- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
Dusičnan draselný a erithrytol
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 4 měsíců zpět #1954
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
Ahoj,
taky bych se přimlouval za větší rozlišení, také nic nepřečtu
Ivo
taky bych se přimlouval za větší rozlišení, také nic nepřečtu
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 4 měsíců zpět #1953
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
Ahoj Marcelusi ,
Mohl by jsi dát tu grafiku rakety ve vyšším rozlíšení??
Mně se to ukládá jako 370 x 640 pixelů (27,1 kB), a tak nic nepřečtu a nevidím.
Díky Mirek
Mohl by jsi dát tu grafiku rakety ve vyšším rozlíšení??
Mně se to ukládá jako 370 x 640 pixelů (27,1 kB), a tak nic nepřečtu a nevidím.
Díky Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1938
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
Díky za informace ,
Na zážeh tedy používáš BP (75+10+15) , Mg piliny a jako pojivo nitrolak??
Zážeh těch termitových ? prstenců či prstencových nátěrů na čelecg BATES-ů je také dosti náročný,
(i když se dá vybrat snadněji zažehovatelný typ termitu).
To mi přijde jako dost razantní směska na zážeh , na jaký tlak počítáš tlakovou membránu?
Vypadá to tak že opravdu dlouhé a štíhlé motora a zrna vyžadují čelní zažehovač.
Naše motory zatím měli nižší štíhlost a zážeh přes trysku s přenosem do čela.
Vzhledem k Isp, době tahu , Kn do 500 a výsledkům měření od Scotta Fintella odhaduji tlak v komoře na cca:
od 5MPa do max. 7 MPa. Pro těch 7 MPa musíš ale mít sakra dobrý dural na komoru ( kvalitní letecký má cca 25 MPa).
pomalu se mi začíná rýsovat nějaká rámcová představa. Ale průběh (náběh motoru) by mne hodně zajímal ...
Jde jen o moje laické odhady.
Mirek
Na zážeh tedy používáš BP (75+10+15) , Mg piliny a jako pojivo nitrolak??
Zážeh těch termitových ? prstenců či prstencových nátěrů na čelecg BATES-ů je také dosti náročný,
(i když se dá vybrat snadněji zažehovatelný typ termitu).
To mi přijde jako dost razantní směska na zážeh , na jaký tlak počítáš tlakovou membránu?
Vypadá to tak že opravdu dlouhé a štíhlé motora a zrna vyžadují čelní zažehovač.
Naše motory zatím měli nižší štíhlost a zážeh přes trysku s přenosem do čela.
Vzhledem k Isp, době tahu , Kn do 500 a výsledkům měření od Scotta Fintella odhaduji tlak v komoře na cca:
od 5MPa do max. 7 MPa. Pro těch 7 MPa musíš ale mít sakra dobrý dural na komoru ( kvalitní letecký má cca 25 MPa).
pomalu se mi začíná rýsovat nějaká rámcová představa. Ale průběh (náběh motoru) by mne hodně zajímal ...
Jde jen o moje laické odhady.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1933
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
Ahoj Marcelusi ,
Motor a jeho parametry jsou opravdu "dráždivé" Isp= 138 je velmi pěkné!!
Mohl bych tě poprosit o některé další parametry.
Vnitřní průměr spalovací komory , její délku, počáteční a koncové zahrazení , - tvoje tryska zřejmě nemá kompenzaci pro omezení nárůstu progresivity spalování ( zvětšování průřezu hrdla trysky na kompenzaci velkého nárůstu zahrazení).
Pracovní tlak , víko motoru je zřejmě na Segerku? , máš-li tahový diagram , rychlost náběhu tahu motoru do průměrného tahu a maxima , a s tím souvisejíci spůsob a provedení zážehu motoru. Průměr hrdla trysky , průměr kanálku v zrnech paliva ( tvar kanálku - je li nějak odlišný) , celková délka zrn ...
Pokuď by informace byly poněkuď citlivé pošli je prosím na soukromé zprávy ..
Poměr hmotnosti prázdného motoru a paliva je velmi dobrý (koeficient plnění palivem) až mi to nejde do hlavy - z dostupných informací a na první překvapení!
Díky za hezký podnět k přemýšlení
Mirek
Motor a jeho parametry jsou opravdu "dráždivé" Isp= 138 je velmi pěkné!!
Mohl bych tě poprosit o některé další parametry.
Vnitřní průměr spalovací komory , její délku, počáteční a koncové zahrazení , - tvoje tryska zřejmě nemá kompenzaci pro omezení nárůstu progresivity spalování ( zvětšování průřezu hrdla trysky na kompenzaci velkého nárůstu zahrazení).
