- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
Poměr složek paliva
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
10 roků 10 měsíců zpět #1351
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Poměr složek paliva
Dlho žiadna aktivita, tak pridám otázku, skúšal niekto pevné palivo na báze parafínu? V propep vykazuje dobré Isp ak je použitý s AP a hliníkom, cca 250 Isp. Na google sa dá nájsť zmienka, že palivo je výkonnejšie ako tph s HTPB a ako hybrid s NO2 je možné dosiahnuť neuveriteľných 350 Isp. Nepýtam sa na tekuté palivo ale na tuhé, či to vôbec ide. Asi treba parafín v niečom rozumnom rozpustiť, xylén a potom primiešať ostatné zložky... ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
10 roků 11 měsíců zpět #1262
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Poměr složek paliva
Dik, myslel som si, ze to tak bude. Takze alebo SX 81 (KNO, Sorbit, Sira) alebo obohatena KSB (KNO, SOrbit, FeO).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 11 měsíců zpět #1259
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Poměr složek paliva
Ahoj Rado ,
tak jsem se informoval u několika profesionálů v naší branži na přísadu Fe2O3 do SX81.
Odpověď je nedávat , zde to nemá vliv!! Funfuje potom jenom jako placebo!!
Mirek
tak jsem se informoval u několika profesionálů v naší branži na přísadu Fe2O3 do SX81.
Odpověď je nedávat , zde to nemá vliv!! Funfuje potom jenom jako placebo!!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 11 měsíců zpět #1251
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Poměr složek paliva
Ahoj Rado ,
SX81 je výsledkem vývoje skupiny odborníků (na vnitřní balistiku RM, chemii raketových paliv a pod.)
Chtít do výsledku takovéhoto vývoje přidávat bez reálného důvodu oxid železitý je nesmyslné.
To tam můžeš přidat 2-3% jemného písku - a ono to bude také fungovat. Otázkou je jakou hodnotu potom bude
mít skutečný Isp. Bez objektivního měření je posuzování takové úpravy paliva spíše "dojmologie" než realita.
Je to prostě už "jiné" palivo a to co fungovalo v jednom palivu není možné mechanicky přenést do jiného paliva.
Samozřejmě jako dotaz na možný Fe2O3 vliv je to zajímavé, skusím se na to zeptat a dám vědet.
Mirek
SX81 je výsledkem vývoje skupiny odborníků (na vnitřní balistiku RM, chemii raketových paliv a pod.)
Chtít do výsledku takovéhoto vývoje přidávat bez reálného důvodu oxid železitý je nesmyslné.
To tam můžeš přidat 2-3% jemného písku - a ono to bude také fungovat. Otázkou je jakou hodnotu potom bude
mít skutečný Isp. Bez objektivního měření je posuzování takové úpravy paliva spíše "dojmologie" než realita.
Je to prostě už "jiné" palivo a to co fungovalo v jednom palivu není možné mechanicky přenést do jiného paliva.
Samozřejmě jako dotaz na možný Fe2O3 vliv je to zajímavé, skusím se na to zeptat a dám vědet.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
10 roků 11 měsíců zpět #1247
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Poměr složek paliva
Mirku dakujem, toto vsetko viem, stranky Lk mam zmaknute par rokov a moje pokusy s SX81 su odtial. Fe2o3 sa ale nespomina s SX kou, ani nikde inde. Tak som chcel vediet ci to niekto neskusal a nezmeral. Mne to takto funguje ale nemam to s cim merat, REDALS nemam... Mozno to niekto otestuje. Sx 81 je pre mna favorit lebo sa lahko zapaluje v porovnani s 65/35. Fe2o3 nema na bezpecnost vplyv pretoze to nie je hlinik a ani horcik, takze nic nehrozi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 11 měsíců zpět #1246
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Poměr složek paliva
Ahoj Rado ,
SX81 je palivo s jinou kyslíkovou bilancí, jinými podmínkani spalování - je zde sorbitol v rozsahu 9% nahrazen sírou.
Zvýšení reálného impulzu je zřejmě způsobeno výhodnějšími reakcemi (draslík odchází převážně ve formě sulfidu, nikoliv uhličitanu), spalování je účinnější.
U KNO3+sorbitolového paliva působí Fe2O3 jako katalyzátor i jako "zneprůhledňovač" pro infračervené záření vznikají
spalováním tohoto paliva. Palivo se skládá z disperzního KNO3 v sorbitolové matrici, která nepohlcuje IFČ záření.
U SX81 je situace jiná je zde významný přídavek mleté síry která se na na pohlcování IFČ může podílet - to je můj předpoklad. Přídavek Fe2O3 by byl všude uváděn a požíván , ale nikdo to nedělá!!
