- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
TEST HYBRIDU
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
9 roků 8 měsíců zpět #2739
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TEST HYBRIDU
Zde je test menšího hybridního motoru s 12uncovou flaškou na N2O, z sobotního raketového posezení. Bohužel video není v HD. Vybyly se baterie v kameře a video je nahrané na mobil čemuž odpovídá kvalita.
0%
0%
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět - 9 roků 10 měsíců zpět #2576
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Test hybridních motorů
Níže je uvedený graf k poslednímu testu hybridních motorů. Šlo o můj nápad použít casing od Rouse techu i s koncovkami ,použít i orig.lajnery. Tryska je grafitová z izostatického grafitu ,kde jsem trochu k konstrukčnímu provedení měl malinko obavu zda vydrží , ,ale vydržela naprosto bez ůjmy.
Vrchní část motoru byla předělána na použití vstřikovače a mé oblíbené painbolové lahve. Tuto koncepci jsem zvolil proto, protože casing je z kvalitního duralu je strojně opracovaný na použití jako raketový motor a lze do něj zakoupit přesné lajnery a další komponenty jako těsnící O kroužky ,podložky a vše přesně lícuje nikde nic neplave jako například naše hliníkové a nerez šišoidní trubky.
Jádra jsem odlil z vakuované PU 341 od Elchemka přidal 15% hliník a 25 AP který byl jakž takž / v uvozovkách / svérický i když do 30% je to v tomto případě dle mých zkušeností naprosto jedno. % AP je ještě obsah kdy hmota je samozhášecí a sama velmi špatně hoří. 30% naproti tomu je schopna už samostatně hořet i když špatně ale hoří. Což v případě nějaké poruchy na PIN ventylu je velmi nepříjemné.
2jádra jsou vložena do papírového lajneru a to celé ještě do fenolpapírového lajneru. Takže izolace je provedena s maximální možností. Jen vybrat ty správné velikosti trubek ,objednat je a prokousat se / a hlavně pořád přepočítávat couly / zabralo snad dva dny .
Vstřikovač byl 6 x 1,4 mm o fous větší plocha než používám a to proto ,protože i tryska byla o 1,4 mm větší . Šlo o přesnou kopii aerotechu akorát z grafitu.
Tento motor vykázal jak je vidět největší výkon a to 1250 Ns doba chodu 6 sec je naprostu ůchvatná a v raketě to bude neskutečný masezc !!
Na grafu je vidět klasický první velký pík jenž je zpusoben tím,že do komory najednou vlítne 70 atm / i více někdy /
jenž při hoření dává potom 50% hodnoty. Hned za tím menší pík je charakteristika hoření předehřívače /diglykol z ROS/ . Na hybridních motorech je jasně patrné pulzování tahu coč je vždy typické a tyto motory prostě tak chodí. navíc čím je palivo "gumoidní " tím jsou pulzace patrnější. Některé kompozice a jak jsem si všiml hlavně bez katalyzátorů zvukem připomínají let V1 .
Závěr... motor šel naprosto fantasticky a těsnil kde těsnít měl , nic se nepoškodilo. Přenos tepla ale i přes grafit je poměrně značný .
Můj boj s těsněním u PIN vetylů pořád nezkončil ,ale je třeba dodržet dvě elementární pravidla. Lahve plnit pouze pár dnů před startem . N2O velmi pomalu ale jistě těsnění nabobtnává. Lahve v žádném případě nepřeplňovat . Oxid dusný má velkou roztažnost a tlakoměrky ukázaly značný nárůst tlaku přeplněné lahve . Max hmotnost je 720g . 730 g je už tenká hranice a v létě je problém. Nad 730 tlak se zárukou těsnění protlaí pinem ven. Což se mě minulý týden stalo a je nepříjemné když zničeho nic vám za zády lahev začne syčet ven.
Přidáno foto hotových jader do hybridního motoru.
