- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Hybridní a tribridní motory
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
8 roků 9 měsíců zpět - 8 roků 9 měsíců zpět #3584
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní a tribridní motory
Schéma jak takový motor vypadá , inspirace pro domácí kutily
Poslední změna: 8 roků 9 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 1 měsíc zpět #1125
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Hybridní a tribridní motory
Tribridní raketový motor – stručný úvod do problematiky.
Tento materiál se lépe tráví rakeťákům obeznámeným s principem hybridního raketového motoru.
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...y/71-hybridni-motory
Jde o hodně zvláštní raketový motor , dalo by se říci že to je motor „chameleón“.
Jde o raketový motor s tekutým okysličovadlem (N2O), a dvěma druhy paliva. Tuhým palivem (ABS) a tekutým palivem - metanol nebo etanol. Po zážehu začíná pracovat jako hybridní motor , potom přejde do režimu tribridního a po dohoření tuhého paliva pracuje jako dvousložkový kapalinový motor s přetlakovou dodávkou paliva.
Průkopníky v této oblasti je US firma RATTworks.
Animovaný popis činnosti tribridního motoru je zde:
www.rattworks.net/tribrid_tutorial/index.html
jednotlivé obrázky je nutné si odklikat na liště!!
Motor má klasické jednotrubkové uspořádání jako hybridní motor.
Ve spodní části trubky-pláště motoru je je upevňovací matice trysky a nad ní tryska s grafitovou vložkou. Necelou čtvrtinu délky motoru nad tryskou vyplňuje zrno tuhého paliva ABS.
Dále však jsou již zde odlišnosti - palivové zrno má malou tloušťku stěny (hoří dosti krátce),
V horní části palivového zrna pod víkem spalovací komory je uloženo zrno předehřívací směsi a el. palník pro jeho zážeh. Ve středu víka spalovací komory je upevněn injektor (vstřikovač ) oxidu dusného N2O a také další injektor pro tekuté palivo uložené v soustředně umístněné nádrži v horní části motoru. Horní část motoru tvoří nádrž na okysličovadlo N2O a v jejím středu se palivová nádrž s alkoholem. Tekuté palivo se plní do nádržky v rámci předstartovní přípravy.
Plnění nádrže s N2O probíhá až na rampě!! Po naplnění se udržuje vnitřní přetlak pomocí ventilačního otvoru.
Nyní už začne zážeh předehřívací tablety el. palníkem. Vznikající teplo generuje horké výpary z tuhého paliva Plnící nylonová trubka (N2O) prohoří a N2O je vstřikováno do spalovací komory. N2O spaluje výpary tuhého paliva – motor běží v hybridním režimu.
Záslepka v přívodu alkoholu prohoří za cca 0,75 sec., začíná vstřikování alkoholu do spalovací komory – motor běží v tribridním režimu. Zrno tuhého paliva (ABS) je spotřebováno po cca 2 sec. Motor potom pracuje jako dvousložkový kapalinový motor do vyčerpání palivových složek.
Tahový diagram motoru K-350:
www.rattworks.net/docs/rattworks_k350-curve.pdf
Na konci této stránky jsou krásné fotografie všech tří fází činnosti motoru (hybridní, tribridní i kapalinový-dvousložkový) na letícím modelu rakety.
www.rattworks.net/research_tribrid.html
Tripoli Motor Testing certifikovalo motory K350TR-P, K600TR-P a jejich technologii od RATTworks ,
K350TR-P 45% K motor , má celkový impulz 1986 Ns , max. tah 853 N ( v tribridním módu), 463 N průměrný tah , doba hoření 3,89 sec.
K600TR-P je 70% K motor, je trochu delší , s větším vrtáním injektoru než K-350. Má impulz 2170 Ns, max. tah 1223 N, průměrný tah 561 N, doba hoření 3,67 sec.
