- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 6 měsíců zpět #3044
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor - Letové zkoušky
No ,musim poděkovat za vyskoušení. Na Míru je prostě spolednutí.Ty motory jsou nízkotlaký proto asi ten pomalejší rozběh ,nebo použít nějaký nápal na palníku pro rychlejší zapálení.Sem rád že funguje zpoždovač udělal sem tam jednu úpravu a osvědčila se. Takže motory z PPR trubek fungují -konec vývoje. Ted se budu věnovat palivu co zde popsal asi Pipoš (PVC,NANO3a Mg) a odlévání trysek .Formy sou hotový ,zkouším různé materiály. HP
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 6 měsíců zpět #3043
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor - Letové zkoušky
Tak!
Konečně počasí ukázalo vlídnou tvář a já měl čas konečně vyskoušet Honzovy PPR motory v letových podmínkách.
Sobota dopoledne , na polygonu vlhko, trochu chladno a nárazový vítr!
Na tenisky se chůzí opět nabalují papuče , ale po púlhodince se povrch pole trochu prosuší a je to celkem OK. Pro Honzovy motorky jsem zbastlil model o délce 1230 mm , průměr trupu 60 mm, startovní hmotnost 650 gr i s motorem .
Novinkou byla moje premiéra elektrického odpalu pomocí jedné nohy!
Chtěl jsem mít obě ruce volné pro fotografování a na odpaléní mi zůstali jenom nohy.
Na odpalovací tlačitko na kondenzátorové roznětnici jsem pomocí oboustranné lepící pásky přilepil váleček z polyetylénové pěny o stejném průměru jako tlačítko odpalu s výškou cca 30 mm na ztlumení případného méně citlivého sešlápnutí nohy.
Tento odpal se velmi dobře osvědčil a ukázal se i dostatečný tlumící efekt polyetylénové pěny.
První start:
Pro první start jsem použil maličký US palník (pro jistotu) abych náhodou nezvýšil počáteční zahrazení v případě ostřejšího náběhu motoru.
Motor naběhnul trošku pomaleji, ale model pěkně přímo vyrazil vzhůru a s pěknou kouřovou stopu mířil do apogea. K výmetu došlo až kusa za apogeem a model krásně přistál. Vše fungovalo jak má . Motor šel celkem slušně vytáhnout z modelu i když otvory v prstencích byly dělané dost natěsno – teda motor se vůbec „nenafouknul“!
Druhý start:
Použil jsem větší klasický SO palník z Meta-Pyro. Start byl o něco lepší a krásný přímý let s ideálním výmetem přímo v apogeu - prostě „mňam“. Tento let byl lepší , asi pomohl silnější zážeh. Pro další start bych zkusil ještě silnější zážeh s palníkem s doplňkovou zážehovou složí na lepší rozběh motoru. Na zahrazení raději nešahat. Motory jsou Ok, spolehlivé a nenafukují se!!
Honzo musím říct , že se ti fakt povedli! Jednoduché ,spolehlivé, výkonné a relativně levné (cena a dostupnost použitého materiálu). Ještě jednou gratuluji Honzovi!
Další řeknou nejlépe fotografie v příloze …
Kromě těchto motorů ještě letěli dva další jiné modely s jinými SB motory (74 Ns a 100Ns).
Dám to do dalšího příspěvku , abych mohl dát i fotky ….
Mirek
Konečně počasí ukázalo vlídnou tvář a já měl čas konečně vyskoušet Honzovy PPR motory v letových podmínkách.
Sobota dopoledne , na polygonu vlhko, trochu chladno a nárazový vítr!
Na tenisky se chůzí opět nabalují papuče , ale po púlhodince se povrch pole trochu prosuší a je to celkem OK. Pro Honzovy motorky jsem zbastlil model o délce 1230 mm , průměr trupu 60 mm, startovní hmotnost 650 gr i s motorem .
Novinkou byla moje premiéra elektrického odpalu pomocí jedné nohy!
Chtěl jsem mít obě ruce volné pro fotografování a na odpaléní mi zůstali jenom nohy.
Na odpalovací tlačitko na kondenzátorové roznětnici jsem pomocí oboustranné lepící pásky přilepil váleček z polyetylénové pěny o stejném průměru jako tlačítko odpalu s výškou cca 30 mm na ztlumení případného méně citlivého sešlápnutí nohy.
Tento odpal se velmi dobře osvědčil a ukázal se i dostatečný tlumící efekt polyetylénové pěny.
První start:
Pro první start jsem použil maličký US palník (pro jistotu) abych náhodou nezvýšil počáteční zahrazení v případě ostřejšího náběhu motoru.
Motor naběhnul trošku pomaleji, ale model pěkně přímo vyrazil vzhůru a s pěknou kouřovou stopu mířil do apogea. K výmetu došlo až kusa za apogeem a model krásně přistál. Vše fungovalo jak má . Motor šel celkem slušně vytáhnout z modelu i když otvory v prstencích byly dělané dost natěsno – teda motor se vůbec „nenafouknul“!
