- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Velké rakety Brzotín 06_2015
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
7 roků 2 měsíců zpět #4497
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
Právě jsem nahrál do galerie pěkných 45 foto z Brzotína,
autorem je Tomáš Bandura. Díky Tomáši.
link na galerii - pro ty línější ...
www.raketaci.cz/index.php/galerie/category/49-brzotin-2016
Jsou i další foto od jiných autorů, ale není čas a síla ...
Na ochutnání jedno foto ...
Mirek
autorem je Tomáš Bandura. Díky Tomáši.
link na galerii - pro ty línější ...
www.raketaci.cz/index.php/galerie/category/49-brzotin-2016
Jsou i další foto od jiných autorů, ale není čas a síla ...
Na ochutnání jedno foto ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
7 roků 3 měsíců zpět #4469
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
Tyto motory asi budou předmětem určité diskuze . předpokládám ,že časem budou i bližší obecné informace. na druhou stranu vyvstane otázka zda se tím má cenu podrobněji zabývat .
Zaujal mě ten tahový diagram předně křivka začíná někde u cca 18-20 N ,pravděpodobně chybička v softweru vývojáře ,nechci být hnidopich ale náš redals mě příjde vymakanější
Zaujal mě ten tahový diagram předně křivka začíná někde u cca 18-20 N ,pravděpodobně chybička v softweru vývojáře ,nechci být hnidopich ale náš redals mě příjde vymakanější
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
7 roků 3 měsíců zpět #4467
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
Ahoj Vláďo ,
před letošním Brzotínem jsem o RM p. W. Tenderu nic nevěděl.
Aspoň pár informací.
V Brzotíně byly použity tři typy jeho motorů:
30 Ns - tedy E třída
50 Ns - F třída
100 Ns - G třída
- k motoru 30 Ns zatím nemám údaje
- motor 50 Ns:
celková délka : 85 mm
vnější průměr : 29,5 mm
vnitřní průměr : 22,8 mm
průměr hrdla trysky : 5,1 mm
výstupní průměr trysky : 7,6 mm
hmotnost motorku : 90,6 gr
výmet: cca 0,7 gr BP
tryska : lisovaný kaolín
palivo: asi BP, nebo modifikované BP
v motoru je nad tryskou nalisovaná asi 5 mm silná vrstvička tmavého zrnitého ( BP ?)
Nad ním je světlejší vrstva paliva ( BP) dlouhá cca 37 mm, nad palivem je cca 15 mm dlouhá zátka (asi šamotová směs) s otvorem cca 14 mm se spoždovací složí (tmavější). Nad zátkou je už výmetná slož (BP).
Komora motoru ma tloušťku stěny cca 3,5 - 3,7 mm.
Materiál Polský prešpán tl. cca 0,2 mm.
V palivu je vylisován kanálek pro zvýšení počátečního tahu , přesné rozměry a tvar zatím neznáme - až po dokončení výbrusu do osi motoru.
Motor 100 Ns:
tahový diagram je v příloze.
Celkový impulz: 97.56 Ns
doba hoření : 1.52 sec
max. tah : 124,42 N
průměrný tah: 64,18 N
hmotnost motoru: 169 gr
délka: 109,6 mm
vnější průměr motoru: 34,2 mm
zesilovací Al pouzdro
vnější průměr prešpánové komory: 31 mm
vnitřní průmer komory: 25,7 mm
průměr hrdla trysky : 6 mm
výstupní průměr trysky: 7,6 mm
Vnitřní uspořádání předpokládáme podobné jako u motoru 50 Ns
Většina informací je od Mareka. Jde spíše o naši představu na základě dostupných informací a dosavadní delaborace.
Delaborace motoru 50 Ns ještě není dokončena ....
Mirek
před letošním Brzotínem jsem o RM p. W. Tenderu nic nevěděl.
Aspoň pár informací.
V Brzotíně byly použity tři typy jeho motorů:
30 Ns - tedy E třída
50 Ns - F třída
100 Ns - G třída
- k motoru 30 Ns zatím nemám údaje
- motor 50 Ns:
celková délka : 85 mm
vnější průměr : 29,5 mm
vnitřní průměr : 22,8 mm
průměr hrdla trysky : 5,1 mm
výstupní průměr trysky : 7,6 mm
hmotnost motorku : 90,6 gr
výmet: cca 0,7 gr BP
tryska : lisovaný kaolín
palivo: asi BP, nebo modifikované BP
v motoru je nad tryskou nalisovaná asi 5 mm silná vrstvička tmavého zrnitého ( BP ?)
Nad ním je světlejší vrstva paliva ( BP) dlouhá cca 37 mm, nad palivem je cca 15 mm dlouhá zátka (asi šamotová směs) s otvorem cca 14 mm se spoždovací složí (tmavější). Nad zátkou je už výmetná slož (BP).
