- Příspěvky: 15
- Obdržená poděkování 7
Raketové motory ROS 40-5
- Pavlík
- Offline
- Nováček
Méně
Více
3 roků 2 měsíců zpět #5567
od Pavlík
Odpověděl Pavlík pro téma Raketové motory ROS 40-5
Dodo - poslal jsem ti e-mail přes soukromé zprávy na tomto webu (Možná tě ale nenapadlo si je občas přečíst - po přihlášení. Já je taky čtu jen občas), tady je zhruba její obsah:
Navržené zvýšení spolehlivosti starších rosek s vlepeným tryskovým dnem vhodným navrtáním vnějšího tenkostěnného pláště používám a ještě mi nedošlo k selhání. Vždy jej ale používám v kombinaci s klecí, která zabraňuje jak vyražení víka s časovačem tak i tryskového dna. Pro inspiraci koukni na moje www na relativně jednoduchou, pevnou a lehkou klec:
modely-raket.webnode.cz/klec-ros40-a-tryska/
(jsou tam i výkresy)
V mém případě ale asi dost vyztužuje tryskové dno i vyřezaný závit M10x1 a epoxidem vlepená přesná soustružená měděná vícenásobně použitelná tryska.
Používám ještě odzkoušený fígl na dodatečné utěsnění selhávajícího papírového těsnění mezi vnitřním pláštěm rosky a tryskovým dnem. jestli máš zájem - rád pošlu podrobnosti.
Poznámka: z fotografií tvých rosek mám dojem že používáš přeexpandovanou trysku a dost se tak ochuzuješ o celkový využitelný impuls rosky. Tryska by neměla mít expanzní poměr větší než 3. Tzn. např. při kritickém průměru např. 4,5mm by měl být výstupní průměr trysky maximálně 7,8 mm. Při kritickém průměru 4,8 mm používám výstupní průměr trysky také 7,8mm. Toto ovšem platí jen pro dostatečně dlouhou trysku. V případě vrtání trysky přímo do tryskového dna, které je poměrně málo hluboké vyjde výstupní průměr mnohem menší než 7,8mm, neboť úhel trysky měřeno od osy nesmí být větší než asi 12 stupňů, jinak stejně dojde k utržení proudnic a část tahu motoru je nevyužita.
S pozdravem, Petr
Navržené zvýšení spolehlivosti starších rosek s vlepeným tryskovým dnem vhodným navrtáním vnějšího tenkostěnného pláště používám a ještě mi nedošlo k selhání. Vždy jej ale používám v kombinaci s klecí, která zabraňuje jak vyražení víka s časovačem tak i tryskového dna. Pro inspiraci koukni na moje www na relativně jednoduchou, pevnou a lehkou klec:
modely-raket.webnode.cz/klec-ros40-a-tryska/
(jsou tam i výkresy)
V mém případě ale asi dost vyztužuje tryskové dno i vyřezaný závit M10x1 a epoxidem vlepená přesná soustružená měděná vícenásobně použitelná tryska.
Používám ještě odzkoušený fígl na dodatečné utěsnění selhávajícího papírového těsnění mezi vnitřním pláštěm rosky a tryskovým dnem. jestli máš zájem - rád pošlu podrobnosti.
Poznámka: z fotografií tvých rosek mám dojem že používáš přeexpandovanou trysku a dost se tak ochuzuješ o celkový využitelný impuls rosky. Tryska by neměla mít expanzní poměr větší než 3. Tzn. např. při kritickém průměru např. 4,5mm by měl být výstupní průměr trysky maximálně 7,8 mm. Při kritickém průměru 4,8 mm používám výstupní průměr trysky také 7,8mm. Toto ovšem platí jen pro dostatečně dlouhou trysku. V případě vrtání trysky přímo do tryskového dna, které je poměrně málo hluboké vyjde výstupní průměr mnohem menší než 7,8mm, neboť úhel trysky měřeno od osy nesmí být větší než asi 12 stupňů, jinak stejně dojde k utržení proudnic a část tahu motoru je nevyužita.
S pozdravem, Petr
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dodo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 2
- Obdržená poděkování 0
3 roků 2 měsíců zpět #5566
od Dodo
Odpověděl Dodo pro téma Raketové motory ROS 40-5
Tak jsem taky zacal resit selhavani ROSek jeliloz jsem jich sehnal cca 100ks a temer vsechny s lepenym dnem.I kdyz jsem v raketach novacek tak v RC modelech se uz nejakou dobu pohybuju a mam strojni zazemi .Selhani je uz snad u kazde takze jsem i navtaval 8x dle navodu po obvodu(na CNC) a udelal Alu klec ktera je z jednoho kusu a zabranuje vyrazeni horniho zpozdovace.Dole zajistil pouze hrany ROSky hlavama sroubku M4 proti vyhozeni pri vymetu.Co se stalo?Vyrazena spodni cast a rozsklebeny plech....lehce to otvory 2mm fouklo uplne se ta vlozka pootocila...Zbejva uz posledni moznost zahradit i spodni celo natvrdo a to je asi jedine co pomuze viz zminena klec.[/b]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
6 roků 11 měsíců zpět #4610
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Raketové motory ROS 40-5
Pro lepší představu jsou v příloze 3 foto a niže je
link na stažení 3x video ze startu a letu těchto motorů ....
uloz.to/!ETN4z9X7N/lety-ros-upr-8x-zip
Mirek
link na stažení 3x video ze startu a letu těchto motorů ....
uloz.to/!ETN4z9X7N/lety-ros-upr-8x-zip
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
6 roků 11 měsíců zpět #4609
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Raketové motory ROS 40-5
Pandy, zmínka o rozbrušovačce mě hodně rozesmála, ale nedivil bych se. I to se v našem národě kutilů může stát.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
6 roků 11 měsíců zpět #4608
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Raketové motory ROS 40-5
před mnoha lety už na stránkách LK raketky via.cz byl podrobně popsán postup jak je upravit a na co si rozhodně dát pozor. Ale jak se dá parafrázovat výrok v jednom filmu : " je to marné ,je to marné" , takže snad opětovné shrnutí Mirkových doporučení bude pro mnohé čtenáře pro "roskaře" bráno v zřetel.
