- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
Raketové motory ROS 40-5
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
mě digitální váhy taky měří na dvě desetinná místa od 0,00
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
je rozdíl - kuchynšké váhy a digitální váhy pro laboratorní, zlatnické a jiné ůčely.
Tam je citlivost i 0,001g!
Podívej se zde:
www.praskovekovy.cz/index.php?option=com...gory_id=46&Itemid=26
já mám jedny váhy 300gr/0,01 gr a další 1200 gr/0,1 gr.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomm
- Offline
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
velikost výmetné náplně závisí na potřebném vnitřním tlaku v trupu a objemu expanzního prostoru - vnitřní objem té části trupu
kde proběhne výmet.
Dávku 0,4-0,45 g používám běžně pro modely 1xROS s průměrem trupu od 43 mm do cca 55 mm a délkou trupu do cca 700 mm.
Existují na to i různé vzorečky uvedu např. tento z Moder¨n High Power Rocketry:
BP)grams = průměr trupu*průměr trupu ( v palcích) * vnitřní délka expanzní části trupu (v palcích) * 0,006
Výsledky každého vzorečku je potřebné brát s jistou rezervou!
Velká závislost dávka je i na typu výmetu - přímý výmet(bez utěsnění) , nebo pístový výmet(nižší spotřeba prachu než přímý).
Amíci zde počítají pro výmet s černým prachem FFFF. U nás bereme jako standard Vesuvit LC.
Vzorečky také platí do určitého objemu trupu - při větším objemu se už projevuje stlačitelnost vzduchu!!
Na začátku je dobré udělat si zkušební výmet na zemi (obvykle velmi mírný odklon od vodorovné polohy!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomm
- Offline
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Úprava motoru ROS 40 – 5
Vzhledem k dosti velkému rozšíření ROS mezi modeláři , nebude od věci uveřejnit trochu ucelenější postup jejich úpravy.
Pro stavbu klasických raketových modelů s aerodynamickou stabilizaci ,je nutno
zaslepit ony tři rotačni trysky (rotačni stabilizace spotřebuje též část výkonu motoru), ale také převrtat centrální trysku motoru , aby bylo zahrazení motoru stejné. Plocha centrální trysky se musí zvětšit o plochu tří zaslepených rotačních trysek , jinak dojde k „hlučné a rychlé delaboraci“ ROS-ky na vnější a vnitřní pouzdro motorku a také citelnému poškození modelu rakety.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.