- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
Plamen a kouř
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #4159
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Plamen a kouř
Jo je peknejšie ale je asi tak 2-3 krát pracnejšie ako APCP. Do sekcie TPH na báze epoxidu som v zošite vyštrachal ešte jedno zloženie TPH je z roku 2008-9
Aby začalo APCP huliť to nebude taký problém
Aby začalo APCP huliť to nebude taký problém
Poslední změna: 7 roků 10 měsíců zpět uživatelem Dušan.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #4158
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Plamen a kouř
Děkuji oběma za odpověď.
Prohlédl jsem si dvě videa Šakala, to ,které dal Dušan sem v souvislosti s TPH na bázi epoxidu a druhé z letošního Koprníku.
Mně se to první líbí víc....
Prohlédl jsem si dvě videa Šakala, to ,které dal Dušan sem v souvislosti s TPH na bázi epoxidu a druhé z letošního Koprníku.
Mně se to první líbí víc....
Poslední změna: 7 roků 10 měsíců zpět uživatelem Michal K.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #4154
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Plamen a kouř
Rozdíl mezi hulením našich APCP motorů a aerotechu jsem si všiml též hned na začátku vývoje .Pokud se někdo díval na start raketoplánu tak SRB hulí neskutečně!
Faktem je ,že přesné složení Aerotechu neznáme ale vzhledem k tomu že dým je tvořen jemnými pevnými částečkami /aerosolem/ tak zvýšený přídavek Al logicky bude více hulit .My dáváme tuším jen 10% oproti SRB kde ho je tuším min 16% . Taktéž mám pocit ,že aerotech šetří AP a přidává KP , kde odborná literatura uvádí že se dává až do 30% , samozřejmě to má pouze ekonomický význam, protože výkon s KP v motoru AP snižuje výkon. Aerotech pravděpodobně přidáváním KP upravuje výkony motorů v své jinak široke řadě. Výsledkem je to šílené hulení za některýma motorama.
U motoru White Lightning mám podezření že tam dávají 1-2% chloridu amonného jenž způsobí dost velké hulení motoru.
Ale mohu se plést
Faktem je ,že přesné složení Aerotechu neznáme ale vzhledem k tomu že dým je tvořen jemnými pevnými částečkami /aerosolem/ tak zvýšený přídavek Al logicky bude více hulit .My dáváme tuším jen 10% oproti SRB kde ho je tuším min 16% . Taktéž mám pocit ,že aerotech šetří AP a přidává KP , kde odborná literatura uvádí že se dává až do 30% , samozřejmě to má pouze ekonomický význam, protože výkon s KP v motoru AP snižuje výkon. Aerotech pravděpodobně přidáváním KP upravuje výkony motorů v své jinak široke řadě. Výsledkem je to šílené hulení za některýma motorama.
U motoru White Lightning mám podezření že tam dávají 1-2% chloridu amonného jenž způsobí dost velké hulení motoru.
Ale mohu se plést
Poslední změna: 7 roků 10 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #4152
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Plamen a kouř
Hoj kolegové
Čo sa týka plameňu za tryskov motoru . Je podľa mňa spôsobené vysokou teplotou spaľovania , prídavok práškových kovov ako Al, Mg Či Magnálium . Za tzv. Hulení motoru môžu tiež čiastočne práškové kovy ,ale najviac to hulí keď sa pridá draselné okysličovadlo ako KNO3 alebo KClO4. Napr v APCP mám odskúšané že aj zmena katalyzátoru z Fe2O3 na Cr2O3 spôsobí mierne zvýšenie dymivosti. Ďalej literatúra uvádza že za hulivosť u AP motorov môže dosť vlhkosť vzduchu, čím viac vody vo vzduchu tým to viac dymí. Som to vyčítal z jedného patenu . Jeden týpek v USA čo objavil AP motory. Armáda chcela motory čo nedymí. (Doma robili testy) motory nedymili - bolo sucho , potom prišli armádne testy a hulilo im to ako komín v elektrárne. Čučeli na to ako kráva na nové vrata no bolo vlhko po dešti. he he .
Dokonca aj SX-81 či SB palivo sa dá dokopať k tomu aby chrlilo plameň no má to svoju cenu dosť sa zdvihne rýchlosť spaľovania atd.
Čo sa týka plameňu za motorom tak vás trochu sklamem musíte isť cestou APCP , alebo epoxi TPH či iného composite propelantu , alebo sa proste s SX-81 pohrať pridať Al a vyskušať si zahradenie a pod čo je docela dosť veľa času.
toto je prvý s 3 štartov ŠAKALA na epoxi TPH s ohnem i Dymom recepturu dám do sekce paliv. Teraz jedine APCP
Čo sa týka plameňu za tryskov motoru . Je podľa mňa spôsobené vysokou teplotou spaľovania , prídavok práškových kovov ako Al, Mg Či Magnálium . Za tzv. Hulení motoru môžu tiež čiastočne práškové kovy ,ale najviac to hulí keď sa pridá draselné okysličovadlo ako KNO3 alebo KClO4. Napr v APCP mám odskúšané že aj zmena katalyzátoru z Fe2O3 na Cr2O3 spôsobí mierne zvýšenie dymivosti. Ďalej literatúra uvádza že za hulivosť u AP motorov môže dosť vlhkosť vzduchu, čím viac vody vo vzduchu tým to viac dymí. Som to vyčítal z jedného patenu . Jeden týpek v USA čo objavil AP motory. Armáda chcela motory čo nedymí. (Doma robili testy) motory nedymili - bolo sucho , potom prišli armádne testy a hulilo im to ako komín v elektrárne. Čučeli na to ako kráva na nové vrata no bolo vlhko po dešti. he he .
Dokonca aj SX-81 či SB palivo sa dá dokopať k tomu aby chrlilo plameň no má to svoju cenu dosť sa zdvihne rýchlosť spaľovania atd.
Čo sa týka plameňu za motorom tak vás trochu sklamem musíte isť cestou APCP , alebo epoxi TPH či iného composite propelantu , alebo sa proste s SX-81 pohrať pridať Al a vyskušať si zahradenie a pod čo je docela dosť veľa času.
toto je prvý s 3 štartov ŠAKALA na epoxi TPH s ohnem i Dymom recepturu dám do sekce paliv. Teraz jedine APCP
Poslední změna: 7 roků 10 měsíců zpět uživatelem Dušan.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
7 roků 10 měsíců zpět #4151
od Michal K
Plamen a kouř vytvořil uživatel Michal K
Ahoj,
rád bych se zeptal odborníků na palivo "poskytující" plamen za tryskou, čím je způsobeno, že tyto motory tedy mají plamen (který všichni chceme), ale poměrně málo kouří. Na tuto otázku mě přivedlo palivo od Aerotechu (White Lightning), které nejen že má plamen, ale také hodně "hulí"
Předem děkuji za odpověď (pokud tedy nějaká poměrně jednoduchá existuje)
M
rád bych se zeptal odborníků na palivo "poskytující" plamen za tryskou, čím je způsobeno, že tyto motory tedy mají plamen (který všichni chceme), ale poměrně málo kouří. Na tuto otázku mě přivedlo palivo od Aerotechu (White Lightning), které nejen že má plamen, ale také hodně "hulí"
Předem děkuji za odpověď (pokud tedy nějaká poměrně jednoduchá existuje)
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.304 sekund