- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 6 měsíců zpět #2957
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Ahoj
Koukal jsem na netu na ceny silnostěných trubek PVC daj se koupit ale jsou o hodně draší než PPR trubky a redukce. Už mam hotovou a odskoušenou malou serii PPR motorů s pyrozpožděním (6sec) Po asi pěti ůpravách a omi testech motory fungují bez problémů. Váha motoru 200g(110g je palivo) výkon kolem 100Ns. Nejtěší bylo utěsnit trysku ale zafungoval mozek a vcelku nejjednoduší řešení .Na vyskoušení do rakety pošlu dva Mírkoj a on pak udělá nějaký report. Když bude zájem nějaké vyrobím ,je potřeba soustruh a ne každý ho má. HP
Koukal jsem na netu na ceny silnostěných trubek PVC daj se koupit ale jsou o hodně draší než PPR trubky a redukce. Už mam hotovou a odskoušenou malou serii PPR motorů s pyrozpožděním (6sec) Po asi pěti ůpravách a omi testech motory fungují bez problémů. Váha motoru 200g(110g je palivo) výkon kolem 100Ns. Nejtěší bylo utěsnit trysku ale zafungoval mozek a vcelku nejjednoduší řešení .Na vyskoušení do rakety pošlu dva Mírkoj a on pak udělá nějaký report. Když bude zájem nějaké vyrobím ,je potřeba soustruh a ne každý ho má. HP
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- ashiwik
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 64
- Obdržená poděkování 8
9 roků 6 měsíců zpět #2949
od ashiwik
Odpověděl ashiwik pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Zdravim,
nasel jsem prodejce PVC trubek Sched. 40 ( silnostenne ).
je to zde
kto.cz/index.php/the-community/topeni-vo...stove-trubni-systemy .
Takze hura nakupovat a testovat.
Matej
nasel jsem prodejce PVC trubek Sched. 40 ( silnostenne ).
je to zde
kto.cz/index.php/the-community/topeni-vo...stove-trubni-systemy .
Takze hura nakupovat a testovat.
Matej
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Merlin
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 23
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět #2857
od Merlin
Odpověděl Merlin pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Snad je to slepa cesta, ale dobra skola...
Napisu jeste par radku o nejen trubkach z PVC a PPR, snad to nekomu pomuze, ale nebude to konkretni navod.
nejdrive cenova rozvaha...
Problem PVC a PPR trubek a jejich ceny, je take rozdil, mezi kupni silou cloveka zijiciho(snad i pracujiciho) v USA a u nas..
Krom jineho v USA ty trubky PVC-C koupime ze vsemi moznymi fittingy temer v kazdem shopu z domacimi potrebami a ku tomu vsemozna lepidla a primery.
Tudiz odpada i shaneni, daji se nalezt i jako odpad, coz u nas asi tezko..
U nas se rozsirili dik koncepci staveb z delsi zivotnosti trubky PPR, ktere se nelepi, ale svaruji polyfuzne.
Tyto sou dost mekke a take trocha problematicke, dik vaze.
Avsak PVC a PPR trubky sou jisty dil skoly vyroby motoru podomacku, kde jeste neni potrebny soustruh, postaci jen vrtacka se stojanem, jako tocovka, na lisovaci pripravky ze dreva na trysky.
Dokonce se da obejit i bez toho, ale jiz to je jen bastleni.
PVC a PPR trubky maji jisty standard a daji se opakovane sehnat ve stejne kvalite ze standardnimi prumery, obvykle vse do sebe pasuje a u PVC to lepeni, je uzasny procesni ukon, kde odpada i ta polyfuzni svarecka a fura nadstavcu..
Mit doma soustruh, jeste neznamena, ze umime soustruzit, navys umet si nabrousit noze a vubec neco vystrouhat neni zas takova jednoducha zalezitost. chce to praxi a cas, navys to hodne prodrazuje, pokud polameme na sve uceni furu drahych nozu.
Hobby soustruh a predstava, ze vyrobim trysku z inconelu, nebo zeleza, pokud to clovek nemel alespon jako par hodin praxe nekde ve fabrice v ruce, je predstava dosti podivna, temer nerealna.
Navys nucene chlazeni tekouci emulzi, nekde v kuchyni na stole a rozstrikana emulze po zdi, eventualne roznosene spony po byte velmi potesi bestii, pokud ji ponechame ulohu "sponare"..
