HPR, Tovární motory, cetifikace
- Koudy
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
11 roků 4 měsíců zpět #232
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Po přečtení názoru Mirka, s ním musí asi souhlasit každý. Krásně nám to shrnul a vrátil nás do naší reality.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 4 měsíců zpět #229
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Mirku,
s tím nelze než souhlasit. Uvidíme, jestli se nám k tomu ještě někdo vyjádří.
Díky,
Michal
s tím nelze než souhlasit. Uvidíme, jestli se nám k tomu ještě někdo vyjádří.
Díky,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #225
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Michale ,
Vzhledem k ceně reload motorů I až K třídy, jejich náplní a dalšího materiálu, to není materiál na wíkendové polétání.
Takže většina lidí používá motory sorbitolové, SX81-čkové, ROS-ky ve svazcích až do 20 ks(model Sojuzu). Další pracují s motory na bázi NaNO3 či NH4NO3 s Isp od 160 do skoro 200!! Hodně lidí si nemůže dovolit rakety jako luxusní modelařinu.
I běžné létání s motory 10-20 Ns na BP s cenou 60-155.- Kč za jeden motor (Rapier,Estes a pod.) s několika starty za den, plus náklady na palníky, modely dopravu nejsou nic levného. Také je důležité co vlastně očekávají jednotlivý rakeťáci od své činnosti?
I pro tu certifikaci na L1 musíš mít motor továrenský min, 160 Ns ne 2x80 Ns! U L2 je již součastí i písemná skouška nejem praktická skouška (měli by se dát stáhnout z Tripoli či NAR webů).
Pokuď nekdo u nás si chce zalétat nepotřebuje k tomu L1-L3 certifikaci. Tu potřebuješ pokuď si chceš zálétat v zahraničí, ale ne se svými (necertifikovanými ) motory. Takže otázka je také ta na co by rakeťákům u nás certifikace byla a co by jim přinesla. Malá základna, bez podpory, velké náklady, požadavky na prostor, finance - nejsou zrovna lákadlem.
Bylo by dobré poznat i názory ostatních rakeťáků. Toto je pouze můj pohled.
Mirek
Vzhledem k ceně reload motorů I až K třídy, jejich náplní a dalšího materiálu, to není materiál na wíkendové polétání.
Takže většina lidí používá motory sorbitolové, SX81-čkové, ROS-ky ve svazcích až do 20 ks(model Sojuzu). Další pracují s motory na bázi NaNO3 či NH4NO3 s Isp od 160 do skoro 200!! Hodně lidí si nemůže dovolit rakety jako luxusní modelařinu.
I běžné létání s motory 10-20 Ns na BP s cenou 60-155.- Kč za jeden motor (Rapier,Estes a pod.) s několika starty za den, plus náklady na palníky, modely dopravu nejsou nic levného. Také je důležité co vlastně očekávají jednotlivý rakeťáci od své činnosti?
I pro tu certifikaci na L1 musíš mít motor továrenský min, 160 Ns ne 2x80 Ns! U L2 je již součastí i písemná skouška nejem praktická skouška (měli by se dát stáhnout z Tripoli či NAR webů).
Pokuď nekdo u nás si chce zalétat nepotřebuje k tomu L1-L3 certifikaci. Tu potřebuješ pokuď si chceš zálétat v zahraničí, ale ne se svými (necertifikovanými ) motory. Takže otázka je také ta na co by rakeťákům u nás certifikace byla a co by jim přinesla. Malá základna, bez podpory, velké náklady, požadavky na prostor, finance - nejsou zrovna lákadlem.
Bylo by dobré poznat i názory ostatních rakeťáků. Toto je pouze můj pohled.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 4 měsíců zpět #223
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Mirku,
díky za odpověď. Znamená to tedy, že tovární motory u nás nejsou moc rozšířené? Podle obsahu českých internetových stránek mám pocit, že si většina rakeťáků vyrábí vlastní motory nebo je kupuje od Honzy Plecháče (já taky).
