- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Mimořádné a extrémní modely raket.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
7 roků 10 měsíců zpět #4136
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Mimořádné a extrémní modely raket.
Po několika letech jsem dodělal a hlavně předělal vlastní model rakety.
Jde o model 385 cm dlouhý ,průměr 300 mm startovní váha 24 kg . Bude to pohánět motor 3870Ns doba chodu motoru 4,6sec tah 98 kg.
Do premiéry je třeba ještě technicky dořešit druhý výmet s padákem 3,5 m. Raketa bohužel mírně přesahuje parametry stanovené pro velké modely proto v sobotu s největší pravděpodobností před veřejností nepoletí.
Jde o největší ,nejtěžší a nejsilnější model
Jde o model 385 cm dlouhý ,průměr 300 mm startovní váha 24 kg . Bude to pohánět motor 3870Ns doba chodu motoru 4,6sec tah 98 kg.
Do premiéry je třeba ještě technicky dořešit druhý výmet s padákem 3,5 m. Raketa bohužel mírně přesahuje parametry stanovené pro velké modely proto v sobotu s největší pravděpodobností před veřejností nepoletí.
Jde o největší ,nejtěžší a nejsilnější model
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 1 měsíc zpět #4033
od Mirek
Mimořádné a extrémní modely raket. vytvořil uživatel Mirek
Tento měsíc končí v Praze výstava Gateway to Space.
Jedním z lákadel této výstavy, hlavně pro rakeťáky, je i originál - původní slavný model Saturnu V od Steva Evese.
I když tento model letěl již před 6-ti roky, přesněji 25. dubna 2009, jde o model model natolik mimořádný, že stojí za připomenutí, doplnění některých údajů a zajímavých fotografií.
Tento model byli až do Března 2015 i největším (nejdelším, či nejvyšším) letícím modelem (maketou,či polomaketou) na světě. Délkou- výškou ho překonal Australský model rakety A4 v měřítku 1:1. Ta měla délku 14,04 metru.
Saturnu V Steva Evese má nadále prvenství jako model nejtěžší, s největším výkonem motorů, s největším dosaženým dostupem , s největší komplexností modelu i detailnosti a kvality provedení.
Model byl postaven v měřítku 1:10.
Celková délka je: 11,06 metru,
hmotnost modelu: 1648 liber, neboli 750 kg
průměr trupu: 1 metr
Pohon modelu:
8 ks motorů třídy N , označení N 3800, Impulz motoru : 13 000 Ns, průměr motoru : 98 mm , délka 1016 mm , hmotnost paliva: 6,8 kg , doba hoření: 3,5 sec.
1 ks centrální motor třídy P , označení P 10000 , Impulz motoru : 77 000 Ns , průměr motoru: 152 mm, délka motoru 2 438 mm , hmotnost paliva 27 kg , doba hoření : 7,5 sec.
Celkový výkon motorů: 181 000 Ns (164 000 Ns) , celková hmotnost paliva 90,6 kg , celková hmotnost motorů : 172 kg
Bohatá elektronika zahrňovala 4 ks Ozark ARTS (Altimeter Recording Telemetry Systém).
Letové výsledky modelu:
Maximální zrychlení : 6,2 až 7 G ,
Maximální rychlost: 137,74 m/sec
Apogeum: 1 300 - 1 388 metrů , výsledky ze čtyř zařízení
Výmet Drogue chute : v 18,43 sec.
Výmet hlavních padáků: ve 126,8 sec.
Motory , jejich výkony a počty byli skvěle vybrány pro zajištění letové trajektorie.
Dokonalý a rychlý zážeh svazku devíti velkých kanálových AP motorů je ukážkou perfektního vyřešení zážehového systému modelu ( klobouk dolů)!
Současný tah všech motorů najednou dával počas prvních tři sekund dostatečný tah na spolehlivý a stabilní start a rozběh modelu. Po dohoření osmi menších motorů hořel další čtyři sekundy jen centrální P motor a zabezpečoval dostatek tahu pro udržování trajektorie modelu.
