- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
Rakevé motory rady COSMO
- tomashr
- Offline
- Nováček
Méně
Více
9 roků 2 týdnů zpět - 9 roků 2 týdnů zpět #3411
od tomashr
Odpověděl tomashr pro téma Rakevé motory rady COSMO
Neodpustím si poznámku, že s tvým tvrzením o ROS je dnes již složitější. Motory ROS se už moc neprodávají a aktuálně jsem našel ceny pro doprodeje cenu 25 korun, ale objevily se už i "výhodné" nabídky za 59 korun
Bohužel časy, kdy jsem kupoval velkou bednu ROS po 4 korunách jsou již minulostí, hodně lidí včetně mě má nakoupeny nějaké zásoby, ale bude jich už jen ubývat. Jsem docela zvědavý, kdy se to začne projevovat více, já třeba u sebe odhaduji zásobu tak nejvýš na 2 roky, tedy rozhodně ne na nějak extra dlouho
JInak Cosmo E-40 za 15 EUR je celkově úplně mimo, tento motor nějak nechápu, přijde mi v rámci nabídky Cosmo jako poněkud úlet, nezajímavá jak cena, tak ale v podstatě i parametry. Ostatní motory z jejich nabídky jsou ale podstatně zajímavější, přirozeně něco spíš pro FAI soutěže, ale třeba H90 i pro "zábavu".
Přes lidi z Krupky jsem bral motory MRK (Marian Krause), je dost možné, že na světovém poháru si člověk domluví i další možnosti (koneckonců v Letovicích v září možná budu sám létat S4A a S8E/P). Dotaz jsem ale cílil vyloženě na to, zda někdo u této firmy zkusil na webu avizovaný "online nákup"...
Bohužel časy, kdy jsem kupoval velkou bednu ROS po 4 korunách jsou již minulostí, hodně lidí včetně mě má nakoupeny nějaké zásoby, ale bude jich už jen ubývat. Jsem docela zvědavý, kdy se to začne projevovat více, já třeba u sebe odhaduji zásobu tak nejvýš na 2 roky, tedy rozhodně ne na nějak extra dlouho
JInak Cosmo E-40 za 15 EUR je celkově úplně mimo, tento motor nějak nechápu, přijde mi v rámci nabídky Cosmo jako poněkud úlet, nezajímavá jak cena, tak ale v podstatě i parametry. Ostatní motory z jejich nabídky jsou ale podstatně zajímavější, přirozeně něco spíš pro FAI soutěže, ale třeba H90 i pro "zábavu".
Přes lidi z Krupky jsem bral motory MRK (Marian Krause), je dost možné, že na světovém poháru si člověk domluví i další možnosti (koneckonců v Letovicích v září možná budu sám létat S4A a S8E/P). Dotaz jsem ale cílil vyloženě na to, zda někdo u této firmy zkusil na webu avizovaný "online nákup"...
Poslední změna: 9 roků 2 týdnů zpět uživatelem tomashr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 2 týdnů zpět #3410
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Rakevé motory rady COSMO
Ahoj Tomáši ,
Vzhledem k uváděným cenám jsou motory Cosmo pro většinu znás nezajímavé.
E motor 40 Ns , tedy vlastně ROS-ka nabízí za 15.- Euro ! , u nás ROS-ka i nyní za 5.- Kč až 15.- Kč!.
H Motor za 30.- Euro. Motor by byl velmi zajímavý například pro Bédu do menší Columbie nebo větší Kouzelné hůlky vzhledem k době hoření 3,5 - 3,7 sec.
Minulý měsíc byla v Srbské Mitrovici soutěž Světového poháru FAI.
www.svazmodelaru.cz/odbornosti/kram/w2/u.../faicalendar2014.pdf
Chtělo by poptat se u rakeťáků z Krupky co na tyto soutěže jezdí jestli nemají kontakty a informace k Cosmo motorkům.
Mirek
Vzhledem k uváděným cenám jsou motory Cosmo pro většinu znás nezajímavé.
E motor 40 Ns , tedy vlastně ROS-ka nabízí za 15.- Euro ! , u nás ROS-ka i nyní za 5.- Kč až 15.- Kč!.
H Motor za 30.- Euro. Motor by byl velmi zajímavý například pro Bédu do menší Columbie nebo větší Kouzelné hůlky vzhledem k době hoření 3,5 - 3,7 sec.
