- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
HPR, Tovární motory, cetifikace
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
11 roků 3 měsíců zpět #623
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Chlapi pouštíte se na hodně tenký led , pro představu co dokáže udělat úředník pro BLAHO !!!!!!!!!! RC modelářů vám předkládám velmi výživný téma ne jednom modelforu.Doporučuji si to projít je ty i jistá výstraha
Jak taky můžem dopadnout
www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=37&potec=1354825
Jak taky můžem dopadnout
www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=37&potec=1354825
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
11 roků 3 měsíců zpět #622
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Michal,
dobrý názor, podnetné návrhy.
Skúsme sa na to pozrieť aj z inej strany, zo strany obchodníka. Aká veľká je základňa raketových modelárov, aká je kúpischopnosť potencionálneho zákazníka? Koľko kitov rakiet si kúpiš ročne, koľko továrnych motorov a náplní do nich ? Je samozrejmé, že keď budeš stavať dom tehly si nebudeš vyrábať sám, ale keď sa rozhodneš postaviť si obytný hausbot bude to kusová výroba.
Sám píšeš, že ideš po 2 kolejích a napříč tím vším samozřejmě prochází faktor ceny, nejvíce se projevující právě u motorů.
Sú medzi nami veľmi šíikovní a shopní ľudia, ktorí su schopní vyrobiť motory na SB či SX. Ale už vačší problém by bolo ich "zoficiálnenie". Nebojím sa povedať, že s takým niečím zákony v SR a ČR takmer nepočítajú. A samozrejme celý proces by " niečo stál", čo by sa prejavilo v cene. ( Na margo veci, čítal som jeden dokument z polície, kde sa uvádzalo, že je nepochopiteľné, ako sa mohli motory ROS dostať na Slovensku vôbec do obehu?)
Ďaľšia vec - certifikácia? Ano, či nie? Pomôže to veci, bude viac ľudí, ktorí sa budú venovať raketovému modelárstvu alebo nie ? Ročný udržiavací poplatok L1 je 50 USD. Za to máme cca +-100 motorčekov ROS . Je to veľa , málo? Samozrejme k tomu faktor bezpečnosti. Apropo, je to na každom z nás pristúpiť k tomu zodpovedne. Napr. ja mám poistku, ktorá pokryje prípadné škody, ktoré by som ako rakeťák mohol spáchať.
Myslím, že celá táto téma je na nekonečnú diskusiu.
Zatiaľ toľko a tiež čakám na ďalšie názory.
Jojo
dobrý názor, podnetné návrhy.
Skúsme sa na to pozrieť aj z inej strany, zo strany obchodníka. Aká veľká je základňa raketových modelárov, aká je kúpischopnosť potencionálneho zákazníka? Koľko kitov rakiet si kúpiš ročne, koľko továrnych motorov a náplní do nich ? Je samozrejmé, že keď budeš stavať dom tehly si nebudeš vyrábať sám, ale keď sa rozhodneš postaviť si obytný hausbot bude to kusová výroba.
Sám píšeš, že ideš po 2 kolejích a napříč tím vším samozřejmě prochází faktor ceny, nejvíce se projevující právě u motorů.
Sú medzi nami veľmi šíikovní a shopní ľudia, ktorí su schopní vyrobiť motory na SB či SX. Ale už vačší problém by bolo ich "zoficiálnenie". Nebojím sa povedať, že s takým niečím zákony v SR a ČR takmer nepočítajú. A samozrejme celý proces by " niečo stál", čo by sa prejavilo v cene. ( Na margo veci, čítal som jeden dokument z polície, kde sa uvádzalo, že je nepochopiteľné, ako sa mohli motory ROS dostať na Slovensku vôbec do obehu?)
