- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Růžový Panter
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
8 roků 3 měsíců zpět - 8 roků 3 měsíců zpět #3912
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Včera proběhl jeden z dalších úspěšných startů Růžového pantera. tentokrát byl start snímán z jiného trochu netradičního úhlu. jednak šlo o prověření správné funkčnosti padaků ,tentokrát výměty pracovaly naprosto bezchybně. Jen je třeba jinak uchytit vyhledávací alarm ,který se při přistání neaktivoval .
Motor byl tentokrát hliníkový 54 mm s grafitovou tryskou made in home koncepce ,jenž je celá zapuštěná do těla motoru a je těsněna 2 x na svém obvodu ,což je netypické oproti aerotechu. měl jsem obavy že O kroužky odejdou ,kdepak přežily bez naprosté úhony a jsou opět použitelné.
Vzhledem k zapuštění trysky do těla motoru jsou palivová jádra o něco kratší proto dolet jen 455 m.
Trochu jsem měl obavy z toho ,že při výrobě jader se v jednom místě TPH odseparovala od izolace ,což je dost nebezpečné ,protože na tomto místě to prostě bude v motoru hořet a zahrazení vzroste + hrozí nebezpečí utržení TPH . Sice to v škvíře hořelo ale motor běžel bez problémů.
Video zde:
Na fotu je vidět prohoření papírového obalu paliva v místě odseparace TPH
Motor byl tentokrát hliníkový 54 mm s grafitovou tryskou made in home koncepce ,jenž je celá zapuštěná do těla motoru a je těsněna 2 x na svém obvodu ,což je netypické oproti aerotechu. měl jsem obavy že O kroužky odejdou ,kdepak přežily bez naprosté úhony a jsou opět použitelné.
Vzhledem k zapuštění trysky do těla motoru jsou palivová jádra o něco kratší proto dolet jen 455 m.
Trochu jsem měl obavy z toho ,že při výrobě jader se v jednom místě TPH odseparovala od izolace ,což je dost nebezpečné ,protože na tomto místě to prostě bude v motoru hořet a zahrazení vzroste + hrozí nebezpečí utržení TPH . Sice to v škvíře hořelo ale motor běžel bez problémů.
Video zde:
Na fotu je vidět prohoření papírového obalu paliva v místě odseparace TPH
Poslední změna: 8 roků 3 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
8 roků 4 měsíců zpět #3824
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Růžový Panter
To mi silně připomíná jak jsem měl u raketoplánu obrácené řízení. Pravá byla levá a naopak. Výškovka byla správně. Tak zvané Alzheimerovo řízení. Ovšem Alzheimerův padák taky není špatný. Z čehož plyne, sdělené trable = poloviční trable. Obecenstvo je obveseleno, což považuji za hlavní smysl raketového umění a pídění. Stroj často spadne, naštípne se a všichni se chechtají. Včetně konstruktéra. Co víc bychom si mohli přát.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
8 roků 4 měsíců zpět #3823
od Koudy
Pěkné!
Jen jsem si vzpomněl na video startu columbie Karla, jak má na papíře seznam kroků před startem a odškrtával si je.
Ale na druhou stravu ti vyšel start bez pádu na strom! Což je taky dobré
Odpověděl Koudy pro téma Růžový Panter
Bohužel se v apogee neotevřel hlavní padák ,protože jsem před startem nesundal z padáku jistící gumičky ...Hold skleróza postupuje.
Pěkné!
Jen jsem si vzpomněl na video startu columbie Karla, jak má na papíře seznam kroků před startem a odškrtával si je.
Ale na druhou stravu ti vyšel start bez pádu na strom! Což je taky dobré
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
8 roků 4 měsíců zpět #3821
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Protože mě s příchodem pěkného počasí svrběly prsty a hlavně jsem potřeboval ověřit funkčnost opravených padáků na raketě a vyzkoušet trochu poopravenou kompozici APCP tentokrát na 22% kompozitu z důvodu lepší litelnosti ,menšího obsahu hliníku a hlavně přidání obyčejného mletého AP v objemu 10% proběhl večerní start 18.3.2015.
