- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
Šnůry a popruhy pro modely raket
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
8 roků 1 měsíc zpět - 8 roků 1 měsíc zpět #4043
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Poslední změna: 8 roků 1 měsíc zpět uživatelem Tonday.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
8 roků 1 měsíc zpět - 8 roků 1 měsíc zpět #4032
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Ahoj děkuji za námět já mám motor sorbitolový s dřevěnou zátkou . na té fotce sem se všiml kde mám chybu já sem udělal moc velkou díru na konci zátky a tak tlak po zážehu BP utek dolů do motoru. Mám spodožvací slož z dušičnan draselný/sorbitol - 65%/35% + 15% oxidu železitého. Musím vysoustružit zátku s menší dirkou (2mm ? ) na průsleh plaminku a s dutinou pro prach, asi takhle...
Poslední změna: 8 roků 1 měsíc zpět uživatelem Tonday.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 1 měsíc zpět #4027
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Ahoj ,
nepíšeš pro jaký motor řešíš výmet s BP!
Jestli je to ROS-ka:
Výroba a montáž výmetu - kompletace motoru:
a.) na trnu o průmeru 12,5 mm navinout trubičku o délce cca 30 mm z hnědé papírové lepící pásky ( cca 4-5 vrstev).
b.) usušenou trubičku ztuha nasunout na zpožďovač motorku. Do trubičky nasypat cca 0,4 -0,45 gr. černého střelného prachu (nejlépe Vesuvit LC - prodávaný pro střelbu z předovek v Loveckých potřebách).Množství Vesuvitu závisí na vnitřním objemu trupu rakety. Uváděné množství používám na trupy o průměru 43 až 43 mm ,do délky trupu cca 750 mm , bez hlavice. Větší objem trupu vyžaduje více prachu !! Dávku prachu je vhodné otestovat ! Trubičku uzavřít vhodnou krytkou z papíru.
viz obrázek v příloze
U jiného motoru to závisí na konstrukci a rozměrech zpozďovače , či víka motoru .....
Dávkování - množství černého prachu je opět neco jiného.
Mirek
nepíšeš pro jaký motor řešíš výmet s BP!
Jestli je to ROS-ka:
Výroba a montáž výmetu - kompletace motoru:
a.) na trnu o průmeru 12,5 mm navinout trubičku o délce cca 30 mm z hnědé papírové lepící pásky ( cca 4-5 vrstev).
b.) usušenou trubičku ztuha nasunout na zpožďovač motorku. Do trubičky nasypat cca 0,4 -0,45 gr. černého střelného prachu (nejlépe Vesuvit LC - prodávaný pro střelbu z předovek v Loveckých potřebách).Množství Vesuvitu závisí na vnitřním objemu trupu rakety. Uváděné množství používám na trupy o průměru 43 až 43 mm ,do délky trupu cca 750 mm , bez hlavice. Větší objem trupu vyžaduje více prachu !! Dávku prachu je vhodné otestovat ! Trubičku uzavřít vhodnou krytkou z papíru.
viz obrázek v příloze
U jiného motoru to závisí na konstrukci a rozměrech zpozďovače , či víka motoru .....
Dávkování - množství černého prachu je opět neco jiného.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
8 roků 1 měsíc zpět #4026
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Děkuji za odpověd´, já sem použil píst z laminátu a poutací šnůru u prvního pokusu sem dal ocelové lanko z tiskárny je to blbost přetrhlo se pi druhém pokusu o výmet. Včera sem tam dal řemínek (z tiykárny byl po ruce ) je pružný a snad odolá i teplotě... jdu udělat test . Prosím nevíš kde najdu nějaký detail pro piro vývet ? není mi jasné detail do čeho se dá PB.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 1 měsíc zpět #4025
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Ahoj Tonday ,
řešení je mnoho, obvykle zavisí i na velikosti modelu, koncepci uspořádáni trupu a přepážek, ale také na uspořádání (umístnění ) výmetu,
V případě výmetu od víka motoru nahor ke hlavici protékají horké plyny skoro celou délkou trupu.