Ďaľšia vec - certifikácia? Ano, či nie? Pomôže to veci, bude viac ľudí, ktorí sa budú venovať raketovému modelárstvu alebo nie ? Ročný udržiavací poplatok L1 je 50 USD. Za to máme cca +-100 motorčekov ROS . Je to veľa , málo? Samozrejme k tomu faktor bezpečnosti. Apropo, je to na každom z nás pristúpiť k tomu zodpovedne. Napr. ja mám poistku, ktorá pokryje prípadné škody, ktoré by som ako rakeťák mohol spáchať.
Myslím, že celá táto téma je na nekonečnú diskusiu.
Zatiaľ toľko a tiež čakám na ďalšie názory.
Jojo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 3 měsíců zpět #621
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj,
dovolil bych si se k tomu ještě vrátit. Jsem tady poměrně nový, tak mně omluvte za případné mylné předpoklady či neznalosti či opakování již zmíněného.
Když jsem začal svět raket před nějakou (krátkou) dobou objevovat, samozřejmě jsem prohledával internet. Českých stránek je málo, logicky mne to zavedlo do zahraničí. Zjistil jsem, že existuje (mimo jiné) MPR, HPR a "Experimental". Našel jsem stránku apogee.com a zjistil, že existují výrobci kitů a komponentů a v souladu s výrobci motorů se vytváří jistá modulová/rozměrová řada modelů. Tedy např. chci model o průměru 2,1 palce, vyberu si materiál trupu (např. www.rebelrocketry.com/shop/index.php?cat=c281_Blue-Tubes.html ) , k tomu patřící kužel, zase možnost různých materiálů, spojovací/prodlužovací trubku, padák, šňůry, elektroniku, materiál křidélek, ocasní kužel, motorovou trubku, držák motoru a nakonec motor. Hotovo. Poskládám, slepím, mám to. Nemám chuť ani možnosti vyrábět si dílčí komponenty sám, kvality továrních dílů bych stejně nedosáhl. Když stavím dům, taky si nevyrábím cihly. Možná kontroverzní názor, omlouvám se. Do takto postavených raket ovšem pasuje pouze tovární motor, bohužel. Jsou však zajímavé a chtěl jsem vědět jak fungují, jak jsou konstruované, jaké mají výhody a nevýhody, mají různá paliva s různými charakteristikami a barvami kouře. Co s tím? Zatím jedu po dvou kolejích. Sorbitol je jedna, tovární motory a modulové rakety druhá. Uvažuji, zda by nešlo to nějak propojit, tedy zkusit vyrobit motor používající sorbitol a skříň se dala montovat i do lože modulové řady továrních motorů, tedy 29, 38, 54, 75mm. Napříč tím vším samozřejmě prochází faktor ceny, nejvíce se projevující právě u motorů.
Pak je tu další věc a to je ta certfkace. Tak nějak mám pocit, že u nás je její hodnota ve vztahu k úřadům (policie, pojišťovna, ostatní úředníci) diskutabilní, nebo je to jinak? Jak psal Pandy, fakticky to je osvědčení o způsobilosti, něco jako řidičský průkaz. Ale pochází to ze zahraničí, u nás instituce vydávající certifikaci neexistuje. Bez jakéhokoli papíru, pouze s věkem 18, můžu létat G. Co když mám tedy sorbitolové (tovární mi nikdo neprodá) "Háčko", "Íčko", atd. ? Můžu nebo ne? Napadá mně, že se asi dá založit další lokální pobočka Tripoli. Do dalších úvah se v tuto chvíli pouštět nechci. Zatím vše
Mějte se,
Michal
dovolil bych si se k tomu ještě vrátit. Jsem tady poměrně nový, tak mně omluvte za případné mylné předpoklady či neznalosti či opakování již zmíněného.
