- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
Padák
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
11 roků 3 měsíců zpět - 11 roků 3 měsíců zpět #564
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: Padák
Na stránke raketove.modely.sweb.cz/navratne_zarizeni.htm je zaujímavý nápad, ktorý som už viackrát použil.
Tip: jednoduchý půlkulový padák snadno získáme se starého deštníku, nebo klidně si můžeme zakoupit nějaký levný deštník či slunečník v supermarketu, kde si můžeme vybrat i vhodně barevný. Taková výroba je pak velmi snadná. Látku sundáme s kovové konstrukce, trochu přešijeme okraje a vrchlík, přišijeme šňůry a je hotovo .
V predajni JYSK som narazil na dáždnik zaujímavej farebnej kombinácie s priemerom 100cm za slušnú cenu 1,69 €.
Po odpáraní konštrukcie som ručne / stroj je u svokry / našil do rohov polypropylénovú šnúru 1,6 mm a do stredu som našil krúžok z látky / spevní stred a upchá dieru po konštrukcii / .
Nie je to padák pre rekordové rakety, ale na maketách a polomaketách urobí radosť. Pre menšie rakety nie je problém ostrihať na menší priemer a použiť tenšiu šnúru, prípadne prešitím upraviť tvar.
pre SR jysk.sk/97/491/495/3936200/a/catalog
pre ČR jysk.cz/97/491/495/3936200/a/catalog
Tip: jednoduchý půlkulový padák snadno získáme se starého deštníku, nebo klidně si můžeme zakoupit nějaký levný deštník či slunečník v supermarketu, kde si můžeme vybrat i vhodně barevný. Taková výroba je pak velmi snadná. Látku sundáme s kovové konstrukce, trochu přešijeme okraje a vrchlík, přišijeme šňůry a je hotovo .
V predajni JYSK som narazil na dáždnik zaujímavej farebnej kombinácie s priemerom 100cm za slušnú cenu 1,69 €.
Po odpáraní konštrukcie som ručne / stroj je u svokry / našil do rohov polypropylénovú šnúru 1,6 mm a do stredu som našil krúžok z látky / spevní stred a upchá dieru po konštrukcii / .
Nie je to padák pre rekordové rakety, ale na maketách a polomaketách urobí radosť. Pre menšie rakety nie je problém ostrihať na menší priemer a použiť tenšiu šnúru, prípadne prešitím upraviť tvar.
pre SR jysk.sk/97/491/495/3936200/a/catalog
pre ČR jysk.cz/97/491/495/3936200/a/catalog
Poslední změna: 11 roků 3 měsíců zpět uživatelem jojocri.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #208
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Padák a motor
Ahoj Cmeliak ,
dívám se že tady jsou celkem populární staré Nakkovi motory (ty děláš B-200 , Jojocri A-100 ...).
Já se na ty motory dívám už trochu jinak.
Jde o Nakkovi nejstarší konstrukce z roků 1972 (A-100) a 1973 (B-200).
Od té doby se trochu měnil přístup, materiály a technologie.
Tyto motory jsou svou koncepcí málo vhodné pro modelářství.
Používají spalování paliva ze všech stran, takže dávají velký tah ale pouze krátkou dobu.
U B-200 to je reálně asi 0,38 sec. !
Je to i vyšší tlakové namáhání spalovací komory.
Dále jsou tyto motory náročné na dobrý zážeh - rychlý intenzivní zážeh na vnitřním i vnějším povrchu.
Pokuď to nemají dochází k málo efktivnímu spalování s nízkým výkonem motoru.
Pro modely nejsou jejich parametry vhodné - dostanou sice silný, ale krátký kopanec.
To znamená silné mechanické namáhání od velkého zrychlení, vyšší požadavky na pevnost modelu.
Dále zvýšené aerodynamické ztráty - rychlý náběh do vysoké rychlosti a potom už jen setrvačný let.
I z hlediska zážitku z letu jde o krátký a omezený zážitek - model se pouze bleskově mihne a zmizí.
Proto se přešlo na motory s jinou charakteristikou.
Raději motory s delší dobou spalování - dávají lepší a delší zážitek ze startu i letu a dají se lépe fotografovat.
Proto se prešlo na zrna BATES se spalováním ve vnitřním kanálu a na čelech zrna. Nehoří na vnějším povrchu
co prodlužuje dobu hoření. Současne působí papírová trubka na vnějším povrchu zrna i jako tepelná izolace
a nejenom jako inhibitor (povrchová ochrana proti hoření).
Tyto motory ( např. od HP) s výkonem od 74 Ns do 500 Ns mají dobu hoření 1,5 - 2 sec.Co je 4 až 5x délší než B-200!
