Re: Doporučené odkazy
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
8 roků 4 měsíců zpět #3784
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Doporučené odkazy
Za mě, krásné.
Ani ta malá výška mě nevadí. Líbí se mi dobře viditelný, ukázkový výlet.
Ani ta malá výška mě nevadí. Líbí se mi dobře viditelný, ukázkový výlet.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
8 roků 4 měsíců zpět #3783
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Doporučené odkazy
Pěkné.. jde vidět ,že Mirkovi výpočty v simulaci programu byly asi přesné a letělo to opravdu s bídou 250 m. Pro tak velký model by to chtělo aspoň 500 m ,či spíše 1000 m .
Takhle to vypadalo opravdu jen jako poposkočení . Ale i tak klobouk dolů ,ltak struktéry to jistě stálo hodně hodin práce ,nemálo peněz a hlavně technické prostředky na start ,jen to tam dovést ,postavit a jak jsem se díval bylo zapotřebí 2 jeřábů....opravdu to jsou fandové co si plní své sny.
Takhle to vypadalo opravdu jen jako poposkočení . Ale i tak klobouk dolů ,ltak struktéry to jistě stálo hodně hodin práce ,nemálo peněz a hlavně technické prostředky na start ,jen to tam dovést ,postavit a jak jsem se díval bylo zapotřebí 2 jeřábů....opravdu to jsou fandové co si plní své sny.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
8 roků 4 měsíců zpět #3782
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: Doporučené odkazy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
8 roků 4 měsíců zpět - 8 roků 4 měsíců zpět #3781
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: Doporučené odkazy
Poslední změna: 8 roků 4 měsíců zpět uživatelem jojocri.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
8 roků 5 měsíců zpět #3759
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Doporučené odkazy
Ahoj,
jen bych chtěl upozornit na specialitu motoru F1 viditelnou v levém dolním rohu obrázku a to je rozdvojení chladících trubiček. Z hlediska spolehlivosti (zvýšené riziko netěsnosti) se tomu výrobci snaží vyhnout, u takhle velkého motoru (pro zachování dostatečné rychlosti kerosinu v trubkách, cca 15m/s) už to ale asi nešlo jinak. Trubičky jsou vyrobené ze slitiny na bázi niklu, Inconel X, celé je to spájené v peci pájkou na bázi niklu, technologií hojně používanou i u proudových motorů. Trochu překvapující je, že první motory MB-3 (raketa Thor) byly pájené ručně stříbrnou pájkou! Vstřikovač je z nerezové chromniklové oceli, tuším AISI 347 s napájenými kroužky z bezkyslíkaté mědi. Kroužky přivádějící LOX (-183°C) a RP-1 se střídají, pokrytí celé plochy vstřikovacími kanálky zabraňuje přehřívání vstřikovače.
MK
jen bych chtěl upozornit na specialitu motoru F1 viditelnou v levém dolním rohu obrázku a to je rozdvojení chladících trubiček. Z hlediska spolehlivosti (zvýšené riziko netěsnosti) se tomu výrobci snaží vyhnout, u takhle velkého motoru (pro zachování dostatečné rychlosti kerosinu v trubkách, cca 15m/s) už to ale asi nešlo jinak. Trubičky jsou vyrobené ze slitiny na bázi niklu, Inconel X, celé je to spájené v peci pájkou na bázi niklu, technologií hojně používanou i u proudových motorů. Trochu překvapující je, že první motory MB-3 (raketa Thor) byly pájené ručně stříbrnou pájkou! Vstřikovač je z nerezové chromniklové oceli, tuším AISI 347 s napájenými kroužky z bezkyslíkaté mědi. Kroužky přivádějící LOX (-183°C) a RP-1 se střídají, pokrytí celé plochy vstřikovacími kanálky zabraňuje přehřívání vstřikovače.
MK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 5 měsíců zpět #3754
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Doporučené odkazy
Plný souhlas Dušane ,
konstrukce vstřikovačů kvalitních motorů na KPH , to je symfonie technického důvtipu a technologií ...
V tomto případu je důležité porovnat tepelnou kapacitu ( chladící ůčinek) kryogenní kapaliny v Cu masivu (kapalný kyslík -196 oC, kapalný vodík -253 oC) s tepelnou kapacitou hořících plynů (rozprášené palivo - kapalina také ochlazuje) ...
Rozsah použití pájených spojů na konstrukci spalovací komory je překvapující.
Také bych uvítal motor ze Saturnu 5 jako exponát technického muzea ...
Mirek
konstrukce vstřikovačů kvalitních motorů na KPH , to je symfonie technického důvtipu a technologií ...
V tomto případu je důležité porovnat tepelnou kapacitu ( chladící ůčinek) kryogenní kapaliny v Cu masivu (kapalný kyslík -196 oC, kapalný vodík -253 oC) s tepelnou kapacitou hořících plynů (rozprášené palivo - kapalina také ochlazuje) ...
Rozsah použití pájených spojů na konstrukci spalovací komory je překvapující.
Také bych uvítal motor ze Saturnu 5 jako exponát technického muzea ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.327 sekund