S Pandym jsme si na výstavě všimli robustní desky s AL slitiny na konci modelu. Při prohlížení fotek jsem si všimnul, že tato deka je používána i upevnění manipulačního přípravku pro vztyčování modelu z vodorovné polohy. Perfektní povrchová úprava si také zaslouží uznání.
Do přílohy příspěvku dávám i pár foto pro lepší názornost.
Pár foto ze starovní sekvence, foto z návratu na padácích, foto vztyčeného modelu a lidí kolem, pohled na blok elektroniky ….
web projektu: www.libertylaunchsystems.com/saturn-v-project/
HD video s možností downoloadu : vimeo.com/4432091
Další pěkná videa:
Hezké čtení i pokoukání …
Mirek
Jedním z lákadel této výstavy, hlavně pro rakeťáky, je i originál - původní slavný model Saturnu V od Steva Evese.
I když tento model letěl již před 6-ti roky, přesněji 25. dubna 2009, jde o model model natolik mimořádný, že stojí za připomenutí, doplnění některých údajů a zajímavých fotografií.
Tento model byli až do Března 2015 i největším (nejdelším, či nejvyšším) letícím modelem (maketou,či polomaketou) na světě. Délkou- výškou ho překonal Australský model rakety A4 v měřítku 1:1. Ta měla délku 14,04 metru.
Saturnu V Steva Evese má nadále prvenství jako model nejtěžší, s největším výkonem motorů, s největším dosaženým dostupem , s největší komplexností modelu i detailnosti a kvality provedení.
Model byl postaven v měřítku 1:10.
Celková délka je: 11,06 metru,
hmotnost modelu: 1648 liber, neboli 750 kg
průměr trupu: 1 metr
Pohon modelu:
8 ks motorů třídy N , označení N 3800, Impulz motoru : 13 000 Ns, průměr motoru : 98 mm , délka 1016 mm , hmotnost paliva: 6,8 kg , doba hoření: 3,5 sec.
1 ks centrální motor třídy P , označení P 10000 , Impulz motoru : 77 000 Ns , průměr motoru: 152 mm, délka motoru 2 438 mm , hmotnost paliva 27 kg , doba hoření : 7,5 sec.
Celkový výkon motorů: 181 000 Ns (164 000 Ns) , celková hmotnost paliva 90,6 kg , celková hmotnost motorů : 172 kg
Bohatá elektronika zahrňovala 4 ks Ozark ARTS (Altimeter Recording Telemetry Systém).
Letové výsledky modelu:
Maximální zrychlení : 6,2 až 7 G ,
Maximální rychlost: 137,74 m/sec
Apogeum: 1 300 - 1 388 metrů , výsledky ze čtyř zařízení
Výmet Drogue chute : v 18,43 sec.
Výmet hlavních padáků: ve 126,8 sec.
Motory , jejich výkony a počty byli skvěle vybrány pro zajištění letové trajektorie.
Dokonalý a rychlý zážeh svazku devíti velkých kanálových AP motorů je ukážkou perfektního vyřešení zážehového systému modelu ( klobouk dolů)!
Současný tah všech motorů najednou dával počas prvních tři sekund dostatečný tah na spolehlivý a stabilní start a rozběh modelu. Po dohoření osmi menších motorů hořel další čtyři sekundy jen centrální P motor a zabezpečoval dostatek tahu pro udržování trajektorie modelu.
S Pandym jsme si na výstavě všimli robustní desky s AL slitiny na konci modelu. Při prohlížení fotek jsem si všimnul, že tato deka je používána i upevnění manipulačního přípravku pro vztyčování modelu z vodorovné polohy. Perfektní povrchová úprava si také zaslouží uznání.
Do přílohy příspěvku dávám i pár foto pro lepší názornost.
Pár foto ze starovní sekvence, foto z návratu na padácích, foto vztyčeného modelu a lidí kolem, pohled na blok elektroniky ….
web projektu: www.libertylaunchsystems.com/saturn-v-project/
HD video s možností downoloadu : vimeo.com/4432091
Další pěkná videa:
Hezké čtení i pokoukání …
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.290 sekund