- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Malý kapalinový raketový motor
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
6 roků 10 měsíců zpět #4675
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Malý kapalinový raketový motor
Já jsem ten dokument také četl a můj zásadní poznatek z toho byl, že se to opravdu udělat dá. Je to ale stavba spíš statického výzkumného zařízení bez aspirace na letuschopný kus.
Přetlak bude asi skutečně jednodušší, potíž by mohla být s vhodnou (malou) tlakovou lahví.
Napadlo mě, jestli neexistuje třeba čerpadlo poháněné stlačeným vzduchem. To by mohla být cesta.
Generál Nědělin by asi také ocenil jinou kombinaci paliva a okysličovadla než byla ta hypergolická hrůza. A nejen on.
Držím palce
Michal
Přetlak bude asi skutečně jednodušší, potíž by mohla být s vhodnou (malou) tlakovou lahví.
Napadlo mě, jestli neexistuje třeba čerpadlo poháněné stlačeným vzduchem. To by mohla být cesta.
Generál Nědělin by asi také ocenil jinou kombinaci paliva a okysličovadla než byla ta hypergolická hrůza. A nejen on.
Držím palce
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- petrs
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 11
- Obdržená poděkování 2
6 roků 10 měsíců zpět #4674
od petrs
Odpověděl petrs pro téma Malý kapalinový raketový motor
- Tlak v komoře plánuji samozřejmě větší ( americký kolega měl přibližně13 bar při tahu 100N), já jsem si 5 bar určil jen pro začátek - aby to nebyla taková rána...
- To s těma čerpadly to byla jen úvaha . Přetlaková dodávka je mnohem jednodušší.
- Na letovém motoru samozřejmě není co regulovat - stačí pevně nastavené škrtící ventily, ale pokud zkouším úplně novou věc, tak ventily řízené ( na dálku přes RC) jsou k nezaplacení. To by soudruh generál Nědělin určitě ocenil.
přikládám narychlo namalované schema zkušebního zařízení a funkční nákres komory
Petr
- To s těma čerpadly to byla jen úvaha . Přetlaková dodávka je mnohem jednodušší.
- Na letovém motoru samozřejmě není co regulovat - stačí pevně nastavené škrtící ventily, ale pokud zkouším úplně novou věc, tak ventily řízené ( na dálku přes RC) jsou k nezaplacení. To by soudruh generál Nědělin určitě ocenil.
přikládám narychlo namalované schema zkušebního zařízení a funkční nákres komory
Petr
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
6 roků 10 měsíců zpět - 6 roků 10 měsíců zpět #4673
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Malý kapalinový raketový motor
Ahoj,
podle uvedených údajů by měl být impuls motoru 1500 Ns. To není zrovna málo. Pokud budeme počítat Isp při tlaku v komoře 5 bar, okysličovadlo 50% H2O2 + C2H5OH, vyjde optimální směšovací poměr 1:8,8. Pokud směs obohatíme na, dejme tomu 1:5, máme Isp 110 až 120 s. Z toho nám vyjde, že stroj musí nést téměř 1,5kg pohonných látek. Přidejte čerpadla s motory a bateriemi, případně serva a další elektrické příslušenství a letadlo se nezvedne ze země. Podle mě jedině tlaková láhev s hnacím plynem a regulátor tlaku.
aeroconsystems.com/cart/reducing-regulat...-reducing-regulator/
Ten motorek je hrozně malý a jeho příslušenství nejde adekvátně zmenšit. Co třeba zvýšit tah a zkrátit dobu hoření?
A ještě k té regulaci. Nevím, jestli je třeba něco příliš regulovat. Zvolený směšovací poměr by měl zabezpečit vstřikovač. Motor by měl běžet bez vnějších zásahů.
A tlak v komoře by možná mohl být vyšší.
Ale mě se to povídá
M
podle uvedených údajů by měl být impuls motoru 1500 Ns. To není zrovna málo. Pokud budeme počítat Isp při tlaku v komoře 5 bar, okysličovadlo 50% H2O2 + C2H5OH, vyjde optimální směšovací poměr 1:8,8. Pokud směs obohatíme na, dejme tomu 1:5, máme Isp 110 až 120 s. Z toho nám vyjde, že stroj musí nést téměř 1,5kg pohonných látek. Přidejte čerpadla s motory a bateriemi, případně serva a další elektrické příslušenství a letadlo se nezvedne ze země. Podle mě jedině tlaková láhev s hnacím plynem a regulátor tlaku.
aeroconsystems.com/cart/reducing-regulat...-reducing-regulator/
Ten motorek je hrozně malý a jeho příslušenství nejde adekvátně zmenšit. Co třeba zvýšit tah a zkrátit dobu hoření?
A ještě k té regulaci. Nevím, jestli je třeba něco příliš regulovat. Zvolený směšovací poměr by měl zabezpečit vstřikovač. Motor by měl běžet bez vnějších zásahů.
A tlak v komoře by možná mohl být vyšší.
Ale mě se to povídá
M
Poslední změna: 6 roků 10 měsíců zpět uživatelem Michal K.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
6 roků 10 měsíců zpět #4672
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Malý kapalinový raketový motor
Myslím, že pro malou raketu bude vždy čerpadlo na tolik těžké, že to jako celek nebude nejspíš použitelné a varianta s tlakovou nádrží bude výhodnější.
Ivo
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- petrs
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 11
- Obdržená poděkování 2
6 roků 10 měsíců zpět #4671
od petrs
Odpověděl petrs pro téma Malý kapalinový raketový motor
s tím el čerpadlem to není špatný nápad - možnost dobré regulace, netřeba tlakové nádrže...
vzpomněl jsem si, že mám doma podávací čerpadlo z nádrže nějakého diselu, ale pro letový motor to je těžké a nepoužitelné, mám tam nyní dva jehlové ventily ovládané servy - zatím to nechám
jeden modelář - turbínář chtěl použít dvě palivová čerpadla z modelářských turbín, ale ta asi nedají potřebný tlak, tak jsme tu myšlenku dále nerozvíjeli
Petr
vzpomněl jsem si, že mám doma podávací čerpadlo z nádrže nějakého diselu, ale pro letový motor to je těžké a nepoužitelné, mám tam nyní dva jehlové ventily ovládané servy - zatím to nechám
jeden modelář - turbínář chtěl použít dvě palivová čerpadla z modelářských turbín, ale ta asi nedají potřebný tlak, tak jsme tu myšlenku dále nerozvíjeli
Petr
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 2
6 roků 10 měsíců zpět #4669
od Ivan
Odpověděl Ivan pro téma Malý kapalinový raketový motor
Tak tohle je slušný. Myšlenky podobného druhy se mi také honily v hlavě. I úvahy na použití elektrického čerpadla na přívod paliva z rozbitého 12V AKU hydraulického lisu. Ale vše by to bylo tak těžké, že by to nakonec skončilo někde ve skříni.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.273 sekund