Zde jsou i podrobné charakteristiky motorů:
www.rocketryplanet.com/content/view/3290/95/#axzz1vx1ZpgLi
Montážní návod na sestavení motoru K350TR-P:
www.rattworks.net/docs/rattworks_k350-tribrid-instructions.pdf
Pěkné video startu modelu s tribridním motorem :
dost mne překvapilo slušné zrychlení při startu !!
spomalené video startu:
let tribridního modelu do výšky přes 6 000 m:
pohled do vnitřností motoru:
Noční let rakety s tribridním motorem se zelenými LED-ami a zeleným laserem:
A na závěr TR K-350 za 500.- USD:
aeroconsystems.com/cart/hybrid-motors/ra...ellant-rocket-motor/
US patent z r. 1964 na spalovací komoto tribridního motoru:
www.freepatentsonline.com/3158997.pdf
Tento materiál se lépe tráví rakeťákům obeznámeným s principem hybridního raketového motoru.
www.raketaci.cz/index.php/knihovna-jen-s...y/71-hybridni-motory
Jde o hodně zvláštní raketový motor , dalo by se říci že to je motor „chameleón“.
Jde o raketový motor s tekutým okysličovadlem (N2O), a dvěma druhy paliva. Tuhým palivem (ABS) a tekutým palivem - metanol nebo etanol. Po zážehu začíná pracovat jako hybridní motor , potom přejde do režimu tribridního a po dohoření tuhého paliva pracuje jako dvousložkový kapalinový motor s přetlakovou dodávkou paliva.
Průkopníky v této oblasti je US firma RATTworks.
Animovaný popis činnosti tribridního motoru je zde:
www.rattworks.net/tribrid_tutorial/index.html
jednotlivé obrázky je nutné si odklikat na liště!!
Motor má klasické jednotrubkové uspořádání jako hybridní motor.
Ve spodní části trubky-pláště motoru je je upevňovací matice trysky a nad ní tryska s grafitovou vložkou. Necelou čtvrtinu délky motoru nad tryskou vyplňuje zrno tuhého paliva ABS.
Dále však jsou již zde odlišnosti - palivové zrno má malou tloušťku stěny (hoří dosti krátce),
V horní části palivového zrna pod víkem spalovací komory je uloženo zrno předehřívací směsi a el. palník pro jeho zážeh. Ve středu víka spalovací komory je upevněn injektor (vstřikovač ) oxidu dusného N2O a také další injektor pro tekuté palivo uložené v soustředně umístněné nádrži v horní části motoru. Horní část motoru tvoří nádrž na okysličovadlo N2O a v jejím středu se palivová nádrž s alkoholem. Tekuté palivo se plní do nádržky v rámci předstartovní přípravy.
Plnění nádrže s N2O probíhá až na rampě!! Po naplnění se udržuje vnitřní přetlak pomocí ventilačního otvoru.
Nyní už začne zážeh předehřívací tablety el. palníkem. Vznikající teplo generuje horké výpary z tuhého paliva Plnící nylonová trubka (N2O) prohoří a N2O je vstřikováno do spalovací komory. N2O spaluje výpary tuhého paliva – motor běží v hybridním režimu.
Záslepka v přívodu alkoholu prohoří za cca 0,75 sec., začíná vstřikování alkoholu do spalovací komory – motor běží v tribridním režimu. Zrno tuhého paliva (ABS) je spotřebováno po cca 2 sec. Motor potom pracuje jako dvousložkový kapalinový motor do vyčerpání palivových složek.
Tahový diagram motoru K-350:
www.rattworks.net/docs/rattworks_k350-curve.pdf
Na konci této stránky jsou krásné fotografie všech tří fází činnosti motoru (hybridní, tribridní i kapalinový-dvousložkový) na letícím modelu rakety.
www.rattworks.net/research_tribrid.html
Tripoli Motor Testing certifikovalo motory K350TR-P, K600TR-P a jejich technologii od RATTworks ,
K350TR-P 45% K motor , má celkový impulz 1986 Ns , max. tah 853 N ( v tribridním módu), 463 N průměrný tah , doba hoření 3,89 sec.
