- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět #2844
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Pro Merlina
Já už trochu skušeností se sorbitolovými motory mam ,zatim největší dává 1370Ns z 1050g paliva. Hybrid mě taky docela funguje na 12Oz lahev N2O dává 750Ns po dobu 4sec. K motorum z PVC a PP trubek se vracim asi po deseti letech kdy sme s nima začínali a dotáhli sme je do spolehlivosti.Já ten PP motor beru jako výzvu ,že se dá udělat doma motor z dostupných komponentů a za pár šušní.Mimo AP paliva sem vyskoušel snad všechno a vrátil se k osvěčenému a levnému sorbitolu. Takže nezačínám .Honza
Já už trochu skušeností se sorbitolovými motory mam ,zatim největší dává 1370Ns z 1050g paliva. Hybrid mě taky docela funguje na 12Oz lahev N2O dává 750Ns po dobu 4sec. K motorum z PVC a PP trubek se vracim asi po deseti letech kdy sme s nima začínali a dotáhli sme je do spolehlivosti.Já ten PP motor beru jako výzvu ,že se dá udělat doma motor z dostupných komponentů a za pár šušní.Mimo AP paliva sem vyskoušel snad všechno a vrátil se k osvěčenému a levnému sorbitolu. Takže nezačínám .Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Merlin
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 23
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět #2841
od Merlin
Odpověděl Merlin pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Tam, kde jini konci, dalsi zacinaji..
Sem vcelku zvedav, kam se dopracujete v konstrukci PPR trubek a motoru z nich.
Nic mene, hned na zacatku, pokud se bude postupovat tak, ze se bude predpokladat moznost destrukce, tedy ze je to vic delobuch jak o motor, nakonec z toho neco i poleti..
Ale hned na zacatek bych odporucoval, alespon minimalne si udelat nejake obrazky pri behu, kdy je videt to housenkovani a nafukovani..
PPR trubky sou mekke.
Ale na druhe strane, pokud by se pouzila koncepce, ktera by na misto mnou pouzivanych drevenych zatek a sroubovanych trysek, pouzila koncepci podobnou, jako u PVC trubek lepenych, kdy by se na jeden konec polyfuzne navarila zatka, nebo zaslepka a do ni nalisovala cementova tryska z kovovou podlozkou proti abrazi, tak je docela mozne, ze to nafukovani plaste motoru bude mit zanedbatelny vplyv a zatka asi nevystreli.
To svareni bude ale dost zabava, zejmena pri naplnenem motoru...
Take plneni bude vesele.
Tak stastne a vesele!
Sem vcelku zvedav, kam se dopracujete v konstrukci PPR trubek a motoru z nich.
Nic mene, hned na zacatku, pokud se bude postupovat tak, ze se bude predpokladat moznost destrukce, tedy ze je to vic delobuch jak o motor, nakonec z toho neco i poleti..
Ale hned na zacatek bych odporucoval, alespon minimalne si udelat nejake obrazky pri behu, kdy je videt to housenkovani a nafukovani..
PPR trubky sou mekke.
Ale na druhe strane, pokud by se pouzila koncepce, ktera by na misto mnou pouzivanych drevenych zatek a sroubovanych trysek, pouzila koncepci podobnou, jako u PVC trubek lepenych, kdy by se na jeden konec polyfuzne navarila zatka, nebo zaslepka a do ni nalisovala cementova tryska z kovovou podlozkou proti abrazi, tak je docela mozne, ze to nafukovani plaste motoru bude mit zanedbatelny vplyv a zatka asi nevystreli.
To svareni bude ale dost zabava, zejmena pri naplnenem motoru...
Take plneni bude vesele.
Tak stastne a vesele!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 7 měsíců zpět #2840
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Tak místo toho abyste šli odpoledne na vycházku (žejo Vojto) sedíte u konpu a nudíte se.Svářet to nemužu protože tam bude palivo,bude to mechanicky .A Vojta by měl o těch trubkách vědět více je to dost blísko práce co dělá.PVC motory na sorbit fungovaly i se stěnou 2,2mm PP mě připadá lepší a zajímavost-při plnění žhavou směsí se plašt zahřívá nepatrně. Až odpálím první dám vědět. Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět #2838
od vojta
PP i PPR je na trhu dost to kouzlo s ukotvením že by polyfuzní sváření ?
Odpověděl vojta pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Ahoj.
