- Příspěvky: 11
- Obdržená poděkování 3
Vývoj profi kapalinového motoru.
- Wald
- Offline
- Nováček
Méně
Více
6 roků 1 měsíc zpět #4898
od Wald
Odpověděl Wald pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
On tam píše že je stabilizovaný čo znamená že má zníženú rozkladnú ( a tym pádom aj reakčnú ) schopnosť. Dosahuje sa toho napr. pomocou močoviny alebo kys. fosforečnej. Ale tiež by ma zaujímalo nakoľko sa pritom znižuje nebezpečenstvo samovýbuchu.
Poděkovali: Marek.Otevrel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Džejár
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 62
- Obdržená poděkování 1
6 roků 1 měsíc zpět #4897
od Džejár
Odpověděl Džejár pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
Čtu správně, že používáte 87% peroxid?
Vždyť to je poměrně slušnej sajrajt ne?
Co já vím tak v koncentracích nad 70% může být samovýbušný...
NAvíc to se asi nedá jen tak koupit, zejména kvůli přepravě na záda bych si to nedal a v autě to bude dost složité kvůli ADR bych tipnul.
Prozradíte nám k tomu něco?
Jinak přeji mnoho zdaru.
Nějaké video by nebylo?
Vždyť to je poměrně slušnej sajrajt ne?
Co já vím tak v koncentracích nad 70% může být samovýbušný...
NAvíc to se asi nedá jen tak koupit, zejména kvůli přepravě na záda bych si to nedal a v autě to bude dost složité kvůli ADR bych tipnul.
Prozradíte nám k tomu něco?
Jinak přeji mnoho zdaru.
Nějaké video by nebylo?
Poděkovali: Marek.Otevrel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marek.Otevrel
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
6 roků 1 měsíc zpět #4873
od Marek.Otevrel
Jsem zakladatel skupiny OteSpace, která se převážně zabývá vývojem nízkonákladových kapalinových raketových motorů.
Odpověděl Marek.Otevrel pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
Díky za komentář a za podporu. Zatím jsme testovali jen nechlazenou komoru. Právě je ve výrobě ablativní komora z kartitu (papír/fenolový kompozit) s grafitovou tryskou. Vyzkoušíme a uvidíme... V plánu máme rovněž vyzkoušet komoru chlazenou regenerativně peroxidem. Hrubý design už je hotový. Co setýká DMLS (3D-tisk kovu) tak to je samozřejmě alternativa, kterou sledujeme už dlouho, nicméně poněkud drahá (pro naše rozměry odhadem 500Eur), takže napřed chceme vyzkoušet levnější obráběnou verzi - i když hmotnost bude patrně o něco větší. Pro naše účely (tj. především projekt R2D2 - Reusable Rocket Drone Demonstrator) těch pár stovek gramů navíc nevadí a rozhodně nestojí za ten cenový rozdíl. O klasické raketě zatím neuvažujeme, z mnoha důvodů (především "legislativních" a bezpečnostních) se chceme zatím držet pěkně při zemi. Naším cílem není odpálit raketu a čekat, až spadne, ale provést start, plně kontrolovatelný zhruba minutový let, a motorické přistání a během letu se držet do výšky max. 100m. Až toto rutinně zvládneme, pak začneme létat výše...
Co se týká SiC, tak ten by finančně asi nebyl levnější než DMLS a navíc peak teplota v komoře (2200degC) přesahuje limit materiálu (1600degC). Je pravda, že díky designu injektoru dochází k axiálnímu víru uvnitř komory, který vytlačuje horké plyny směrem do středu komory, takže by to mohlo fungovat. Nicméně my chceme najít nejlevnější fungující altrnativu, takže do toho půjdeme jen pokud levná řešení selžou.
Ohledně VUT, tak tam jsem se už ptal a moc nadšeně se netvářili. Ovšem přiznávám, že jsem na ně moc netlačil a že by možná nakonec povolili, ale jak říkám, není to v současné chvíli priorita.
Co se týká injektoru, tak snad jen řeknu, že se celkem podstatně liší od klasického "impinging" injektoru. V našem designu vstřikujeme PH tangenciálně (nikoliv axiálně) a k promíchání dochází na splash plate. Atomizace tedy není tak dobrá, ale o to je účinnější promíchávání, navíc dochází k zmíněnému vířivému pohybu a také k chlazení filmem. Navíc jsou otvory (pouze dva, jeden pro palivo, druhý pro okysličovadlo) uzavíratelné, tj. tlakový spád (a tedy stabilní hoření) je zajištěn i při zásadním přiškrcení tahu. Tento přístup se nám zatím osvědčil, tak se ho budeme držet.
Marek.
Co se týká SiC, tak ten by finančně asi nebyl levnější než DMLS a navíc peak teplota v komoře (2200degC) přesahuje limit materiálu (1600degC). Je pravda, že díky designu injektoru dochází k axiálnímu víru uvnitř komory, který vytlačuje horké plyny směrem do středu komory, takže by to mohlo fungovat. Nicméně my chceme najít nejlevnější fungující altrnativu, takže do toho půjdeme jen pokud levná řešení selžou.