Pokuď je poutací šnůra vlepená dovnitř trupu, kousek od horního okraje trupu je tepelné zatížení menší. Pomůže např. trupová přepážka s jedním velkým, či více menšími otvory (dostatečný průtok pro výmet) , která slouží jako doraz proti posunutí padáku a poutací šnůry nadol do trupu v důsledku zrychlení při startu. Pomoct tomu může i koule ze zmuchlaného papíru, výmetový píst či kontejner na padák ...
Pokuď je poutací šnůra ukotvená níže v trupu (obvykle v trupové přepážce) - je dobré aby byl spoj rozebíratelný (malá C-karabinka) pro snadnou výměnu poškozené šnúry. I zde je možné prvky ochrany kombinovat. Poutací šnúru natáhnout při skládání podél stěny trubky a použít těsnící papírovou kouli , či elipsoid. Na šnůře je možné dál použít i tenký překližkový tlačný kroužek - ten leží na papírové kouli a spolu poskytují jistou míru ochrany pro šnůru a zlepšují průbeh při výmetu.
Poutací šnůra musí dostatečně robustní ( dynamická pevnost je cca 25-30 % statické pevosti), dále bezpečnostní
Poutací šnůra může být z jednoho materiálu, nebo múže být její část z průtažného materiálu, jako tlumícího článku šnúry při výmetu.
Poutací šnůra bez gumolana musí být více průtažná , aby dokázala tlumit energii při výmetu a otevření padáku. Vhodné jsou šnúry bez duše (jen oplet) jako hadice . Bohužel tyto šnůry pro průměry´ nad 2-3 mm se špatně schánějí ....
Tolik na úvod .....
Mirek
řešení je mnoho, obvykle zavisí i na velikosti modelu, koncepci uspořádáni trupu a přepážek, ale také na uspořádání (umístnění ) výmetu,
V případě výmetu od víka motoru nahor ke hlavici protékají horké plyny skoro celou délkou trupu.
Pokuď je poutací šnůra vlepená dovnitř trupu, kousek od horního okraje trupu je tepelné zatížení menší. Pomůže např. trupová přepážka s jedním velkým, či více menšími otvory (dostatečný průtok pro výmet) , která slouží jako doraz proti posunutí padáku a poutací šnůry nadol do trupu v důsledku zrychlení při startu. Pomoct tomu může i koule ze zmuchlaného papíru, výmetový píst či kontejner na padák ...
Pokuď je poutací šnůra ukotvená níže v trupu (obvykle v trupové přepážce) - je dobré aby byl spoj rozebíratelný (malá C-karabinka) pro snadnou výměnu poškozené šnúry. I zde je možné prvky ochrany kombinovat. Poutací šnúru natáhnout při skládání podél stěny trubky a použít těsnící papírovou kouli , či elipsoid. Na šnůře je možné dál použít i tenký překližkový tlačný kroužek - ten leží na papírové kouli a spolu poskytují jistou míru ochrany pro šnůru a zlepšují průbeh při výmetu.
Poutací šnůra musí dostatečně robustní ( dynamická pevnost je cca 25-30 % statické pevosti), dále bezpečnostní
Poutací šnůra může být z jednoho materiálu, nebo múže být její část z průtažného materiálu, jako tlumícího článku šnúry při výmetu.
Poutací šnůra bez gumolana musí být více průtažná , aby dokázala tlumit energii při výmetu a otevření padáku. Vhodné jsou šnúry bez duše (jen oplet) jako hadice . Bohužel tyto šnůry pro průměry´ nad 2-3 mm se špatně schánějí ....
Tolik na úvod .....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
8 roků 1 měsíc zpět #4024
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Re: Šnůry a popruhy pro modely raket
Jak chránit poutací šnůru před popálením při výmetu ? Nebo jakou šnůru použít?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.320 sekund