- Příspěvky: 33
- Obdržená poděkování 0
TPH do S2 a jeho složení
- hala
- Offline
- Nováček
Méně
Více
10 roků 5 měsíců zpět #1918
od hala
Odpověděl hala pro téma TPH do S2 a jeho složení
Ahoj Mirku
určitě se ti ozvu ty máš čas teda od kdy ja tam jsem od pondělí do čtvrtka ale spíš do středy večer
určitě se ti ozvu ty máš čas teda od kdy ja tam jsem od pondělí do čtvrtka ale spíš do středy večer
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1917
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma TPH do S2 a jeho složení
Ahoj Simone ,
je to tak, stará dobrá "pšoukadla" jsou opravdu zážitkem.
Už se na nějaké přes rok chystám, ale .... Nakonec to určitě někdy zmáknu.
Originál S2 tabletu doma prostě nezmákneš. I pro odborníka se znalostmi ,materiálem a stroji by to byly slušné náklady a práce, jak píše Pandy ( a dobře ví o čem mluví). Vysokotlaké lisování v přípravku, schánění a manipulace se složkami paliva pro nechemika taky nic moc.
Dnes se už takováto technologie moc neoplatí, běží spíše používání jednorázových motorků ve stylu Rapieru - motorky L1 aL2. Dokonce se dají i občas sehnat na rozdíl od Rapierů do raket.
Papírový motorek na sorbitol s čelním spalováním a dostatečně dlouhým tahem a podobně jsem taky nějak neviděl ..?? Možná ostatní milovníci pšoukadel poradí.
Až budeš v Praze, tak se ozvi.
Mirek
je to tak, stará dobrá "pšoukadla" jsou opravdu zážitkem.
Už se na nějaké přes rok chystám, ale .... Nakonec to určitě někdy zmáknu.
Originál S2 tabletu doma prostě nezmákneš. I pro odborníka se znalostmi ,materiálem a stroji by to byly slušné náklady a práce, jak píše Pandy ( a dobře ví o čem mluví). Vysokotlaké lisování v přípravku, schánění a manipulace se složkami paliva pro nechemika taky nic moc.
Dnes se už takováto technologie moc neoplatí, běží spíše používání jednorázových motorků ve stylu Rapieru - motorky L1 aL2. Dokonce se dají i občas sehnat na rozdíl od Rapierů do raket.
Papírový motorek na sorbitol s čelním spalováním a dostatečně dlouhým tahem a podobně jsem taky nějak neviděl ..?? Možná ostatní milovníci pšoukadel poradí.
Až budeš v Praze, tak se ozvi.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- hala
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 33
- Obdržená poděkování 0
10 roků 5 měsíců zpět #1916
od hala
Odpověděl hala pro téma TPH do S2 a jeho složení
Ahoj
doba dávno minulá mě právě dosti naplňuje a snaha o oživení je asi kdesi v pr...... ale pokus o oživení je dos velká výzva nemyslíš já osobně teda nemám žádný originál doma i když bych moc chtěl ale mám pár doma dělaných motůrku a je to daleko daleko lepší než nějaký ten elektro nedávno jsem to vše zahodil to el. a poscháněl detoňáčky a žhavíky a už jen ten zvuk a vůně je jinde a jakou to dělá radost udělat si z prkna balzi házedlo přidat s2 a jen tak koukat jak letí a stále poslouchat ten námi známí zvuk syčení raket. motorku
doba dávno minulá mě právě dosti naplňuje a snaha o oživení je asi kdesi v pr...... ale pokus o oživení je dos velká výzva nemyslíš já osobně teda nemám žádný originál doma i když bych moc chtěl ale mám pár doma dělaných motůrku a je to daleko daleko lepší než nějaký ten elektro nedávno jsem to vše zahodil to el. a poscháněl detoňáčky a žhavíky a už jen ten zvuk a vůně je jinde a jakou to dělá radost udělat si z prkna balzi házedlo přidat s2 a jen tak koukat jak letí a stále poslouchat ten námi známí zvuk syčení raket. motorku
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 5 měsíců zpět #1914
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TPH do S2 a jeho složení
Ahoj Mirku,
Uskalí všech TPH bude vždy spočívat v slůvku technologie.Mám pocit že před několika lety se pár lidí snažilo o nějaké vzkříšení těchto TPH ale nejsem zdaleka obeznámen s konečným výsletkem.Nějaké dílčí závěry se mě donesly ale vzhledem k tomu že jsen nikde nezaznamenal aspoň nějaké částečné komerční využití tak to asi skončilo u ledu.
Uvedené komponenty mají několik vlastností které právě řeší technologe. Nevím např.nic o granolometrii AP jestli použít mlety,hrubší či jak velké částice.
Další dost velký problém je ten DNT ten je toxický a karcinogení a v současné době je na seznamu látek " vzbuzující mimořádné obavy" . Navíc je to látka jenž taje při cca 55stC jeho mletí je prakticky nemožné a tudíž homogenizace TPH /S bude vyžadovat asi nějaký specifický postup.
Technologie výroby se i v 70-tých letech taky měnila ,dnešní doba "ekologická" by asi už měla problém s azbestem a to jak v motorech tak hlavně jako těsnění toho motoru.
