- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Výkon raketových motorů
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 9 měsíců zpět #1380
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Výkon raketových motorů
Tělo motoru i lahev pošle, jen ty reloady ne i když je to jen kus plastu. Asi proto, že se to jmenuje "rocket motor reload". Absurdní. To by ale nakonec asi nebyl zas takový problém.
S tou existencí to není úplně jisté, údajně pokračuje jen RATTworks, ostatní (Skyripper, Contrail, Westcoast, HyperTEK) minimálně nedělají podporu, skončili úplně nebo dělají něco jiného a ne pro komerční použití. Podle jejich stránek to tak sice nevypadá, ale poslední nová zpráva je tam z roku 2004. Tak nevím. Ten RATT by se sem asi dostat dal, uvažuji o tom i jako o studijním exempláři. Navíc ty malé, třeba I90 zase tak drahé nejsou. A pak mají ten tribrid a to se mi fakt hodně líbí.
U té monotrubky mi přijde fajn i to, že motor pak vychází dlouhý a posunuje se těžiště ke špičce. Kdybych měl jasno s tím pozemním vybavením, asi bych se vydal touhle cestou a to i s vlastní konstrukcí. Tak uvidíme.
M
S tou existencí to není úplně jisté, údajně pokračuje jen RATTworks, ostatní (Skyripper, Contrail, Westcoast, HyperTEK) minimálně nedělají podporu, skončili úplně nebo dělají něco jiného a ne pro komerční použití. Podle jejich stránek to tak sice nevypadá, ale poslední nová zpráva je tam z roku 2004. Tak nevím. Ten RATT by se sem asi dostat dal, uvažuji o tom i jako o studijním exempláři. Navíc ty malé, třeba I90 zase tak drahé nejsou. A pak mají ten tribrid a to se mi fakt hodně líbí.
U té monotrubky mi přijde fajn i to, že motor pak vychází dlouhý a posunuje se těžiště ke špičce. Kdybych měl jasno s tím pozemním vybavením, asi bych se vydal touhle cestou a to i s vlastní konstrukcí. Tak uvidíme.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 9 měsíců zpět #1378
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Výkon raketových motorů
Původně jsem chtěl hybridní motor koupit ,nejlépe od Rebelspace ale pokud tomu rozumím on i na hybridní motory požaduje licenci na 1,4?? Má v nabídce tuším motory od HyperTeku. Delší dobu jsem jeho stránky nesledoval ,původně jsem zamýšlel ho dát do rakty V2 a to motor 75 mm a nevšiml jsem si že by u tohoto motoru požadoval nějakou licenci...ale v každém případě se mohu mýlit. Nakonec jsem dotoho ale nešel.
Takže na světě prodává motory jedině RattWorks ?? Že by HyperTek skončil??
Samozřejmě plnění spodem a systém zážehu je zde poměrně šikovně řešený odpadají různé pyroventyly,spešl těsnění což z vlastní zkušenosti je vždy potencionální místo selhání.
Ale když já hold zase preferuji ruzné tlakové nádobky .
Takže na světě prodává motory jedině RattWorks ?? Že by HyperTek skončil??
Samozřejmě plnění spodem a systém zážehu je zde poměrně šikovně řešený odpadají různé pyroventyly,spešl těsnění což z vlastní zkušenosti je vždy potencionální místo selhání.
Ale když já hold zase preferuji ruzné tlakové nádobky .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 9 měsíců zpět #1376
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Výkon raketových motorů
Ahoj,
"Dutch WECG (Explosive) license, an UK Explosive license, a German T2 license or the license that is needed in your country to be able to handle and receive explosives class 1.4 or 1.3. " tedy může být holandská WECG, jakási anglická licence, německá T2 nebo naše, česká, která opravňuje k manipulaci s výbušninami třídy 1.4 nebo 1.3.
Pak pošlou motor speciálním autem za tu hroznou cenu. Jedno jestli pod G nebo nad G.
K tomu, pokud chceš H a víc, ještě tu certifikaci.
Takže díky té dopravě je to asi nepoužitelné pro jakýkoliv motor.
Bohužel, z nějakého nepochopitelného důvodu to platí i pro HyperTEK.
