- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
Hybridní raketový motor Pandy 007
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
6 roků 9 měsíců zpět #4708
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Zdar ve spolek...Je nádherně vidět, jak tah motoru žere kouř z okolních dýmovnic..
Pěkné...Jen laik by si mohl bláhově myslet, že raketa shoří při startu. Kouř vypadá nebezpečně, ale krásně....
Tímto bych si dovolil upozornit na nově zpracovanou kompilace všech letů a startů raketoplánu, úspěšných i neúspěšných. Přípojka :
Pěkné...Jen laik by si mohl bláhově myslet, že raketa shoří při startu. Kouř vypadá nebezpečně, ale krásně....
Tímto bych si dovolil upozornit na nově zpracovanou kompilace všech letů a startů raketoplánu, úspěšných i neúspěšných. Přípojka :
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
6 roků 9 měsíců zpět #4703
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Opět jsem se vrátil po cca 2 letech k hybridním motorům . Víceméně jsem oprášil hybridní motor "Pandy 007" . Tímto startem jsem chtěl zjistit podrobnější letová data jenž z diagramu výškoměru stratologer nejdou vyčíst. Motor byl moje osvědčená klasika 820g kapalného N2O v painbolové flašce ,kde se snad již konečně vyřešil problém s pin ventilem konkrétně těsnění jenž konečně těsní i po 2 letech skladování N2O ,těsnění opravdu těsní i při -20stC /plnící teplota/ . Palivo klasika HTPB +PU +15%Al 40um a 24% mletého AP. Na motoru jsem udělal pouze drobné úpravy před trysku jsem dal 1 mm těsnění z těsnícího papíru "fiberfrax" odolává do 1400stC , v prostoru vstřikovače to chce ale toto těsnění zesílit na 2 mm.
Bohužel u hybridního motoru se může stát cokoliv a tentokrát došlo k vzpříčení hliníkového obalu těsnící pyrotablety /upravená světlička 15 mm/ a zaseknutí PTFE tesněníčka nad ním . V podstatě se dívím ,že to letělo a plyn proudil do spalovací komory . Jako pozitivní ovšem bylo ,že nenastal "pogo efekt " a motor podélně nevybroval / takovéto typické bručení motoru / . Na spomaleném záběru jde vidět takové jakoby škubnutí což je to zaseknutí toho obalu pyrosvětličky v motoru jeho přetočení za vstřikovačem , výškoměr Jolly two který měl celý let podrobně monitorovat to vyhodnotil jako konec chodu motoru !! Na záznamu délka chodu motoru je uveden údaj 0,53 sec !
jde vidět že Jolly two je nastaven opravdu citlivě. Takže data kromě dosažené výšky jsou dost zmatená.
Ale raketa s těmi dýmovničkami letěla exelentně .
Bohužel u hybridního motoru se může stát cokoliv a tentokrát došlo k vzpříčení hliníkového obalu těsnící pyrotablety /upravená světlička 15 mm/ a zaseknutí PTFE tesněníčka nad ním . V podstatě se dívím ,že to letělo a plyn proudil do spalovací komory . Jako pozitivní ovšem bylo ,že nenastal "pogo efekt " a motor podélně nevybroval / takovéto typické bručení motoru / . Na spomaleném záběru jde vidět takové jakoby škubnutí což je to zaseknutí toho obalu pyrosvětličky v motoru jeho přetočení za vstřikovačem , výškoměr Jolly two který měl celý let podrobně monitorovat to vyhodnotil jako konec chodu motoru !! Na záznamu délka chodu motoru je uveden údaj 0,53 sec !
jde vidět že Jolly two je nastaven opravdu citlivě. Takže data kromě dosažené výšky jsou dost zmatená.
