- Příspěvky: 81
- Obdržená poděkování 15
Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
- Karel
- Offline
- Nováček
Méně
Více
9 roků 3 týdnů zpět #3407
od Karel
Odpověděl Karel pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Pěknou propagaci raket nám udělal Libor Kolman na svých stránkách - kolmanl.info, které jsou nejsledovanějším modelářským webem, nahlídněte tam!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 3 týdnů zpět #3404
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Zdravim soudruzi.
No nejlepší by bylo, kdyby ta Columbie lítala na naftu. Vždycky bych tam trochu nacmrndal z oktávky. S tim universálnim lóžem je to dobrý nápad, asi to tak udělám, pak už se tam vleze cokoliv co se kde namane. Do hybridu se zatím pouštět nebudu, ale ten AP/CP prokonzultuji z Honzou. Těch 750Ns je dobrý odhad, aby to někam dolezlo. Jediný let, který byl opravdu vysoko, byl s SX81. Ale dle mého soudu to bylo tím, že palivo mělo hodně lunkrů a motor jel na samé hranici před vytržením trysky. Jinak není možné, aby to letělo 2x tak vysoko, než se KN/SB. To je to video "vyváženo 312g" . Tak by ten let měl vypadat vždycky a nebo lépe. A protože další náplně byly shodné, napodruhé to motor nevydržel a vyrazil trysku. To se stalo až v Suché. Mezi tím jsem s RK nelétal. No a potom jsem od Honzy koupil další stejný motor s grafitovou tryskou, udělal jeden let na KN/SB, dobrý ale nizko. Pak jsem zkusil motor v přípravku zase na to moje SX81 a motor vyflusnul (a nejspíš i rozlámal) grafitovou trysku. A nafoukl tubus, takže se postupně stávám majitelem mnoha atraktivních šroubovacích zátek a žádného motoru. Nejvíc mne mrzí ta tryska, protože vim co je s tim sraní a hlavně byla tak lehká, že jsem ve špici mohl ubrat celých 70g zátěže. Těžiště je v 1/3 od zadu. Takže každý ušetřený gram na trysce znamená další 2 ušetřené gramy ve špici. Je li tryska lehčí o 30g, celý RK je lehčí o 90g. A to už je (může být) znát na dostupu a celkovém chování harapáku.
Béda, rasovač motorů
No nejlepší by bylo, kdyby ta Columbie lítala na naftu. Vždycky bych tam trochu nacmrndal z oktávky. S tim universálnim lóžem je to dobrý nápad, asi to tak udělám, pak už se tam vleze cokoliv co se kde namane. Do hybridu se zatím pouštět nebudu, ale ten AP/CP prokonzultuji z Honzou. Těch 750Ns je dobrý odhad, aby to někam dolezlo. Jediný let, který byl opravdu vysoko, byl s SX81. Ale dle mého soudu to bylo tím, že palivo mělo hodně lunkrů a motor jel na samé hranici před vytržením trysky. Jinak není možné, aby to letělo 2x tak vysoko, než se KN/SB. To je to video "vyváženo 312g" . Tak by ten let měl vypadat vždycky a nebo lépe. A protože další náplně byly shodné, napodruhé to motor nevydržel a vyrazil trysku. To se stalo až v Suché. Mezi tím jsem s RK nelétal. No a potom jsem od Honzy koupil další stejný motor s grafitovou tryskou, udělal jeden let na KN/SB, dobrý ale nizko. Pak jsem zkusil motor v přípravku zase na to moje SX81 a motor vyflusnul (a nejspíš i rozlámal) grafitovou trysku. A nafoukl tubus, takže se postupně stávám majitelem mnoha atraktivních šroubovacích zátek a žádného motoru. Nejvíc mne mrzí ta tryska, protože vim co je s tim sraní a hlavně byla tak lehká, že jsem ve špici mohl ubrat celých 70g zátěže. Těžiště je v 1/3 od zadu. Takže každý ušetřený gram na trysce znamená další 2 ušetřené gramy ve špici. Je li tryska lehčí o 30g, celý RK je lehčí o 90g. A to už je (může být) znát na dostupu a celkovém chování harapáku.
Béda, rasovač motorů
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 3 týdnů zpět #3402
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Ano Bedo je to opravdu tlaková hliníková lahev na pneu. ovládání . Poslední dobou se s tím u modelů dost setkávám.
Tady jde vidět ,že sorbitolový motor je opravdu slabý, předně jeho nevýhodou je poměrně krátký chod. Tady by pomohl opravdu motor AP/CP s chodem něco přes 3 sec . Takový 750Ns ...třeba.