Vrchní část motoru byla předělána na použití vstřikovače a mé oblíbené painbolové lahve. Tuto koncepci jsem zvolil proto, protože casing je z kvalitního duralu je strojně opracovaný na použití jako raketový motor a lze do něj zakoupit přesné lajnery a další komponenty jako těsnící O kroužky ,podložky a vše přesně lícuje nikde nic neplave jako například naše hliníkové a nerez šišoidní trubky.
Jádra jsem odlil z vakuované PU 341 od Elchemka přidal 15% hliník a 25 AP který byl jakž takž / v uvozovkách / svérický i když do 30% je to v tomto případě dle mých zkušeností naprosto jedno. % AP je ještě obsah kdy hmota je samozhášecí a sama velmi špatně hoří. 30% naproti tomu je schopna už samostatně hořet i když špatně ale hoří. Což v případě nějaké poruchy na PIN ventylu je velmi nepříjemné.
2jádra jsou vložena do papírového lajneru a to celé ještě do fenolpapírového lajneru. Takže izolace je provedena s maximální možností. Jen vybrat ty správné velikosti trubek ,objednat je a prokousat se / a hlavně pořád přepočítávat couly / zabralo snad dva dny .
Vstřikovač byl 6 x 1,4 mm o fous větší plocha než používám a to proto ,protože i tryska byla o 1,4 mm větší . Šlo o přesnou kopii aerotechu akorát z grafitu.
Tento motor vykázal jak je vidět největší výkon a to 1250 Ns doba chodu 6 sec je naprostu ůchvatná a v raketě to bude neskutečný masezc !!
Na grafu je vidět klasický první velký pík jenž je zpusoben tím,že do komory najednou vlítne 70 atm / i více někdy /
jenž při hoření dává potom 50% hodnoty. Hned za tím menší pík je charakteristika hoření předehřívače /diglykol z ROS/ . Na hybridních motorech je jasně patrné pulzování tahu coč je vždy typické a tyto motory prostě tak chodí. navíc čím je palivo "gumoidní " tím jsou pulzace patrnější. Některé kompozice a jak jsem si všiml hlavně bez katalyzátorů zvukem připomínají let V1 .
Závěr... motor šel naprosto fantasticky a těsnil kde těsnít měl , nic se nepoškodilo. Přenos tepla ale i přes grafit je poměrně značný .
Můj boj s těsněním u PIN vetylů pořád nezkončil ,ale je třeba dodržet dvě elementární pravidla. Lahve plnit pouze pár dnů před startem . N2O velmi pomalu ale jistě těsnění nabobtnává. Lahve v žádném případě nepřeplňovat . Oxid dusný má velkou roztažnost a tlakoměrky ukázaly značný nárůst tlaku přeplněné lahve . Max hmotnost je 720g . 730 g je už tenká hranice a v létě je problém. Nad 730 tlak se zárukou těsnění protlaí pinem ven. Což se mě minulý týden stalo a je nepříjemné když zničeho nic vám za zády lahev začne syčet ven.
Přidáno foto hotových jader do hybridního motoru.
Poslední změna: 9 roků 10 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2575
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TEST HYBRIDU
Jeden z posledních testů hybridních motorů. A jeden z nelepší koncepce. popis a celkový závěr bude v komentáři k grafu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2559
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TEST HYBRIDU
Zde je další video z měření hybridních motorů serie plastizol. tentokrát byl měřen pouze čistý plastizol . Na video je zřetelní "flus" kusu roztaveného plastizolu ven tryskou . Což považuji za ne zrovna bezpečné. naštěstí plastizol je velmi guminoidní takže tryskou prošel jak chobotnice malým otvorem.
Hrubý závěr z těchto testů ukazuje, že plastizol nesmí být průhledný ,což je obecné pravidlo pro všechny TPH.