Když jsem začal svět raket před nějakou (krátkou) dobou objevovat, samozřejmě jsem prohledával internet. Českých stránek je málo, logicky mne to zavedlo do zahraničí. Zjistil jsem, že existuje (mimo jiné) MPR, HPR a "Experimental". Našel jsem stránku apogee.com a zjistil, že existují výrobci kitů a komponentů a v souladu s výrobci motorů se vytváří jistá modulová/rozměrová řada modelů. Tedy např. chci model o průměru 2,1 palce, vyberu si materiál trupu (např. www.rebelrocketry.com/shop/index.php?cat=c281_Blue-Tubes.html ) , k tomu patřící kužel, zase možnost různých materiálů, spojovací/prodlužovací trubku, padák, šňůry, elektroniku, materiál křidélek, ocasní kužel, motorovou trubku, držák motoru a nakonec motor. Hotovo. Poskládám, slepím, mám to. Nemám chuť ani možnosti vyrábět si dílčí komponenty sám, kvality továrních dílů bych stejně nedosáhl. Když stavím dům, taky si nevyrábím cihly. Možná kontroverzní názor, omlouvám se. Do takto postavených raket ovšem pasuje pouze tovární motor, bohužel. Jsou však zajímavé a chtěl jsem vědět jak fungují, jak jsou konstruované, jaké mají výhody a nevýhody, mají různá paliva s různými charakteristikami a barvami kouře. Co s tím? Zatím jedu po dvou kolejích. Sorbitol je jedna, tovární motory a modulové rakety druhá. Uvažuji, zda by nešlo to nějak propojit, tedy zkusit vyrobit motor používající sorbitol a skříň se dala montovat i do lože modulové řady továrních motorů, tedy 29, 38, 54, 75mm. Napříč tím vším samozřejmě prochází faktor ceny, nejvíce se projevující právě u motorů.
Pak je tu další věc a to je ta certfkace. Tak nějak mám pocit, že u nás je její hodnota ve vztahu k úřadům (policie, pojišťovna, ostatní úředníci) diskutabilní, nebo je to jinak? Jak psal Pandy, fakticky to je osvědčení o způsobilosti, něco jako řidičský průkaz. Ale pochází to ze zahraničí, u nás instituce vydávající certifikaci neexistuje. Bez jakéhokoli papíru, pouze s věkem 18, můžu létat G. Co když mám tedy sorbitolové (tovární mi nikdo neprodá) "Háčko", "Íčko", atd. ? Můžu nebo ne? Napadá mně, že se asi dá založit další lokální pobočka Tripoli. Do dalších úvah se v tuto chvíli pouštět nechci. Zatím vše
Mějte se,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 3 měsíců zpět - 11 roků 3 měsíců zpět #619
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Zdravím
Já jsem přesně jak socha těch tři opic co sedí vedle sebe ,jedna nevidí druhá neslyší a třetí mlčí . A druhé pořekadlo je ,že není dobré hada dráždit bosou nohou . Mno a nakonec rozhodně nebudu házet další kameny a čekat ještě větší vlny,raději počkám až se rybník uklidní,mám rád klidnou hladinu Oni totiž rybáři / rozuměj uředníci / nemají rádi /hodně nemají rádi / když jim někdo čeří hladiny a veřejně
Já jsem přesně jak socha těch tři opic co sedí vedle sebe ,jedna nevidí druhá neslyší a třetí mlčí . A druhé pořekadlo je ,že není dobré hada dráždit bosou nohou . Mno a nakonec rozhodně nebudu házet další kameny a čekat ještě větší vlny,raději počkám až se rybník uklidní,mám rád klidnou hladinu Oni totiž rybáři / rozuměj uředníci / nemají rádi /hodně nemají rádi / když jim někdo čeří hladiny a veřejně
Poslední změna: 11 roků 3 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 3 měsíců zpět #618
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Pandy ,
díky za inspirující příspěvěk.
Celá tato problematika totiž vypadá jako drahokam o mnoha facetách(stěna výbrusu)!
Každý z nás to vidí trochu jinak, posuzujeme z hlediska svých specifických podmínek -
finanční možnosti, znalosti teoretické i praktické, výrobně-technologické možnosti a jiné.
