- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
Raketa podle ubrousku
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 1 měsíc zpět #2331
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Raketa podle ubrousku
Koudy ,
v originály bol použitý motor K550. Viac sa mi tiež nepodarilo nájsť.
Jojo
v originály bol použitý motor K550. Viac sa mi tiež nepodarilo nájsť.
Jojo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
10 roků 1 měsíc zpět #2330
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Raketa podle ubrousku
Tak jsem dnes zkusil dovážit elektroniku a padák. Jinak jsem zjistil, že jako vodící tyč může být průměr 11mm, díra je 13mm.
Rekapitulace:
trup 5,7 kg
dovážená špice 2,7 kg
elektronika a padák 0,2 kg
Zatím celkem bez motoru 8,6 Kg
Raketu jsem dělal, jelikož mi padla do oka a je nevšední. Nemohl jsem tušit co bude asi vážit. Originál měl necelých 12 kg a letěla, tak jsem si říkal, že se vlezu. Vlastně tam ještě přijde vlepit motorové lože, ale to až si upřesním motor.
Na webu originálu někde bylo na co on létá, ale nějak to teď přehlížím a nemohu to najít.
Nějak to dopadne, když tak to bude pěkná ozdoba do kanclu
Rekapitulace:
trup 5,7 kg
dovážená špice 2,7 kg
elektronika a padák 0,2 kg
Zatím celkem bez motoru 8,6 Kg
Raketu jsem dělal, jelikož mi padla do oka a je nevšední. Nemohl jsem tušit co bude asi vážit. Originál měl necelých 12 kg a letěla, tak jsem si říkal, že se vlezu. Vlastně tam ještě přijde vlepit motorové lože, ale to až si upřesním motor.
Na webu originálu někde bylo na co on létá, ale nějak to teď přehlížím a nemohu to najít.
Nějak to dopadne, když tak to bude pěkná ozdoba do kanclu
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
10 roků 1 měsíc zpět #2329
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Raketa podle ubrousku
Ahoj Honzo
Jeden motor co by s tou raketou škubnul tu je .80x270mm jistě ho znáš že.Pokud by se podařilo Pavlovi do tý rakety tento motor naroubovat,tak mu ho pučím,ovšem ty bys musel udělat jádra.
Je to ten co byl na měření.
Pavle,pěkná raketa
Jeden motor co by s tou raketou škubnul tu je .80x270mm jistě ho znáš že.Pokud by se podařilo Pavlovi do tý rakety tento motor naroubovat,tak mu ho pučím,ovšem ty bys musel udělat jádra.
Je to ten co byl na měření.
Pavle,pěkná raketa
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
10 roků 1 měsíc zpět #2328
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Raketa podle ubrousku
Ahoj Pavle.
Já když stavim raketu ,tak vycházím z toho jaký bude pohon.Pak se už můžu orientovat ve váze modelu ,motoru, elektronice a dovážení. Udělals to přesně naopak. Jak napsal Mirek bude potřeba motor o výkonu min. 1100Ns .Dodělal sem motory pr.60mm dvě jádra L-80mm výkon 520Ns. Tak na čtyři jádra by to bylo akorát. H
Já když stavim raketu ,tak vycházím z toho jaký bude pohon.Pak se už můžu orientovat ve váze modelu ,motoru, elektronice a dovážení. Udělals to přesně naopak. Jak napsal Mirek bude potřeba motor o výkonu min. 1100Ns .Dodělal sem motory pr.60mm dvě jádra L-80mm výkon 520Ns. Tak na čtyři jádra by to bylo akorát. H
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 1 měsíc zpět #2327
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Raketa podle ubrousku
Ahoj,
četl jsem to jen v rychlosti, ale myslím, že tady nepadla zmínka o odporu vzduchu, který tady bude oproti jiným raketám úplně jinde. Plocha průřezu i cx budou veliké.
