- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
Výroba zápalnice.
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
8 roků 3 měsíců zpět #3939
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Výroba zápalnice.
Ahoj všem četl sem toto téma a tak taky něco přidám. Já používám kupovanou zelenou šnuru a upravenou . Pro kanálový motor mám doma dělané komunikační trubičky a vnich stopinu zakončenou pirogelem . spolehlivě to zařehne SX-81. a pro zapálení zelenou šnuru . Pokud bude zájem přidám foto a složení gelu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1856
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Výroba zápalnice.
Ahoj Hálo ,
toto téma bylo na problematiku zápalnic a jejich výroby, elektrický žážek je jinde a také slouží něčemu úplne jému.
Anebo takhle:
- na co vlastně používám ten daný spůsob žážehu, jaké mám na něj požadavky ....
podle toho zadání můžu hledat vhodné řešení.
To co popisuješ může v podstatš fungovat bez problému u jedmotorových modelů a hlavně u BP motorů s čelním spalováním (Rapiery, Estes a podobně.
U ROS je to už něco jiného:
podívej se zde na některé věci kolem ROS.
U ROS ( a nejenom u ní ..) nejde o to motor jenom motor zažehnout , spíše ho dobře zažehnout ....
www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...a-dostup-rakety#1791
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
Pro větší kakálové motory a jina paliva - např. Sorbitolová a SX81 je to úplně jiná problematika.
Mirek
toto téma bylo na problematiku zápalnic a jejich výroby, elektrický žážek je jinde a také slouží něčemu úplne jému.
Anebo takhle:
- na co vlastně používám ten daný spůsob žážehu, jaké mám na něj požadavky ....
podle toho zadání můžu hledat vhodné řešení.
To co popisuješ může v podstatš fungovat bez problému u jedmotorových modelů a hlavně u BP motorů s čelním spalováním (Rapiery, Estes a podobně.
U ROS je to už něco jiného:
podívej se zde na některé věci kolem ROS.
U ROS ( a nejenom u ní ..) nejde o to motor jenom motor zažehnout , spíše ho dobře zažehnout ....
www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...a-dostup-rakety#1791
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...1-elektricke-palniky
Pro větší kakálové motory a jina paliva - např. Sorbitolová a SX81 je to úplně jiná problematika.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- hala
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 33
- Obdržená poděkování 0
10 roků 5 měsíců zpět #1854
od hala
Odpověděl hala pro téma Výroba zápalnice.
Aloha
já používám odporový drátek smršťovací hadičku krapet černého střelného prachu a a kousek vaty toď vše co potřebuji a funguje to a neměl jsem stím dosud žádný problém jak u rapieru tak Rosů jen se liší v průměru
Aloha
ps.... asi jsem barbar
já používám odporový drátek smršťovací hadičku krapet černého střelného prachu a a kousek vaty toď vše co potřebuji a funguje to a neměl jsem stím dosud žádný problém jak u rapieru tak Rosů jen se liší v průměru
Aloha
ps.... asi jsem barbar
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1800
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Výroba zápalnice.
Ahoj dudo a kolegové ,
To co zde píšu je pouze můj osobní pohled na věc!
Myslím, že tato rubrika neměla žádný příspěvek, protože v podstatě není žádný rozumný důvod pro domácí výrobu zápalnic na této úrovni kvality a provozních vlastností.
Na internetu je hromada podobných i lepších návodů na tento typ zápalnice.
Uváděný postup je bohužel z těch horších. Prachová kašička bez pojiva-lepidla bude mizerně držet!
Na domácí zápalnice se běžně používají různé bavlněné šňůrky a provázky jako nosič prachové směsi. Tento bavlněný nosič je dobré namočit do koncentrovaného roztoku KNO3 a udělat základní usušení. Napuštěný provázek lépe hoří či tleje.
Na připravevý provázek se nanáší prachová kašička z pomalejší černého prachu s přídavkem dextrinu, aby prach lépe držel na provázku. Nanášení klasickým protahováním skrz otvor v misce či víku , jako v dudově videu.
To co takto vyrobíme je ale spíše ne moc vhodná stopina než zápalnice.
Trpí lámavostí a opadáváním prachové směsi. Hoří nepravidelně , při hoření jiskří a prskají, co bývá nebezpečné pro model i motor a jeho palivo. Ve svislé poloze hrozí nebezpečí rychlého přenosu plamene po "zápalnici" a z toho plynoucí následky.
V současnosti kdy je možné zakoupit 100m Zelené Visco zápalnice fí 3 mm za cca 340.- Kč , nebo 1 metr zelené zápalnice fí 1,8-2 mm za 2-5.- Kč , nemluvě o možnostech nákupu dalších typu zápalnic ať už ženijnívh nebo časovacích .
Nákupem získám zápalnice s předvídatelnými vlastnostmi a slušnou použitelností. Šetřit na korunových položkách na úkor kvality a bezpečnosti, či poškození pracných i drahých modelů je prostě nesmyslné!
Kvalitní a spolehlivý zážeh je základním předpokladem správné funkce a ůspěchu motoru i modelu.
Tolik na začátek slovní pranice
Mirek
To co zde píšu je pouze můj osobní pohled na věc!
Myslím, že tato rubrika neměla žádný příspěvek, protože v podstatě není žádný rozumný důvod pro domácí výrobu zápalnic na této úrovni kvality a provozních vlastností.
Na internetu je hromada podobných i lepších návodů na tento typ zápalnice.
Uváděný postup je bohužel z těch horších. Prachová kašička bez pojiva-lepidla bude mizerně držet!
Na domácí zápalnice se běžně používají různé bavlněné šňůrky a provázky jako nosič prachové směsi. Tento bavlněný nosič je dobré namočit do koncentrovaného roztoku KNO3 a udělat základní usušení. Napuštěný provázek lépe hoří či tleje.
Na připravevý provázek se nanáší prachová kašička z pomalejší černého prachu s přídavkem dextrinu, aby prach lépe držel na provázku. Nanášení klasickým protahováním skrz otvor v misce či víku , jako v dudově videu.
To co takto vyrobíme je ale spíše ne moc vhodná stopina než zápalnice.
Trpí lámavostí a opadáváním prachové směsi. Hoří nepravidelně , při hoření jiskří a prskají, co bývá nebezpečné pro model i motor a jeho palivo. Ve svislé poloze hrozí nebezpečí rychlého přenosu plamene po "zápalnici" a z toho plynoucí následky.
V současnosti kdy je možné zakoupit 100m Zelené Visco zápalnice fí 3 mm za cca 340.- Kč , nebo 1 metr zelené zápalnice fí 1,8-2 mm za 2-5.- Kč , nemluvě o možnostech nákupu dalších typu zápalnic ať už ženijnívh nebo časovacích .
Nákupem získám zápalnice s předvídatelnými vlastnostmi a slušnou použitelností. Šetřit na korunových položkách na úkor kvality a bezpečnosti, či poškození pracných i drahých modelů je prostě nesmyslné!
Kvalitní a spolehlivý zážeh je základním předpokladem správné funkce a ůspěchu motoru i modelu.
Tolik na začátek slovní pranice
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
10 roků 5 měsíců zpět #1799
od dudo
Výroba zápalnice. vytvořil uživatel dudo
Už dlhšiu dobu sa dívavam na túto rubriku a je stále prázna. Rozhodol som sa do nej prispieť videonávodom na výrobu zápalnice až by sa niekto rozhodol si niečo takéto vyrobiť doma.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.253 sekund