Jsou zde jistá rozhodovací kriteria, která by jsme ale měli uznávat všichni!
A to je snaha o maximální bezpečnost pří výrobě a provozování našeho hobby!
V první řadě bezpečnost ostatních a naše vlastní!!
Každý z nás má svoje cíle a cesty kterými se k nim propracovává,
Důležité je stavět na tom, co nás všechny spojuje a vytváří tak nezapomenutelnou atmosféru
na našich akcích!!
Pandy má určite pravdu v tom co certifikace přináší.
U nás zaběhnutá praxe používaní SB a SX reload motorů nabízí poměrně dost bezpecné palivo i casing.
Samozřejmě nic není totálně blbovzdorné. Nebezpečná je ale i procházka po chodníku.
Ale v našich podmínkách to není pouze jediná cesta.
Máme zde lidi kteří pravidelně s velkou ůspěšností staví svojr modely a motory i bez oficiální certifikace.
Ta je stejně podle mne postavená, spíše pro zabezpečení kvalifikovaného provozu s profesionálními výrobky.
Zde u nás jsou spíše podmínky vedoucí k do jisté míry spíše k "experimentálnímu" pojetí na osobní ůrovni.
Zatím nemáve vlastní vnitřní struktury a zdroje které by dokázali certifikaci něčeho takového poskytovat a za přijatelných podmínek.
Snad se něco podobného v budoucnu podaří ...
Je to opět na další diskusi. Naštěstí nejsme natolik ortodoxní a diskutovat dokážeme.
Hodil jsem kámen do rybníku a nyní očekávám vlny ...
Mirek
díky za inspirující příspěvěk.
Celá tato problematika totiž vypadá jako drahokam o mnoha facetách(stěna výbrusu)!
Každý z nás to vidí trochu jinak, posuzujeme z hlediska svých specifických podmínek -
finanční možnosti, znalosti teoretické i praktické, výrobně-technologické možnosti a jiné.
Jsou zde jistá rozhodovací kriteria, která by jsme ale měli uznávat všichni!
A to je snaha o maximální bezpečnost pří výrobě a provozování našeho hobby!
V první řadě bezpečnost ostatních a naše vlastní!!
Každý z nás má svoje cíle a cesty kterými se k nim propracovává,
Důležité je stavět na tom, co nás všechny spojuje a vytváří tak nezapomenutelnou atmosféru
na našich akcích!!
Pandy má určite pravdu v tom co certifikace přináší.
U nás zaběhnutá praxe používaní SB a SX reload motorů nabízí poměrně dost bezpecné palivo i casing.
Samozřejmě nic není totálně blbovzdorné. Nebezpečná je ale i procházka po chodníku.
Ale v našich podmínkách to není pouze jediná cesta.
Máme zde lidi kteří pravidelně s velkou ůspěšností staví svojr modely a motory i bez oficiální certifikace.
Ta je stejně podle mne postavená, spíše pro zabezpečení kvalifikovaného provozu s profesionálními výrobky.
Zde u nás jsou spíše podmínky vedoucí k do jisté míry spíše k "experimentálnímu" pojetí na osobní ůrovni.
Zatím nemáve vlastní vnitřní struktury a zdroje které by dokázali certifikaci něčeho takového poskytovat a za přijatelných podmínek.
Snad se něco podobného v budoucnu podaří ...
Je to opět na další diskusi. Naštěstí nejsme natolik ortodoxní a diskutovat dokážeme.
Hodil jsem kámen do rybníku a nyní očekávám vlny ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 3 měsíců zpět #615
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj,
díky za vyčerpávající odpověď.
SierraFox jsem už vyzkoušel, funguje spolehlivě.
Michal
díky za vyčerpávající odpověď.
SierraFox jsem už vyzkoušel, funguje spolehlivě.
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.329 sekund