- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Výkon raketových motorů
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
10 roků 9 měsíců zpět - 10 roků 9 měsíců zpět #1372
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Výkon raketových motorů
Jen pro upřesnění,či spíše doplnění bych uvedl ,že bez certifikace je možné používat motory do 160Ns ,/opět..neplatí pro ČR/ ale v současné době je není možné nikde koupit ,tj ,u nás rozhodně ne jak již napsal Mirek. Na jednom e-šopu je možné koupit pouze motory kolem 120Ns jak opět psal Mirek za nehorázné peníze. V Německu je není možno koupit ,němci maji extra předpisy na kategorii dle ADR 1 / jak jinač...němci maj v EU spešl předpisy snad na vše..se divím proč jsou v EU/ takže je poštou nezasílají. USA všechny obchody nezasílají do zahraničí ,striktně dodržují jejich předpisy tuším HAZMAT.
Švýcarsko...kde má snad všechny motory do 5000Ns je sice v Schengenském prostoru ale není členem EU tudíž vznikají komplikace na celnici.
Nevím co Rebelspace -Holansko.
Ital prodává motory do 120Ns ..opět.. Itálie má trochu jiné předpisy...oproti Německu daleko benevolentnější.
Ale opět pozor....já znám jen situaci s motory Aerotech u motorů Cesarony může být situace ohledně stavu zboží na skladech jinačí.
Ale jak napsal Mirek...tyto motory jsou dost drahé i když pojem drahý je relativní ..co je pro někoho 250kč pekelně moc pro jiného to je třeba pár drobných. Prostě jak říká klasik "je to podle chuti každého soudruha."
Certifikace u v ČR nemá naprosto žádný význam ,má ale stěžejní význam na zahraničních srazech a letech.
Já bych taktéž jak Mirek doporučil motory SB a nebo SX81,v současné době mají vychytané mouchy a jsou naprosto spolehlivé.
Švýcarsko...kde má snad všechny motory do 5000Ns je sice v Schengenském prostoru ale není členem EU tudíž vznikají komplikace na celnici.
Nevím co Rebelspace -Holansko.
Ital prodává motory do 120Ns ..opět.. Itálie má trochu jiné předpisy...oproti Německu daleko benevolentnější.
Ale opět pozor....já znám jen situaci s motory Aerotech u motorů Cesarony může být situace ohledně stavu zboží na skladech jinačí.
Ale jak napsal Mirek...tyto motory jsou dost drahé i když pojem drahý je relativní ..co je pro někoho 250kč pekelně moc pro jiného to je třeba pár drobných. Prostě jak říká klasik "je to podle chuti každého soudruha."
Certifikace u v ČR nemá naprosto žádný význam ,má ale stěžejní význam na zahraničních srazech a letech.
Já bych taktéž jak Mirek doporučil motory SB a nebo SX81,v současné době mají vychytané mouchy a jsou naprosto spolehlivé.
Poslední změna: 10 roků 9 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 9 měsíců zpět #1371
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Výkon raketových motorů
Ahoj Červený,
zatím jsi nespecifikoval o co ti vlastně jde.
V ČR se neprodávají žádné raketové motory s výkonem nad 30-40 Ns(do 30 Ns to jsou Rapiery a USA Estes motory, nad 30 Ns to jsou jedině ROS-ky(cca 40 Ns)). Takže zde nepotřebuješ mít certifikaci L1 (ta je do 640 Ns) pro stavbu a letys "velkými raketami". Nějakou dobu Ti potrvá než se propracuješ k potřebě motorů nad 640 Ns.
U nás v (ČR či SR) není možnost dělat si certifikaci , pouze v zahraničí (Německo, Švýcarsko, .... USA).
Po získání certifikace se platí roční udržovací poplatek. V ČR nají certifikaci 2 lidé na Level 2.
I po zuískání certikace budeš moci nakupovat zahraniční "certifikované motory" pouze v zahraničí a za hodně velký peníze!!U nás je důležitější než certifikace mít dostatečné znalosti teoretické i praktické k tomu aby jsi dokázal bezpečně a spolehlivě konstruovat, vyrábět a létat s většími či velkými raketami.
Pro začátek práce s "velkými raketami" můžeš začnout s modely na 1xROS až 5-7xROS a po získání zkušeností přejít na silnější motory na Sorbitol či SX81.
Pošli mi tvůj email a Skype , můžeme to více probrat a upřesnit ...( můj email : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)
Mirek
zatím jsi nespecifikoval o co ti vlastně jde.
V ČR se neprodávají žádné raketové motory s výkonem nad 30-40 Ns(do 30 Ns to jsou Rapiery a USA Estes motory, nad 30 Ns to jsou jedině ROS-ky(cca 40 Ns)). Takže zde nepotřebuješ mít certifikaci L1 (ta je do 640 Ns) pro stavbu a letys "velkými raketami". Nějakou dobu Ti potrvá než se propracuješ k potřebě motorů nad 640 Ns.
U nás v (ČR či SR) není možnost dělat si certifikaci , pouze v zahraničí (Německo, Švýcarsko, .... USA).
Po získání certifikace se platí roční udržovací poplatek. V ČR nají certifikaci 2 lidé na Level 2.