Minulý měsíc byla v Srbské Mitrovici soutěž Světového poháru FAI.
www.svazmodelaru.cz/odbornosti/kram/w2/u.../faicalendar2014.pdf
Chtělo by poptat se u rakeťáků z Krupky co na tyto soutěže jezdí jestli nemají kontakty a informace k Cosmo motorkům.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- tomashr
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
9 roků 3 týdnů zpět #3403
od tomashr
Odpověděl tomashr pro téma Rakevé motory rady COSMO
Zkoušeli jste někdo od Cosmo něco objednat? Mě by se od nich pár věcí hodilo (spíše z "FAI oblasti", ale i to H by bylo zajímavé), ale na mailový dotaz reakce není žádná.
Tak by mne zajímalo, zda to zkusil někdo další a případně uspěl lépe.
Tak by mne zajímalo, zda to zkusil někdo další a případně uspěl lépe.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 6 měsíců zpět #1752
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Rakevé motory rady COSMO
Ahoj Dušan ,
samozřejmě máš pravdu , myslel jsem termoset (jako u ROS-ky).
To je tak když človvšk dělá více činností najednou ...
Mirek
samozřejmě máš pravdu , myslel jsem termoset (jako u ROS-ky).
To je tak když človvšk dělá více činností najednou ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
10 roků 6 měsíců zpět #1751
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Rakevé motory rady COSMO
Hoj Mirku pozor citujem- víko a tryska asi termoplast ?
Termoplast určite nie - termoplasty sú teplom mekknúce . prirovnanie vosk .
správne termoset (teplom tvrdnúci ) prirovnanie bakelit. Alebo, sa to prirovnáva aj k „Betónu“
Termoplast určite nie - termoplasty sú teplom mekknúce . prirovnanie vosk .
správne termoset (teplom tvrdnúci ) prirovnanie bakelit. Alebo, sa to prirovnáva aj k „Betónu“
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 6 měsíců zpět - 10 roků 6 měsíců zpět #1750
od Mirek
Rakevé motory rady COSMO vytvořil uživatel Mirek
Raketové motory řady COSMO.
výrobce rozšířil sortiment motorů, přidal i další paliva a vyšší celkový impulz.
Na webu uvádí změřené parametry nabízených motorů:
www.raketnicentar.com/webrakete/rocket-motors.htm
Motorky třídy od 1/2A do C jsou klasické motorky na černý prach, lisovaný do vinuté papírové trubky s víceméně standardními parametry a Isp.
Cenově jsou levnější než Estes motorky, ale dražší než „naše“ – bohužel prakticky nedostupné Rapiery třídy A,B,C.
Zajímavějšími motory jsou jejich D-čkové motorky ve verzích plněných na 16,5 Ns a 23 Ns!
Jde opět o BP motorky s průměrem 20 mm a délkou 80 – 10 mm. Doba tahu 2,4 a 3,9 sec.
Výkonnější verze vykazuje atypicky vysoké Isp= 97 sec !!
Celkem by mne zajímalo Isp u D-čkového Rapieru, bohužel nemám k dipozici váhu paliva v tomto motoru, i když mám tahový diagram!
Tyto motory s poměrně dlouhou dobou tahu v dobře viditelném modelu (rozměry a váha) postaveném na nižší letovou akceleraci a rychlost můžou dobře působit dlohým letem s běžícím motorem.
Cena cca 125.- Kč je sice nižší než u Estesu , ale výrazně vyšší než D-čkový Rapier ( cca 60-68.- Kč).
Posledním jejich motorem na černý prach je COSMO E-6-X.
Průměr 20 mm, délka 130 mm. Ic=32,76 Ns , doha hoření dokonce 5,34 sec. Startovní hmotnost 70 gr., palivo 40 gr , prázdný 18 gr. ??
Výkon skoro jako ROS-ka, malý průmer motoru, startovní váha poloviční a hlavně hmotnost vyhořelého motoru – 90 gr. ROS, tento 20-30 gr? Letový dojem modelu s tímto motorem bude mňam…
Ovšem 200.-Kč(8.- Euro) je s ROS neporovnatelné!
Dalším E-čkovým motorem je E-40-X. Průměr motoru 40 mm, délka 110 mm, hmotnost 168 gr plný, palivo 60 gr., impluz motoru Ic= 40,91 Ns. Palivo KNSS (dusičnan draselný a cukr,dextrin či sorbitol).
Tahový diagram motoru je celkem šokující a pomalý! Vše svědčí o spatném motoru (zážeh, zahrazení, tryska ?) Isp=68,3 sec , mělo by být kolem Isp=100 sec.!! Cena kolem 375.- Kč!