Ohledně VUT, tak tam jsem se už ptal a moc nadšeně se netvářili. Ovšem přiznávám, že jsem na ně moc netlačil a že by možná nakonec povolili, ale jak říkám, není to v současné chvíli priorita.
Co se týká injektoru, tak snad jen řeknu, že se celkem podstatně liší od klasického "impinging" injektoru. V našem designu vstřikujeme PH tangenciálně (nikoliv axiálně) a k promíchání dochází na splash plate. Atomizace tedy není tak dobrá, ale o to je účinnější promíchávání, navíc dochází k zmíněnému vířivému pohybu a také k chlazení filmem. Navíc jsou otvory (pouze dva, jeden pro palivo, druhý pro okysličovadlo) uzavíratelné, tj. tlakový spád (a tedy stabilní hoření) je zajištěn i při zásadním přiškrcení tahu. Tento přístup se nám zatím osvědčil, tak se ho budeme držet.
Marek.
Jsem zakladatel skupiny OteSpace, která se převážně zabývá vývojem nízkonákladových kapalinových raketových motorů.
Poděkovali: Wald
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Wald
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 11
- Obdržená poděkování 3
6 roků 1 měsíc zpět - 6 roků 1 měsíc zpět #4869
od Wald
Odpověděl Wald pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
Zdravím, zaujímalo by ma, ako riešite chladenie komory - filmom peroxidu, alebo vyslovene iba ablatívnym plášťom ?, poprípade, ako ste riešili výrobu injektora ( ak to nie je technologické know-how ). Pokiaľ môžete napíšte mi do ss o tom ablatívnom materiáli.
Inak zaujímavým materiálom pre konštrukciu takto malých motorov je SiC, celá komora sa dá v podstate vytlačiť na 3d tlačiarni (vyjde to na cca 300€ na komoru okolo veľkosti 50mm/150mm- odhadom,ja som si zistoval ohladom tlače z inconelu ). Na VUT, alebo univerzite Komenského by mali mať také tlačiarne k dispozícii, viac tu congress.cimne.com/eucass2013/admin/files/fileabstract/a511.pdf
Teda neviem nakolko vám to pomôže, ale výrazne to šetrí hmotnosť ak uvažujete o sondážnej rakete.
Držím palce, a v prípade pokroku sa nezabudnite pochváliť
Inak zaujímavým materiálom pre konštrukciu takto malých motorov je SiC, celá komora sa dá v podstate vytlačiť na 3d tlačiarni (vyjde to na cca 300€ na komoru okolo veľkosti 50mm/150mm- odhadom,ja som si zistoval ohladom tlače z inconelu ). Na VUT, alebo univerzite Komenského by mali mať také tlačiarne k dispozícii, viac tu congress.cimne.com/eucass2013/admin/files/fileabstract/a511.pdf
Teda neviem nakolko vám to pomôže, ale výrazne to šetrí hmotnosť ak uvažujete o sondážnej rakete.
Držím palce, a v prípade pokroku sa nezabudnite pochváliť
Poslední změna: 6 roků 1 měsíc zpět uživatelem Wald.
Poděkovali: Marek.Otevrel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marek.Otevrel
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
6 roků 1 měsíc zpět #4868
od Marek.Otevrel
Jsem zakladatel skupiny OteSpace, která se převážně zabývá vývojem nízkonákladových kapalinových raketových motorů.
Odpověděl Marek.Otevrel pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
Díky za podporu! Ohledně vaší otázky, pak Messerschmitt Komet poháněl kapalinový motor Walter HWK 509. Asi jediným, nicméně zásadním společným prvkem je použití H2O2 jako okysličovadla. (V případě HWK tzv. T-Stoff, tj. 80-85% peroxid vodíku, v našem případě 87% stabilizovaný peroxid.) Palivo je ovšem v našem případě jiné. U HWK to byl tzv. C-Stoff, tj směs methanolu a hydrátu hydrazinu s katalyzátorem K3Cu(CN)4. Zde je zásadní rozdíl v tom, že naše palivová směs "Hyppo" neobsahuje hydrazin, který je mimo jiné silně jedovatý a karcinogenní, zkrátka hnus . Hyppo měs není jedovatá, je biologicky rozložitelná. Je jen mírně korozivní. Co se týká konstrukce, nemohu moc srovnávat, protože toho o HWK moc nevím. Každopádně byl HWK mnohem silnější, než PEPE-200. .
Jsem zakladatel skupiny OteSpace, která se převážně zabývá vývojem nízkonákladových kapalinových raketových motorů.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
6 roků 1 měsíc zpět #4867
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Vývoj profi kapalinového motoru.
ahoj hodně fandím tomuto projektu ,jen tak dál. Nepoužíval se tento pohon u Cometu náhodou. Honza
Poděkovali: Marek.Otevrel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.289 sekund