmetu na prodlouženém "Tlouštíkovi" fí 104 mm, běžně létá s 3xROS , tak jsem v něm vyměnil pohonnou sekci na 3xROS za za verzi 4xROS ( mám i 5xROS) a další...
Foukal opravdu hoódně silný vítr.
Vzhledem k omezenému počtu snímků v příloze sem dám jen část snímků ...
Nebudu čeřit Velikonoční náladu snímky parádního bouchnutí SB motoru (vyražená tryska),
dám to jinam a jindy ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 8 měsíců zpět - 9 roků 8 měsíců zpět #2774
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Sobotní polétání
Ahoj Ivo ,
Stačí vnější povrch palivového pouzdra jemně potřít vazelínou - jako separátorem a ještě zmenší tření při zasouvání paliva do motoru ..
Přidávám ještě foto palníků , vpravo je ten US palník co jsem použil na zážeh.
Mirek
Stačí vnější povrch palivového pouzdra jemně potřít vazelínou - jako separátorem a ještě zmenší tření při zasouvání paliva do motoru ..
Přidávám ještě foto palníků , vpravo je ten US palník co jsem použil na zážeh.
Mirek
Poslední změna: 9 roků 8 měsíců zpět uživatelem Mirek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
9 roků 8 měsíců zpět #2773
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Sobotní polétání
Ahoj Mirku,
jak se PVC palivové pouzdro vtahuje z motoru? Nemá snahu se přilípnout?
Ivo
jak se PVC palivové pouzdro vtahuje z motoru? Nemá snahu se přilípnout?
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 8 měsíců zpět #2772
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Sobotní polétání
V neděli 1.12. jsem dal tentokrát „Nedělní polétání“ , šlo již o poslední 6-tou letovou zkoušku úprav těsnění pyrozpožďovače i zážehu.
Model s délkou 1200 mm, průměr trupu 60 mm, startovní hmotnost cca 650 gr. Povrch testovacího polygonu byl ještě trochu vlhký, bylo dosti chladno a pošmourno . Dal jsem model na rampu , zapojil kabely , vzal jsem do jedné ruky odpalovač a do druhé ruky fotoaparát , zmáčknul odpal a s minimálním zpožděním i spoušť na fotoaparátu.
Motor ukážkově naběhnul a model svižně odstartoval s krásnou kouřovou stopou i pěkným zvukem. Letěl svižně po téměř dokonalé vertikále až se ztratil z dohledu. Po chvíli se ale objevil již na padáku a snášel se po větru do dáli. Přistál cca 300 m od rampy. Na zážeh jsem použil SO americký palník , který o dost menší (pilule i tělísko) než naše SO a NO palníky, takže s rezervou procházel tryskou fí 5 mm (díky Petře).
Bohužel snímky startu a letu nejsou ( , po namáčknutí spouště se nic nedělo , chlad a téměř vybitá baterie neměli sílu nafotit start v režimu snímkové sekvence. Takže mám jen jeden snímek modelu ve výšce na padáku a jeden kousek nad zemí před přistáním, plus snímek stavu po přistání.
Zkouška však byla naprosto úspěšná , vše se chovalo naprosto ideálně ( až na fotografa), zážiteček to byl. Tím považuji úpravy za ověřené a optimisticky doufám , že i další lety s tímto motorem budou probíhat v tomto duchu. K těmto snímkům jsem přidal i pár snímků střev motoru.
Motor používá SB zrno odlité do PVC tenkostěnné trubky o vnějším průměru 25 mm , délka zrna 100 mm, kanál fí 7,5 mm. Štíhlé zrno je teda ne-BATESovské s progresivním hořením. U tohoto zrna je krásně vidět vliv erozivního spalování SB paliva na stav PVC trubky- palivového pouzdra.
Protože palivo při erozivním spalování hoří na kuželovém povrchu se základnou kužele nad tryskou, palivo v dolní části zrna dohoří dříve než palivo v horní části palivového zrna. V důsledku toho horké plyny z dohořívajícího paliva v horní části zrna způsobí ohoření v dolní části PVC palivové trubky. Na foto je to pěkně vidět ….
Zdraví Mirek
Model s délkou 1200 mm, průměr trupu 60 mm, startovní hmotnost cca 650 gr. Povrch testovacího polygonu byl ještě trochu vlhký, bylo dosti chladno a pošmourno . Dal jsem model na rampu , zapojil kabely , vzal jsem do jedné ruky odpalovač a do druhé ruky fotoaparát , zmáčknul odpal a s minimálním zpožděním i spoušť na fotoaparátu.
Motor ukážkově naběhnul a model svižně odstartoval s krásnou kouřovou stopou i pěkným zvukem. Letěl svižně po téměř dokonalé vertikále až se ztratil z dohledu. Po chvíli se ale objevil již na padáku a snášel se po větru do dáli. Přistál cca 300 m od rampy. Na zážeh jsem použil SO americký palník , který o dost menší (pilule i tělísko) než naše SO a NO palníky, takže s rezervou procházel tryskou fí 5 mm (díky Petře).
