- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
HPR, Tovární motory, cetifikace
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
11 roků 3 měsíců zpět #630
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj všichni ,
díky za názory ....
zde se už dostáváme do situace, kdy už začínáme prát prádlo, které se pere doma a ne prádlo do věřejné prádelny.
A máme toho hodně do toho věřejného prostoru ....
Mirek
díky za názory ....
zde se už dostáváme do situace, kdy už začínáme prát prádlo, které se pere doma a ne prádlo do věřejné prádelny.
A máme toho hodně do toho věřejného prostoru ....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
11 roků 3 měsíců zpět #629
od vojta
Ahoj
Prakticky kterákoliv pojistka v tomhle duchu
www.csobpoj.cz/cs/produkty/pojisteni-odp...canskeho-zivota.aspx
Speciální pojistka pro rakeťáky není a pokud jsem dobře informován,tak tahle se vztahuje i na organizovanou činnost .
Odpověděl vojta pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ta pojistka by mne zajímala také. Vzpoměl jsem si na historku z vojny, kdy po dopadu dvaceti 122mm raket z raketometu vyšlo na cílovou plochu z lesa 5 houbařů. Měli štěstí, že přežili.
Michal
Ahoj
Prakticky kterákoliv pojistka v tomhle duchu
www.csobpoj.cz/cs/produkty/pojisteni-odp...canskeho-zivota.aspx
Speciální pojistka pro rakeťáky není a pokud jsem dobře informován,tak tahle se vztahuje i na organizovanou činnost .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
11 roků 3 měsíců zpět #628
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ad poistka,
určite to má viac poisťovní, je to súčasťou rôznych poistiek volá sa to zodpovednosť na majetku a zdraví spôsobená tretím osobám. Treba si urobiť prieskum a vybrať to najlepšie a hlavne sa pýtať na kokrétne veci, preštudovať VOP k poistke, aby naša "činnosť" nebola vo výnimkách. Určite by sa dalo jednať s poisťovňami aj na úrovni klubov a poistiť trebárs aj celé akcie a účastníkov.
( ale som múdry, keď moja polovička pracuje v poisťovni)
Jojo
určite to má viac poisťovní, je to súčasťou rôznych poistiek volá sa to zodpovednosť na majetku a zdraví spôsobená tretím osobám. Treba si urobiť prieskum a vybrať to najlepšie a hlavne sa pýtať na kokrétne veci, preštudovať VOP k poistke, aby naša "činnosť" nebola vo výnimkách. Určite by sa dalo jednať s poisťovňami aj na úrovni klubov a poistiť trebárs aj celé akcie a účastníkov.
( ale som múdry, keď moja polovička pracuje v poisťovni)
Jojo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 3 měsíců zpět #627
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ta pojistka by mne zajímala také. Vzpoměl jsem si na historku z vojny, kdy po dopadu dvaceti 122mm raket z raketometu vyšlo na cílovou plochu z lesa 5 houbařů. Měli štěstí, že přežili.
Michal
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 3 měsíců zpět #626
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Michale i Jojo ,
díky za vyjádření názorů k této velmi "citlivé" témě.
Tato oblast rakeťácké činnosti ( myslím mimo standardní soutěživé aktivity s klubech s motorky tř. A-C) , zatím nemá oficiální organizačně-právní rámec - není teda ani nějak definovaná.
Mezi námi - tak jak se tu nebo, na akcích potkáváme jsou lidé nejrůznějšího věku, možností, s hodně odlišnými predstavami a cíly které od tohoto hobby očekávají.
Od začátečníků, přes pokročilé k těm pár nejlepším.
Jsou rakeťáci kteří hledají zajímavého a ne příliš drahého koníčka s jednoduchými požadavky na prostor, materiál a vybavení.
Ti hledají buď velmi levné stavebnice a motorky, nebo levná náhradní řešení. Část z nich má vyšší ambice a hledájí další možnosti, mají radost a uspokojení z rěšení problémů , které vysší úroveň modelaření přináší.
Ani pokročilí a hodně pokročilí modeláři nejsou svými zájmy, představami a přístupy jednotní.
Lidé přicházejí a také odcházejí. Hledáme svou cestu jak uspokojit svoje cíle a představy v této činnosti.
Je mnoho věcí které nás spojují a také "věci" (přístupy, možnosti, znalosti a pod.) které nás sice nerozdělují, ale nutí hledat jiné způsoby a postupy řešení( tam kde to jde).
Práve onen hravý - až experimentální přístup spojený s velkou vzájemnou otevřeností (navzájem si vlastně nekonkurujeme), přináší tu neopakovatelnou atmosféru akcí a setkání. Máme radost i z ůspěchů těch ostatních.
Ekonomická stránka je bohužel neodmyslitelnou součástí naší činnosti. Pokuď na to nebudu mít ( ani v nějaké alternatívní podobě). tak to prostě nebud dělat a najdu si něco jiného co dělat půjde.