Ale raketa s těmi dýmovničkami letěla exelentně .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Csaba
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 3
10 roků 7 měsíců zpět - 10 roků 7 měsíců zpět #1527
od Csaba
Odpověděl Csaba pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Zdarec,
Bohuzel ve sve knihovne jsem nic primo nenasel o kombinaci epoxid/N2O – puvodne jsem to chtel spocist, ale uz jse mi nechtelo..). Pred nekolika lety jsem o teto kombinaci uvazoval na popud tech danu(Coppenhagen suborbitals) – a vypada to ze muzes predbezne pocitat tuto kombinaci jako PMMA/N2O, protoze:
Epoxidy maji strukturni vzorec cca C16H24O4, nebo C10H20O5, resp. C6H12O3, stechiometricky smes. pomer s N2O cca 4,992, hustota pal. Cca 1200kg/m3, sluc. entalpii cca -2767kJ/kg
PMMA – C5H8O2 – stechio.s N2O – 5,297, hustota 1180kg/m3, sluc. entalpie =- 3793kJ/kg (pro epoxy je lepsi)
Takze optimalny O/P bude pro 3,5MPa cca 4,2 , c*=1529m/s , Isp=2327 Ns/kg(teor., kdyz tam dam nejakou ucinnost 90%, tak 2094Ns/kg a stejne pro c*)
Nebude to presne, ale je to lepsi nez nic.
S pozdravem,
Csaba
Bohuzel ve sve knihovne jsem nic primo nenasel o kombinaci epoxid/N2O – puvodne jsem to chtel spocist, ale uz jse mi nechtelo..). Pred nekolika lety jsem o teto kombinaci uvazoval na popud tech danu(Coppenhagen suborbitals) – a vypada to ze muzes predbezne pocitat tuto kombinaci jako PMMA/N2O, protoze:
Epoxidy maji strukturni vzorec cca C16H24O4, nebo C10H20O5, resp. C6H12O3, stechiometricky smes. pomer s N2O cca 4,992, hustota pal. Cca 1200kg/m3, sluc. entalpii cca -2767kJ/kg
PMMA – C5H8O2 – stechio.s N2O – 5,297, hustota 1180kg/m3, sluc. entalpie =- 3793kJ/kg (pro epoxy je lepsi)
Takze optimalny O/P bude pro 3,5MPa cca 4,2 , c*=1529m/s , Isp=2327 Ns/kg(teor., kdyz tam dam nejakou ucinnost 90%, tak 2094Ns/kg a stejne pro c*)
Nebude to presne, ale je to lepsi nez nic.
S pozdravem,
Csaba
Poslední změna: 10 roků 7 měsíců zpět uživatelem Csaba.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 8 měsíců zpět #1524
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Spíš jsem myslel na to HTPB a plnidlo do něj. Mj. Aerocon ho má taky. A firma Evonik ho má začít prodávat v druhé polovině roku 2013 pod obchodním názvem POLYVEST HT. K tomu bych se už asi mohl dostat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1523
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Žádná data epoxid/N2o nemám a budu to zjiš´tovat experimentálně. V podstatě na Koprníku to letos na epoxid letělo i když jsem původně v umyslu to neměl a byla to silná improvizace která ukázala že to bude fungovat perfektně a to tam bylo několik dost hrubých nedostatků např skřípnutý lajner mezi těsnění. Progrese byla daleko lepší než u PP.
Na odpově´d z RCS jsem vysloveně zvědav. U AP je asi dost nepravděpodobné že by to poslali ale u toho HTPB by určitá šance mohla být. AP se dá sehnat i u nás jen je třeba ho na sítovačce rozdělit na požadované velikostní frakce.
Na odpově´d z RCS jsem vysloveně zvědav. U AP je asi dost nepravděpodobné že by to poslali ale u toho HTPB by určitá šance mohla být. AP se dá sehnat i u nás jen je třeba ho na sítovačce rozdělit na požadované velikostní frakce.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 8 měsíců zpět #1522
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Ahoj,
díky za potvrzení. Máš nějaké parametry pro kombinaci epoxid/N2O nebo to budeš zjišťovat experimentálně? V některých epoxidech bývá obsažen i hliník. Napsal jsem taky do RCS, jestli můžou poslat něco z té jejich chemie. Tak čekám, ale dost o tom pochybuji.
M
díky za potvrzení. Máš nějaké parametry pro kombinaci epoxid/N2O nebo to budeš zjišťovat experimentálně? V některých epoxidech bývá obsažen i hliník. Napsal jsem taky do RCS, jestli můžou poslat něco z té jejich chemie. Tak čekám, ale dost o tom pochybuji.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.300 sekund