Zadavani do vyroby a obhaneni soustruznika zas neni take levne.
Takze jiste opodstatneni to PVC ma.
Alespon jako prvni cesta, od delobuchu k reaktivnimu pohonu..
Dlasi alternativy existuji, ale nutno brat zretel na to, ze napoprve to mozna nepoleti, ani na podruhe mozna ne..
Jako prvni alternativa sou papirove trubky, zejmena z profesionalnich kompaktu a modulu, ev. singleshotu.
Tento papir, pokud se jedna o hodne vykrmene vymety profi ohnostroju, odolava nekolika nasobne vetsim tlakum, jak sme zvykly z krizove vinutych recyklovanych trubek u nas.
Pokud ziskame jako odpad nejaky 100, 200 ranovy kompakt profi z kalibrem cca 1,1/4- 2" tak mame furu trubek na experimentovani a maloserii.
Ale zde opravdu musime hledat a zkouset najit profi kompakty, ponevac ty z lidlu a jine levne kusy, mivaji i jine problemy, nez udrzet tlak vymetu..
Druha, trocha drazssi alternativa pro vetsi motory sou 1,3/4" nebo 2" mozdire z laminatu.
Tento polotovar vyda na 2-3 motory.
Trubky mozdiru ze skelneho laminatu sou obvykle vinuty jednou vrstvou meshe a nasledne cross rowlingem.
Odolavaji relativne vysokym tlakum pulsniho vymetu (explozivniho horeni) BP a to opakovane.
Pokud se nalaminuje tryska a pojisti se nekolika vlepenymi kolicky z oceloveho dratu, odolnost se rovna temer duralu.
Problem je, ze palivo musi mit ochranu pred zarenim a pokud se pouzije na misto pevneho alobalu plech z napojovych plechovek a zrno se obali jeste pevnym papirem z tetrapacku, nedochazi pak ku prilisnemu tepelnemu pretezovani te trubky.
Lze plnit nekolikrat..
Ale je dobre myslet na to, ze prvni zrno nad tryskou by melo mit cosi jako vylisek konvergentni trysky, nejlepe vytvarovane ze dna plechovky od napoju a zatemovane, pripadne prilepene epoxydem na obal zrna.
Na tuto plechovou divergenci navazuje pak divergentni tryska vytvorena z toho sameho materialu a toho sameho tvaru, kterou nalisujeme pri lisovani hliny, nebo tmelu na drevenou ucpavku.
Pod to vleze pak ocelova podlozka, jako hrdlo trysky.
Nejlepe se mi osvedcili dna z plechovek, od energetickych drinku, prakticky uplne kopiruji prumer 2" mozdire. Divergentni tvar je "temer" optimalni, je to totiz tlakove odolne dno a zaroven pojistka tlaku na te plechovce.
Takto lze vytvorit z nejistym vysledkem i laminatovy celne odhorivajici motor z dlouhym tahem.
Poznamka pod carou, nikdy mi vsak nevysel delsi jak 2x prumer, pak z toho byl drahy delobuch.
Z celnim odhorivanim..
Vysledek totiz pozorovanim vysel tak, ze zhruba pri 2x delce vuci prumeru doslo k vybuchu.
Motor, ktery byl jen 2x delsi, jak prumer, obvykle vyfunel, bez nejakeho vaznejsiho nasledku, maximalne si uprdnul (zapulsoval) a vyfoukl trysku.
Optimum neznam..
ale maxima pro 2" mozdir vychazelo nedestrukcne zhotoveni pro celni odhorivani o prumeru trysky 4,8 minimum, 5 mm optimum..
pro kanalove odhorivani 200mm delky ze dvou zrn po 100mm, kanalek 15mm, tryska 17,8mm, to jeste vydrzi, dokonce opakovane. (nemel sem jiny podobny vrtak)
Take sem nemel v dobe, kdy sem to stavel, zadne zarizeni mereni, krom silomeru z pruzinou a zarazkou + elektronicke stopky.
Ani zadne zkusenosti, ale dnes vim, ze to jde daleko lepe..
Napisu jeste par radku o nejen trubkach z PVC a PPR, snad to nekomu pomuze, ale nebude to konkretni navod.
nejdrive cenova rozvaha...