M
četl jsem to jen v rychlosti, ale myslím, že tady nepadla zmínka o odporu vzduchu, který tady bude oproti jiným raketám úplně jinde. Plocha průřezu i cx budou veliké.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 1 měsíc zpět #2326
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Raketa podle ubrousku
Ahoj Pavle ,
co se motoru týče, to bude celkem problém.
Tvůj motor je z trubky (AL slitina) fí 43/fí 50 mm, má tři zrna o váze po 160 gr ,celkem tedy cca 460 gr (i s trubkou ve které je sorbitolové palivo odlito. Slušný standard pro SB palivo je 1 gr = Ns. Tento tvůj motor tedy dá cca 460-480 Ns , určite ne víc než 500 Ns celkového impulzu jak píše Honza! Ví co píše.
Tento motor má průměrný tah 234 N (cca 23 kp), max. tah 368 N, doba hoření 2,06 sec., váha cca 948 gr.
Tvůj model 9 kg + motor 1 kg = 10 kg!
Průměrný tah motoru dá modelu zrychlení jen 2,3 G , maximální tah (krátkodobě) jen 3,6 G.
Pro zabezpečení stability a účinnosti aerodynamické stabilizace je požadováno 5G, teda průměrný tah 5x vetší než startovní hmotnost modelu.
Na 1000 Ns by jsi musel do trubky 43/fí 50 mm dát místo 3 zrn, 6x 160 gr= 960 gr , čím by délka palivových zrn (bez mezer pro BATES režim) dosáhla 6x 73 mm= 438 mm! Délka motoru téměř dvounásobná.
Pokuď vím , tak zatím u nás motor se 6-ti zrny v trubce s tímto průměrem ješte nedělal.
Honza asi dělal se 4-mi zrny.
U tak dlouhých motorů je hodně problémů, se zážehem nejenom zážeh paliva v dlouhém vnitřním kanálu ale také na obou čelech všech šesti zrn !!, jinak bude hoření hodně progresivní (nárůst zahrazení i tlaku) a možné praskání palivových zrn. Dále je to problém s poměrem plochy kritického průřezu trysky a plochy kanálu v palivu. Při vhodném poměru (min. 2 ) dojde k požadavku na velký průměr kanálu a tedy malý objem paliva v motoru, zmenšení tloušťky steny palivového zrna - krátká doba hoření!
Pokuď bude tento poměr nízký 1,2-1,3 nárůstá vliv erozivního hoření a motor výrazně pulzuje - co vede ke snížení využití energie paliva i o desítky procent!!
Zatím se u nás "velké" SB motory moc nedělají. Je známý motor na sorbitolové palivo o vhodném impulzu ale o průměru fí 70mm/ fí 80 mm ( vnější) , délka 350 mm. Celkový impulz cca 1 370 Ns, dvě jádra fí 70 mmx 140 mm , váha zrna 600 gr. , celkem tedy 1200 gr, paliva.
Tvůj model bude vzhledem k malé štíhlosti trupu to startovní zrychlení opravdu potřebovat.
Dalším problémem múže být rampa fí 8 mm a její delka. Ve Feroně se dá koupit ocelová hladko tahaná tyčovina délka 3 mm ( mají i 10mm, 12 mm a pod.) Ne ocel na na armatury do betonu, materiál je uhlíková ocel se zaručenými mech. vlastnostmi a zaručením obsahem (síry, fosforu a podobných škodlivin).
Problémem je tuhost tyče-rampy, se zvyšující se délkou. Pro fí 8 mm do délky délky cca 175 cm to celkem jde. Dále s narůstající délkou ( také hodně závisí na hmotnosti modelu a vzdálenosti mezi osou modelu a osou rampy - rameno ohybového momentu) tyč výrazně "měkne".
Osobně si myslím že delší 8 mm tyčovina je na 10 kg model dosti málo.
Přeju Ti hodně úspěchů,
zde se však projevuje celý balík problémů souvisejících s nárůstem hmotnosti modelu ( požadavky na pohon -* motor, rampa, průběh dráhy - časování, návrat - padákový systém a další ...)