To je bolavá stránka, jak psal Jojo reálný rozsah trhu s motory , stavebnicemi i dalšímí komponenty - z nich dělá drahé individuální zboží. Nabídka se sice rozšiřuje , ale spíše pro segment tř. A-C motorů a s ne-metrickými rozměry a za poměrně vysoké ceny.
SB a SX motory třídy samo-domo a polo-samodomo, představují při rozumném používání (co je předpokladem i u Profi motorů) slušnou, spolehlivou a dostupnou alternativu pro pohon. U těch šikovnějších se stanou školou, která je může připravit i na náročnější paliva na bázi NaNO3, NH4NO3 a jiná.
Nizkosériová výroba komponentů a motorů s atesty za u nás běžně akceptovatelné není prostě možná!
A tak se naší formou "certifikace" stává praktický provoz modelů a míra jejich úspěšnosti a spolehlivosti.
Napomáhat tomu můžou debaty, fóra, informace ve všech možných formách a také naše akce a setkání.
Vše je zatím do značné míry postavené na dobrovolnosti a vlastním rozhodnutí.
Jak píše Jojo za 50.- USD mám na L1 právo nakupovat motory do 512 Ns! Na nákup a běžný provoz těchto motorů by stějně hodně(nebo i více lidí prostě nemělo). Potřebné informace a znalosti je možné si osvojit i bez oficiálního glejtu a mělo by to být ve vlastním zájmu každého zájemce o tuto činnost.
Jsou lidé které uspokojuje setavení modelu ze stavebníce a polétaní s ním. A zase jsou lidé které by něco takové vůbec nebavilo, chtějí si navrhovat svoje vlastní modely s různými koncepcemi a upořádáním.
Proto 10 lidí a 11 přístupů!
K použití různých motorů v modelech. To přece není zádný až tak zásadní problém vyrobit si vhodný redukční adaptér pro jiní rozměr motoru ( i na SB či SX motor). Bude to nějaká hmotnost navíc, ale chci dobře fungující model a dostup o pár metrů méně není rozhodující.
Je potřebné oddělit certifikaci ve smyslu NAR či TRIPOLI od certifikace produktů.
Nevím jak to je s platností certifikace ROS z roku 2005 na uzemí Slovenska (jak píše Jojo).
Co se týče toho co pomůže rozvoji raketového modelářství ( myslím hlavně toho většího) - myslím že největší pomoc je na konci naší ruky a ve vzájemné komunikaci a spolupráci.
Ta Jojova pojistka by mne celkem zajímala - to je také dobrá téma.
Jak píše Jojo to je "nekonečný příběh" - jako sám život.
Mirek
díky za vyjádření názorů k této velmi "citlivé" témě.
Tato oblast rakeťácké činnosti ( myslím mimo standardní soutěživé aktivity s klubech s motorky tř. A-C) , zatím nemá oficiální organizačně-právní rámec - není teda ani nějak definovaná.
Mezi námi - tak jak se tu nebo, na akcích potkáváme jsou lidé nejrůznějšího věku, možností, s hodně odlišnými predstavami a cíly které od tohoto hobby očekávají.
Od začátečníků, přes pokročilé k těm pár nejlepším.
Jsou rakeťáci kteří hledají zajímavého a ne příliš drahého koníčka s jednoduchými požadavky na prostor, materiál a vybavení.
Ti hledají buď velmi levné stavebnice a motorky, nebo levná náhradní řešení. Část z nich má vyšší ambice a hledájí další možnosti, mají radost a uspokojení z rěšení problémů , které vysší úroveň modelaření přináší.
Ani pokročilí a hodně pokročilí modeláři nejsou svými zájmy, představami a přístupy jednotní.
Lidé přicházejí a také odcházejí. Hledáme svou cestu jak uspokojit svoje cíle a představy v této činnosti.
Je mnoho věcí které nás spojují a také "věci" (přístupy, možnosti, znalosti a pod.) které nás sice nerozdělují, ale nutí hledat jiné způsoby a postupy řešení( tam kde to jde).
Práve onen hravý - až experimentální přístup spojený s velkou vzájemnou otevřeností (navzájem si vlastně nekonkurujeme), přináší tu neopakovatelnou atmosféru akcí a setkání. Máme radost i z ůspěchů těch ostatních.
Ekonomická stránka je bohužel neodmyslitelnou součástí naší činnosti. Pokuď na to nebudu mít ( ani v nějaké alternatívní podobě). tak to prostě nebud dělat a najdu si něco jiného co dělat půjde.
To je bolavá stránka, jak psal Jojo reálný rozsah trhu s motory , stavebnicemi i dalšímí komponenty - z nich dělá drahé individuální zboží. Nabídka se sice rozšiřuje , ale spíše pro segment tř. A-C motorů a s ne-metrickými rozměry a za poměrně vysoké ceny.