Současně je další velkou výhodou zrn BATES možnost jednodušší výroby kratších zrn odlévaných do tohoto izolačního
pláště a také možnost jejich skládání do motoru. Tím můžeme přidáním jednoho či více zrn vytvořit výkonnější verze motoru.
Tyto motory jsou méně náročné na kvalitu zážehu než motory se zrnem hořícím na celém povrchu.
Stejně ale dobrý zážeh je podmínkou správného chodu motoru!!
Ještě k padáku: ta tabulka předpokládá určitou standardní propustnost vzduchu použitého materiálu.
Jinou propustnost a brzdící sílu má plastová folie, jinou má padákovina se zátěrem, jinou bez zátěru.
Hedvábí má větší propustnost vzduchu - to jěště závisí na typu hedvábí ( jeho měrné hmotnosti v gr/m2).
Např. běžné Pongé 5 má 22 gr./m2 .
Podívej se zde:
www.zvsilk.cz/
Na základní výběr velikosti padáku však ta tabulka postačuje. Je ale dobré vidět i trochu dále...
Mirek
dívám se že tady jsou celkem populární staré Nakkovi motory (ty děláš B-200 , Jojocri A-100 ...).
Já se na ty motory dívám už trochu jinak.
Jde o Nakkovi nejstarší konstrukce z roků 1972 (A-100) a 1973 (B-200).
Od té doby se trochu měnil přístup, materiály a technologie.
Tyto motory jsou svou koncepcí málo vhodné pro modelářství.
Používají spalování paliva ze všech stran, takže dávají velký tah ale pouze krátkou dobu.
U B-200 to je reálně asi 0,38 sec. !
Je to i vyšší tlakové namáhání spalovací komory.
Dále jsou tyto motory náročné na dobrý zážeh - rychlý intenzivní zážeh na vnitřním i vnějším povrchu.
Pokuď to nemají dochází k málo efktivnímu spalování s nízkým výkonem motoru.
Pro modely nejsou jejich parametry vhodné - dostanou sice silný, ale krátký kopanec.
To znamená silné mechanické namáhání od velkého zrychlení, vyšší požadavky na pevnost modelu.
Dále zvýšené aerodynamické ztráty - rychlý náběh do vysoké rychlosti a potom už jen setrvačný let.
I z hlediska zážitku z letu jde o krátký a omezený zážitek - model se pouze bleskově mihne a zmizí.
Proto se přešlo na motory s jinou charakteristikou.
Raději motory s delší dobou spalování - dávají lepší a delší zážitek ze startu i letu a dají se lépe fotografovat.
Proto se prešlo na zrna BATES se spalováním ve vnitřním kanálu a na čelech zrna. Nehoří na vnějším povrchu
co prodlužuje dobu hoření. Současne působí papírová trubka na vnějším povrchu zrna i jako tepelná izolace
a nejenom jako inhibitor (povrchová ochrana proti hoření).
Tyto motory ( např. od HP) s výkonem od 74 Ns do 500 Ns mají dobu hoření 1,5 - 2 sec.Co je 4 až 5x délší než B-200!
Současně je další velkou výhodou zrn BATES možnost jednodušší výroby kratších zrn odlévaných do tohoto izolačního
pláště a také možnost jejich skládání do motoru. Tím můžeme přidáním jednoho či více zrn vytvořit výkonnější verze motoru.
Tyto motory jsou méně náročné na kvalitu zážehu než motory se zrnem hořícím na celém povrchu.
Stejně ale dobrý zážeh je podmínkou správného chodu motoru!!
Ještě k padáku: ta tabulka předpokládá určitou standardní propustnost vzduchu použitého materiálu.
Jinou propustnost a brzdící sílu má plastová folie, jinou má padákovina se zátěrem, jinou bez zátěru.
Hedvábí má větší propustnost vzduchu - to jěště závisí na typu hedvábí ( jeho měrné hmotnosti v gr/m2).
Např. běžné Pongé 5 má 22 gr./m2 .