Posledním motorem je H-90-0, průměr motoru je 55 mm, délka 145 mm , startovní hmotnost 420 gr, prázdný motor 240 gr, palivo 183 gr. – kompozitní!!
Materiál motoru není uveden – víko a tryska asi termoset ? ( kvůli nižší hmotnosti),
Na povrchu spalovací komory je vidět sklolaminát (jestli to je jenom vnější zesílení spalovací komory? ). U nás bězněji používaný sorbitolový motor 340 Ns(celokovový AL , ocelová tryska), ale motor reload ne jednorázový jako H-90, váží cca 730 gr. Nízké váze motoru napomáhá i výkonné palivo , Isp=172 sec.
Jenom ta cena 750.- Kč !!
Toto je jen pár postřehů na úvod, každý se může na jejich web podívat a udělat si svoji představu isvoje zavěry .
Mirek
výrobce rozšířil sortiment motorů, přidal i další paliva a vyšší celkový impulz.
Na webu uvádí změřené parametry nabízených motorů:
www.raketnicentar.com/webrakete/rocket-motors.htm
Motorky třídy od 1/2A do C jsou klasické motorky na černý prach, lisovaný do vinuté papírové trubky s víceméně standardními parametry a Isp.
Cenově jsou levnější než Estes motorky, ale dražší než „naše“ – bohužel prakticky nedostupné Rapiery třídy A,B,C.
Zajímavějšími motory jsou jejich D-čkové motorky ve verzích plněných na 16,5 Ns a 23 Ns!
Jde opět o BP motorky s průměrem 20 mm a délkou 80 – 10 mm. Doba tahu 2,4 a 3,9 sec.
Výkonnější verze vykazuje atypicky vysoké Isp= 97 sec !!
Celkem by mne zajímalo Isp u D-čkového Rapieru, bohužel nemám k dipozici váhu paliva v tomto motoru, i když mám tahový diagram!
Tyto motory s poměrně dlouhou dobou tahu v dobře viditelném modelu (rozměry a váha) postaveném na nižší letovou akceleraci a rychlost můžou dobře působit dlohým letem s běžícím motorem.
Cena cca 125.- Kč je sice nižší než u Estesu , ale výrazně vyšší než D-čkový Rapier ( cca 60-68.- Kč).
Posledním jejich motorem na černý prach je COSMO E-6-X.
Průměr 20 mm, délka 130 mm. Ic=32,76 Ns , doha hoření dokonce 5,34 sec. Startovní hmotnost 70 gr., palivo 40 gr , prázdný 18 gr. ??
Výkon skoro jako ROS-ka, malý průmer motoru, startovní váha poloviční a hlavně hmotnost vyhořelého motoru – 90 gr. ROS, tento 20-30 gr? Letový dojem modelu s tímto motorem bude mňam…
Ovšem 200.-Kč(8.- Euro) je s ROS neporovnatelné!
Dalším E-čkovým motorem je E-40-X. Průměr motoru 40 mm, délka 110 mm, hmotnost 168 gr plný, palivo 60 gr., impluz motoru Ic= 40,91 Ns. Palivo KNSS (dusičnan draselný a cukr,dextrin či sorbitol).
Tahový diagram motoru je celkem šokující a pomalý! Vše svědčí o spatném motoru (zážeh, zahrazení, tryska ?) Isp=68,3 sec , mělo by být kolem Isp=100 sec.!! Cena kolem 375.- Kč!
Posledním motorem je H-90-0, průměr motoru je 55 mm, délka 145 mm , startovní hmotnost 420 gr, prázdný motor 240 gr, palivo 183 gr. – kompozitní!!
Materiál motoru není uveden – víko a tryska asi termoset ? ( kvůli nižší hmotnosti),
Na povrchu spalovací komory je vidět sklolaminát (jestli to je jenom vnější zesílení spalovací komory? ). U nás bězněji používaný sorbitolový motor 340 Ns(celokovový AL , ocelová tryska), ale motor reload ne jednorázový jako H-90, váží cca 730 gr. Nízké váze motoru napomáhá i výkonné palivo , Isp=172 sec.
Jenom ta cena 750.- Kč !!
Toto je jen pár postřehů na úvod, každý se může na jejich web podívat a udělat si svoji představu isvoje zavěry .
Mirek
Poslední změna: 10 roků 6 měsíců zpět uživatelem Mirek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.272 sekund