Tryska je velkoplošná podložka pod matky M6 upravená na patřičný rozměr..Ukotvení trysky a vrchního dna zatim nepopíšu ,protože skouším něco dost jednoduchého a nevím jestli to bude fungovat.
PP i PPR je na trhu dost to kouzlo s ukotvením že by polyfuzní sváření ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 7 měsíců zpět #2836
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Ahoj.
Tak sem nějaké vědomosti našel na netu.Výrobce PP trubek (polypropylen) je f.Wavin EKOPLASTIK Kostelec n. Labem .Trubky se vyrábějí ve třech třídách podle určení rozvodů.PN10 studená voda,PN16studená s vyšším tlakem a PN20 teplá voda. A podle normy snesou tlak až 10bar. Zatím sem použil tu nejnižší s průměrem 32mm stěna 4,4mm.Palivo je nalisované malým tlakem v přípravku a kanál vrtaný až po ztvrdnutí.Tryska je velkoplošná podložka pod matky M6 upravená na patřičný rozměr..Ukotvení trysky a vrchního dna zatim nepopíšu ,protože skouším něco dost jednoduchého a nevím jestli to bude fungovat. Cenově je to asi nejlevnější sorbit. motor co se dá udělat doma. Honza
Tak sem nějaké vědomosti našel na netu.Výrobce PP trubek (polypropylen) je f.Wavin EKOPLASTIK Kostelec n. Labem .Trubky se vyrábějí ve třech třídách podle určení rozvodů.PN10 studená voda,PN16studená s vyšším tlakem a PN20 teplá voda. A podle normy snesou tlak až 10bar. Zatím sem použil tu nejnižší s průměrem 32mm stěna 4,4mm.Palivo je nalisované malým tlakem v přípravku a kanál vrtaný až po ztvrdnutí.Tryska je velkoplošná podložka pod matky M6 upravená na patřičný rozměr..Ukotvení trysky a vrchního dna zatim nepopíšu ,protože skouším něco dost jednoduchého a nevím jestli to bude fungovat. Cenově je to asi nejlevnější sorbit. motor co se dá udělat doma. Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Merlin
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 23
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2835
od Merlin
Odpověděl Merlin pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Jo, PP, nebo PPR trubky sou z polyolefinu, maji jednu velkou nevyhodu, ze sou mekke, ony se viditelne nafukuji.
Zejmena prekroci li se maximalni tlak, tak se znich stava takova larva, nebo housenka.
Vyhoda je, ze pri roztrzeni neletaji hnusne tristene strepiny, ale jen takove nudle, polepenych pavucin.
Pouzit je ale lze snad jen pro kanalove motory, na celni odhorivani se mi povedl vzdy delobuch.
PVC je tvrde, da se pouzit jako palivo do hybridu, na misto komplikovaneho liti plastisolu a pod.
Teleskopicky lze stackovat ty trubky do sebe, pripadne nadrazkovat a polit plastisolem, nasledne pak sesunout do sebe a zapeci.
Mne se hybrid ale nepovedl, nicmene delobuch to take nebyl.
Jediny neletavy hybrid byl PMMA (polymethylmethakrylat, alias plexisklo) motor, ale z duvodu pouziti kysliku na odhorivani, a jeho problematickemu plneni pod tlakem a dosti znacnou reaktivitu na mastne zbytky, zem to testoval pouze na zemi..
Kdysi sem vyrobil nekolik motoru z PVC trubek, ale palivo klasika sorbitol, nebo SX 81
Celni odhorivani to vydrzi ne moc dlouhe motory, ale maji relativne levny provoz, bohuzel pri druhem plneni ty trubky jiz trhalo.
Kanalove zas maji problem z upevnenim trysky, obvykle sem to delal tak, ze sem z tvrdeho dreva udelal ucpavky a trysku ze sroubu, resp. samosvorne matice do dreva z kabelovych civek.
Pomocne upevneni sem jeste pojistoval natlucenim nekolika malych hrebiku dokola, do predvrtanych der.
Rozebirani je ale velmi problematicke, prakticky se nevyplati.
Skoda, ze nemame ceny matrose jako v USA na ty PVC trubky.
U nich je to velka tradice, stejne jako likusakove baraky..
Protoze zivotnost a hygienicka zaruka je max. 20 let na ty PVC rozvody, v papundeklovych baracich staci pendl pila, nebo retezova pila na rekonstrukci rozvodu, zadekluje se to srandokartonem, nebo heraklitem, problematika nizke zivotnosti je vyresena.