K600TR-P je 70% K motor, je trochu delší , s větším vrtáním injektoru než K-350. Má impulz 2170 Ns, max. tah 1223 N, průměrný tah 561 N, doba hoření 3,67 sec.
Zde jsou i podrobné charakteristiky motorů:
www.rocketryplanet.com/content/view/3290/95/#axzz1vx1ZpgLi
Montážní návod na sestavení motoru K350TR-P:
www.rattworks.net/docs/rattworks_k350-tribrid-instructions.pdf
Pěkné video startu modelu s tribridním motorem :
dost mne překvapilo slušné zrychlení při startu !!
spomalené video startu:
let tribridního modelu do výšky přes 6 000 m:
pohled do vnitřností motoru:
Noční let rakety s tribridním motorem se zelenými LED-ami a zeleným laserem:
A na závěr TR K-350 za 500.- USD:
aeroconsystems.com/cart/hybrid-motors/ra...ellant-rocket-motor/
US patent z r. 1964 na spalovací komoto tribridního motoru:
www.freepatentsonline.com/3158997.pdf
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 2 měsíců zpět #879
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Hybridní a tribridní motory
Ahoj Mirku,
Zasloužená práce,tribridní motory např od Rattworks znám,ale přiznám se zatím jsem se na ně netroufnul. To vyžaduje už značnou soustružnickou zručnost a druhák já osobně v podstatě nevím od čeho bych se odpíchnul.
U hybridu jsem měl k dispozici aspon simulační prográmek jenž jsem si koupil v plné verzi,takže mám z čeho vycházet,protže metoda pokus omyl leze dost do peněz.
Moc jsem je zatím nestudoval ani teoreticky ,jen vím že jsou a je možné je i snad koupit. /Cena nic pro neposlance parlamentu /
jediné co jsem snad na tomto poli udělal ,že jsem si stecheometricky spočítal směs N2O/nitrometan toho mám celkem slušnou zásobu a skoro zadarmo. Ale realizace je hudba daleké budoucnosti.
Zasloužená práce,tribridní motory např od Rattworks znám,ale přiznám se zatím jsem se na ně netroufnul. To vyžaduje už značnou soustružnickou zručnost a druhák já osobně v podstatě nevím od čeho bych se odpíchnul.
U hybridu jsem měl k dispozici aspon simulační prográmek jenž jsem si koupil v plné verzi,takže mám z čeho vycházet,protže metoda pokus omyl leze dost do peněz.
Moc jsem je zatím nestudoval ani teoreticky ,jen vím že jsou a je možné je i snad koupit. /Cena nic pro neposlance parlamentu /
jediné co jsem snad na tomto poli udělal ,že jsem si stecheometricky spočítal směs N2O/nitrometan toho mám celkem slušnou zásobu a skoro zadarmo. Ale realizace je hudba daleké budoucnosti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 2 měsíců zpět #833
od Mirek
Hybridní a tribridní motory vytvořil uživatel Mirek
Řekl jsem si že už je nejvyšší čas založit i tuto tému.
Máme zde i uživatele hybridních motorů, dokonce s certifikací Level 2, tak je vhodné začít i osvětou na tomto poli.
Tribridní motory jako nejbližší příbuzní hybridů se sem také hodí.
Co nejřív sem dám aspoň superstručný popis a potom pár velmi zajímavých linků, kde budou i animace, foto ,videa a
hlavně texty - pochopitelně v angličtině. Věřím že technická angličtina je nám dosti blízká ...
Doufám v pomoc Pandyho a ostatních milovníků N2O ....
Mirek
Máme zde i uživatele hybridních motorů, dokonce s certifikací Level 2, tak je vhodné začít i osvětou na tomto poli.
Tribridní motory jako nejbližší příbuzní hybridů se sem také hodí.
Co nejřív sem dám aspoň superstručný popis a potom pár velmi zajímavých linků, kde budou i animace, foto ,videa a
hlavně texty - pochopitelně v angličtině. Věřím že technická angličtina je nám dosti blízká ...
Doufám v pomoc Pandyho a ostatních milovníků N2O ....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.264 sekund