- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
HPR, Tovární motory, cetifikace
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
11 roků 3 měsíců zpět - 11 roků 3 měsíců zpět #612
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Zdravím
Mám pocit že motory do třídy G lze koupit tady:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/30
Ale motory jsem zde nikdy nekupoval takže opravdu nevím. Nad G ti nikdo nic neprodá bez certifikace. Já si motory v minulosti nakoupil na těchto akcích .www.argoshpr.ch/ a i na :
www.ag-modellraketen.de/index.php?id=dieagm
Je to ale drahá záležitost a na obyčejné polétání to moc není ..protože to leze do peněz.
Viz ceník HPR : www.spacetecrocketry.com/Pricelists/RA_HPR_PR2008.pdf
nebo ceník :http://www.spacetecrocketry.com/Pricelists/EA_HPR_PR2008.pdf
Pozor ale na poznámku :
Gilt nur für die Schweiz: Verkauf der AEROTECH Hobby Product Linie erfolgt über den Modellbau-Fachhandel.)
Hybridní motor je trochu jiná věc, jednak to není pyrotechnický výrobek dle naší legislativy,v zahraničí se cena motoru pohybuje kolem 5-10 tisíc Kč. V zahraičí na ně platí podobné restrikce jak na jiné motory u nás zatím o ničem takovém nevím. Lze ale koupit takovu velmi zajímavou zvláštnost např zde:
www.cavemanrocketry.nl/micro-hybrid_cid41.html
nebo zde: www.eclipserocketry.com/
Hybridní motor co jsem měl na Svojku je moje vlastní konstrukce. Jinak jediný prodejce v EU pokud vím je v Holansku :
www.rebelrocketry.com/shop/index.php?cat...3j3enrkcjjv53aukuhk3
Mám pocit že motory do třídy G lze koupit tady:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/30
Ale motory jsem zde nikdy nekupoval takže opravdu nevím. Nad G ti nikdo nic neprodá bez certifikace. Já si motory v minulosti nakoupil na těchto akcích .www.argoshpr.ch/ a i na :
www.ag-modellraketen.de/index.php?id=dieagm
Je to ale drahá záležitost a na obyčejné polétání to moc není ..protože to leze do peněz.
Viz ceník HPR : www.spacetecrocketry.com/Pricelists/RA_HPR_PR2008.pdf
nebo ceník :http://www.spacetecrocketry.com/Pricelists/EA_HPR_PR2008.pdf
Pozor ale na poznámku :
Gilt nur für die Schweiz: Verkauf der AEROTECH Hobby Product Linie erfolgt über den Modellbau-Fachhandel.)
Hybridní motor je trochu jiná věc, jednak to není pyrotechnický výrobek dle naší legislativy,v zahraničí se cena motoru pohybuje kolem 5-10 tisíc Kč. V zahraičí na ně platí podobné restrikce jak na jiné motory u nás zatím o ničem takovém nevím. Lze ale koupit takovu velmi zajímavou zvláštnost např zde:
www.cavemanrocketry.nl/micro-hybrid_cid41.html
nebo zde: www.eclipserocketry.com/
Hybridní motor co jsem měl na Svojku je moje vlastní konstrukce. Jinak jediný prodejce v EU pokud vím je v Holansku :
www.rebelrocketry.com/shop/index.php?cat...3j3enrkcjjv53aukuhk3
Poslední změna: 11 roků 3 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 3 měsíců zpět #611
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Pandy,
předpokládám, že tedy certifikaci máš. Mohl bys prozradit, jak sháníš tovární motory? Obchodů po Evropě moc není a většina náplně posílat nechce (analogie HAZMAT, licence na výbušniny). A ještě jeden dotaz, jakého původu je tvůj hybrid a platí pro hybridy stejná dopravní omezení jako pro klasické motory?
Díky,
Michal
předpokládám, že tedy certifikaci máš. Mohl bys prozradit, jak sháníš tovární motory? Obchodů po Evropě moc není a většina náplně posílat nechce (analogie HAZMAT, licence na výbušniny). A ještě jeden dotaz, jakého původu je tvůj hybrid a platí pro hybridy stejná dopravní omezení jako pro klasické motory?
Díky,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 3 měsíců zpět #609
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Mno...já na to mám zase trochu jiný uhel pohledu . Jednak certifikace je určité potvrzení o způsobilosti,druhák certifikovaný motor má EU značku CE tudíž je na trhu EU schválený / / Takže hypoteticky vzato pokud se něco modelářovi podělá a vznikne nějaký druhotný problém dejme tomu škoda na majetku druhé osobě ,bude se nato pohlížet z trochu jiného uhlu než na škodu způsobenou SB necertifikovaným motorem.
