- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Hybridní motory
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
10 roků 8 měsíců zpět #1437
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Hybridní motory
Problémy s LOX jsou v dnešní době opravdu velké a proto použít je v modelářských či jen experimentálních motorech na amaterské ůrovni je opravdu velký problém.
ad1. Je teba jej koupit otázka kde a zda jej vůbec prodají ,fyzické osobě s nejvědčí pravděpodobností ne . Firmě asi ano ,ale mám pocit že do vhodné nádoby to nenalévají. /Dusík tuším nalejí/
ad2 je třeba mít vhodnou nádobu na kyslík cena devardovy nádoby je tuším kolem 5 tisíc.
ad3 kyslík se musí převážet ,už to je dost velké ryziko ,tekutina vevnitř šplouchá a odpar se zvětšuje.
ad4 Nedá se skladovat za několik dní z nádoby prostě vyfičí .
Problém s plněním jsem už popsal + Dušan uvedl další peaktický postřeh. Je třeba si uvědomit že vlhkost je na této planetě prostě všudypřítomná a jakékoliv překročení rosného bodu vede k omrznutí .u kyslíko velice patrné.
Jina Michale diagram čteš správně ,aspon vidíš jakých hodnot to dosahuje.
Mikrohybridy na šlehačkové bombičky je pěkná věc pokud jsem to nepsal je možné je i koupit zde:
www.eclipserocketry.com/catalog/index.ph...e448dda8a37bcaa5a55d
Ale pozor!!!!! Naše šlehačkové bombičky nejsou komaktibilní s těmi jejich !!!
U nás je jiný sistém ...jsou tzv.opětovně plnitelné a mají tudiž takový šroubovací klobouček ,ty jejich jsou jednorázové tj.opětovně neplnitelné a nebude to pasovat.
Problém s jejich svazkování velice dobře Mirek popsal nemám co k tomu dodat. Na malé raketky je to prýma na velké už asi ne. Sám delší dobu koketuji si jeden motorek koupit jen tak pro radost.
Do velké rakety prostě patří velký motor a velké šlehačkové bobičky se prostě nedělají tu je třeba vyrobit painbalové lahve jsou ideální a mají celkem slušnou škálu objemových rozsahů. Napřiklad zde:
www.paintball-obchod.cz/co2-vzduch/co2-lahve/
ad1. Je teba jej koupit otázka kde a zda jej vůbec prodají ,fyzické osobě s nejvědčí pravděpodobností ne . Firmě asi ano ,ale mám pocit že do vhodné nádoby to nenalévají. /Dusík tuším nalejí/
ad2 je třeba mít vhodnou nádobu na kyslík cena devardovy nádoby je tuším kolem 5 tisíc.
ad3 kyslík se musí převážet ,už to je dost velké ryziko ,tekutina vevnitř šplouchá a odpar se zvětšuje.
ad4 Nedá se skladovat za několik dní z nádoby prostě vyfičí .
Problém s plněním jsem už popsal + Dušan uvedl další peaktický postřeh. Je třeba si uvědomit že vlhkost je na této planetě prostě všudypřítomná a jakékoliv překročení rosného bodu vede k omrznutí .u kyslíko velice patrné.
Jina Michale diagram čteš správně ,aspon vidíš jakých hodnot to dosahuje.
Mikrohybridy na šlehačkové bombičky je pěkná věc pokud jsem to nepsal je možné je i koupit zde:
www.eclipserocketry.com/catalog/index.ph...e448dda8a37bcaa5a55d
Ale pozor!!!!! Naše šlehačkové bombičky nejsou komaktibilní s těmi jejich !!!
U nás je jiný sistém ...jsou tzv.opětovně plnitelné a mají tudiž takový šroubovací klobouček ,ty jejich jsou jednorázové tj.opětovně neplnitelné a nebude to pasovat.
