- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Rubrika - rozbory situací a případů.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
11 roků 3 měsíců zpět #633
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Rubrika - rozbory situací a případů.
Jeden zajímavý případ z minulého roku.
Krásný HPR model - polomaketa letěl z tyčové rampy fí 10 mm. Motor továrenský AP palivo asi I třída.
Palubní elektronika - její časovač aktivován mechanicky rozpojením kontaktů - vytažením "jumper" propojky
pomocí tenké šnůry. Počasí polooblačno nárazový vítr. Modelář - opravdu zkušený zvyklý na kontrolu předletové i
startovní procedury.
Zážeh , start , krásný let vzhůru , apogeum ,začátek letu po sestupné dráze - a nic! K výmetu nedošlo!
Návrat po balistice skončil totální destrukcí hlavice a horní části trupu i s časovačem.
Po rozboru je příčinou to, že nedošlo k aktivaci časovače! V důsledku nárazového větru došlo k postupnému sklouznutí
a uvolnění aktivační šnůry časovače. Její konec byl několinásobně ovinut na horizontálním držáku rampy!
Nárazový vítr zvládnul i toto.
Možná opatření:
- uchycení tohoto konce šnůry pomocí pevného oka, tak aby bylo vyloučeno vzájemné uvolnění.
- nebo použít jinou aktivaci časovače , například pomocí G switche , sepne po přetížení min. 2G!
Mirek
Krásný HPR model - polomaketa letěl z tyčové rampy fí 10 mm. Motor továrenský AP palivo asi I třída.
Palubní elektronika - její časovač aktivován mechanicky rozpojením kontaktů - vytažením "jumper" propojky
pomocí tenké šnůry. Počasí polooblačno nárazový vítr. Modelář - opravdu zkušený zvyklý na kontrolu předletové i
startovní procedury.
Zážeh , start , krásný let vzhůru , apogeum ,začátek letu po sestupné dráze - a nic! K výmetu nedošlo!
Návrat po balistice skončil totální destrukcí hlavice a horní části trupu i s časovačem.
Po rozboru je příčinou to, že nedošlo k aktivaci časovače! V důsledku nárazového větru došlo k postupnému sklouznutí
a uvolnění aktivační šnůry časovače. Její konec byl několinásobně ovinut na horizontálním držáku rampy!
Nárazový vítr zvládnul i toto.
Možná opatření:
- uchycení tohoto konce šnůry pomocí pevného oka, tak aby bylo vyloučeno vzájemné uvolnění.
- nebo použít jinou aktivaci časovače , například pomocí G switche , sepne po přetížení min. 2G!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 3 měsíců zpět #631
od Mirek
Rubrika - rozbory situací a případů. vytvořil uživatel Mirek
Setkáváme se s různými nestandardními situacemi - od menších odchylek až po opravdové CATO.
Většinou jsou to ale popisy typu "stalo se toto" s "následkem takovým" a chybí nějaký rozbor možných příčin
této situace, případně i návrh protiopatření.
Tyto situace s dostatečným množstvím informací a jejich rozborem jsou "zlatým dolem" poučení jak a co nedělat nebo
dělat!
S nárůstem technické a technologické úrovně našich modelů prudce narůstá počet příležitostí něco opomenout,
podcenit! Proto zkušenosti s různýmí problémy v atypických situacích a jejich rozbor jsou nevyhnutností k tomu aby jsme
správně pochopili a realizovali naše modely.
Nepřebírejme dogmaticky různé postupy a metodiky bez jejich opravdového pochopení! Jinak to bude potom cesta k našemu vlastnímu "sebepřekvapení"!
Proto prosím když narazíte na takovéto situace a informace podělte se o ně i s námi ostatními.
Více hlav dá i více zajímavých pohledů na problém ....
Mirek
Většinou jsou to ale popisy typu "stalo se toto" s "následkem takovým" a chybí nějaký rozbor možných příčin
této situace, případně i návrh protiopatření.
Tyto situace s dostatečným množstvím informací a jejich rozborem jsou "zlatým dolem" poučení jak a co nedělat nebo
dělat!
S nárůstem technické a technologické úrovně našich modelů prudce narůstá počet příležitostí něco opomenout,
podcenit! Proto zkušenosti s různýmí problémy v atypických situacích a jejich rozbor jsou nevyhnutností k tomu aby jsme
správně pochopili a realizovali naše modely.
Nepřebírejme dogmaticky různé postupy a metodiky bez jejich opravdového pochopení! Jinak to bude potom cesta k našemu vlastnímu "sebepřekvapení"!
Proto prosím když narazíte na takovéto situace a informace podělte se o ně i s námi ostatními.
Více hlav dá i více zajímavých pohledů na problém ....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.247 sekund