- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 16
TPH na báze epoxidu.
- PetrSi
- Offline
- Nováček
Méně
Více
5 roků 7 měsíců zpět #4986
od PetrSi
Odpověděl PetrSi pro téma TPH na báze epoxidu.
Je nějaký pokrok?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- David
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 26
- Obdržená poděkování 1
7 roků 3 měsíců zpět #4471
od David
Odpověděl David pro téma TPH na báze epoxidu.
Zdravím vás všechny po delší odmlce.
S epoxidem experimentuji taky, ale šel jsem na to spíš z druhé strany. Používám klasickou stěrkovou 1200/ P11, oxidant KNO3, hořčík a zlomek procenta Fe2o3. Finální poměr složek zatím není pevně dán. Zkušenost je taková, že optimální O/P poměr z hlediska chemie a ideální termodynamiky se v reálu až tak neosvědčil. Na druhou stranu tyhle formulace jsou levné, jednoduché a výsledky až na pár much nevypadají vůbec špatně. Se směsí se pracuje výborně a příprava je bezpečná. O výkon mi ani až tak nejde, jen že to palivo prostě budí lepší dojem. Jedná se v podstatě o světlicové barevné tmely. Vizuálně vypadá plamen za motorem nádherně - hlavně v podvečer.
S epoxidem experimentuji taky, ale šel jsem na to spíš z druhé strany. Používám klasickou stěrkovou 1200/ P11, oxidant KNO3, hořčík a zlomek procenta Fe2o3. Finální poměr složek zatím není pevně dán. Zkušenost je taková, že optimální O/P poměr z hlediska chemie a ideální termodynamiky se v reálu až tak neosvědčil. Na druhou stranu tyhle formulace jsou levné, jednoduché a výsledky až na pár much nevypadají vůbec špatně. Se směsí se pracuje výborně a příprava je bezpečná. O výkon mi ani až tak nejde, jen že to palivo prostě budí lepší dojem. Jedná se v podstatě o světlicové barevné tmely. Vizuálně vypadá plamen za motorem nádherně - hlavně v podvečer.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
7 roků 4 měsíců zpět #4426
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma TPH na báze epoxidu.
Mnou pouzivany dibutylsebakat by mel byt dostupny celkem snadno, nejvyse s administrativnimi prekazkami (potreba objednavat na firmu s ICO, nikoli fyzikouv osobu).
Na plastisolovem motoru s NaNO3 a impulsem E-F pracuji uz dlouhu - viz moje predchozi prispevky k odlevanym tryskam. Bohuzel me neustale rozptyluji ruzne pracovni a rodinne povinnosti a na poradny systematicky vyzkum tak nezbyva cas. Ale uz se to blizi! Ted jeste chci otestovat re-load variantu a doresit pyrotechnicky zpozdovac vymetu a pak se pochlubim.
Na plastisolovem motoru s NaNO3 a impulsem E-F pracuji uz dlouhu - viz moje predchozi prispevky k odlevanym tryskam. Bohuzel me neustale rozptyluji ruzne pracovni a rodinne povinnosti a na poradny systematicky vyzkum tak nezbyva cas. Ale uz se to blizi! Ted jeste chci otestovat re-load variantu a doresit pyrotechnicky zpozdovac vymetu a pak se pochlubim.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Wald
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 11
- Obdržená poděkování 3
7 roků 4 měsíců zpět #4425
od Wald
Odpověděl Wald pro téma TPH na báze epoxidu.
PVC plastiol som neskúšal, z toho čo som čítal ako aj vy uvádzate je to jedna z najlepších možností pre malé motory, bohužiaľ nemám potrebné zmäkčovadlo ( tetrahydrofuran, dibutyftalat, dioktylsebakat...atd), mám však pvc v práškovom stave. Pvc produkuje pri horeni chlor, ktorý by mal stačiť k tomu aby sa stihla narušiť ochranna vrstva korundu na povrchu Al,pokial som sa dočital v us patentoch ( sice pri AN, ale malo by to byt jedno ) stačí 2-5%, to jest keby som pridal do epoxidu pvc, teoreticky by som mal dosiahnut spalovanie Al, ale vyskúšané to nemám, snád sa k tomu neskôr dostanem
W.