Samozřejmě záleží na hmotnosti modelu. Jenže na tento motor chce lože upravit. jednak tento motor dost hřeje a s PPS se moc nesnese. Druhák je třeba počítat ,že tyto motory mají ostrý náběh s zřetelným píkem tahu na začátku což se sice dá složením upravit ale je třeba i tak počítat ,že náběh není rozhodně pozvolný jako u SB motorů.
Hybridní motor s chodem přes 5 sec by byl náádherný ...ale opět to vyžaduje spešl lože a druhák tyto motory vyžadují zázemí ,tj. lahev s N2O ,plnící harapáky atd.
Ideálním řešením by bylo udělat motorové lože z trubky 98/102 což je standart EU/USA a dotoho udělat vždy jen papírovou redukci s centrálními překližkovými kroužky na různé typy motorů. Tak jsem to nakonec udělal i já na růžové panterovi a ten už létá na vše možné ,přes SB , AP/CP 38mm/54 mm až po hybridní motor. Prostě po vzoru soudruhů z Eseser u letounu Suchoj 25 přezdívaný prase páč krom kerosínu byl schopen létat i na benzín a naftu.
Tady jde vidět ,že sorbitolový motor je opravdu slabý, předně jeho nevýhodou je poměrně krátký chod. Tady by pomohl opravdu motor AP/CP s chodem něco přes 3 sec . Takový 750Ns ...třeba.
Samozřejmě záleží na hmotnosti modelu. Jenže na tento motor chce lože upravit. jednak tento motor dost hřeje a s PPS se moc nesnese. Druhák je třeba počítat ,že tyto motory mají ostrý náběh s zřetelným píkem tahu na začátku což se sice dá složením upravit ale je třeba i tak počítat ,že náběh není rozhodně pozvolný jako u SB motorů.
Hybridní motor s chodem přes 5 sec by byl náádherný ...ale opět to vyžaduje spešl lože a druhák tyto motory vyžadují zázemí ,tj. lahev s N2O ,plnící harapáky atd.
Ideálním řešením by bylo udělat motorové lože z trubky 98/102 což je standart EU/USA a dotoho udělat vždy jen papírovou redukci s centrálními překližkovými kroužky na různé typy motorů. Tak jsem to nakonec udělal i já na růžové panterovi a ten už létá na vše možné ,přes SB , AP/CP 38mm/54 mm až po hybridní motor. Prostě po vzoru soudruhů z Eseser u letounu Suchoj 25 přezdívaný prase páč krom kerosínu byl schopen létat i na benzín a naftu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 3 týdnů zpět #3401
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Děkuju za ujasnění, ta láhev co jsem zahlédl v tom modelu neni N2O, ale asi jen stlačený vzduch, nebo nějaký jiný plyn pod mnohem nižším tlakem dle hadiček. Nejspíše zdroj pro pneumatické boostery. Každopádně pro raketoplán je sorbitolové palivo slabé. Počítám, že tak za 14 dní se do toho pustim a s Honzou něco vymyslíme Aby to už na příštím srazu kloudně letělo. Béda, pilot čehokoliv.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 3 týdnů zpět #3400
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Motor Gorila K470 : Údaje a parametry:
Manufacturer:
Gorilla Rocket Motors, Mfr. Designation:K470WC
Diameter: 54.0mm , Length:72.8cm
Total Weight: 2327g , Propellant. Weight: 1400g
Cert. Designation:
K470WC
Average Thrust: 464.0N , Maximum Thrust: 1050.0N
Total impulse: 2450.0Ns , Burn Time: 5.3s
Case Info: 54/2550 , Propellant Info: AP White Cloud
www.thrustcurve.org/motorsearch.jsp?id=771
Mirek
Manufacturer:
Gorilla Rocket Motors, Mfr. Designation:K470WC
Diameter: 54.0mm , Length:72.8cm
Total Weight: 2327g , Propellant. Weight: 1400g
Cert. Designation:
K470WC
Average Thrust: 464.0N , Maximum Thrust: 1050.0N
Total impulse: 2450.0Ns , Burn Time: 5.3s
Case Info: 54/2550 , Propellant Info: AP White Cloud
www.thrustcurve.org/motorsearch.jsp?id=771
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 3 týdnů zpět #3399
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Suché 2014 - pozvánka , informace a propozice
Podle doby tahu motoru to není Hybrid ale asi AP podle Mirka 2450Ns a váha modelu tak do 15kg proto tak vysoký dolet .Super ,k tomu se Beda taky dopracuje. H
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.402 sekund