Problém s jejich svazkování velice dobře Mirek popsal nemám co k tomu dodat. Na malé raketky je to prýma na velké už asi ne. Sám delší dobu koketuji si jeden motorek koupit jen tak pro radost.
Do velké rakety prostě patří velký motor a velké šlehačkové bobičky se prostě nedělají tu je třeba vyrobit painbalové lahve jsou ideální a mají celkem slušnou škálu objemových rozsahů. Napřiklad zde:
www.paintball-obchod.cz/co2-vzduch/co2-lahve/
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 8 měsíců zpět #1436
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Hybridní motory
Ahoj Michale ,
LOX byla také dobrá otázka a přirozená otázka a když se probrala je je zase trochu lepší pořádek na bojišti .
Klastr těch malých "šlehačkových" motorků je také přirozená otázka. Zatím jsem viděl jen videa jejich zážehu a hoření.
Ale podle podle zážehu a náběhu hoření u hybridů s tekutým N2O je zážeh svazku-klastru těchto motorů celkem vážný
problém! Oni ty motory mají i tak dost nízkou akceleraci při startu a zpožděný náběh tahu,nesymetrický tah či pulzace
mohou udělat problémy se stabilitou počas startu. Nevím jak se chovají v této situaci tyto hybridy s plynným N2O - asi
lépe, ale zdálo se i podle fotek že to nemá žádnou zážehovou tabletu a zapalují se nějakou "silnější zápalnicí".
Bude zajímavé zjistit jak to půjde, buděš mít možnost zajímavého prvenství "hybridní klastr" u nás !!
Mám dojem že se dělají i vetší bombičky slynným N2O , to by umožnilo udělat případně silnější single verzi ...
Přeji hodně úspěchů Mirek
LOX byla také dobrá otázka a přirozená otázka a když se probrala je je zase trochu lepší pořádek na bojišti .
Klastr těch malých "šlehačkových" motorků je také přirozená otázka. Zatím jsem viděl jen videa jejich zážehu a hoření.
Ale podle podle zážehu a náběhu hoření u hybridů s tekutým N2O je zážeh svazku-klastru těchto motorů celkem vážný
problém! Oni ty motory mají i tak dost nízkou akceleraci při startu a zpožděný náběh tahu,nesymetrický tah či pulzace
mohou udělat problémy se stabilitou počas startu. Nevím jak se chovají v této situaci tyto hybridy s plynným N2O - asi
lépe, ale zdálo se i podle fotek že to nemá žádnou zážehovou tabletu a zapalují se nějakou "silnější zápalnicí".
Bude zajímavé zjistit jak to půjde, buděš mít možnost zajímavého prvenství "hybridní klastr" u nás !!
Mám dojem že se dělají i vetší bombičky slynným N2O , to by umožnilo udělat případně silnější single verzi ...
Přeji hodně úspěchů Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 8 měsíců zpět #1435
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Hybridní motory
Ahoj,
LOX už sem tedy raději tahat nebudu
Tyhle motorky jsem už našel, jen se mi zdají trošku moc malé. Dal by se možná udělat "klastr" i když, jestli by to šlo zapálit současně..... Ta cena je ale dobrá a šlehačková bombička je fajn.
M
LOX už sem tedy raději tahat nebudu
Tyhle motorky jsem už našel, jen se mi zdají trošku moc malé. Dal by se možná udělat "klastr" i když, jestli by to šlo zapálit současně..... Ta cena je ale dobrá a šlehačková bombička je fajn.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 8 měsíců zpět #1433
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Hybridní motory
Zdravím všechny zájemce ,
Další možností je méňe hudby za méně peněz.
Použít buď zakoupený , nebo doma vyrobený Microhybrid na "šlehačkou bombičku" s plynným N2O.