Na druhou stranu kouzlo motorků řady S bylo v jeho dlouhém chodu a využití v malých letadýlkách bylo pěkné. Ta doba je ale už tak nějak pryč technologicky je to dnes dávno překonané prostě dnešní technologie LiPolek elektroletů již nemůže nahradit doba motorků S1-4 ,CO2 pohonů.
Pravda je všechny tyto pohony ještě doma mám,ale už jen jako takovou vzpominku na dbu dávno minulou.
Uskalí všech TPH bude vždy spočívat v slůvku technologie.Mám pocit že před několika lety se pár lidí snažilo o nějaké vzkříšení těchto TPH ale nejsem zdaleka obeznámen s konečným výsletkem.Nějaké dílčí závěry se mě donesly ale vzhledem k tomu že jsen nikde nezaznamenal aspoň nějaké částečné komerční využití tak to asi skončilo u ledu.
Uvedené komponenty mají několik vlastností které právě řeší technologe. Nevím např.nic o granolometrii AP jestli použít mlety,hrubší či jak velké částice.
Další dost velký problém je ten DNT ten je toxický a karcinogení a v současné době je na seznamu látek " vzbuzující mimořádné obavy" . Navíc je to látka jenž taje při cca 55stC jeho mletí je prakticky nemožné a tudíž homogenizace TPH /S bude vyžadovat asi nějaký specifický postup.
Technologie výroby se i v 70-tých letech taky měnila ,dnešní doba "ekologická" by asi už měla problém s azbestem a to jak v motorech tak hlavně jako těsnění toho motoru.
Na druhou stranu kouzlo motorků řady S bylo v jeho dlouhém chodu a využití v malých letadýlkách bylo pěkné. Ta doba je ale už tak nějak pryč technologicky je to dnes dávno překonané prostě dnešní technologie LiPolek elektroletů již nemůže nahradit doba motorků S1-4 ,CO2 pohonů.
Pravda je všechny tyto pohony ještě doma mám,ale už jen jako takovou vzpominku na dbu dávno minulou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1911
od Mirek
TPH do S2 a jeho složení vytvořil uživatel Mirek
Problematika složení TPH tablet pro motorky S2 a spol byla již v minulosti vícekrát zmiňována na různých místech ( např. Pyrofórum, Raketky i zde. Pro potěchu starších modelářů kteří je ešte zažili , nebo mají a také pro zájemce o létání s leteckými raketovými motorky bodou doufám tyto informace zajímavé.
Souhrou šťastných okolností jsem se v minulých dnech dostal k zajímavým informacím o motorcích S1,S3 a S4.
Mezi nimi byla i informace o složení těchto tablet , takže je konečně takto k dispozici:
Složení TPH:
Chloristan amonný "NH4ClO4" ................................. 64,5 %
Dikyan diamid (kyano-guanidin) ................................ 24,5 %
2.4 Dinitrotoluen '2.4 DNT) ........................................ 9,2 %
Azbest mletý (možno nahradit drcenou celulózou .... 1,8 %
Technologie výroby:
Mletí jednotlivých složek, smísení a lisování tlakem cca 1000 kg.
Tabletky vyráběné v MVVS Pardubice povrch pancéřovaný ochranným lakem.
Tabletky ze Zbrojovky Jablůnky (s prohlubní na čele , byly většinou nepancéřované.
Tato čs. TPH je zantelně výkonnější než originál "Jetex" , ( u Jetexu jde z trysky jen horký plyn, u S2 a spol. jde ven plamen)!
V motorcích S1 - S4 pracovala TPH při zahrazeních 55 - 65 ,s Isp cca 37 sec.!!
Byly funkčně ověřeny i tablety s modofikovaným složením bez dinitrotoluenu a dosahované Isp bylo 48 - 52 sec.!
Mirek
Souhrou šťastných okolností jsem se v minulých dnech dostal k zajímavým informacím o motorcích S1,S3 a S4.
Mezi nimi byla i informace o složení těchto tablet , takže je konečně takto k dispozici:
Složení TPH:
Chloristan amonný "NH4ClO4" ................................. 64,5 %
Dikyan diamid (kyano-guanidin) ................................ 24,5 %
2.4 Dinitrotoluen '2.4 DNT) ........................................ 9,2 %
Azbest mletý (možno nahradit drcenou celulózou .... 1,8 %
Technologie výroby:
Mletí jednotlivých složek, smísení a lisování tlakem cca 1000 kg.
Tabletky vyráběné v MVVS Pardubice povrch pancéřovaný ochranným lakem.
Tabletky ze Zbrojovky Jablůnky (s prohlubní na čele , byly většinou nepancéřované.
Tato čs. TPH je zantelně výkonnější než originál "Jetex" , ( u Jetexu jde z trysky jen horký plyn, u S2 a spol. jde ven plamen)!
V motorcích S1 - S4 pracovala TPH při zahrazeních 55 - 65 ,s Isp cca 37 sec.!!
Byly funkčně ověřeny i tablety s modofikovaným složením bez dinitrotoluenu a dosahované Isp bylo 48 - 52 sec.!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.271 sekund