Chtěl jsem ale zkusit i jiné a tak mám ve skříni připravená tři "Géčka" od CTI. Chtěl jsem tedy vědět, jestli u nás má někdo zájem tu certifikaci vůbec mít. Domluvit si jí není velký problém, to už jsem si zjistil od pána z TRA, stačí pak jen zajet např. na víkend do Německa a s vhodným modelem si udělat třeba obě (L1 i L2, L3 už je jiná liga) v jeden den.
hezký večer,
Michal
díky za odpověď. Znamená to tedy, že tovární motory u nás nejsou moc rozšířené? Podle obsahu českých internetových stránek mám pocit, že si většina rakeťáků vyrábí vlastní motory nebo je kupuje od Honzy Plecháče (já taky).
Chtěl jsem ale zkusit i jiné a tak mám ve skříni připravená tři "Géčka" od CTI. Chtěl jsem tedy vědět, jestli u nás má někdo zájem tu certifikaci vůbec mít. Domluvit si jí není velký problém, to už jsem si zjistil od pána z TRA, stačí pak jen zajet např. na víkend do Německa a s vhodným modelem si udělat třeba obě (L1 i L2, L3 už je jiná liga) v jeden den.
hezký večer,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #222
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: HPR, Tovární motory, cetifikace
Ahoj Michale ,
v ČR staví tzv. velké rakety cca 30 lidí. Ti co používají továrně vyráběné motory musejí mít certifikaci. L1 certifikace umožňuje nákup motorů do 640 Ns, L2 certifikace do 5 120 Ns. Zatím vím o min. dvou lidech co mají certifikaci L2. U nás je možné létat s motory těchto kategorií i bez certifikace ( ale to neznamená že bez bez množstva znalostí a skušeností)!!
Certifikace se dají získat pouze v zahraničí. Pro nás - v Evropě. Na zahraniční akce HPR se jezdí, ale jen občas a jen někdo (finanční, časová a technická náročnost). Pro lepší představu se podívej na fotoreportáže z akcí velkých raket od r. 2005! Na našich akcích se létá s motory zatím do 2500 Ns.
raketky.via.cz/fs.php ... sekce Obrázky, různé
raketove.modely.sweb.cz/foto_album.htm
www.rmkpraha.cz/
www.mkchlumec.cz/rakety_hl.htm
na tomto webu je ve fotogalerii totoreportáž z akce Lomnice - Chvojek 2011 jinde zatím nezveřejněná !!
a další ..
Mirek
v ČR staví tzv. velké rakety cca 30 lidí. Ti co používají továrně vyráběné motory musejí mít certifikaci. L1 certifikace umožňuje nákup motorů do 640 Ns, L2 certifikace do 5 120 Ns. Zatím vím o min. dvou lidech co mají certifikaci L2. U nás je možné létat s motory těchto kategorií i bez certifikace ( ale to neznamená že bez bez množstva znalostí a skušeností)!!
Certifikace se dají získat pouze v zahraničí. Pro nás - v Evropě. Na zahraniční akce HPR se jezdí, ale jen občas a jen někdo (finanční, časová a technická náročnost). Pro lepší představu se podívej na fotoreportáže z akcí velkých raket od r. 2005! Na našich akcích se létá s motory zatím do 2500 Ns.
raketky.via.cz/fs.php ... sekce Obrázky, různé
raketove.modely.sweb.cz/foto_album.htm
www.rmkpraha.cz/
www.mkchlumec.cz/rakety_hl.htm
na tomto webu je ve fotogalerii totoreportáž z akce Lomnice - Chvojek 2011 jinde zatím nezveřejněná !!
a další ..
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
11 roků 4 měsíců zpět #221
od Michal K
HPR, Tovární motory, cetifikace vytvořil uživatel Michal K
Zdravím všechny,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás staví vysokovýkonné rakety (HPR), tedy od G nahoru, s využitím továrně vyráběných motorů (Aerotech, Cesaroni) a jestli máte nebo uvažujete o certifikaci. Jezdíte někdo také na zahraniční HPR akce?
Díky,
Michal
chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás staví vysokovýkonné rakety (HPR), tedy od G nahoru, s využitím továrně vyráběných motorů (Aerotech, Cesaroni) a jestli máte nebo uvažujete o certifikaci. Jezdíte někdo také na zahraniční HPR akce?
Díky,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.386 sekund