SB a SX motory třídy samo-domo a polo-samodomo, představují při rozumném používání (co je předpokladem i u Profi motorů) slušnou, spolehlivou a dostupnou alternativu pro pohon. U těch šikovnějších se stanou školou, která je může připravit i na náročnější paliva na bázi NaNO3, NH4NO3 a jiná.
Nizkosériová výroba komponentů a motorů s atesty za u nás běžně akceptovatelné není prostě možná!
A tak se naší formou "certifikace" stává praktický provoz modelů a míra jejich úspěšnosti a spolehlivosti.
Napomáhat tomu můžou debaty, fóra, informace ve všech možných formách a také naše akce a setkání.
Vše je zatím do značné míry postavené na dobrovolnosti a vlastním rozhodnutí.
Jak píše Jojo za 50.- USD mám na L1 právo nakupovat motory do 512 Ns! Na nákup a běžný provoz těchto motorů by stějně hodně(nebo i více lidí prostě nemělo). Potřebné informace a znalosti je možné si osvojit i bez oficiálního glejtu a mělo by to být ve vlastním zájmu každého zájemce o tuto činnost.
Jsou lidé které uspokojuje setavení modelu ze stavebníce a polétaní s ním. A zase jsou lidé které by něco takové vůbec nebavilo, chtějí si navrhovat svoje vlastní modely s různými koncepcemi a upořádáním.
Proto 10 lidí a 11 přístupů!
K použití různých motorů v modelech. To přece není zádný až tak zásadní problém vyrobit si vhodný redukční adaptér pro jiní rozměr motoru ( i na SB či SX motor). Bude to nějaká hmotnost navíc, ale chci dobře fungující model a dostup o pár metrů méně není rozhodující.
Je potřebné oddělit certifikaci ve smyslu NAR či TRIPOLI od certifikace produktů.
Nevím jak to je s platností certifikace ROS z roku 2005 na uzemí Slovenska (jak píše Jojo).
Co se týče toho co pomůže rozvoji raketového modelářství ( myslím hlavně toho většího) - myslím že největší pomoc je na konci naší ruky a ve vzájemné komunikaci a spolupráci.
Ta Jojova pojistka by mne celkem zajímala - to je také dobrá téma.
Jak píše Jojo to je "nekonečný příběh" - jako sám život.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 3 měsíců zpět #624
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Toto téma je opravdu tenký led. nechat u nás certifikovat SB motory by jistě šlo ,ale celý proces stojí na poplatcích 10-20 tisíc. Certifikace je navíc časově omezená takže kdo má tolik peněz? A koli by se asi prodalo motorů ?? Je to ekonomicky naprosto neunosné. A to ani nechtějte vědět požadavky na výrobu o tom se tu už nemá ani cenu zde zmiňovat. Vše by se vyplatílo pokud by se to dělalo v tisícových seriích ale kusovka či stovková serie je ofiko naprosto ekonomicky nereálná.
Tripoli klub. Mno .... opět se k tomu stavím velmi skepticky ,problematika je zde v tom ,že v tomto združení se vyžadují poměrně přísná pravidla celkem vzato to není sice až tak hrozné ale je tu jedno velké ale a to že se na těchto akcích smí létat jenom s certifikovanejma motorama a pokud má někdo nad 160Ns tak i s certifikací L1 popřípadě L2 učastníků takže u nás by létali dva lidé a vzhledem k ceně motorů by to byly tak u každého 2 starty Pravda do 160 Ns je to i osoba nad 18 let bez omezení ..takže i snad více lidí ale opět cena motorů není nejlevnější.
Je třeba varovat nad takovou tou klasickou českou myšlenkou to nějak ochcat, oni jsou na to dost pedanti a pokud by se přišlo nato že se v klubu Tripoli létá s necertifikovanýma motorama tak klub okamžitě končí s ostudou jak prase.
Takže tudy cesta taky nevede.
Tripoli klub. Mno .... opět se k tomu stavím velmi skepticky ,problematika je zde v tom ,že v tomto združení se vyžadují poměrně přísná pravidla celkem vzato to není sice až tak hrozné ale je tu jedno velké ale a to že se na těchto akcích smí létat jenom s certifikovanejma motorama a pokud má někdo nad 160Ns tak i s certifikací L1 popřípadě L2 učastníků takže u nás by létali dva lidé a vzhledem k ceně motorů by to byly tak u každého 2 starty Pravda do 160 Ns je to i osoba nad 18 let bez omezení ..takže i snad více lidí ale opět cena motorů není nejlevnější.
Je třeba varovat nad takovou tou klasickou českou myšlenkou to nějak ochcat, oni jsou na to dost pedanti a pokud by se přišlo nato že se v klubu Tripoli létá s necertifikovanýma motorama tak klub okamžitě končí s ostudou jak prase.
Takže tudy cesta taky nevede.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.382 sekund