- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Eloxování motorů
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 2 měsíců zpět #2212
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Eloxování motorů
Ahoj Pavle a Marceli ,
Jak říká klasik , " Ďábel se skrývá v detailech "
Toto je jen prvotní informace , lépe se k tomu mohou vyjádřit naši chemici a odborníci ....
Proces popisovaný Marcelem je bežné eloxování v domácích podmínkách.
Pro nás je zajímavé spíše, tak zvané "tvrdé eloxování" - používá ho např AeroTech, Cesaroni, RouseTech a pod na kovové komponenty reload motorů. U nás se používá na vybrané účely ve zbrojním, automobilovém a leteckém průmyslu.
Běžný elox:
Charakteristika
tloušťka vrstvy 5 – 20 µm
tvrdost 250 – 450 HV
využití pro všechny součásti z hliníku, které mají mít dobrou korozní odolnost, oděruvzdornost a jednotný vzhled.
Tvrdý elox:
Proces anodické oxidaci hliníku s vytvrzením. Vrstva 20-80um, tvrdost 370-600HV. Barva podle typu slitiny - tmavě šedá, bronzová, hnědá, zelená.
Nejčastěji používaný na dosažení odolnosti vůči opotřebení, elektrického odizolování, tepelného odizolování, nadstavení (při opravách speciálních součástek mimo toleranci), odolnost vůči korozi, V průmyslu: vysoce náročné součástky jako písty, příslušenství brzd, čerpadel, ventilů, kluzných častí, izolačních desek atd.
Mirek
Jak říká klasik , " Ďábel se skrývá v detailech "
Toto je jen prvotní informace , lépe se k tomu mohou vyjádřit naši chemici a odborníci ....
Proces popisovaný Marcelem je bežné eloxování v domácích podmínkách.
Pro nás je zajímavé spíše, tak zvané "tvrdé eloxování" - používá ho např AeroTech, Cesaroni, RouseTech a pod na kovové komponenty reload motorů. U nás se používá na vybrané účely ve zbrojním, automobilovém a leteckém průmyslu.
Běžný elox:
Charakteristika
tloušťka vrstvy 5 – 20 µm
tvrdost 250 – 450 HV
využití pro všechny součásti z hliníku, které mají mít dobrou korozní odolnost, oděruvzdornost a jednotný vzhled.
Tvrdý elox:
Proces anodické oxidaci hliníku s vytvrzením. Vrstva 20-80um, tvrdost 370-600HV. Barva podle typu slitiny - tmavě šedá, bronzová, hnědá, zelená.
Nejčastěji používaný na dosažení odolnosti vůči opotřebení, elektrického odizolování, tepelného odizolování, nadstavení (při opravách speciálních součástek mimo toleranci), odolnost vůči korozi, V průmyslu: vysoce náročné součástky jako písty, příslušenství brzd, čerpadel, ventilů, kluzných častí, izolačních desek atd.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
10 roků 2 měsíců zpět #2210
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Eloxování motorů
Díky Marceli, takhle to vypadá jednoduše.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marcelus
- Autor tématu
- Návštěvník
10 roků 2 měsíců zpět #2209
od Marcelus
Eloxování motorů vytvořil uživatel Marcelus
Jak eloxovat.
Eloxování, neboli anodizace, je vlastně řízená oxidace povrchu hliníku a jeho slitin (duralu). Při tomto elektrochemickém procesu se na povrchu eloxovaného dílu vytvoří až 25mikronů silná vrstva velmi tvrdých oxidů, které jednak zkvalitní celkové vlastnosti materiálu a jeho povrchu (což je u raketových motorů vítaná vlastnost) a navíc se před uzavřením povrchu této oxidované vrstvy dá předmět nabarvit v podstatě do libovolného odstínu. Záleží na vkusu a hlavně na barvivu, kterým disponujeme.
Číst více ... Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.248 sekund