U nas technologie staveb je jina, PVC je na houby, pac bourat po 20 letech zdi, protoze konci zivotnost trubek, je trochu draha zabava.
Ale sou dostupne ty trubky z Polska, tak jako matros na replikaci nejakych motorovych nuanci z PVC lze udelat i u nas.
PVC ma daleko vetsi tvrdost, take ale neodola velkemu zahrazeni, ale lepe se snim pracuje, lze lepit i naplnene trubky palivem, bez obav.
Pri zapulzovani ty trubky se nenafukuji, palivo se neodloupava a neproslehuje, jako v PPR.
Daleko lepe se take obrabi soustruzenim.
Tlakove PVC hrubostenne trubky maji sve opodstatneni.
Pro lamy doporuceni, delobuch jako delobuch..
Nez se podari vyrobit nekolik po sobe jdoucich motoru v PVC trubkach a zvladnout replikacni serii, nekoukejte moc youtube, ne vsecko poleti, co se tam uvadi, jako zarucene navody.
Opakovani je pry matka moudrosti, ale to plati, opakujeme li neco co se opakovat ma, jinak je chyba opakovana, opakovani otcem hlouposti.
Zejmena prekroci li se maximalni tlak, tak se znich stava takova larva, nebo housenka.
Vyhoda je, ze pri roztrzeni neletaji hnusne tristene strepiny, ale jen takove nudle, polepenych pavucin.
Pouzit je ale lze snad jen pro kanalove motory, na celni odhorivani se mi povedl vzdy delobuch.
PVC je tvrde, da se pouzit jako palivo do hybridu, na misto komplikovaneho liti plastisolu a pod.
Teleskopicky lze stackovat ty trubky do sebe, pripadne nadrazkovat a polit plastisolem, nasledne pak sesunout do sebe a zapeci.
Mne se hybrid ale nepovedl, nicmene delobuch to take nebyl.
Jediny neletavy hybrid byl PMMA (polymethylmethakrylat, alias plexisklo) motor, ale z duvodu pouziti kysliku na odhorivani, a jeho problematickemu plneni pod tlakem a dosti znacnou reaktivitu na mastne zbytky, zem to testoval pouze na zemi..
Kdysi sem vyrobil nekolik motoru z PVC trubek, ale palivo klasika sorbitol, nebo SX 81
Celni odhorivani to vydrzi ne moc dlouhe motory, ale maji relativne levny provoz, bohuzel pri druhem plneni ty trubky jiz trhalo.
Kanalove zas maji problem z upevnenim trysky, obvykle sem to delal tak, ze sem z tvrdeho dreva udelal ucpavky a trysku ze sroubu, resp. samosvorne matice do dreva z kabelovych civek.
Pomocne upevneni sem jeste pojistoval natlucenim nekolika malych hrebiku dokola, do predvrtanych der.
Rozebirani je ale velmi problematicke, prakticky se nevyplati.
Skoda, ze nemame ceny matrose jako v USA na ty PVC trubky.
U nich je to velka tradice, stejne jako likusakove baraky..
Protoze zivotnost a hygienicka zaruka je max. 20 let na ty PVC rozvody, v papundeklovych baracich staci pendl pila, nebo retezova pila na rekonstrukci rozvodu, zadekluje se to srandokartonem, nebo heraklitem, problematika nizke zivotnosti je vyresena.
U nas technologie staveb je jina, PVC je na houby, pac bourat po 20 letech zdi, protoze konci zivotnost trubek, je trochu draha zabava.
Ale sou dostupne ty trubky z Polska, tak jako matros na replikaci nejakych motorovych nuanci z PVC lze udelat i u nas.
PVC ma daleko vetsi tvrdost, take ale neodola velkemu zahrazeni, ale lepe se snim pracuje, lze lepit i naplnene trubky palivem, bez obav.
Pri zapulzovani ty trubky se nenafukuji, palivo se neodloupava a neproslehuje, jako v PPR.
Daleko lepe se take obrabi soustruzenim.
Tlakove PVC hrubostenne trubky maji sve opodstatneni.
Pro lamy doporuceni, delobuch jako delobuch..
Nez se podari vyrobit nekolik po sobe jdoucich motoru v PVC trubkach a zvladnout replikacni serii, nekoukejte moc youtube, ne vsecko poleti, co se tam uvadi, jako zarucene navody.
Opakovani je pry matka moudrosti, ale to plati, opakujeme li neco co se opakovat ma, jinak je chyba opakovana, opakovani otcem hlouposti.
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Merlin.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.293 sekund