Bohužel se v apogee neotevřel hlavní padák ,protože jsem před startem nesundal z padáku jistící gumičky ...Hold skleróza postupuje.
5,5 kg raketa letěla 656 m a i přes pěkné počasí zmizela z dohledu. naštěstí druhý padák se otevřel podle očekávání a raketa přistála v naprostém pořádku ,nepočítaje pár škrábanců na laku trupu. Grafitová tryska má za sebou již 11 -tý start a opět je bez sebemenšího poškození popřípadě zvětšení hrdla trysky. jsem zvědav kolik startů vůbec vydrží.
Bohužel se v apogee neotevřel hlavní padák ,protože jsem před startem nesundal z padáku jistící gumičky ...Hold skleróza postupuje.
5,5 kg raketa letěla 656 m a i přes pěkné počasí zmizela z dohledu. naštěstí druhý padák se otevřel podle očekávání a raketa přistála v naprostém pořádku ,nepočítaje pár škrábanců na laku trupu. Grafitová tryska má za sebou již 11 -tý start a opět je bez sebemenšího poškození popřípadě zvětšení hrdla trysky. jsem zvědav kolik startů vůbec vydrží.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
8 roků 7 měsíců zpět - 8 roků 7 měsíců zpět #3648
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Protože letošní vánoce jsou ve znamení absence sněhu a počasí se celkem vydařilo tj. obloha bez mraků či jen minimálně a sluníčko v zádech ,tak jsem se rozhodl ,že vyzkouším letové vlastnosti růžového pantera po opravě havárie v Bardějově. přes prvotní potíže jako byl přeskřípnutý kontakt na druhém výmetu ,raketa odstartovala opět exelentně. Zde musím opět vyzdvihnout elektroniku výmetu jenž při startu zvukově signalizuje zda jsou okruhy palníku funkční. Bez této zvukové signalizace bych nepřišel na to že je někde fatální závada.
Bohužel při výmetu v apogee se zamotal padák naštěstí druhý výmet zafungoval ,ale protože jsem použil starou vyklechtanou karabinu na úchyt tak se padák odpojil.
Panter ukázal opět svojí bytelnou konstrukci a nedošlo k závažnému poškození.
Motor pracoval jako vždy naprosto exelentně. Byl použit motor 54 mm 2 jádra 180g APCP
plnění na 20% HTPB 1% Fe2O3 a10 % Al 40um. Šlo o již starší jádra z letních zásob.
video startu zde:
Bohužel při výmetu v apogee se zamotal padák naštěstí druhý výmet zafungoval ,ale protože jsem použil starou vyklechtanou karabinu na úchyt tak se padák odpojil.
Panter ukázal opět svojí bytelnou konstrukci a nedošlo k závažnému poškození.
Motor pracoval jako vždy naprosto exelentně. Byl použit motor 54 mm 2 jádra 180g APCP
plnění na 20% HTPB 1% Fe2O3 a10 % Al 40um. Šlo o již starší jádra z letních zásob.
video startu zde:
Poslední změna: 8 roků 7 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 9 měsíců zpět #3578
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Ahoj Vláďo ,
máš určitě pravdu - velké modely svou velikostí, hmotností a kinetickou energií představují z hlediska požadavků na prostor a bezpečnost nemalý problém. Omezení dostupu je jen částečným řešením.
Česká republika je od roku 2008 členským státem ESA a stále se povídá o zřízení České kosmické agentury. Snad by mohla do budoucna zastřešit i něco lety velkých modelů ...
Mirek
máš určitě pravdu - velké modely svou velikostí, hmotností a kinetickou energií představují z hlediska požadavků na prostor a bezpečnost nemalý problém. Omezení dostupu je jen částečným řešením.
Česká republika je od roku 2008 členským státem ESA a stále se povídá o zřízení České kosmické agentury. Snad by mohla do budoucna zastřešit i něco lety velkých modelů ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.312 sekund