Problem PVC a PPR trubek a jejich ceny, je take rozdil, mezi kupni silou cloveka zijiciho(snad i pracujiciho) v USA a u nas..
Krom jineho v USA ty trubky PVC-C koupime ze vsemi moznymi fittingy temer v kazdem shopu z domacimi potrebami a ku tomu vsemozna lepidla a primery.
Tudiz odpada i shaneni, daji se nalezt i jako odpad, coz u nas asi tezko..
U nas se rozsirili dik koncepci staveb z delsi zivotnosti trubky PPR, ktere se nelepi, ale svaruji polyfuzne.
Tyto sou dost mekke a take trocha problematicke, dik vaze.
Avsak PVC a PPR trubky sou jisty dil skoly vyroby motoru podomacku, kde jeste neni potrebny soustruh, postaci jen vrtacka se stojanem, jako tocovka, na lisovaci pripravky ze dreva na trysky.
Dokonce se da obejit i bez toho, ale jiz to je jen bastleni.
PVC a PPR trubky maji jisty standard a daji se opakovane sehnat ve stejne kvalite ze standardnimi prumery, obvykle vse do sebe pasuje a u PVC to lepeni, je uzasny procesni ukon, kde odpada i ta polyfuzni svarecka a fura nadstavcu..
Mit doma soustruh, jeste neznamena, ze umime soustruzit, navys umet si nabrousit noze a vubec neco vystrouhat neni zas takova jednoducha zalezitost. chce to praxi a cas, navys to hodne prodrazuje, pokud polameme na sve uceni furu drahych nozu.
Hobby soustruh a predstava, ze vyrobim trysku z inconelu, nebo zeleza, pokud to clovek nemel alespon jako par hodin praxe nekde ve fabrice v ruce, je predstava dosti podivna, temer nerealna.
Navys nucene chlazeni tekouci emulzi, nekde v kuchyni na stole a rozstrikana emulze po zdi, eventualne roznosene spony po byte velmi potesi bestii, pokud ji ponechame ulohu "sponare"..
Zadavani do vyroby a obhaneni soustruznika zas neni take levne.
Takze jiste opodstatneni to PVC ma.
Alespon jako prvni cesta, od delobuchu k reaktivnimu pohonu..
Dlasi alternativy existuji, ale nutno brat zretel na to, ze napoprve to mozna nepoleti, ani na podruhe mozna ne..
Jako prvni alternativa sou papirove trubky, zejmena z profesionalnich kompaktu a modulu, ev. singleshotu.
Tento papir, pokud se jedna o hodne vykrmene vymety profi ohnostroju, odolava nekolika nasobne vetsim tlakum, jak sme zvykly z krizove vinutych recyklovanych trubek u nas.
Pokud ziskame jako odpad nejaky 100, 200 ranovy kompakt profi z kalibrem cca 1,1/4- 2" tak mame furu trubek na experimentovani a maloserii.
Ale zde opravdu musime hledat a zkouset najit profi kompakty, ponevac ty z lidlu a jine levne kusy, mivaji i jine problemy, nez udrzet tlak vymetu..
Druha, trocha drazssi alternativa pro vetsi motory sou 1,3/4" nebo 2" mozdire z laminatu.
Tento polotovar vyda na 2-3 motory.
Trubky mozdiru ze skelneho laminatu sou obvykle vinuty jednou vrstvou meshe a nasledne cross rowlingem.
Odolavaji relativne vysokym tlakum pulsniho vymetu (explozivniho horeni) BP a to opakovane.
Pokud se nalaminuje tryska a pojisti se nekolika vlepenymi kolicky z oceloveho dratu, odolnost se rovna temer duralu.
Problem je, ze palivo musi mit ochranu pred zarenim a pokud se pouzije na misto pevneho alobalu plech z napojovych plechovek a zrno se obali jeste pevnym papirem z tetrapacku, nedochazi pak ku prilisnemu tepelnemu pretezovani te trubky.
Lze plnit nekolikrat..
Ale je dobre myslet na to, ze prvni zrno nad tryskou by melo mit cosi jako vylisek konvergentni trysky, nejlepe vytvarovane ze dna plechovky od napoju a zatemovane, pripadne prilepene epoxydem na obal zrna.