Ty dodatečné "přípravky" a zařízení se mi také moc nelíbí, navíc HyperTEK potřebuje ještě další lahev GOX, protože nemá pyro zápal.
Zase na té monotrubce jsou věci, které se mi líbí. Je to jednoduché, kompaktní a plnění spodem se mi taky nezdá úplně špatné.
Dostal jsem také neověřenou informaci, že jediný výrobce hybridů, který funguje je jen ten RATTworks...
Michal
"Dutch WECG (Explosive) license, an UK Explosive license, a German T2 license or the license that is needed in your country to be able to handle and receive explosives class 1.4 or 1.3. " tedy může být holandská WECG, jakási anglická licence, německá T2 nebo naše, česká, která opravňuje k manipulaci s výbušninami třídy 1.4 nebo 1.3.
Pak pošlou motor speciálním autem za tu hroznou cenu. Jedno jestli pod G nebo nad G.
K tomu, pokud chceš H a víc, ještě tu certifikaci.
Takže díky té dopravě je to asi nepoužitelné pro jakýkoliv motor.
Bohužel, z nějakého nepochopitelného důvodu to platí i pro HyperTEK.
Ty dodatečné "přípravky" a zařízení se mi také moc nelíbí, navíc HyperTEK potřebuje ještě další lahev GOX, protože nemá pyro zápal.
Zase na té monotrubce jsou věci, které se mi líbí. Je to jednoduché, kompaktní a plnění spodem se mi taky nezdá úplně špatné.
Dostal jsem také neověřenou informaci, že jediný výrobce hybridů, který funguje je jen ten RATTworks...
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 9 měsíců zpět #1375
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Výkon raketových motorů
Takže pokud tomu rozumím Rebelspace to pošle až od G nahoru? Motory do G pošle normálně??
Co on považuje za licenci na výbušniny?, Protože každá země to má trochu jinak a je otázka zda oni uznávají naše licence.
V Německu stačí jejich kurz T2 ,podle mě by u nás měl stačit průkaz pro odpalovače ohnostrojů jenž má v sobě i povolení k manipulaci na T2.
Ještě k hybridům hybridy prodává i Rebelspace a já mám zato že by to mělo být bez problémů protože to není pyrotechnický výrobek a nesplňuje to krytéria pro výbušniny. Je to v podstatě jen kus hliníku a plastu.
Mě osobně se na motorech Rattworks nelíbí ten jejich systém plnění a zážehu,ale hned na začátek podotýkám je to osobní názor. System Rattworks vyžaduje přikoipt plnící stanici tj ten harapák s servoventyly jenž se dálkově ovládá. Já chápu že výrobce se snaží o maximální bezpečnost jak jeden rakeťák říká " i pro bramboráky" /nic osobního!!/ ale je to povinost koupit dost drahý udělátor navíc. Navíc při tom plnění dochází k větší strátě N2O přes ten jejich pojištovací ventyl ,ale budiž je to signalizace naplnění,ale co je velmi stěžejní je to ,že při plnění dochází pochopitelně k expanzy kapalného plynu a tím pádem k poklesu jeho teploty ,takže když mě to indikuje že je motor naplněn tj.přes poj.ventyl uniká plyn který se potom automaticky uzavře dám pokyn selenoidovému ventylu co uzavře přívod plynu do nádrže a mohu letět. Jenže v tomto případě je plyn dost podchlazen a tím pádem je i nizký tlak v nádrži . Při zážehu je dopravován do komory taktéž pod nižším tlakem a motor jede na nižší výkon. Je to pěkně vidět na simulaci v programu Hybrid desing programe kde lze hodnoty měnit a jde krásně vidět kde je výkon motoru při různých tlacích v nádrži ,délka chodu a další parametry . Prográmek jsem legálně koupil stál kolem 700kč a rozhodně to nejsou vyhozené peníze.
viz např zde:
aeroconsystems.com/cart/literature/hdp/
Já ho koupil přímo od Emila Johansena z Norska. Viz ta adresa dole
Co on považuje za licenci na výbušniny?, Protože každá země to má trochu jinak a je otázka zda oni uznávají naše licence.