Komora motoru ma tloušťku stěny cca 3,5 - 3,7 mm.
Materiál Polský prešpán tl. cca 0,2 mm.
V palivu je vylisován kanálek pro zvýšení počátečního tahu , přesné rozměry a tvar zatím neznáme - až po dokončení výbrusu do osi motoru.
Motor 100 Ns:
tahový diagram je v příloze.
Celkový impulz: 97.56 Ns
doba hoření : 1.52 sec
max. tah : 124,42 N
průměrný tah: 64,18 N
hmotnost motoru: 169 gr
délka: 109,6 mm
vnější průměr motoru: 34,2 mm
zesilovací Al pouzdro
vnější průměr prešpánové komory: 31 mm
vnitřní průmer komory: 25,7 mm
průměr hrdla trysky : 6 mm
výstupní průměr trysky: 7,6 mm
Vnitřní uspořádání předpokládáme podobné jako u motoru 50 Ns
Většina informací je od Mareka. Jde spíše o naši představu na základě dostupných informací a dosavadní delaborace.
Delaborace motoru 50 Ns ještě není dokončena ....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
7 roků 3 měsíců zpět #4465
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
Jsou k těmto motorům nějaké bližší informace?
Například odkaz na nějaké stránky , obecné technické parametry a předně jaké je složení těchto motorů , složení stačí jen obecně například lisovaný BP. sorbitol, epoxidový s NaN , kompozitní s AP a pod. Vtipné řešení je to zesilovací pouzdro ,ale jak je vidět moc tomu nepomohlo.
Například odkaz na nějaké stránky , obecné technické parametry a předně jaké je složení těchto motorů , složení stačí jen obecně například lisovaný BP. sorbitol, epoxidový s NaN , kompozitní s AP a pod. Vtipné řešení je to zesilovací pouzdro ,ale jak je vidět moc tomu nepomohlo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
7 roků 3 měsíců zpět #4464
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
K tomu ešte dodám, že ako bolo spomínané, okolo obeda, po ochladení nastali problémy s výškomermi ESTES. Tie prestávajú pracovať pri teplote 15 - 17 stupňov Celzia. To isté sa stalo na jeseň na Myjave. Budeme ďalej testovať a potom podám informácie.
Taktiež boli problémy s poľskými motormi 50 a 100 Ns, hlavne tie druhé nepracovali na 100%
A pridávam jedno poučné video :
Taktiež boli problémy s poľskými motormi 50 a 100 Ns, hlavne tie druhé nepracovali na 100%
A pridávam jedno poučné video :
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
7 roků 3 měsíců zpět #4463
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Velké rakety Brzotín 06_2015
Pridám oficiálne hodnotenie akcie od riaditeľa súťaže ( originál link : www.smoz.sk/2016/05/01/vyhodnotenie-prvy...akiet-2016/#more-901 )
VYHODNOTENIE PRVÝCH MAJSTROVSTIEV SR SMOZ VEĽKÝCH RAKIET 2016
V dňoch 22.-24.apríla KM HAWKS Brzotín z poverenia SMoZ usporiadal na brzotínskom letisku REPIŠTE historicky prvé oficiálne M-SR veľkých rakiet.
Majstrovstvá sa začali v piatok 22.apríla 2016 príchodom, prezentáciou a ubytovaním účastníkov. Celkové sa prezentovalo 30 účastníkov majstrovstiev, z toho 22 pretekárov z Pezinka, Košíc S.N.Vsi, Rožňavy a Brzotína, ktorí jednotlivé kategórie obsadili takto: Kategória R1- 20 rakeťakov,R2- 6 pretekárov R3 – 2 pretekári a v kategórii R4 -7 pretekárov. Od 20.00 hod. v piatok bodovací rozhodcovia makie, MuDr. Vladimír Drábik a Ing. Milan Tkáčik obodovali iba dve makety a to Bachena a Meteor 1. Nakoľko do tejto kategórie boli prihlásení iba dvaja usporiadateľ rozhodol, že v tejto kategórii nebude vyhlásený Majster SR z dôvodov nenapl- nenia kategórie minimálne troma pretekármi.