Napsal jsem to tady trochu kulantně dost obecně ,problematika je trochu složitější ale pro obecné vysvětlení by mohla stačit.
Certifikace L1 je defakto zadarmo stačí se přihlásit /tuším 50USD/ zakoupit motor nad 160Ns ,stačí jen náplň casingy se běžně na těchto akcích pujčují motor umět bezpečně složit a předvést bezpečný let modelu. Tod vše . Roční poplatek je pak už jen 50USD Motory do 540Ns už jsou opravdu pěkný hukot a komu to nestačí muže si udělat i L2 ta obnáší už složit odborné zkoužky formou testu opět nic hruzostrašného,testy a jejich správné odpovědi se dají stáhnot z netu. Já mám dokonce někde i jejich překlad do češtiny. U testu není možné mít otázku jenž není v souboru testů ,nejsou tam chytáky ,je třeba se to jen naučit opět nic těžkého.
Motory do 5000Ns je už fakt mazec a dle mě dělat si L3 nemá už moc význam to už leze hodně do peněz protože výkonu motoru se musí postavit i odpovídající raketa.
Napsal jsem to tady trochu kulantně dost obecně ,problematika je trochu složitější ale pro obecné vysvětlení by mohla stačit.
Certifikace L1 je defakto zadarmo stačí se přihlásit /tuším 50USD/ zakoupit motor nad 160Ns ,stačí jen náplň casingy se běžně na těchto akcích pujčují motor umět bezpečně složit a předvést bezpečný let modelu. Tod vše . Roční poplatek je pak už jen 50USD Motory do 540Ns už jsou opravdu pěkný hukot a komu to nestačí muže si udělat i L2 ta obnáší už složit odborné zkoužky formou testu opět nic hruzostrašného,testy a jejich správné odpovědi se dají stáhnot z netu. Já mám dokonce někde i jejich překlad do češtiny. U testu není možné mít otázku jenž není v souboru testů ,nejsou tam chytáky ,je třeba se to jen naučit opět nic těžkého.
Motory do 5000Ns je už fakt mazec a dle mě dělat si L3 nemá už moc význam to už leze hodně do peněz protože výkonu motoru se musí postavit i odpovídající raketa.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Návštěvník
11 roků 4 měsíců zpět #250
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Zatím až na pár vyjímek (Dušan Adamec ,Pandy) se tady používá jako palivo sorbitol. Výhodná cena , vcelku snadná příprava a dobrý výkon.Při teplotě hoření cca 1200 st C nijak velké nároky na plášt motoru a trysku.Plnitelný motor hliníkové konstrukce s ocelovou tryskou po vyhoření dám na 10min do vody ,rozdělám ,osušim , vyměnim těsnící kroužek ,vložim nové jádra a můžu znova startovat. Cena paliva podle velikosti motoru do 100Kč.Aby jsi mohl používat motory Aerotech musíš si udělat licenci (asi 100eur) v Německu nebo Svýcarsku (to znamená cestu tam a zpátky tak 5000kč) koupíš motor ,ten zas nestojí hromadu ale pak si koupíš palivový set (bakelitová tryska ,jádra, nějaké těsnící kroužky) a nad cenou ti spadne čelist.Na motor 300Ns asi 1500kč. Takže při našich platech zůstávám u sorbitolu nebo zkusim vsadit Sportku.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #244
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Dragone,
díky za názor.
Máme tady nyní tento web jako důležitou platformu pro výměnu názorů, řešení a informací!!
I o možnostech výhodného nákupu surovin, materiálů, Sw i hotových výrobků.
Je to jen na nás do jaké míry toto dokážeme využít a napomáhat tak zlepšení nelehké situace
v naší zájmové oblasti.
Opět musím zdůraznit prvořadý zájem nás všech na bezpečnost naší činnosti pro nás, ale hlavně naše okolí!!
Zbytečný a stupidní průser může vše totálně zkomplikovat!!
Mirek
díky za názor.
Máme tady nyní tento web jako důležitou platformu pro výměnu názorů, řešení a informací!!
I o možnostech výhodného nákupu surovin, materiálů, Sw i hotových výrobků.
Je to jen na nás do jaké míry toto dokážeme využít a napomáhat tak zlepšení nelehké situace
v naší zájmové oblasti.
Opět musím zdůraznit prvořadý zájem nás všech na bezpečnost naší činnosti pro nás, ale hlavně naše okolí!!
Zbytečný a stupidní průser může vše totálně zkomplikovat!!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
11 roků 4 měsíců zpět #241
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Myslím, že názor Mirka, je současná realita a snad k tomu nelze ani co dodat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.381 sekund