- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Hybridní raketový motor Pandy 007
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
10 roků 8 měsíců zpět #1518
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Ahoj Michale,
Ano regrese PP je opravdu velice malá,proč zrovna PP?? je to opravdu náhoda nic konkrétního jsem tím naprosto nesledoval. HTPB jsem neměl , PMMA je celkem dost drahý ,PE momentálně když jsem jej objednával neměli ,PVC jsem nechtěl použít kvuli tomu chloru protože jako splodina /HCl/ mě vadí/ a ekologické aspekdy tak nějak převládly. K parafínu mám nedůvěru ,tak nějak podvědomě jsem tušil šestým smyslem,že by mohly nastat problémy a PP byl celkem nejlevnější. Takže jsem jej použil. Dá se říci,že se celkem osvědčil,ale v současné době přejdu na odlévaná jádra z pryskyřic jednak jsou levnější,je s ními lepší práce než na soustruhu opracovávat na desetiny PP a navíc umožní přidat nějaké okysličovadlo do kompozice. Taktéž jsem sehnal i HTPB a budu zkoušet i to opět s přídavkem okysličovadla.Tím se výkon motoru dost radikálně zvedne což se mě i potvrdilo. Taktéž zvednu ISP a možnost bádání v tomto směru bude opravdu hodně. U PP byly možnosti dost omezené,zde jsem snad jednou či 2x do jádra PP dal jedno glykolové jádro z ROS ,bohužel se mě to ale nepodařilo změřit..fungovalo to ale parádně ..přidám zde během dne foto jak jsem to řešil,logicky výkon motoru musel vzrůst. Ale už jsem se k tomu nevrátil.
Ano regrese PP je opravdu velice malá,proč zrovna PP?? je to opravdu náhoda nic konkrétního jsem tím naprosto nesledoval. HTPB jsem neměl , PMMA je celkem dost drahý ,PE momentálně když jsem jej objednával neměli ,PVC jsem nechtěl použít kvuli tomu chloru protože jako splodina /HCl/ mě vadí/ a ekologické aspekdy tak nějak převládly. K parafínu mám nedůvěru ,tak nějak podvědomě jsem tušil šestým smyslem,že by mohly nastat problémy a PP byl celkem nejlevnější. Takže jsem jej použil. Dá se říci,že se celkem osvědčil,ale v současné době přejdu na odlévaná jádra z pryskyřic jednak jsou levnější,je s ními lepší práce než na soustruhu opracovávat na desetiny PP a navíc umožní přidat nějaké okysličovadlo do kompozice. Taktéž jsem sehnal i HTPB a budu zkoušet i to opět s přídavkem okysličovadla.Tím se výkon motoru dost radikálně zvedne což se mě i potvrdilo. Taktéž zvednu ISP a možnost bádání v tomto směru bude opravdu hodně. U PP byly možnosti dost omezené,zde jsem snad jednou či 2x do jádra PP dal jedno glykolové jádro z ROS ,bohužel se mě to ale nepodařilo změřit..fungovalo to ale parádně ..přidám zde během dne foto jak jsem to řešil,logicky výkon motoru musel vzrůst. Ale už jsem se k tomu nevrátil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 8 měsíců zpět #1510
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Ahoj Pandy,
chci se tě zeptat na ten Polypropylen. Dost se v malých hybridech používá, přitom jsem ale o něm jako o palivu nic nenašel. Zmínky jsou o HTPB, HDPE, PMMA, parafínu, PVC ale o PP nic. Udělal jsem si výpočet na základě testu, který je tady i filmově zdokumentován. Vstupní informace jsou velmi strohé a asi i dost nepřesné, ale nějaký výsledek je. A to takový, že OF poměr byl cca 30. Regrese paliva tedy velmi nízká. Je tedy PP opravdu vhodný? Samozřejmě do toho vstupují i jiné faktory konstrukce motoru, záleží ale, jak velký mají vliv a co jde na vrub PP.
Díky,
M
chci se tě zeptat na ten Polypropylen. Dost se v malých hybridech používá, přitom jsem ale o něm jako o palivu nic nenašel. Zmínky jsou o HTPB, HDPE, PMMA, parafínu, PVC ale o PP nic. Udělal jsem si výpočet na základě testu, který je tady i filmově zdokumentován. Vstupní informace jsou velmi strohé a asi i dost nepřesné, ale nějaký výsledek je. A to takový, že OF poměr byl cca 30. Regrese paliva tedy velmi nízká. Je tedy PP opravdu vhodný? Samozřejmě do toho vstupují i jiné faktory konstrukce motoru, záleží ale, jak velký mají vliv a co jde na vrub PP.