Na tuto plechovou divergenci navazuje pak divergentni tryska vytvorena z toho sameho materialu a toho sameho tvaru, kterou nalisujeme pri lisovani hliny, nebo tmelu na drevenou ucpavku.
Pod to vleze pak ocelova podlozka, jako hrdlo trysky.
Nejlepe se mi osvedcili dna z plechovek, od energetickych drinku, prakticky uplne kopiruji prumer 2" mozdire. Divergentni tvar je "temer" optimalni, je to totiz tlakove odolne dno a zaroven pojistka tlaku na te plechovce.
Takto lze vytvorit z nejistym vysledkem i laminatovy celne odhorivajici motor z dlouhym tahem.
Poznamka pod carou, nikdy mi vsak nevysel delsi jak 2x prumer, pak z toho byl drahy delobuch.
Z celnim odhorivanim..
Vysledek totiz pozorovanim vysel tak, ze zhruba pri 2x delce vuci prumeru doslo k vybuchu.
Motor, ktery byl jen 2x delsi, jak prumer, obvykle vyfunel, bez nejakeho vaznejsiho nasledku, maximalne si uprdnul (zapulsoval) a vyfoukl trysku.
Optimum neznam..
ale maxima pro 2" mozdir vychazelo nedestrukcne zhotoveni pro celni odhorivani o prumeru trysky 4,8 minimum, 5 mm optimum..
pro kanalove odhorivani 200mm delky ze dvou zrn po 100mm, kanalek 15mm, tryska 17,8mm, to jeste vydrzi, dokonce opakovane. (nemel sem jiny podobny vrtak)
Take sem nemel v dobe, kdy sem to stavel, zadne zarizeni mereni, krom silomeru z pruzinou a zarazkou + elektronicke stopky.
Ani zadne zkusenosti, ale dnes vim, ze to jde daleko lepe..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 7 měsíců zpět #2849
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Ahoj
Na www.praskovekovy.cz maj KNO3 za 66Kč což je dobrá cena .Tak si udělejte zásobu. Honza
Na www.praskovekovy.cz maj KNO3 za 66Kč což je dobrá cena .Tak si udělejte zásobu. Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2847
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Omlouvám se ,ale dle mě jsou PVC motory slepou vývojovou cestou. Neříkám ,že úplně špatnou ale bohužel slepou.
Dle mě je to moc práce na jednorázový motor. PVC má navíc svoji hranici použitelnosti. Závislost teploty na mechanické pevnosti dramaticky exponenciálně roste ,proto ty dělobuchy.... občas. Použití hliníku jako pláště je a´t si říká každy co chce prostě v současné době jediné řešení. Pokud si jen ekonomicky spočítám cenu trubky ,tak už po 10 motorech jsem oproti přebíjenému motoru silně v mínusu.
To samé platí i o papírových motorech , opět není papírová trubka jako trubka ,dnes se většina levných trubek dělá z recyklovaného papíru tj vlákna celulozy jsou tam na počtu recyklace čím dál kratší a tím klasá jejich mechanická pevnost. Laminovat je řešení ,ale opět jsme u té prokleté ekonomiky a pracnosti. Sehnat kvalitní papírovou trubku s dlohého vlákna je dost problém. Ideální by snad byl papír na výrobu nábojů do brokovnic.
Ale jaxe říká proti gustu žádný dišputát, kdo je chce dělat osobně proti tomu nic nemám ,počítejte ovšem s tím ,že pro hig to prostě není ani náhodou.
Jen na závěr ..zda do hybridu PVC, nebo PP je v podstatě naprosto jedno ,funguje tam kde co a v +a- stejném výkonu. Lití plastizolu ovšem umožnuje přidat třeba práškový hliník ,čímž se zvedne energetický obsah a výkon jde dost nahoru. A to nemluvím o možnosti přidat dodatečně nějaké procento klasického okysličovadla a opět výkon dost vroste. /AP,KP,AN, KP a jiné/ .Čímž si mohu pěkně výkon regulovat bez změny velikosti motoru.
Opět dále poněkolikáté opakuji.... hybridní motor pouze na nějakou plynou složku okysličovadla je NAPROSTO oničem. Do hybridního motoru pokud opravdu chceme maximální výkon MUSÍ proudit KAPALNÉ okysličovadlo !!!!
