- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 3
Hybridní motory
- Csaba
- Offline
- Nováček
Méně
Více
10 roků 8 měsíců zpět #1491
od Csaba
Odpověděl Csaba pro téma Hybridní motory
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Csaba
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 3
10 roků 8 měsíců zpět #1490
od Csaba
Odpověděl Csaba pro téma Hybridní motory
Ahoj všem,
jenom upozornuji jeste jednou, ze problem dekompozice N2O existuje a nelze ho obejit...!
mne se to stalo na zkouskach 2x(prilis razantni pyropatrona PP3 do jiz proudiciho N2O).
A jenom pro zajimavost, nedavno meli podobny problem pri zkousce motoru vosk/N2O pro raketu
Peregrine (st.hmotnost cca 900kg/5kg UZ do 100km) – vsechno probihalo klidne(zkousky motoru) az do testu c.17, kdyz jim to roztrhlo spalovaci komoru o prum. asi 400mm a tahu cca 70kN. Duvodem byla pulzace tlaku (podelne neakusticke kmitani v modu 1L-spalovaci komory – v dusledku vysokeho prutoku N2O doslo k “sfouknuti “ pilotniho plamene v predni casti zrna, posuvu cela plamene dozadu(k trysce) a pak posuv ihned cela plamene spatky. Pravdaze v te dobe se nachazelo nekolik kg nezreagovaneho N2O, ktere pak dekomponovalo.
Vysledek je, ze bude pouzita jeste vetsi spalovavi komora, aby hmotova rychlost okyslicovadla v danem rezu kanalu paliva byla pod cca 650 kg/m2s. Ja budu mit cca 900…snad to nebouchne.
Mimochodem SS2(bude letet ted kolem vanoc) pouziva HTPB/N2O a vytlacny plyn Helium a spalovaci komora je jiz oddelena od nadrze s N2O kvuli redukci tepelneho mostu do N2O od pracujiciho motoru(zvysuje moznost dekompozice plynu). Nadrz pro N2O je skorepina z nerezove oceli a ovinuta uhlikovym vlaknem. Oni se poucili…
Jinak nejsem az takovej borec z chemie, ale zato ctu odbornou literaturu abych vedel jak jsme na tom…Kazdopadne, kdyz se stane pruser, bude pozde…
Hezky den preje
Csaba Boros
jenom upozornuji jeste jednou, ze problem dekompozice N2O existuje a nelze ho obejit...!
mne se to stalo na zkouskach 2x(prilis razantni pyropatrona PP3 do jiz proudiciho N2O).
A jenom pro zajimavost, nedavno meli podobny problem pri zkousce motoru vosk/N2O pro raketu
Peregrine (st.hmotnost cca 900kg/5kg UZ do 100km) – vsechno probihalo klidne(zkousky motoru) az do testu c.17, kdyz jim to roztrhlo spalovaci komoru o prum. asi 400mm a tahu cca 70kN. Duvodem byla pulzace tlaku (podelne neakusticke kmitani v modu 1L-spalovaci komory – v dusledku vysokeho prutoku N2O doslo k “sfouknuti “ pilotniho plamene v predni casti zrna, posuvu cela plamene dozadu(k trysce) a pak posuv ihned cela plamene spatky. Pravdaze v te dobe se nachazelo nekolik kg nezreagovaneho N2O, ktere pak dekomponovalo.
Vysledek je, ze bude pouzita jeste vetsi spalovavi komora, aby hmotova rychlost okyslicovadla v danem rezu kanalu paliva byla pod cca 650 kg/m2s. Ja budu mit cca 900…snad to nebouchne.
Mimochodem SS2(bude letet ted kolem vanoc) pouziva HTPB/N2O a vytlacny plyn Helium a spalovaci komora je jiz oddelena od nadrze s N2O kvuli redukci tepelneho mostu do N2O od pracujiciho motoru(zvysuje moznost dekompozice plynu). Nadrz pro N2O je skorepina z nerezove oceli a ovinuta uhlikovym vlaknem. Oni se poucili…
Jinak nejsem az takovej borec z chemie, ale zato ctu odbornou literaturu abych vedel jak jsme na tom…Kazdopadne, kdyz se stane pruser, bude pozde…
Hezky den preje
Csaba Boros
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 8 měsíců zpět #1489
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Hybridní motory
Díky za doplňující informace.
Bohužel každý klacek má dva konce, ten lepší i ten horší.
Je jasné že levné jako let s ROS-kou to být nemůže.
10 bombiček stojí od 72.- Kč. 4 ks bombiček cca 40.- Kč + palivo a nějaké těsnění . ...