I po zuískání certikace budeš moci nakupovat zahraniční "certifikované motory" pouze v zahraničí a za hodně velký peníze!!U nás je důležitější než certifikace mít dostatečné znalosti teoretické i praktické k tomu aby jsi dokázal bezpečně a spolehlivě konstruovat, vyrábět a létat s většími či velkými raketami.
Pro začátek práce s "velkými raketami" můžeš začnout s modely na 1xROS až 5-7xROS a po získání zkušeností přejít na silnější motory na Sorbitol či SX81.
Pošli mi tvůj email a Skype , můžeme to více probrat a upřesnit ...( můj email : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Červený
- Návštěvník
10 roků 9 měsíců zpět #1370
od Červený
Odpověděl Červený pro téma Re: Výkon raketových motorů
Ahoj,
na toto forum mně přivedl zájem o "velké" rakety. Zatím jsem vypouštěl jen papírové modely s motory Rapier...Kdo, proč, za kolik a kde vydává Certification Level a hlavně co tento "řidičák" obnáší? Předpokládám, že tento cerfikát potřebuji pro nákup, pro experimentální standy apod. není třeba.
Díky moc.
na toto forum mně přivedl zájem o "velké" rakety. Zatím jsem vypouštěl jen papírové modely s motory Rapier...Kdo, proč, za kolik a kde vydává Certification Level a hlavně co tento "řidičák" obnáší? Předpokládám, že tento cerfikát potřebuji pro nákup, pro experimentální standy apod. není třeba.
Díky moc.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 5 měsíců zpět #77
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Výkon raketových motorů
Jen upřesnění k k výkonovým kategoriím motorů.
Všehny raketové motory s výkonem nad 160 Ns patří do kategorie High Power (Vysoký výkon).
Označení "Úroveň" 1 ,2 ,3 pro jednotlivé výkonové skupiny se vztahuje k příslušným skouškám - tzv.
Certification Level po složení podmínek príslušného Levelu ( je ale nutné začít nejnižším - tedy Level 1),
získá modelář certifikační licenci , která mu umožňuje potom nákup motorů v příslušné výkonové skupině.
Tedy s licencí Level 1 můžu kupovat motory o výkonu (Impulzu) maximálně 640 Ns , s Level 2 do impulzu
5 120 Ns , s Level 3 už koupím vše co je na trhu pro modeláře.
Mirek
Všehny raketové motory s výkonem nad 160 Ns patří do kategorie High Power (Vysoký výkon).
Označení "Úroveň" 1 ,2 ,3 pro jednotlivé výkonové skupiny se vztahuje k příslušným skouškám - tzv.
Certification Level po složení podmínek príslušného Levelu ( je ale nutné začít nejnižším - tedy Level 1),
získá modelář certifikační licenci , která mu umožňuje potom nákup motorů v příslušné výkonové skupině.
Tedy s licencí Level 1 můžu kupovat motory o výkonu (Impulzu) maximálně 640 Ns , s Level 2 do impulzu
5 120 Ns , s Level 3 už koupím vše co je na trhu pro modeláře.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
11 roků 5 měsíců zpět #46
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Výkon raketových motorů
Mirek
24 Leden 2012 v 17:18 | #
Zatím co vím je nejsilnější motor třídy "R" - 327680 Ns - 655360 Ns.
Což pro palivo s Isp=100 ,představuje cca 3 250 kg paliva.
Na domácí výrobu dosti náročné ... )) .
Odpovědět
Pavel Koudelka
24 Leden 2012 v 17:36 | #
Pro mě nepředstavitelné
Odpovědět
Mirek
26 Únor 2012 v 21:01 | #
Omluva a upřesnění: R - motor
327680 Ns pro palivo s Isp=100 sec je ekvivalent "pouze" 327,68 kg ,
ale pro palivo s Isp=200 sec (AP paliva u US HPR motorech mají Isp=200-230sec) to je pouhopouhých 164 kg - radost to doma vařit v hrnci !!! )
Mirek
24 Leden 2012 v 17:18 | #
Zatím co vím je nejsilnější motor třídy "R" - 327680 Ns - 655360 Ns.
Což pro palivo s Isp=100 ,představuje cca 3 250 kg paliva.
Na domácí výrobu dosti náročné ... )) .
Odpovědět
Pavel Koudelka
24 Leden 2012 v 17:36 | #
Pro mě nepředstavitelné
Odpovědět
Mirek
26 Únor 2012 v 21:01 | #
Omluva a upřesnění: R - motor
327680 Ns pro palivo s Isp=100 sec je ekvivalent "pouze" 327,68 kg ,
ale pro palivo s Isp=200 sec (AP paliva u US HPR motorech mají Isp=200-230sec) to je pouhopouhých 164 kg - radost to doma vařit v hrnci !!! )
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
11 roků 5 měsíců zpět #20
od Koudy
Číst více ...
Výkon raketových motorů vytvořil uživatel Koudy
Výkon raketových motorů
a jejich kategorie
V obchodě můžete koupit motory od 1/8A až do hodnoty G. Označené jako Modelářská (hobby) kategorie. Kdežto motory s inpulzem H a výše Vám prodají jen po předložení dokladu o certifikaci.
Protože každé písmeno představuje dvojnásobek výkonu předchozího, při zvyšujícmí se výkonu bude systém označení pokračovat dále.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.314 sekund