Pracovní tlak , víko motoru je zřejmě na Segerku? , máš-li tahový diagram , rychlost náběhu tahu motoru do průměrného tahu a maxima , a s tím souvisejíci spůsob a provedení zážehu motoru. Průměr hrdla trysky , průměr kanálku v zrnech paliva ( tvar kanálku - je li nějak odlišný) , celková délka zrn ...
Pokuď by informace byly poněkuď citlivé pošli je prosím na soukromé zprávy ..
Poměr hmotnosti prázdného motoru a paliva je velmi dobrý (koeficient plnění palivem) až mi to nejde do hlavy - z dostupných informací a na první překvapení!
Díky za hezký podnět k přemýšlení
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 5 měsíců zpět #1929
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
DL-Manitolu mám nasysleno několik kg pokud by někdo chtěl na nějaké testy klidně poskytnu.
Erythritol jsem kdysi dááávno taky kupoval ,dá se sehnat v nějakém spešl velkoobchodě s chemikáliemi ale upozorňiju že nejmeněí balení je 25 kg pytel . Cenu si už moc nepamatuji mám pocit že byla někde kolem 150kč/kg ale pokud by to někoho opravdu zajímalo mohu vznést ofiko dotaz za kolik se prodává ted.
Do těchto cukráků jsem se kdysi chtěl pustit také ,ale z důvodu málo času z toho nakonec sešlo,či spíše jsem se k tomu vůbec nedostal.
Erythritol jsem kdysi dááávno taky kupoval ,dá se sehnat v nějakém spešl velkoobchodě s chemikáliemi ale upozorňiju že nejmeněí balení je 25 kg pytel . Cenu si už moc nepamatuji mám pocit že byla někde kolem 150kč/kg ale pokud by to někoho opravdu zajímalo mohu vznést ofiko dotaz za kolik se prodává ted.
Do těchto cukráků jsem se kdysi chtěl pustit také ,ale z důvodu málo času z toho nakonec sešlo,či spíše jsem se k tomu vůbec nedostal.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět #1928
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Dusičnan draselný a erithrytol
Ahoj Honzo ,
ceny materiálů jsou i u nás hoódně důležité,
Alkoholových či ovocných cukrů je celkem dost druhů s dosti rozdílnými vlastnostmi z našeho "raketáckého" pohledu.
Etylénglykol - se používá jako přísada pro snižování povrchového napětí (lepší tekutost) do cukrových paliv(2-5%).
Údajně nárůst hustoty až o 10%.
Ostatní cukry jako paliva můžeme zhruba rozdělit podle teploty tavení , náš Sorbitol má při dobré dostupnosti i velmi nízký bod tavení , Erythritol má cca 121 oC , Mannitol cca 168 oC - tedy ostatní cukry jsou obtížněji tavitelné a zpracovatelné v "domo" podmínkách.
Dalšímí faktory jsou : hustota paliva, rychlost hoření, Isp, plasticita, tvrdost-křehkost , teplota spalování, zažehovatelnost a mnoho dalších různě ovlivnitelných pomocí aditiv ...
Informací k těmto palivům je na netu celkm dost ( i když ne všechny jsou plně důvěryhodné
Sorbitol ( a SX81) má u nás prostě tradici, informace , jednoduché zpracovatelské podmínky - pochopitelně i některé nevýhody ..
Mirek
ceny materiálů jsou i u nás hoódně důležité,
Alkoholových či ovocných cukrů je celkem dost druhů s dosti rozdílnými vlastnostmi z našeho "raketáckého" pohledu.
Etylénglykol - se používá jako přísada pro snižování povrchového napětí (lepší tekutost) do cukrových paliv(2-5%).
Údajně nárůst hustoty až o 10%.
Ostatní cukry jako paliva můžeme zhruba rozdělit podle teploty tavení , náš Sorbitol má při dobré dostupnosti i velmi nízký bod tavení , Erythritol má cca 121 oC , Mannitol cca 168 oC - tedy ostatní cukry jsou obtížněji tavitelné a zpracovatelné v "domo" podmínkách.
Dalšímí faktory jsou : hustota paliva, rychlost hoření, Isp, plasticita, tvrdost-křehkost , teplota spalování, zažehovatelnost a mnoho dalších různě ovlivnitelných pomocí aditiv ...
Informací k těmto palivům je na netu celkm dost ( i když ne všechny jsou plně důvěryhodné
Sorbitol ( a SX81) má u nás prostě tradici, informace , jednoduché zpracovatelské podmínky - pochopitelně i některé nevýhody ..
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.312 sekund