Zajímavé je ,že plastizol s dusičnanem strontnatým vykazuje lepší vlastnosti přestože má oproti dusičnanu draselnému o 2% nižší obsah kyslíku. Což by mohlo ukazovat na katalyzátor oxid chromitý jenž oproti benzoanu měďnatému má asi lepši katalyzující účinky.
Bohužel nebylo možné porovnat graf s plastizolem s chloristanem amonným ale vzhledem k tomu, že měřící stend měl tendenci odlétnout tak palivo s touto kompozicí vychází asi nejlépe.
Posledním testem bude test s polyuretanem PU431/AP/Al/ benzoan mě´dnatý. zde by se měla projevit lepší soudržnost samotného plastu a pochopitelně vliv hliníku a AP bude brutální. Taktéž vstřikovač s 6x1,4 bude dávat větší výkon. tryska bude taktéž jiné koncepce dle simulačního programu o fous větší.
Takže po dodání vstřikovače konstruktérem vstřikovačů ,kde jsou všechny trysky naprosto simetrické a navíc pod uhlem 15 stupňů bude jistě chod motoru velmi zajímavý. Akorát mám trochu obavu z těla motoru jenž oproti předcházející konstrukci z nerezu bude tentokrát z duralu.
Hrubý závěr z těchto testů ukazuje, že plastizol nesmí být průhledný ,což je obecné pravidlo pro všechny TPH.
Zajímavé je ,že plastizol s dusičnanem strontnatým vykazuje lepší vlastnosti přestože má oproti dusičnanu draselnému o 2% nižší obsah kyslíku. Což by mohlo ukazovat na katalyzátor oxid chromitý jenž oproti benzoanu měďnatému má asi lepši katalyzující účinky.
Bohužel nebylo možné porovnat graf s plastizolem s chloristanem amonným ale vzhledem k tomu, že měřící stend měl tendenci odlétnout tak palivo s touto kompozicí vychází asi nejlépe.
Posledním testem bude test s polyuretanem PU431/AP/Al/ benzoan mě´dnatý. zde by se měla projevit lepší soudržnost samotného plastu a pochopitelně vliv hliníku a AP bude brutální. Taktéž vstřikovač s 6x1,4 bude dávat větší výkon. tryska bude taktéž jiné koncepce dle simulačního programu o fous větší.
Takže po dodání vstřikovače konstruktérem vstřikovačů ,kde jsou všechny trysky naprosto simetrické a navíc pod uhlem 15 stupňů bude jistě chod motoru velmi zajímavý. Akorát mám trochu obavu z těla motoru jenž oproti předcházející konstrukci z nerezu bude tentokrát z duralu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět - 9 roků 10 měsíců zpět #2557
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TEST HYBRIDU
Graf z dnešnáho předposledního měření . Šlo o plastizol bez jakýchkoliv aditiv. Porovnáním grafů je vidět , že Isp bez okysličovdel je menší. Dále se ukázalo , že je nutné do plastizolu přidat nějaký zprůhledňovač , Ta špička na konci je vyflusnutí kus změklého plastizolu tryskou ven, Opět oxidu dusného bylo 730 g vstřikovač 4 x 1,6 mm.
Video dodám později.
Video dodám později.
Poslední změna: 9 roků 10 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2555
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma TEST HYBRIDU
Tady jsou uvedená data z měření. Podařilo se mě redals nějak zprovoznit a data s pomocí vynálezce zpracovat.
Ukazuje se ,že je nějaký záhadný problém v převodníku mezi redalsem tj .RS konektorem a konektorem v PC.
problém je malinko v tom,že současné PC či laptopy již nemají zástrčku RS 323 .
Vstřikovač osvědčený leta používaný byl 4 x 1,6 mm
Ukazuje se ,že je nějaký záhadný problém v převodníku mezi redalsem tj .RS konektorem a konektorem v PC.
problém je malinko v tom,že současné PC či laptopy již nemají zástrčku RS 323 .
Vstřikovač osvědčený leta používaný byl 4 x 1,6 mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.311 sekund