Díky,
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1470
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
V současné době asi upustím od výroby PP jader soustružením z kupované PP kulatiny. Jednak to vyžaduje celkem precizní práci /přesnou / na soustruhu a druhák koupě PP kulatiny jenž není sice drahá ale není i nejlevnější.
Bohatě stačí do papírového lajneru odlít např z epoxidu CHSK 513 jádro ,nechat vytvrdnout a to na soustruhu pouze provrtat středem . Taktéž zarovnání čel v tomto segmentu je daleko jednodušší ., Odlití muže být i velice přesné.
Jak jsem se přesvědčil čistý epoxid funguje v motru velice dobře .Před odlitím jsem jej ještě tzv.vákuoval .
Co je ale velice podstatné u odlévání jader do hybridů,je možnost přidat do epoxidu okysličovadlo ,čímž se dost rapidně zvedne výkon. Samozřejmě nelze použít AP ,ale dobře pujdou ůpoužít např dusičnany ,nebo KP popřípadě LiP. Což u PP jader nešlo.
Bohatě stačí do papírového lajneru odlít např z epoxidu CHSK 513 jádro ,nechat vytvrdnout a to na soustruhu pouze provrtat středem . Taktéž zarovnání čel v tomto segmentu je daleko jednodušší ., Odlití muže být i velice přesné.
Jak jsem se přesvědčil čistý epoxid funguje v motru velice dobře .Před odlitím jsem jej ještě tzv.vákuoval .
Co je ale velice podstatné u odlévání jader do hybridů,je možnost přidat do epoxidu okysličovadlo ,čímž se dost rapidně zvedne výkon. Samozřejmě nelze použít AP ,ale dobře pujdou ůpoužít např dusičnany ,nebo KP popřípadě LiP. Což u PP jader nešlo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1464
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Na videu je test motoru s tabletkou z spožďovače ROS motoru kde je vidět enorně dlouhá doba do zážehu:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět - 10 roků 8 měsíců zpět #1463
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Na fotografii je "řez" pyroventylem. Zleva doprava:
Mosazné kolečko s čudlíkem /není vidět/ na otevření pin ventylu a 4 dirkami 1,6 mm jenž určují množství plynu do motoru. Potom následuje teflonové těsnění plné /není přiloženo/ na okraji tohoto kroužku je takové vybrání tam přijde gumový O kroužek ,to žluté je samotná pyrotabletka a tu přitlačuje ta vnitřní mosazná imbus matka jenž má uprostřed imbus otvor to proto aby se imbus klíčem dala pořádně dotáhnout. Pyrotabletka je navržena tak že shoří během zlomku sekundy tím se uvolní teflonové těsnění a N2O začne prodit středem té imbus matky do motoru.
V vrchni řadě jsou různé pyrotabletky jenž jsem zkoušel a v podstatě se neosvědčily.Opět zleva doprava:
Aerotech spoždovač,je možné jej koupit samostatně s různým časem spoždění,bohužel je velice měky a teflonové těsnění doslova tlakem plynu prostřelí jeho středem !!!
Plastová 15 mm pyrotabletka jenž se prodává do plynových pistolí ,celkem to funguje ale bohužel ruzné barvy jsou ruzně nalisované a měl jsem s tím hodně selhávek, Hlavní je v tom že se hmota seškvařila a ucpala se jedna z trysek ,motor měl nedostatečný výkon a raketa letěla po balistické křivce...ovšem ten naprosto pomalý start z rampy stál zato!!!
Hliníková 15 mm tabletka do plynové pistole,zde je nutné odstranit na druhé straně hlinikovou krytku ,já to zkoušel s tenkým teflonovým těsněním a byly selhávky ,možná s 0,5 mm těsněním by to šlo. Dál jsem ale neexperimentoval
Poslední je upravený spožďovač z ros motorku,rozměrově nepasuje do mé hliníkové hlavy motoru ,dal jsem kolem něj fíbrové těsnění do 15 mm bohužel je nutno se vyvarovat jakémukoliv hořlavému těsnění to v prostředí N2O brutálně hoří a došlo k dost razatnímu poškození celé hlavy především mosazné imbus matky ta se doslova protavila. Toto je pouze konstrukční nedostatek pokud by se na tento čudlík udělalo vhodné Al pouzdýrko jistě by to pasovalo ,popřípadě hlavu motru udělat na tento průměr.
