- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Růžový Panter
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 11 měsíců zpět #2498
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Jak jsem pochopil, se stoupající teplotou stoupá hustota plynu a klesá hustota kapaliny, která je ovšem třeba pro dobrý výkon. Těch 20°C se zdá ideální aby zůstal zachován rozumný tlakový spád a přitom byl dostatek kapaliny. Ta teplota je, zdá se, klíčová a teoreticky by bylo ideální mít pro různé teploty různé trysky pro různé charakteristiky motoru. A ti amíci, kteří se vzhledem k tamním vysokým teplotám pohybují nad kritickým bodem, potřebují speciální vstřikovače. Není mi ovšem známo, v čem to spočívá. Jede to pak vlastně na plynný N2O. K lahvím a ventilům. Nebyl by ten kulový ventil lepší? Průtok je jasný, má menší tlakové ztráty, kavitace bude taky menší, problém s těsněním sedla ventilu také odpadá. Žádný jsem zatím nehledal, ale něco se určitě najde. A Honza nějaký měl. Láhve nejsou jen paintballové, ale i třeba pro akvaristiku, potápění a třeba www.armotech-paintball.com/cz/ vyrábí různé tlakové lahve (nejen paintballové)
M
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2497
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Na ilustraci k problematice vstřikovacích otvorů a směšování z historického pohledu - Pandy zde zmiňoval V2 , dávám do přílohy obrázek výkresu vstřikovacích trysek směšovací předkomory z V2.
Mirek
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2496
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Článek je velice zajímavý i když překladač s tím dost bojoval hlavně co se týká technicko-fyzikálních výrazů.
Předně výzkum se týká systému plněni N2O přímo na rampě těsně před startem jak to má např hypertek nebo Ratworks , ale i tak je tam plno zajímavých postřehů s poukázáním na někdy i nevýhodnost tohoto systému.
Ad. 1 .pojistným ventilem uniká dost plynu - ztráta.
Ad. 2 . Vlivem vypařování plynu v nádrži raketě je poměrně malý tlak v nádrži ,tudíž i menší spec.impulz motoru. Tím se tam autor podrobně zabývá. Dost poučné .
To jsou dle mě dvě hlavní věci proč jsem do tohoto systému nešel. Výhodu je ovšem daleko větší bezpečnost.
Aerotech jak má svůj systém hybridů nemohl fungovat ,doporučení v patentu vyměnit PU těsnění v pinu za PTFE prostě nefunguje !!! proto mu to asi lidi omlátili o hlavu. Druhá věc je že ty flašky jsou testovány na CO2 a přestože s N2O mají poměrně dost fyzikálních vlastností tak z důvodu legislativy to prostě nemohlo projít. A mám pocit ,že v USA maj dost přísný předpisy na tlakový lahve především co se týká jejich převozu. /ale podrobně to neznám/ . Mno a zatřetí tak nějak tuším,že pin ventil na CO2 bude mít někdo patentován v nejhorším případě to bude průmyslový vzor a to je z legislativy další jejich problém.
Co mě v článku ale zaujalo je vztah teploty k hustotě kapalného plynu v lahvi.
Někde jsem už popsal plnění flašek s N2O a nutnost PLNĚNOU /!!!!!/ lahev před plněním předchladit v mražáku na mínus 20stC jinak se to nenaplní. Přitom je velmi patrné , že hned po naplnění kdy je to ještě hodně studené , je subjektivně citit plnost a kapalinu v lahvi. Jakmile se to ohřeje tak takovéto výrazné šplouchání zmizne . Vyvolává to subjektivní pocit , že to je prázdné ale vážením zjistíte že hmotnosti prostě sedí. Stoupající teplotou klesá hustota plynu z čehož logicky plyne ,že bude klesat i Isp
Ovšem v daleko menší míře než vliv teploty a tlaku , zde je pokles Isp velmi výrazný..viz článek.
Předně výzkum se týká systému plněni N2O přímo na rampě těsně před startem jak to má např hypertek nebo Ratworks , ale i tak je tam plno zajímavých postřehů s poukázáním na někdy i nevýhodnost tohoto systému.
Ad. 1 .pojistným ventilem uniká dost plynu - ztráta.
Ad. 2 . Vlivem vypařování plynu v nádrži raketě je poměrně malý tlak v nádrži ,tudíž i menší spec.impulz motoru. Tím se tam autor podrobně zabývá. Dost poučné .
To jsou dle mě dvě hlavní věci proč jsem do tohoto systému nešel. Výhodu je ovšem daleko větší bezpečnost.
Aerotech jak má svůj systém hybridů nemohl fungovat ,doporučení v patentu vyměnit PU těsnění v pinu za PTFE prostě nefunguje !!! proto mu to asi lidi omlátili o hlavu. Druhá věc je že ty flašky jsou testovány na CO2 a přestože s N2O mají poměrně dost fyzikálních vlastností tak z důvodu legislativy to prostě nemohlo projít. A mám pocit ,že v USA maj dost přísný předpisy na tlakový lahve především co se týká jejich převozu. /ale podrobně to neznám/ . Mno a zatřetí tak nějak tuším,že pin ventil na CO2 bude mít někdo patentován v nejhorším případě to bude průmyslový vzor a to je z legislativy další jejich problém.
Co mě v článku ale zaujalo je vztah teploty k hustotě kapalného plynu v lahvi.
Někde jsem už popsal plnění flašek s N2O a nutnost PLNĚNOU /!!!!!/ lahev před plněním předchladit v mražáku na mínus 20stC jinak se to nenaplní. Přitom je velmi patrné , že hned po naplnění kdy je to ještě hodně studené , je subjektivně citit plnost a kapalinu v lahvi. Jakmile se to ohřeje tak takovéto výrazné šplouchání zmizne . Vyvolává to subjektivní pocit , že to je prázdné ale vážením zjistíte že hmotnosti prostě sedí. Stoupající teplotou klesá hustota plynu z čehož logicky plyne ,že bude klesat i Isp
Ovšem v daleko menší míře než vliv teploty a tlaku , zde je pokles Isp velmi výrazný..viz článek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 11 měsíců zpět #2494
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Tlak v láhvi je dost vysoký, měl jsem za to, že je kolem 50barů.
Přikládám něco o N2O. Možná nic nového, ale třeba v tom něco nejdete.
Přikládám něco o N2O. Možná nic nového, ale třeba v tom něco nejdete.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2493
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Ano je cca 30 barů ,průběh tlaku v tanku /černá čára/ a v komoře /zelená čára / je vidět na přiloženém obrázku .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 11 měsíců zpět #2492
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Ahoj, a kolik je tlak ve spalovací komoře? Pamatuju si dobře 30barů?
M
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.378 sekund