Druhý deň sa začal príchodom pretekárov na letisko. Nasledovalo otvorenie, kontrola pretekárov a nasledovali pokyny k súťažnému lietaniu, ktoré bolo otvorené presne o 10.00 hod. keď riaditeľ súťaže Mgr. Štefan Andoga dal pokyn RSO ing. Róbertovi Kistymu aby dal povolenie na štart prihláseným modelárom.Počasie a podmienky boli výborné, vietor okolo 1 metra za sekundu,slnečno a tak sa začalo lietať .Vietor postupne silnel a okolo 11.45 hod. jeho sila dosahovala stabilných 8 metrov za sekundu a v nárazoch až 11 metrov. Lietalo sa však naďalej, boli dosahovane veľké výšky ale bohužiaľ bez toho aby sa dali zapísať ako oficiálne, nakoľko špičkové elektronické výškomery nezaznamenali žiadne parametre. Pokusy pokračovali až do obedňajšej prestávky .Po tejto prestávke bolo rozhodnuté, že sa bude lietať do 19.00 hod. s tým, že sa odlietajú všetky kategórie s výnimkou R2/silný vietor,nízke mraky,stráta rakiet a výškomerov /40 eur za stratu/. Do 19.00 hod. bolo odlietané všetko a letový deň bol ukončený dohodou zúčastnených, že v nedeľu sa z dôvodov predpovede počasia dážď,silný vietor/ až 18.metrov za sekundu/ lietať nebude.
Večer od 20.30 hod sa v priestoroch wellnesu Konského dvora v Brzotíne konalo vyhodnotenie a následný banket. Riaditeľ súťaže poďakoval všetkým pretekárom, funkcionárom za dobrú prácu a ukončil M-SR. Zvlášť poďakoval Ing.Kistymu za bezpečné riadenia súťaže, M. Szabóovi za zabezpečenie cien, Ing. M. Vápeníkovi za ekonomické zabezpečenie majstrovstiev, T. Bandurovi za prácu výpočtového strediska a samozrejme všetkých pretekárov za fair play prístup k súťaži.
Mgr. Štefan Andoga, riaditeľ M-SR
VYHODNOTENIE PRVÝCH MAJSTROVSTIEV SR SMOZ VEĽKÝCH RAKIET 2016
V dňoch 22.-24.apríla KM HAWKS Brzotín z poverenia SMoZ usporiadal na brzotínskom letisku REPIŠTE historicky prvé oficiálne M-SR veľkých rakiet.
Majstrovstvá sa začali v piatok 22.apríla 2016 príchodom, prezentáciou a ubytovaním účastníkov. Celkové sa prezentovalo 30 účastníkov majstrovstiev, z toho 22 pretekárov z Pezinka, Košíc S.N.Vsi, Rožňavy a Brzotína, ktorí jednotlivé kategórie obsadili takto: Kategória R1- 20 rakeťakov,R2- 6 pretekárov R3 – 2 pretekári a v kategórii R4 -7 pretekárov. Od 20.00 hod. v piatok bodovací rozhodcovia makie, MuDr. Vladimír Drábik a Ing. Milan Tkáčik obodovali iba dve makety a to Bachena a Meteor 1. Nakoľko do tejto kategórie boli prihlásení iba dvaja usporiadateľ rozhodol, že v tejto kategórii nebude vyhlásený Majster SR z dôvodov nenapl- nenia kategórie minimálne troma pretekármi.
Druhý deň sa začal príchodom pretekárov na letisko. Nasledovalo otvorenie, kontrola pretekárov a nasledovali pokyny k súťažnému lietaniu, ktoré bolo otvorené presne o 10.00 hod. keď riaditeľ súťaže Mgr. Štefan Andoga dal pokyn RSO ing. Róbertovi Kistymu aby dal povolenie na štart prihláseným modelárom.Počasie a podmienky boli výborné, vietor okolo 1 metra za sekundu,slnečno a tak sa začalo lietať .Vietor postupne silnel a okolo 11.45 hod. jeho sila dosahovala stabilných 8 metrov za sekundu a v nárazoch až 11 metrov. Lietalo sa však naďalej, boli dosahovane veľké výšky ale bohužiaľ bez toho aby sa dali zapísať ako oficiálne, nakoľko špičkové elektronické výškomery nezaznamenali žiadne parametre. Pokusy pokračovali až do obedňajšej prestávky .Po tejto prestávke bolo rozhodnuté, že sa bude lietať do 19.00 hod. s tým, že sa odlietajú všetky kategórie s výnimkou R2/silný vietor,nízke mraky,stráta rakiet a výškomerov /40 eur za stratu/. Do 19.00 hod. bolo odlietané všetko a letový deň bol ukončený dohodou zúčastnených, že v nedeľu sa z dôvodov predpovede počasia dážď,silný vietor/ až 18.metrov za sekundu/ lietať nebude.
Večer od 20.30 hod sa v priestoroch wellnesu Konského dvora v Brzotíne konalo vyhodnotenie a následný banket. Riaditeľ súťaže poďakoval všetkým pretekárom, funkcionárom za dobrú prácu a ukončil M-SR. Zvlášť poďakoval Ing.Kistymu za bezpečné riadenia súťaže, M. Szabóovi za zabezpečenie cien, Ing. M. Vápeníkovi za ekonomické zabezpečenie majstrovstiev, T. Bandurovi za prácu výpočtového strediska a samozrejme všetkých pretekárov za fair play prístup k súťaži.
Mgr. Štefan Andoga, riaditeľ M-SR
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.350 sekund