Ne, že by mne také nezajímalo přesné a jednoznačné vysvětlení souvislostí.
Níže je úvodní informace z Raketek.
Podrobněji si přečti :
raketky.via.cz/fs.php
sekce "Raketová TPH" , Záložka "Aditiva, TPH SX-81"
Uvodní citace k SX81:
TPH SX-81
Tuto TPH, známou hlavně modelářům, vyvinula skupina raketových modelářů v rámci svého projektu s názvem ASTRA, a to již v roce 1981. Jeho složení bylo dokonce předmětem přihlášky vynálezu. V roce 1993, v časopise Modelář č. 12/1993, byl uveřejněn článek o jejich práci včetně složení TPH, viz oskenovaná stránka. (gif 56kB) O dalším osudu této skupiny či zmíněné přihlášky vynálezu ani o případných jiných pracích na téma této TPH mi již není nic známo. V následujících odstavcích proto uvedu své vlastní poznatky o jejím použití.
Složení SX-81
Dusičnan draselný KNO3 64%
Sorbitol 27%
Síra mletá 9%
Výhody oproti základní sorbitolové TPH :
Zvýšení specifického impulsu.
Zvýšení rovnoměrnosti a spolehlivosti odhořívání.
Větší tolerance k nižšímu zahrazení.
Nižší cena.
Nevýhodou oproti základní sorbitolové TPH je pouze obtížnější příprava.
Zajímavostí je, že teoreticky je tato kompozice dokonce nepatrně horší, než základní bez síry, ale již pouhý subjektivní dojem z letu zvláště malých motorků je opačný. Zvýšení reálného impulzu je zřejmě způsobeno výhodnějšími reakcemi (draslík odchází převážně ve formě sulfidu, nikoliv uhličitanu), spalování je účinnější a v malém motorku úplnější.
Mirek
SX81 je palivo s jinou kyslíkovou bilancí, jinými podmínkani spalování - je zde sorbitol v rozsahu 9% nahrazen sírou.
Zvýšení reálného impulzu je zřejmě způsobeno výhodnějšími reakcemi (draslík odchází převážně ve formě sulfidu, nikoliv uhličitanu), spalování je účinnější.
U KNO3+sorbitolového paliva působí Fe2O3 jako katalyzátor i jako "zneprůhledňovač" pro infračervené záření vznikají
spalováním tohoto paliva. Palivo se skládá z disperzního KNO3 v sorbitolové matrici, která nepohlcuje IFČ záření.
U SX81 je situace jiná je zde významný přídavek mleté síry která se na na pohlcování IFČ může podílet - to je můj předpoklad. Přídavek Fe2O3 by byl všude uváděn a požíván , ale nikdo to nedělá!!
Ne, že by mne také nezajímalo přesné a jednoznačné vysvětlení souvislostí.
Níže je úvodní informace z Raketek.
Podrobněji si přečti :
raketky.via.cz/fs.php
sekce "Raketová TPH" , Záložka "Aditiva, TPH SX-81"
Uvodní citace k SX81:
TPH SX-81
Tuto TPH, známou hlavně modelářům, vyvinula skupina raketových modelářů v rámci svého projektu s názvem ASTRA, a to již v roce 1981. Jeho složení bylo dokonce předmětem přihlášky vynálezu. V roce 1993, v časopise Modelář č. 12/1993, byl uveřejněn článek o jejich práci včetně složení TPH, viz oskenovaná stránka. (gif 56kB) O dalším osudu této skupiny či zmíněné přihlášky vynálezu ani o případných jiných pracích na téma této TPH mi již není nic známo. V následujících odstavcích proto uvedu své vlastní poznatky o jejím použití.
Složení SX-81
Dusičnan draselný KNO3 64%
Sorbitol 27%
Síra mletá 9%
Výhody oproti základní sorbitolové TPH :
Zvýšení specifického impulsu.
Zvýšení rovnoměrnosti a spolehlivosti odhořívání.
Větší tolerance k nižšímu zahrazení.
Nižší cena.
Nevýhodou oproti základní sorbitolové TPH je pouze obtížnější příprava.
Zajímavostí je, že teoreticky je tato kompozice dokonce nepatrně horší, než základní bez síry, ale již pouhý subjektivní dojem z letu zvláště malých motorků je opačný. Zvýšení reálného impulzu je zřejmě způsobeno výhodnějšími reakcemi (draslík odchází převážně ve formě sulfidu, nikoliv uhličitanu), spalování je účinnější a v malém motorku úplnější.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.294 sekund