Pokusy foukat dotoho plyný kyslík i pod nevím jakým tlakem je jen stráta času a úsilí. Motor dosáhne mizivého ISP. Což je logické pokud se jen nad tím trochu zamyslíme a vememe si hustotu plyného kyslíku a hustotu kapalného kyslíku. Na první pohled je zřejmé jaký tam bude výkonostně obrovský rozdíl. Kyslik jsem vzal jen jako příklad ,že s tím Merlin snad i experimentoval ,ale jediné možné okysličovadlo jenž se dá rozumně skladovat je N2O , kyslík bohužel patří mezi kryogení kapaliny a s tím jsou spojené nemalé technické problémy v podmínkách made in home.
Dle mě je to moc práce na jednorázový motor. PVC má navíc svoji hranici použitelnosti. Závislost teploty na mechanické pevnosti dramaticky exponenciálně roste ,proto ty dělobuchy.... občas. Použití hliníku jako pláště je a´t si říká každy co chce prostě v současné době jediné řešení. Pokud si jen ekonomicky spočítám cenu trubky ,tak už po 10 motorech jsem oproti přebíjenému motoru silně v mínusu.
To samé platí i o papírových motorech , opět není papírová trubka jako trubka ,dnes se většina levných trubek dělá z recyklovaného papíru tj vlákna celulozy jsou tam na počtu recyklace čím dál kratší a tím klasá jejich mechanická pevnost. Laminovat je řešení ,ale opět jsme u té prokleté ekonomiky a pracnosti. Sehnat kvalitní papírovou trubku s dlohého vlákna je dost problém. Ideální by snad byl papír na výrobu nábojů do brokovnic.
Ale jaxe říká proti gustu žádný dišputát, kdo je chce dělat osobně proti tomu nic nemám ,počítejte ovšem s tím ,že pro hig to prostě není ani náhodou.
Jen na závěr ..zda do hybridu PVC, nebo PP je v podstatě naprosto jedno ,funguje tam kde co a v +a- stejném výkonu. Lití plastizolu ovšem umožnuje přidat třeba práškový hliník ,čímž se zvedne energetický obsah a výkon jde dost nahoru. A to nemluvím o možnosti přidat dodatečně nějaké procento klasického okysličovadla a opět výkon dost vroste. /AP,KP,AN, KP a jiné/ .Čímž si mohu pěkně výkon regulovat bez změny velikosti motoru.
Opět dále poněkolikáté opakuji.... hybridní motor pouze na nějakou plynou složku okysličovadla je NAPROSTO oničem. Do hybridního motoru pokud opravdu chceme maximální výkon MUSÍ proudit KAPALNÉ okysličovadlo !!!!
Pokusy foukat dotoho plyný kyslík i pod nevím jakým tlakem je jen stráta času a úsilí. Motor dosáhne mizivého ISP. Což je logické pokud se jen nad tím trochu zamyslíme a vememe si hustotu plyného kyslíku a hustotu kapalného kyslíku. Na první pohled je zřejmé jaký tam bude výkonostně obrovský rozdíl. Kyslik jsem vzal jen jako příklad ,že s tím Merlin snad i experimentoval ,ale jediné možné okysličovadlo jenž se dá rozumně skladovat je N2O , kyslík bohužel patří mezi kryogení kapaliny a s tím jsou spojené nemalé technické problémy v podmínkách made in home.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Merlin
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 23
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět #2845
od Merlin
Odpověděl Merlin pro téma Kuchařka na PVC sorbitolový motor třídy J-425
Ale jo, ja take nezacinam poprve...
Ale momentalne cerpam inspiraci a prekonavam svou lenost.
Sam sem asi v roce 2004?-5 zkousel naposledy sorbitolove motory na trubkach z PPR, ale chyba byla, ze sem si myslel, ze to bude ok, ale nebylo..
Jelikoz sem na papirovych trubkach olaminovanych, dosahl lepsich vysledku, dal sem to PPR k ledu.
PVC trubek sem mel dost, ale stejne nebyli ty motory az tak spolehlive, jako papiro-laminove
Dobre vysledky mi davali papirove trubky z kompaktu (ohnostrojnich) profesionalnich, ktere byli z nejakych duvodu vyztuzeny primo sklennym laminatem, jenze je uz nemam..