Podívej se zde:
www.zvsilk.cz/
Na základní výběr velikosti padáku však ta tabulka postačuje. Je ale dobré vidět i trochu dále...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- cmeliak
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
11 roků 4 měsíců zpět #206
od cmeliak
Odpověděl cmeliak pro téma Re: Padák
Ďakujem za odpoveď,
nechcem sa s tím veľmi chváliť pretože už na tom robím dosť dlho a je otázne či to vôbec dorobím. ale jedná sa o tento motor nakka-rocketry.net/engine1.html ktorý je už skonštruovaný tu je test toho motoru B-200 avšak teraz ked robím kanálik tak sa mi palivo rozpadá takže to riešim a čakám na tyč ktorá by do dvoch týždnov mala dojsť a potom sa pokusim znovu o statický test. Nejdená sa o žiadny model teda nemám na to plánik, veľký problém mi robý padák a jeho vyhodenie kedže motor má kovovú zátku tak som si musel vytvoriť časovač nakka-rocketry.net/rtimer.html . Môj system na výmet padáku som navrhol tak ako je to na obrázku už raz sa mi podarilo tímto systemom vyhodiť padak a vyletel dosť do výšky ale od vtedy sa mi to už nepodarilo....rozbušky robím z malých žiaroviek a ako latku použivam crimson powder. Dúfam že to niekedy dokončím :D
nechcem sa s tím veľmi chváliť pretože už na tom robím dosť dlho a je otázne či to vôbec dorobím. ale jedná sa o tento motor nakka-rocketry.net/engine1.html ktorý je už skonštruovaný tu je test toho motoru B-200 avšak teraz ked robím kanálik tak sa mi palivo rozpadá takže to riešim a čakám na tyč ktorá by do dvoch týždnov mala dojsť a potom sa pokusim znovu o statický test. Nejdená sa o žiadny model teda nemám na to plánik, veľký problém mi robý padák a jeho vyhodenie kedže motor má kovovú zátku tak som si musel vytvoriť časovač nakka-rocketry.net/rtimer.html . Môj system na výmet padáku som navrhol tak ako je to na obrázku už raz sa mi podarilo tímto systemom vyhodiť padak a vyletel dosť do výšky ale od vtedy sa mi to už nepodarilo....rozbušky robím z malých žiaroviek a ako latku použivam crimson powder. Dúfam že to niekedy dokončím :D
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #204
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Padák
Ahoj cmeliak ,
ano , pro výběr padáku vycházej z rozměrů v rozloženém stavu.
Tvůj hedvábný šátek by měl mít rozměr cca 100x100 cm, nebo 110x110 cm.
Minulý pátek jsem pouštěl raketu na 3xROS , fí 104 , délka 125 cm , váha 1,65 kg.
Padák z hedvábného šátku 90x90 cm , takže byl vlastně pro hmotnost 1 kg.
Přistání bylo trochu rychlejší, ale dobré.
Používej šátek čtvercový, obdélníkový tvar je více citlivější na vítr a vylevání vzduchu.
Mohlo by to vypadat asi jak na přiloženém obrázku. To je ale pouze 0,5 kg model na padáku 55x55 cm.
Co to bude za model, napiš něco. Hezký let a přistání.
Mirek
ano , pro výběr padáku vycházej z rozměrů v rozloženém stavu.
Tvůj hedvábný šátek by měl mít rozměr cca 100x100 cm, nebo 110x110 cm.
Minulý pátek jsem pouštěl raketu na 3xROS , fí 104 , délka 125 cm , váha 1,65 kg.
Padák z hedvábného šátku 90x90 cm , takže byl vlastně pro hmotnost 1 kg.
Přistání bylo trochu rychlejší, ale dobré.
Používej šátek čtvercový, obdélníkový tvar je více citlivější na vítr a vylevání vzduchu.
Mohlo by to vypadat asi jak na přiloženém obrázku. To je ale pouze 0,5 kg model na padáku 55x55 cm.
Co to bude za model, napiš něco. Hezký let a přistání.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- cmeliak
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
11 roků 4 měsíců zpět #203
od cmeliak
Odpověděl cmeliak pro téma Re: Padák
Dobrý deň,
keď bude mať raketa 1kg tak padák má mať priemer 107 cm ak použijem hodvábnu šatku tak mám brať rozmer v rozloženom stave alebo v nejakom inom ? pre lepšie pochopenie čo sa pýtam - obrázok
keď bude mať raketa 1kg tak padák má mať priemer 107 cm ak použijem hodvábnu šatku tak mám brať rozmer v rozloženom stave alebo v nejakom inom ? pre lepšie pochopenie čo sa pýtam - obrázok
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
11 roků 5 měsíců zpět #69
od Koudy
Fakt i ten čtverec vypadá super! To jsem netušil
Odpověděl Koudy pro téma Re: Padák
Ahoj Pavle ,
kvůli jednoduchosti používám originál čtverec.Hedvábí se ale při přistávání krásně vyformuje - podívej foto.
V rozích šátku pouze udělám uzlík , za který navázu padákové šňúry ....
Mirek
Fakt i ten čtverec vypadá super! To jsem netušil
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.330 sekund