Klasik říká , lidé rostou s velikostí problémů které řeší ...
Mirek
co se motoru týče, to bude celkem problém.
Tvůj motor je z trubky (AL slitina) fí 43/fí 50 mm, má tři zrna o váze po 160 gr ,celkem tedy cca 460 gr (i s trubkou ve které je sorbitolové palivo odlito. Slušný standard pro SB palivo je 1 gr = Ns. Tento tvůj motor tedy dá cca 460-480 Ns , určite ne víc než 500 Ns celkového impulzu jak píše Honza! Ví co píše.
Tento motor má průměrný tah 234 N (cca 23 kp), max. tah 368 N, doba hoření 2,06 sec., váha cca 948 gr.
Tvůj model 9 kg + motor 1 kg = 10 kg!
Průměrný tah motoru dá modelu zrychlení jen 2,3 G , maximální tah (krátkodobě) jen 3,6 G.
Pro zabezpečení stability a účinnosti aerodynamické stabilizace je požadováno 5G, teda průměrný tah 5x vetší než startovní hmotnost modelu.
Na 1000 Ns by jsi musel do trubky 43/fí 50 mm dát místo 3 zrn, 6x 160 gr= 960 gr , čím by délka palivových zrn (bez mezer pro BATES režim) dosáhla 6x 73 mm= 438 mm! Délka motoru téměř dvounásobná.
Pokuď vím , tak zatím u nás motor se 6-ti zrny v trubce s tímto průměrem ješte nedělal.
Honza asi dělal se 4-mi zrny.
U tak dlouhých motorů je hodně problémů, se zážehem nejenom zážeh paliva v dlouhém vnitřním kanálu ale také na obou čelech všech šesti zrn !!, jinak bude hoření hodně progresivní (nárůst zahrazení i tlaku) a možné praskání palivových zrn. Dále je to problém s poměrem plochy kritického průřezu trysky a plochy kanálu v palivu. Při vhodném poměru (min. 2 ) dojde k požadavku na velký průměr kanálu a tedy malý objem paliva v motoru, zmenšení tloušťky steny palivového zrna - krátká doba hoření!
Pokuď bude tento poměr nízký 1,2-1,3 nárůstá vliv erozivního hoření a motor výrazně pulzuje - co vede ke snížení využití energie paliva i o desítky procent!!
Zatím se u nás "velké" SB motory moc nedělají. Je známý motor na sorbitolové palivo o vhodném impulzu ale o průměru fí 70mm/ fí 80 mm ( vnější) , délka 350 mm. Celkový impulz cca 1 370 Ns, dvě jádra fí 70 mmx 140 mm , váha zrna 600 gr. , celkem tedy 1200 gr, paliva.
Tvůj model bude vzhledem k malé štíhlosti trupu to startovní zrychlení opravdu potřebovat.
Dalším problémem múže být rampa fí 8 mm a její delka. Ve Feroně se dá koupit ocelová hladko tahaná tyčovina délka 3 mm ( mají i 10mm, 12 mm a pod.) Ne ocel na na armatury do betonu, materiál je uhlíková ocel se zaručenými mech. vlastnostmi a zaručením obsahem (síry, fosforu a podobných škodlivin).
Problémem je tuhost tyče-rampy, se zvyšující se délkou. Pro fí 8 mm do délky délky cca 175 cm to celkem jde. Dále s narůstající délkou ( také hodně závisí na hmotnosti modelu a vzdálenosti mezi osou modelu a osou rampy - rameno ohybového momentu) tyč výrazně "měkne".
Osobně si myslím že delší 8 mm tyčovina je na 10 kg model dosti málo.
Přeju Ti hodně úspěchů,
zde se však projevuje celý balík problémů souvisejících s nárůstem hmotnosti modelu ( požadavky na pohon -* motor, rampa, průběh dráhy - časování, návrat - padákový systém a další ...)
Klasik říká , lidé rostou s velikostí problémů které řeší ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.331 sekund