- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
Dual deployment - Koudy - Torrent
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
11 roků 2 měsíců zpět #903
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Dual deployment - Koudy - Torrent
Ještě rychlý obrázek pro pochopení
Vojta
Vojta
Díky Vojto za zajímavé informace,
excentrické uchycení poutacího systému v e-bay je pěkný nápad!
Díky Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
11 roků 2 měsíců zpět #902
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Dual deployment - Koudy - Torrent
Já používám od Body, Fill 360 na malé ve spray u větších ploch v plechovce do pistole je to Akryl,takže barvy v pohodě u těch nitro bys mohl mít problém při nástřiku s akrylem .
S tímto tmelem mám velmi dobré zkušenosti , velmi dobře kryje a brousí se pod vodou a je v různých odstínech a zrnitosti
S tímto tmelem mám velmi dobré zkušenosti , velmi dobře kryje a brousí se pod vodou a je v různých odstínech a zrnitosti
Ahoj Pavle ,
Já používám na malé nerovnosti "Prisma Color Car spray Filler od Schuller Ehklar , MOTIP stříkací tmael je podstatně dražší, teď jsem sehnal levně další na odskoušení: Nitrocelulózový stříkací tmel C 5000 , výrobce Chemolak.
Plus klasický Dětský zásyp s nitrolakem - v různých hustotách , na penetraci řídký a na navazující větší vyplňování
hustější. Hustější by se na povrchu bez penetrace rychle prosušil a nedržel by, drobil by se ...
Co používáš ty , případne ostatní kolegové??
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
11 roků 2 měsíců zpět #901
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Dual deployment - Koudy - Torrent
Ahoj Mirku
Ten Enterprise recovery systému jsem, převzal od kolegy z Ameriky,já ho vylepšil o to excentrické uchycení kontejneru s tím jsem měl nejlepší výsledky .
Co se týče těsnosti trupu,vesměs máš hlavní padák v kontejneru s hlavicí a tam je to na těsno,hlavice přilepená.
Ten Enterprise recovery systému jsem, převzal od kolegy z Ameriky,já ho vylepšil o to excentrické uchycení kontejneru s tím jsem měl nejlepší výsledky .
Co se týče těsnosti trupu,vesměs máš hlavní padák v kontejneru s hlavicí a tam je to na těsno,hlavice přilepená.
Díky Vojto za zajímavé informace,
excentrické uchycení poutacího systému v e-bay je pěkný nápad!
Podtlak při vytahování je také správný postřeh, já ještě stále pracuji s poněkuď neutěsněnými modely.
Na v US hodně používaný systém s dlouhými poutacími šnůrami jsem také dávněji přešel.
Používám na poutací šnůry delší šnůry bez jádra - pouze oplet, to dává vyšší průtažnost a lepší pohlcování nárazové
energie při otevření padáku (hlavně za vyšší rychlosti - před či po apogeu).
Nyní jsem si dovezl nějaké moje starší zásoby ploché šnůry(bez jádra ) z brzdících padáků od Su-7.
Původně jsem ji používal na zajišťovací smyčky a do vklíněnců při lezení.
Obrázek Enterprise recovery systému velmi dobře ilustruje myšlenku.
Díky Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 2 měsíců zpět #898
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Dual deployment - Koudy - Torrent
Díky Vojto za zajímavé informace,
excentrické uchycení poutacího systému v e-bay je pěkný nápad!
Podtlak při vytahování je také správný postřeh, já ještě stále pracuji s poněkuď neutěsněnými modely.
Na v US hodně používaný systém s dlouhými poutacími šnůrami jsem také dávněji přešel.
Používám na poutací šnůry delší šnůry bez jádra - pouze oplet, to dává vyšší průtažnost a lepší pohlcování nárazové
energie při otevření padáku (hlavně za vyšší rychlosti - před či po apogeu).
Nyní jsem si dovezl nějaké moje starší zásoby ploché šnůry(bez jádra ) z brzdících padáků od Su-7.
Původně jsem ji používal na zajišťovací smyčky a do vklíněnců při lezení.
Obrázek Enterprise recovery systému velmi dobře ilustruje myšlenku.
Díky Mirek
excentrické uchycení poutacího systému v e-bay je pěkný nápad!
Podtlak při vytahování je také správný postřeh, já ještě stále pracuji s poněkuď neutěsněnými modely.
Na v US hodně používaný systém s dlouhými poutacími šnůrami jsem také dávněji přešel.
Používám na poutací šnůry delší šnůry bez jádra - pouze oplet, to dává vyšší průtažnost a lepší pohlcování nárazové
energie při otevření padáku (hlavně za vyšší rychlosti - před či po apogeu).
Nyní jsem si dovezl nějaké moje starší zásoby ploché šnůry(bez jádra ) z brzdících padáků od Su-7.
Původně jsem ji používal na zajišťovací smyčky a do vklíněnců při lezení.
Obrázek Enterprise recovery systému velmi dobře ilustruje myšlenku.