Bohužel snímky startu a letu nejsou ( , po namáčknutí spouště se nic nedělo , chlad a téměř vybitá baterie neměli sílu nafotit start v režimu snímkové sekvence. Takže mám jen jeden snímek modelu ve výšce na padáku a jeden kousek nad zemí před přistáním, plus snímek stavu po přistání.
Zkouška však byla naprosto úspěšná , vše se chovalo naprosto ideálně ( až na fotografa), zážiteček to byl. Tím považuji úpravy za ověřené a optimisticky doufám , že i další lety s tímto motorem budou probíhat v tomto duchu. K těmto snímkům jsem přidal i pár snímků střev motoru.
Motor používá SB zrno odlité do PVC tenkostěnné trubky o vnějším průměru 25 mm , délka zrna 100 mm, kanál fí 7,5 mm. Štíhlé zrno je teda ne-BATESovské s progresivním hořením. U tohoto zrna je krásně vidět vliv erozivního spalování SB paliva na stav PVC trubky- palivového pouzdra.
Protože palivo při erozivním spalování hoří na kuželovém povrchu se základnou kužele nad tryskou, palivo v dolní části zrna dohoří dříve než palivo v horní části palivového zrna. V důsledku toho horké plyny z dohořívajícího paliva v horní části zrna způsobí ohoření v dolní části PVC palivové trubky. Na foto je to pěkně vidět ….
Zdraví Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2531
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Sobotní polétání
V pátek 6.9. a neděli 8.9 jsem udělal další letové zkoušky SB reload motoru s pyrozpožďovačem.
Plus nějaká ROS jako doplněk.
Páteční let byl trochu podivným hybridem původního motoru.
Jako palivo jsem použil staré zbytky pokusné tavby SX81 na plynu ! A jako zažehovací náplň jsem zkusil použít zkrácenou světličku z červeného deště ze signální světlice 26,5 mm.
Nedostatečně protavené palivo (elektrická plotýnka má neporovnatelnou tepelnou kapacitu), tavba v
nerezovém mlékovaru (horší tepelná vodivost) se samozřejmě projevili na rychlosti hoření.
Světlička v praxi dala příliš pomalý zážeh. Motor dosti dlouho nabíhal a také déle hořel, což se projevilo
i na dostupu. Prostě se ukázala platnost pravidla co tam dáš , to také z toho dostaneš.
Těsnění pyrozpožďovače bylo opět OK. SX81 -čkový zpožďovač také OK.
V něděli jsem použil klasické SB zrno a původní zážehovou směs a SB zpožďovač a upravené těsnění.
Na zážeh jsem používal stále upravenou 3 mm zápalnici s nípalem BP na konci a ovinutím zapalnice krepovou lepící páskou na délce od trysky po délce kanálu zrna. Není to ono, ale nějak to funguje.
Na lepší využití motoru budu muset opět použít el. palník i když mám smíšené pocity.
Strkat palník, který sotva projde tryskou fí 5 mm do kanálku s délkou 100 mm - mi přijde dosti riskantní ( možnost snížení průchodnosti trysky) , ale je nutné to ověřit.
Nedělní let byl konečně OK - start,let, výmet i přistání. Lepší zážeh může vymáčknout ještě trochu více výkonu z motoru.
Pro ilustraci pár fotek v příloze. První dva jsou z pátku a tři další z neděle.
Mirek
Plus nějaká ROS jako doplněk.
Páteční let byl trochu podivným hybridem původního motoru.
Jako palivo jsem použil staré zbytky pokusné tavby SX81 na plynu ! A jako zažehovací náplň jsem zkusil použít zkrácenou světličku z červeného deště ze signální světlice 26,5 mm.
Nedostatečně protavené palivo (elektrická plotýnka má neporovnatelnou tepelnou kapacitu), tavba v
nerezovém mlékovaru (horší tepelná vodivost) se samozřejmě projevili na rychlosti hoření.
Světlička v praxi dala příliš pomalý zážeh. Motor dosti dlouho nabíhal a také déle hořel, což se projevilo
i na dostupu. Prostě se ukázala platnost pravidla co tam dáš , to také z toho dostaneš.
Těsnění pyrozpožďovače bylo opět OK. SX81 -čkový zpožďovač také OK.
V něděli jsem použil klasické SB zrno a původní zážehovou směs a SB zpožďovač a upravené těsnění.
Na zážeh jsem používal stále upravenou 3 mm zápalnici s nípalem BP na konci a ovinutím zapalnice krepovou lepící páskou na délce od trysky po délce kanálu zrna. Není to ono, ale nějak to funguje.
Na lepší využití motoru budu muset opět použít el. palník i když mám smíšené pocity.
Strkat palník, který sotva projde tryskou fí 5 mm do kanálku s délkou 100 mm - mi přijde dosti riskantní ( možnost snížení průchodnosti trysky) , ale je nutné to ověřit.
Nedělní let byl konečně OK - start,let, výmet i přistání. Lepší zážeh může vymáčknout ještě trochu více výkonu z motoru.
Pro ilustraci pár fotek v příloze. První dva jsou z pátku a tři další z neděle.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.439 sekund