Dnes dumam a cucim na laminatove mozdire, 2" zdali by sem do toho neudelal motor, ale nemohu najit nektere komponenty, po nekolika stehovacich procedurach, nemam tucha, kde sem zalozil bednu, ve ktere byli ruzne pripravky, sablony, pechovaci, stredove formy a jine kravinky na vyrobu trysek a tp.
Nejvice me bude mrzet, nenajdu li sadu specialnich pripravku na kanalky, naplocho ofrezovane(delene) trubky Al, do kterych se strkal trn, po stuhnuti se trn vytahl a pultrubicky se vyndali bez nasili..
Stejne tak sada radiusovych nozu radeco na soustruzeni trysek.
Ani uz nemam zadny funkcni model, kdyz sem pri velke debordelisaci nasel spodni cast trupu rakety, obejmula me nostalgie, za smradem sorbitolu a okamziku syciveho letu, pokoukal na netu, co noveho a tak si budu smrdlat, abych se pobavil, alespon do jara..
Kruta pravda o raketovem modelarstvi je takova, ze kdo tomu jednou pricichne, porat se mu to vraci, jako borelioza, v cloveku to stale zustava latentni, ale po jistem case se to prodere na povrch.
Jelikoz sem nasel par motoru z ohnostrojnich raket na BP a jeste musim najit odvahu, pouzit par ROS motoru, tak na novy zacatek dobre.
Ale mam uz svarecku na PPR trubky, zkusim udelat znova pokus, tentokrat nebudu lakomy, koupim i zaslepky, nebudu tam rvat jen drevene ucpavky a vlozky z tryskou, nalisuju tam cementove ucpavky z ocelovym hrdlem z podlozek, jak to delaji V USA do PVC trubek.
Ale to nejdriv, az z jara, ted mam v dilne kosu, doma motory delat nebudu.
Ale momentalne cerpam inspiraci a prekonavam svou lenost.
Sam sem asi v roce 2004?-5 zkousel naposledy sorbitolove motory na trubkach z PPR, ale chyba byla, ze sem si myslel, ze to bude ok, ale nebylo..
Jelikoz sem na papirovych trubkach olaminovanych, dosahl lepsich vysledku, dal sem to PPR k ledu.
PVC trubek sem mel dost, ale stejne nebyli ty motory az tak spolehlive, jako papiro-laminove
Dobre vysledky mi davali papirove trubky z kompaktu (ohnostrojnich) profesionalnich, ktere byli z nejakych duvodu vyztuzeny primo sklennym laminatem, jenze je uz nemam..
Dnes dumam a cucim na laminatove mozdire, 2" zdali by sem do toho neudelal motor, ale nemohu najit nektere komponenty, po nekolika stehovacich procedurach, nemam tucha, kde sem zalozil bednu, ve ktere byli ruzne pripravky, sablony, pechovaci, stredove formy a jine kravinky na vyrobu trysek a tp.
Nejvice me bude mrzet, nenajdu li sadu specialnich pripravku na kanalky, naplocho ofrezovane(delene) trubky Al, do kterych se strkal trn, po stuhnuti se trn vytahl a pultrubicky se vyndali bez nasili..
Stejne tak sada radiusovych nozu radeco na soustruzeni trysek.
Ani uz nemam zadny funkcni model, kdyz sem pri velke debordelisaci nasel spodni cast trupu rakety, obejmula me nostalgie, za smradem sorbitolu a okamziku syciveho letu, pokoukal na netu, co noveho a tak si budu smrdlat, abych se pobavil, alespon do jara..
Kruta pravda o raketovem modelarstvi je takova, ze kdo tomu jednou pricichne, porat se mu to vraci, jako borelioza, v cloveku to stale zustava latentni, ale po jistem case se to prodere na povrch.
Jelikoz sem nasel par motoru z ohnostrojnich raket na BP a jeste musim najit odvahu, pouzit par ROS motoru, tak na novy zacatek dobre.
Ale mam uz svarecku na PPR trubky, zkusim udelat znova pokus, tentokrat nebudu lakomy, koupim i zaslepky, nebudu tam rvat jen drevene ucpavky a vlozky z tryskou, nalisuju tam cementove ucpavky z ocelovym hrdlem z podlozek, jak to delaji V USA do PVC trubek.
Ale to nejdriv, az z jara, ted mam v dilne kosu, doma motory delat nebudu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.329 sekund