Díky Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
11 roků 2 měsíců zpět - 11 roků 2 měsíců zpět #893
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Dual deployment - Koudy - Torrent
Ahoj
Před časem jsem s tím dual deploymentem experimentoval. U těch středních raket s tou hmotností kontejneru s hlavním padákem do cca 1,5kg v pohodě stačí když kontejner s elektronikou má dostatečně dlouhý díl,který se zasouvá do trupu rakety , je dostatečně těsný se středním odporem . V uzavřeném prostoru se vytlačí vzduch zasunutím a tím při vytahování vzniká podtlak,který kontejner podrží ,ty třecí síly je důležité vyzkoušet a sladit , další fígl je v tom,že držák poutacího lana je mimo osu kontejneru elektroniky,tím vznikne při zákmitu malý pákový efekt,který pomáhá ten proti kus kontejneru podržet.
Další důležitý prvek je dostatečně dlouhý pružící díl.Zkoušel jsem to na trubkách o průměru 89mm a v pohodě to podrželo i když jsem jej střílel hlavou dolů , na rozdělení stačilo o 1/3 silnější výmet . při tom výmetu se trup i mírně nafoukne a tím i sníží třecí odpor
Nezkoušel jsem to na raketách,protože na těch velkých už budu používat kontejnery a pyrozámky . Používání těch střižných zámků apd. se mě zda zbytečná komplikace .
Před časem jsem s tím dual deploymentem experimentoval. U těch středních raket s tou hmotností kontejneru s hlavním padákem do cca 1,5kg v pohodě stačí když kontejner s elektronikou má dostatečně dlouhý díl,který se zasouvá do trupu rakety , je dostatečně těsný se středním odporem . V uzavřeném prostoru se vytlačí vzduch zasunutím a tím při vytahování vzniká podtlak,který kontejner podrží ,ty třecí síly je důležité vyzkoušet a sladit , další fígl je v tom,že držák poutacího lana je mimo osu kontejneru elektroniky,tím vznikne při zákmitu malý pákový efekt,který pomáhá ten proti kus kontejneru podržet.
Další důležitý prvek je dostatečně dlouhý pružící díl.Zkoušel jsem to na trubkách o průměru 89mm a v pohodě to podrželo i když jsem jej střílel hlavou dolů , na rozdělení stačilo o 1/3 silnější výmet . při tom výmetu se trup i mírně nafoukne a tím i sníží třecí odpor
Nezkoušel jsem to na raketách,protože na těch velkých už budu používat kontejnery a pyrozámky . Používání těch střižných zámků apd. se mě zda zbytečná komplikace .
Poslední změna: 11 roků 2 měsíců zpět uživatelem Koudy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 2 měsíců zpět #889
od Mirek
Dual deployment - Koudy - Torrent vytvořil uživatel Mirek
Ahoj Pavle a Ivo ,
také se na start těším , ale mám i poněkuď "zadek stažený obavami".
Je to hodně velký technologický skok.
Pavlův první velký model se silným motorem a bez pyrovýmetu!
Potřeba vyřešit mnoho nových a zatím Pavlem nevyskoušeným problémů,
- elektronický výmet , dokonce dual deployment ! - možná by bylo lepší zatím na začátek
udělat jen jednoduchý výmet pouze v apogegeu , podle možnosti i se zálohováním časovačem
s časem těsně po apogeu (ne až na zemí ) ...
- jiné dělení trupu a jeho případné pojištění ať už "střižnými kolíky, nebo jen improvizace pomocí
kousků pásky na obvodu spoje trupu ...
- velké nároky na úplně jinou a podstatně rozsáhlejší předletovou přípravu a kontrolu
- nároky na mechanické spoje ale hlavně kontakty elektrických spoju a připojení zdroje a palníku
do výmetu , plus nadimenzování a oveření dělení a ¨velikosti výmetné náplně ...
Je toho hodně a nic se nesmí uspěchat a opomenout.
Ale bude to skvělá škola do budoucna.
Hezky to vystihnul Vojta :
Po stisknutí knoflíku odpalování jsme už jenom diváky, bez možnosti ovlivnit probíhající procesy!!
Přeji Pavlovi hodně ůspěchů a prpělivosti.
Mirek
také se na start těším , ale mám i poněkuď "zadek stažený obavami".
Je to hodně velký technologický skok.
Pavlův první velký model se silným motorem a bez pyrovýmetu!
Potřeba vyřešit mnoho nových a zatím Pavlem nevyskoušeným problémů,
- elektronický výmet , dokonce dual deployment ! - možná by bylo lepší zatím na začátek
udělat jen jednoduchý výmet pouze v apogegeu , podle možnosti i se zálohováním časovačem
s časem těsně po apogeu (ne až na zemí ) ...
- jiné dělení trupu a jeho případné pojištění ať už "střižnými kolíky, nebo jen improvizace pomocí
kousků pásky na obvodu spoje trupu ...
- velké nároky na úplně jinou a podstatně rozsáhlejší předletovou přípravu a kontrolu
- nároky na mechanické spoje ale hlavně kontakty elektrických spoju a připojení zdroje a palníku
do výmetu , plus nadimenzování a oveření dělení a ¨velikosti výmetné náplně ...
Je toho hodně a nic se nesmí uspěchat a opomenout.
Ale bude to skvělá škola do budoucna.
Hezky to vystihnul Vojta :
Po stisknutí knoflíku odpalování jsme už jenom diváky, bez možnosti ovlivnit probíhající procesy!!
Přeji Pavlovi hodně ůspěchů a prpělivosti.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.305 sekund