Plány je možné zakoupit za cca 10.- USD :
qwksite.com/rlmac/rene/microhybrid/tnmh.html
informace:
www.hpr.org.uk/mhybrid/index.htm
www.eclipserocketry.com/catalog/index.php
qwksite.com/rlmac/rene/microhybrid/tnmh.html
Udávané parametry: tah - cca 2kp , doba hoření - do 2 sec
praktický dostup modelu raketys motorem cc 300 stop ( 91,5 m)
Další možnost je použití bombičly větším objemem (? vyšší tlak) prodloužit dobu hoření a případně zvýšit tah ...
Berte to jako hec do další zajímavé debaty ...
Mirek
Další možností je méňe hudby za méně peněz.
Použít buď zakoupený , nebo doma vyrobený Microhybrid na "šlehačkou bombičku" s plynným N2O.
Plány je možné zakoupit za cca 10.- USD :
qwksite.com/rlmac/rene/microhybrid/tnmh.html
informace:
www.hpr.org.uk/mhybrid/index.htm
www.eclipserocketry.com/catalog/index.php
qwksite.com/rlmac/rene/microhybrid/tnmh.html
Udávané parametry: tah - cca 2kp , doba hoření - do 2 sec
praktický dostup modelu raketys motorem cc 300 stop ( 91,5 m)
Další možnost je použití bombičly větším objemem (? vyšší tlak) prodloužit dobu hoření a případně zvýšit tah ...
Berte to jako hec do další zajímavé debaty ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
10 roků 8 měsíců zpět #1432
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Re: Hybridní motory
Nechcem nejak buzerovať , kritizovať, poučovať už Mirek naznačil s Pandym a budem len opakovat: využitie LOX v našich podmienkach je úplne mimo misu. A už len baviť sa o tom je trochu fantastmagorie ,mlátenie holej slamy. Jak už bolo povedané ide o látku kryogénnu . tudíš treba zvažovať aký druh použitého materiálu jak na nádrž , ventily (obyčajne tie kryogénne ventily sú uložené v nejakej malej schránke, kopuly v ktorej je vákuum aby to nezamrzlo), vstrekovače , skladovanie, cena , bezpečnosť , spájanie jednotlivých dielov ,tesnenia. Čím trebárs zvarovať tank (asi TIG), já neviem čo ešte . tudíž problém na problém. Do toho bych nešiel ani keby som vyhral prvú ve športke.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 8 měsíců zpět #1431
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: Hybridní motory
Ahoj Pandy,
popsal jsi to velmi pěkně a barvitě. Díky. Červenému se omlouvám za nedokonalé vysvětlení "vcucnutí" N2O, vycházel jsem pouze z ideálního a teoretického stavu.
Pokud se týká toho LOXu, zeptal bych se ještě na jedno. Pokud LOX necháme po naplnění nádrže v prostředí s normální teplotou, tedy 20 °C, podle fázového diagramu by měl ve stavu, kdy se teploty vyrovnají a za stejného objemu, tlak něco přes 5GPa, tedy 50 000 barů? Čtu ten diagram správně?
Jěště k motoru s LOXem. Pokud bych si dovedl představit, že zvládneme ten motor namalovat a vyrobit, vyřešit plnění, pak opravdu nevím, jak LOX skladovat a dopravovat, aniž by to stálo hromadu peněz a úsilí.
Michal
popsal jsi to velmi pěkně a barvitě. Díky. Červenému se omlouvám za nedokonalé vysvětlení "vcucnutí" N2O, vycházel jsem pouze z ideálního a teoretického stavu.
Pokud se týká toho LOXu, zeptal bych se ještě na jedno. Pokud LOX necháme po naplnění nádrže v prostředí s normální teplotou, tedy 20 °C, podle fázového diagramu by měl ve stavu, kdy se teploty vyrovnají a za stejného objemu, tlak něco přes 5GPa, tedy 50 000 barů? Čtu ten diagram správně?
Jěště k motoru s LOXem. Pokud bych si dovedl představit, že zvládneme ten motor namalovat a vyrobit, vyřešit plnění, pak opravdu nevím, jak LOX skladovat a dopravovat, aniž by to stálo hromadu peněz a úsilí.
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.349 sekund