W.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
7 roků 4 měsíců zpět - 7 roků 4 měsíců zpět #4423
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TPH na báze epoxidu.
Já bych taktéž plastizolová paliva nezatracoval, moje výtka byla spíš k tomu ,že míchat PVC do epoxidů mě přijde jako konstruktivně nepodložené a unikal mě význam tohoto počinu.
Plastizolových paliv jsem se něco namíchal a přiznám se i já v tom viděl určitý potenciál ,faktem ale je že "výzkum " se týkal jen hybridních motorů .
Faktem je ,že tu chybí nějaký obšírnější článek s praktickou zkušeností s těmito palivy .
technologie není až tak složitá suroviny jsou běžně dostupné ,za práškové PVC lze zaměnit i nastrouhaný modurit jenž se máčí -v DBF popřípadě v jiném ftalátu .
Doufám ,že jednou někdo předvede -ukáže pěkný funkční motor na bázi Plastizolu.
Jen drobné doplnění ,vytvrzování při 150 stC a při případném použití AP je už na horní hranici rozkladu AP jenž se začíná rozkládat prokazatelně při 170stC ,z toho bych byl malinko nervozní. naproti tomu dusičnany kde rozklad je někde nad 350stC je celkem v pohodě.
Plastizolových paliv jsem se něco namíchal a přiznám se i já v tom viděl určitý potenciál ,faktem ale je že "výzkum " se týkal jen hybridních motorů .
Faktem je ,že tu chybí nějaký obšírnější článek s praktickou zkušeností s těmito palivy .
technologie není až tak složitá suroviny jsou běžně dostupné ,za práškové PVC lze zaměnit i nastrouhaný modurit jenž se máčí -v DBF popřípadě v jiném ftalátu .
Doufám ,že jednou někdo předvede -ukáže pěkný funkční motor na bázi Plastizolu.
Jen drobné doplnění ,vytvrzování při 150 stC a při případném použití AP je už na horní hranici rozkladu AP jenž se začíná rozkládat prokazatelně při 170stC ,z toho bych byl malinko nervozní. naproti tomu dusičnany kde rozklad je někde nad 350stC je celkem v pohodě.
Poslední změna: 7 roků 4 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
7 roků 4 měsíců zpět #4422
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma TPH na báze epoxidu.
Ja bych se toho zmíněného PVC s dovolením zastal. Nerozporuji, že jsou dneska k dispozici lepší pojiva, ale pro amatérskou výrobu je plastisolové pojivo připravené z práškového PVC a změkčovadla velmi vhodné. Připravené palivové směsi mají prakticky neomezenou životnost, takže si můžete namíchat kýbl paliva do zásoby, a potom to podle potřeby plnit do libovolných linerů nebo motorů.
Vytvrzení provádím 1 hodinu při 150°C v horkovzušné sušárně, ale jistě by šlo použít i kuchyňskou troubu. Zněčištěné nástroje se snadno očistí jarovou vodou, vytvrzené palivo má dostatečnou adhezi k papíru, ale od hladkých kovových povrchů se snadno oddění i bez separačních prostředků. Vytvrzené polotovary lze snadno obrábět.
Prostě samá pozitiva a sociální jistoty
Vytvrzení provádím 1 hodinu při 150°C v horkovzušné sušárně, ale jistě by šlo použít i kuchyňskou troubu. Zněčištěné nástroje se snadno očistí jarovou vodou, vytvrzené palivo má dostatečnou adhezi k papíru, ale od hladkých kovových povrchů se snadno oddění i bez separačních prostředků. Vytvrzené polotovary lze snadno obrábět.
Prostě samá pozitiva a sociální jistoty
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.348 sekund