Druhý start:
Použil jsem větší klasický SO palník z Meta-Pyro. Start byl o něco lepší a krásný přímý let s ideálním výmetem přímo v apogeu - prostě „mňam“. Tento let byl lepší , asi pomohl silnější zážeh. Pro další start bych zkusil ještě silnější zážeh s palníkem s doplňkovou zážehovou složí na lepší rozběh motoru. Na zahrazení raději nešahat. Motory jsou Ok, spolehlivé a nenafukují se!!
Honzo musím říct , že se ti fakt povedli! Jednoduché ,spolehlivé, výkonné a relativně levné (cena a dostupnost použitého materiálu). Ještě jednou gratuluji Honzovi!
Další řeknou nejlépe fotografie v příloze …
Kromě těchto motorů ještě letěli dva další jiné modely s jinými SB motory (74 Ns a 100Ns).
Dám to do dalšího příspěvku , abych mohl dát i fotky ….
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 6 měsíců zpět #3041
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Jak už píše Mirek ,je to kanálový motor , dalo se to poznat podle trysky (pr. 7.5mm) Bylo jich otestováno asi pět a po ůpravě trysky bez problémů. Redals sem prodal takže přesná data nejsou ale podle váhy paliva a snad trochu skušeností bude dávat kolem 90Ns s spožděním 6sec. A čelní motor nemůže v PP trubce fungovat protože se to nad tryskou musí propálit dobou hoření čelnáku oproti kanálu. Jeden sem po použití rozříznul a naprosto bez poškození. Tak PP trubkám zdar. Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Merlin
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 23
- Obdržená poděkování 0
9 roků 6 měsíců zpět #3035
od Merlin
Odpověděl Merlin pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
No sem zvedavy, co to udela na redalsu...
Jak si pamatuji, tak mne na redalsu sorbitolak z celnim horenim v PPR trubce, udelalo bum a poskodil se snimac a rozbilo i krabicku.
Ted stavim pro jistotu radeji tech redalsu vic, pac maji blbou zivotnost... (tedy aspon u mne)
A to mi bouchlo kde co..
Mimo jine nasel sem zajimavy matros na motory, zni sice dost komicky, ale vypada kozmicky..
www.ekoplastik.cz/?page=cz,ppr1basalt
Zatim sem mel v ruce pouze kousek a vypadal skvostne.
Vaha stejna, plus minus jako PPR.
Uvidim, az uvarim polevu, co to udela.
Bohuzel, krom maleho kousku, co mi donesl kamarad kdesi ze stavby(kdesi v z Rakouska), v SR nem jeste nenasel, ze by to meli fyzicky na sklade.
Toz si budu muset vylezt z jeskyne a udelat si vylet.
Mozna to inspiracne poslouzi nekomu, kdo to zkusi driv nez ja.
Zdar!
Jak si pamatuji, tak mne na redalsu sorbitolak z celnim horenim v PPR trubce, udelalo bum a poskodil se snimac a rozbilo i krabicku.
Ted stavim pro jistotu radeji tech redalsu vic, pac maji blbou zivotnost... (tedy aspon u mne)
A to mi bouchlo kde co..
Mimo jine nasel sem zajimavy matros na motory, zni sice dost komicky, ale vypada kozmicky..
www.ekoplastik.cz/?page=cz,ppr1basalt
Zatim sem mel v ruce pouze kousek a vypadal skvostne.
Vaha stejna, plus minus jako PPR.
Uvidim, az uvarim polevu, co to udela.
Bohuzel, krom maleho kousku, co mi donesl kamarad kdesi ze stavby(kdesi v z Rakouska), v SR nem jeste nenasel, ze by to meli fyzicky na sklade.
Toz si budu muset vylezt z jeskyne a udelat si vylet.
Mozna to inspiracne poslouzi nekomu, kdo to zkusi driv nez ja.
Zdar!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 6 měsíců zpět #3027
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Dorazili avizované 2 kusy plastových motorů z polypropylénové tlustostěnné trubky určené na letové zkoušky.
Jsou to kanálové sorbitolové motorky.
Teď jen rychle udělat, či upravit nějaký model a odzkoušet je!! Motory jsou s pyrozpožďovačem.
V příloze zatím nějaké informační foto. Váha plného motoru je 205 gr.
Mirek
Jsou to kanálové sorbitolové motorky.
Teď jen rychle udělat, či upravit nějaký model a odzkoušet je!! Motory jsou s pyrozpožďovačem.
V příloze zatím nějaké informační foto. Váha plného motoru je 205 gr.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 6 měsíců zpět #2959
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Pár fotek by jistě potešilo........mě určitě.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.316 sekund