V Německu stačí jejich kurz T2 ,podle mě by u nás měl stačit průkaz pro odpalovače ohnostrojů jenž má v sobě i povolení k manipulaci na T2.
Ještě k hybridům hybridy prodává i Rebelspace a já mám zato že by to mělo být bez problémů protože to není pyrotechnický výrobek a nesplňuje to krytéria pro výbušniny. Je to v podstatě jen kus hliníku a plastu.
Mě osobně se na motorech Rattworks nelíbí ten jejich systém plnění a zážehu,ale hned na začátek podotýkám je to osobní názor. System Rattworks vyžaduje přikoipt plnící stanici tj ten harapák s servoventyly jenž se dálkově ovládá. Já chápu že výrobce se snaží o maximální bezpečnost jak jeden rakeťák říká " i pro bramboráky" /nic osobního!!/ ale je to povinost koupit dost drahý udělátor navíc. Navíc při tom plnění dochází k větší strátě N2O přes ten jejich pojištovací ventyl ,ale budiž je to signalizace naplnění,ale co je velmi stěžejní je to ,že při plnění dochází pochopitelně k expanzy kapalného plynu a tím pádem k poklesu jeho teploty ,takže když mě to indikuje že je motor naplněn tj.přes poj.ventyl uniká plyn který se potom automaticky uzavře dám pokyn selenoidovému ventylu co uzavře přívod plynu do nádrže a mohu letět. Jenže v tomto případě je plyn dost podchlazen a tím pádem je i nizký tlak v nádrži . Při zážehu je dopravován do komory taktéž pod nižším tlakem a motor jede na nižší výkon. Je to pěkně vidět na simulaci v programu Hybrid desing programe kde lze hodnoty měnit a jde krásně vidět kde je výkon motoru při různých tlacích v nádrži ,délka chodu a další parametry . Prográmek jsem legálně koupil stál kolem 700kč a rozhodně to nejsou vyhozené peníze.
viz např zde:
aeroconsystems.com/cart/literature/hdp/
Já ho koupil přímo od Emila Johansena z Norska. Viz ta adresa dole
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 9 měsíců zpět #1374
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Výkon raketových motorů
Ahoj, jen doplnění.
- Rebelspace pošle, pokud máš licenci na manipulaci s výbušninami, od G nahoru musíš mít certifikaci, a pošlou to speciálním autem a s cenou 3EUR za kilometr.
- Cesaroni jsou na tom v Evropě skladově hůř než Aerotech a jsou dražší i když je mám radši.
- z USA se mi možnááá povede něco dostat a to hybrid nebo tribrid od RATTworks. Chlapík slibuje, že i motor od Cesaroni, ale moc tomu nevěřím.
- Na zahraničních akcích lze někdy létat i s experimentálními motory, včetně hybridů, např. teď v říjnu v Itálii, ale také pouze s certifikací. Je třeba dost podrobná dokumentace motoru i rakety.
Michal
- Rebelspace pošle, pokud máš licenci na manipulaci s výbušninami, od G nahoru musíš mít certifikaci, a pošlou to speciálním autem a s cenou 3EUR za kilometr.
- Cesaroni jsou na tom v Evropě skladově hůř než Aerotech a jsou dražší i když je mám radši.
- z USA se mi možnááá povede něco dostat a to hybrid nebo tribrid od RATTworks. Chlapík slibuje, že i motor od Cesaroni, ale moc tomu nevěřím.
- Na zahraničních akcích lze někdy létat i s experimentálními motory, včetně hybridů, např. teď v říjnu v Itálii, ale také pouze s certifikací. Je třeba dost podrobná dokumentace motoru i rakety.
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Červený
- Návštěvník
10 roků 9 měsíců zpět #1373
od Červený
Odpověděl Červený pro téma Re: Výkon raketových motorů
Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Můj úmysl je zatím takovýto: po nastudování té teorie pokusit se sestavit hybridní motor (N2O) - který mě moc láká - zatím je moje představa udělat jen statický, na kterém bych zkoušel různé náplně a technická řešení. Přímo o létání zatím neuvažuji. Čili mě zajímá, zda pro toto je třeba nějaká povolení (když to rozšířím - i co se týče práce s N2O?). Odpoledne napíšu také něco o sobě
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.314 sekund