Tyto motory budou pravděpodobně ještě mnoho let létat než se definitívně odeberou do historie .
Přestože rozhodně patřím k zastáncům druhé skupiny tj.že tyto motory patří do muzea ,jen bych doporučil .pokud je někdo chce kuchat tak pouze pomocí ručního trubkového řezáku ,v žádném případě ne pilkou na železo ,upichovák na soustruhu bych taky nedoporučil a o rozbrušce asi nemá cenu ani hovořit.
Tyto motory budou pravděpodobně ještě mnoho let létat než se definitívně odeberou do historie .
Přestože rozhodně patřím k zastáncům druhé skupiny tj.že tyto motory patří do muzea ,jen bych doporučil .pokud je někdo chce kuchat tak pouze pomocí ručního trubkového řezáku ,v žádném případě ne pilkou na železo ,upichovák na soustruhu bych taky nedoporučil a o rozbrušce asi nemá cenu ani hovořit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
6 roků 11 měsíců zpět #4605
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Raketové motory ROS 40-5
Po celou dobu existence webu vždy zdůrazňujeme prvořadou zásadou je bezpečnost !!
Pokuď je někdo schopen zasahovat do motorku ROS "rozžhaveným" vrtákem, potom pro takového odborníka je nebezpečným materiálem i petarda nebo papírový motorek Rapier.
Když budu strkat rozžhavený vrták do trysky Rapieru nebo do jeho výmetu také dojde k "překvapivým" jevům.
Petrem popisovaná úprava ROS spočívá ve vrtání 0,6 mm tlustého měkkého ocelového plechu. Rozžhavit 2 mm vrták tak aby dokázal tolik kovu výrazněji ohřát je celkem umění.
Práce vyžaduje cit a přesnost , jako mnoho operací v modelařině.
Pracovat s s dobře udržovaným nářadím a nástroji - ostrý vrták , vhodné otáčky, cit a pozornost vylučují popisované šílenosti.
Obviňovat z vlastních chyb motorek je dosti nesmyslné. Ne, že by se něco podobného nemohlo stát ( i když první případ proběhl dosti odlišně od popisu) - proti lidské blbosti je i matka příroda bezmocná.
Určitě nejde o činnosti pro nezkušené a začínající modeláře. Připomínám však slova z letáčku o certifikaci ROS - pro zkušené raketové modeláře !! Nebo potom můžeme zpochybňovat i bezpečnost používání plynu a elektřiny v domácnostech. Obviňovat z vlastních chyb motorek je dosti nesmyslné.
Včera Marek Klešč uskutečnil tři lety s takto upravovanými ROS a s tryskou převrtanou na 4,8 mm ( hrdlo ). ROS pocházeli z většího množství ROS ze kterých mu před pár dny v Bardějově bouchly tři kusy.
Nyní po úpravě a použití trysky fí 4,8 mm , žádné ROS "nebouchla" a modely perfektně letěli.
Na dvou kusech byly na všech těchto pojistných otvorech stopy po profouknutí horkými plyny. Na jednom kuse ROS profouklo , ale ne všechny otvory.
Závěry z těchto prvních ověřovacích letů ponechám na Vás ...
Mirek
Pokuď je někdo schopen zasahovat do motorku ROS "rozžhaveným" vrtákem, potom pro takového odborníka je nebezpečným materiálem i petarda nebo papírový motorek Rapier.
Když budu strkat rozžhavený vrták do trysky Rapieru nebo do jeho výmetu také dojde k "překvapivým" jevům.
Petrem popisovaná úprava ROS spočívá ve vrtání 0,6 mm tlustého měkkého ocelového plechu. Rozžhavit 2 mm vrták tak aby dokázal tolik kovu výrazněji ohřát je celkem umění.
Práce vyžaduje cit a přesnost , jako mnoho operací v modelařině.
Pracovat s s dobře udržovaným nářadím a nástroji - ostrý vrták , vhodné otáčky, cit a pozornost vylučují popisované šílenosti.
Obviňovat z vlastních chyb motorek je dosti nesmyslné. Ne, že by se něco podobného nemohlo stát ( i když první případ proběhl dosti odlišně od popisu) - proti lidské blbosti je i matka příroda bezmocná.
Určitě nejde o činnosti pro nezkušené a začínající modeláře. Připomínám však slova z letáčku o certifikaci ROS - pro zkušené raketové modeláře !! Nebo potom můžeme zpochybňovat i bezpečnost používání plynu a elektřiny v domácnostech. Obviňovat z vlastních chyb motorek je dosti nesmyslné.
Včera Marek Klešč uskutečnil tři lety s takto upravovanými ROS a s tryskou převrtanou na 4,8 mm ( hrdlo ). ROS pocházeli z většího množství ROS ze kterých mu před pár dny v Bardějově bouchly tři kusy.
Nyní po úpravě a použití trysky fí 4,8 mm , žádné ROS "nebouchla" a modely perfektně letěli.
Na dvou kusech byly na všech těchto pojistných otvorech stopy po profouknutí horkými plyny. Na jednom kuse ROS profouklo , ale ne všechny otvory.
Závěry z těchto prvních ověřovacích letů ponechám na Vás ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.333 sekund