Nevýhoda ale této pyrotabletky je v enormní dlouhé době hoření než se uvolní teflonové těsnění je to cca dobrých 5 sec!!! Zkrácení zase sníží pevnost tabletky. Ale lisovaná je opravdu brutus tlakem a pěkně drží . To u 15 mm světliček do plynovek je to na mezi .
Takže nakonec používám tu žlutou tabletku made in home a to pikrát draselný s dusičnanem sodným pojený polyuretanem. Lisované to je dost velkým tlakem cca 20tun.
Samozřejmě konstrukčních možnosti je hodně je třeba prošmejdit internet a prokousat se tím. mě to trvalo několik let
Mosazné kolečko s čudlíkem /není vidět/ na otevření pin ventylu a 4 dirkami 1,6 mm jenž určují množství plynu do motoru. Potom následuje teflonové těsnění plné /není přiloženo/ na okraji tohoto kroužku je takové vybrání tam přijde gumový O kroužek ,to žluté je samotná pyrotabletka a tu přitlačuje ta vnitřní mosazná imbus matka jenž má uprostřed imbus otvor to proto aby se imbus klíčem dala pořádně dotáhnout. Pyrotabletka je navržena tak že shoří během zlomku sekundy tím se uvolní teflonové těsnění a N2O začne prodit středem té imbus matky do motoru.
V vrchni řadě jsou různé pyrotabletky jenž jsem zkoušel a v podstatě se neosvědčily.Opět zleva doprava:
Aerotech spoždovač,je možné jej koupit samostatně s různým časem spoždění,bohužel je velice měky a teflonové těsnění doslova tlakem plynu prostřelí jeho středem !!!
Plastová 15 mm pyrotabletka jenž se prodává do plynových pistolí ,celkem to funguje ale bohužel ruzné barvy jsou ruzně nalisované a měl jsem s tím hodně selhávek, Hlavní je v tom že se hmota seškvařila a ucpala se jedna z trysek ,motor měl nedostatečný výkon a raketa letěla po balistické křivce...ovšem ten naprosto pomalý start z rampy stál zato!!!
Hliníková 15 mm tabletka do plynové pistole,zde je nutné odstranit na druhé straně hlinikovou krytku ,já to zkoušel s tenkým teflonovým těsněním a byly selhávky ,možná s 0,5 mm těsněním by to šlo. Dál jsem ale neexperimentoval
Poslední je upravený spožďovač z ros motorku,rozměrově nepasuje do mé hliníkové hlavy motoru ,dal jsem kolem něj fíbrové těsnění do 15 mm bohužel je nutno se vyvarovat jakémukoliv hořlavému těsnění to v prostředí N2O brutálně hoří a došlo k dost razatnímu poškození celé hlavy především mosazné imbus matky ta se doslova protavila. Toto je pouze konstrukční nedostatek pokud by se na tento čudlík udělalo vhodné Al pouzdýrko jistě by to pasovalo ,popřípadě hlavu motru udělat na tento průměr.
Nevýhoda ale této pyrotabletky je v enormní dlouhé době hoření než se uvolní teflonové těsnění je to cca dobrých 5 sec!!! Zkrácení zase sníží pevnost tabletky. Ale lisovaná je opravdu brutus tlakem a pěkně drží . To u 15 mm světliček do plynovek je to na mezi .
Takže nakonec používám tu žlutou tabletku made in home a to pikrát draselný s dusičnanem sodným pojený polyuretanem. Lisované to je dost velkým tlakem cca 20tun.
Samozřejmě konstrukčních možnosti je hodně je třeba prošmejdit internet a prokousat se tím. mě to trvalo několik let
Poslední změna: 10 roků 8 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Červený
- Návštěvník
10 roků 8 měsíců zpět #1461
od Červený
Odpověděl Červený pro téma Hybridní raketový motor Pandy 007
Díky, mám o víkendu nad čím přemýšlet
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.333 sekund