Za Estes 10 Ns by člověk zaplatil 100,. Kč/ks. Pokuď hybrid na 4 bombičky, předpokládám pošle fyzicky větší model do výšky cca 200 m za cenu menší než ten Estes, tak to stále není až tak zlé ...
Zážitek z letu z letu hybridu (podobně i větší motor na BP)je vždy vítané spestření mezi lety se KNSb.
Vývoj motoru be měl být hotový, zmiňoval se informace a dokumentaci na web nedával, protože uvažoval o výrobě.
K té potom nakonec nedošlo ...
Roman se dokonce podílí i na MiniSShot projektu (sugarshot.org/news.html) - vyrobil jim hlavici rakety s ablativním hrotem pro rychlost překračující 5000 km/hod !!
Mirek
MIrek
Bohužel každý klacek má dva konce, ten lepší i ten horší.
Je jasné že levné jako let s ROS-kou to být nemůže.
10 bombiček stojí od 72.- Kč. 4 ks bombiček cca 40.- Kč + palivo a nějaké těsnění . ...
Za Estes 10 Ns by člověk zaplatil 100,. Kč/ks. Pokuď hybrid na 4 bombičky, předpokládám pošle fyzicky větší model do výšky cca 200 m za cenu menší než ten Estes, tak to stále není až tak zlé ...
Zážitek z letu z letu hybridu (podobně i větší motor na BP)je vždy vítané spestření mezi lety se KNSb.
Vývoj motoru be měl být hotový, zmiňoval se informace a dokumentaci na web nedával, protože uvažoval o výrobě.
K té potom nakonec nedošlo ...
Roman se dokonce podílí i na MiniSShot projektu (sugarshot.org/news.html) - vyrobil jim hlavici rakety s ablativním hrotem pro rychlost překračující 5000 km/hod !!
Mirek
MIrek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1487
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Já od tohoto konstruktéra mám plno především fotografií a i několik videí testů. Všechny je zde nemá cenu dávat. Předně se domnívám,že to je trochu slepá cesta on využívá plnění nádržky pomocí šlehačkových bombiček. Konstrukčně vychází z Hyperteku ale hodně dalších řešení má vlastních . předně plnění bombičkama je v výsledku ekonomicky hooodně drahé. Je to takový kompromis ,přestože 7,5 kg lahev přijde na 2500 .ale pokud si to přepočtu na bombičky tak je to daleko více. Druhák při plnění bombičkama se využije tak 50-70% obsahu,plnění musí být velice svižne aby se využil tlakový spád jenž vnikne expanzí N2O do nádrže tj.podchladi se a je tam menší tlak a plyn z bombičky překonává menší tlak . Přesto je dost nevyužitého plynu. Bohužel podrobné data o motoru nemám.
Další věc co jsem s ním konzultoval v minulosti je použití textitu ,nevím proč ,ale u setkal jsem se s tím že i několik dalších
konstruktérů tento materiál má v oblibě a ne a né se od něj odpoutat.
Je škoda,že se zde vývoj tak nějak zastavil. Bezpochyby měl velký náskok a byl by u nás první kdo by s tím uspěšně létal. navíc dlouhodobě dělal v zámoří,měl tam přístup k informacím,technologiím má vlastní soustruh...ale tak to prostě chodí, že ted na to není čas a já jsem s hybridem u nás jak "kůl v plotě"
Další věc co jsem s ním konzultoval v minulosti je použití textitu ,nevím proč ,ale u setkal jsem se s tím že i několik dalších
konstruktérů tento materiál má v oblibě a ne a né se od něj odpoutat.
Je škoda,že se zde vývoj tak nějak zastavil. Bezpochyby měl velký náskok a byl by u nás první kdo by s tím uspěšně létal. navíc dlouhodobě dělal v zámoří,měl tam přístup k informacím,technologiím má vlastní soustruh...ale tak to prostě chodí, že ted na to není čas a já jsem s hybridem u nás jak "kůl v plotě"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 8 měsíců zpět #1484
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Hybridní motory
Díky Pandy ,
Motorek vypadá podstatně zajímavěji než původní jednobombičková verze.
To by už opravdu stálo za hřích.
Bezpečné, levné a zajímavé polétaní, bez nutnosti problémů s obstaráváním a manipulací s tekutým N2O.
Ideální na ůvod do létaní s hybridními motory.
Nemáš někde jaště starovní hmotnost motorku??
Mirek
Motorek vypadá podstatně zajímavěji než původní jednobombičková verze.
To by už opravdu stálo za hřích.
Bezpečné, levné a zajímavé polétaní, bez nutnosti problémů s obstaráváním a manipulací s tekutým N2O.
Ideální na ůvod do létaní s hybridními motory.
Nemáš někde jaště starovní hmotnost motorku??
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1482
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.319 sekund