- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
Růžový Panter
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 11 měsíců zpět #2466
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Růžový Panter
Abych trochu osvětlil problematiku hybridních motorů . Sme na to s Pandym jen dva a všechno děláme tak nějak společně. Láda je zastánce Pin ventilů já zas preferuju ON-OF ventil. Každý má svoje výhody a nevýhody.A třeba přechod paliva z PP na PVC znamenal úplně překopat utěsnění paliva v motoru a stálo mě to tak čtrnáct dní práce a dvě basy piva .Ono se to strašně hezky teoretizuje,ale třeba Pin ventil upravujeme asi po padesátý a snad se to konečně povedlo .Je tam velký problém s průtokem a těsněním a taky s nepřesností výroby Pin vetilů od soudruhů z čínské lidové . A ta konstrukce pyroventilu je domáklá ,rezervy sou ve vstřikovači a palivu.
Já se budu teda víc snažit . Honza
Já se budu teda víc snažit . Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 11 měsíců zpět #2464
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Abych trochu vysvětlil, proč bych dal pryč pyroventil. Ne z důvodu zapálení, nějaký zdroj zážehu tam být musí, ale protože zároveň "drží" N2O v lahvi. Proto musí být malého průměru a omezuje tedy i využitelný průměr vstřikovače. Tam se v tuto chvíli vejdou tři nebo čtyři dírky a fičí to rovnou do kanálu v palivu. Do jednoho kanálu. Něco se zúčastní hoření, něco ne a letí to do trysky. Můj soukromý odhad je, že skoro polovina N2O vyletí jen tak. Další úvaha je, jak zvýšit množství odpařeného paliva aby se to snížilo? Buď něco "tekutějšího", tedy vosk nebo něco podobného, ale pak je to měkké a nedrží to tvar, špatně se to těsní atd. nebo víc kanálů. A tady by se hodil vstřikovač, který umožní rozdělit N2O po obvodu, vznikl by prostor např. pro deflektor pro lepší rozprášení atd. Co se týká spuštění plynu, mohl by tam být vnější pyroventil, tedy umístěný již před vstřikovačem. Současný pyroventil by ztratil svou funkci ventilu a byl by degradován na zapalovací pyrokapsli. Pořadí spuštění-zapálení je tímto nastavitelné. Co se týká teploty plynu všiml jsem si také, že ty starty jsou různé a ten tlakoměr to umožní kontrolovat, to je fajn.
Je to teorie, nemám to vyzkoušené, jen jsem se chtěl podělit o nápady, třeba vám k něčemu budou.
M
Je to teorie, nemám to vyzkoušené, jen jsem se chtěl podělit o nápady, třeba vám k něčemu budou.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2463
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Dnes po mnoha zkoužkách vím,že ten předehřívač je tam v podstatě zbytečný a vyhodil bych jej popřípadě bych jej implementoval to jádra paliva,tím by se motor dost zkrátil.
Upravy sebou nesou vždy změnu konstrikce a výroba nového harapáku což pro nesoustružníka je dost velký problém. Takže se podstatě držím už zavedené konstrukce. Vstřikovač by šel udělat lépe a s lepší geometrii ale to by chtělo už děličku tu nemám . Taktéž změna geometrie jádra by sebou nesla asi zlepšení.
Na druhé straně je třeba se podívat po komerčně prodávaných hybridech a jde vidět že se s tím nijak nemažou je tam jen jakýsi fiting a v něm našroubovaná plnící hadička pomocí takové převlečné matky. Takže jim to tam hrčí poměrně velkou dírou a u větších hybridů více dírama.
Vyhodit pyroventil proč ne..ale na druhé straně jak to chceš bezpečně pak zapálit?? Tady je třeba dodržet jedno pravidlo a to napřed zapálit a pak pustit plyn pokud se to provede obráceně tak to většinou exploduje. Nedovedu si dost dobře představit jinou konstrukci než pyroventil. Způsob co používa HyperTek se mě nelíbí obzvlášt sistém plnění on je sice nadmíru bezpečný ale motor pracuje s daleko nižším tlakem protože jak to plněj tak se plyn v nádrži odpařuje uniká tím pojistným ventylem ven tím se silně podchlazuje a z křivky je patrné že to jede s daleko nižším tlakem.
Já jsem si všiml /změřeno to nemám / a na Svojku to aji bylo vidět u druhého letu kdy jsem vzal dost podchlazenou nádrž /vozím to v chladáku aby to v teple neprdlo přes pojistku/ a raketa tak tak letěla a na konci dost naplocho taky přistála dost daleko . Kdežto první let byl pomocí již teplé lahve a letělo to exelentně.
Tento problém trochu odstranuje ten tlakoměrek na flašce kde jde tlak pěkně vidět v závislosti na teplotě.
Upravy sebou nesou vždy změnu konstrikce a výroba nového harapáku což pro nesoustružníka je dost velký problém. Takže se podstatě držím už zavedené konstrukce. Vstřikovač by šel udělat lépe a s lepší geometrii ale to by chtělo už děličku tu nemám . Taktéž změna geometrie jádra by sebou nesla asi zlepšení.
Na druhé straně je třeba se podívat po komerčně prodávaných hybridech a jde vidět že se s tím nijak nemažou je tam jen jakýsi fiting a v něm našroubovaná plnící hadička pomocí takové převlečné matky. Takže jim to tam hrčí poměrně velkou dírou a u větších hybridů více dírama.
Vyhodit pyroventil proč ne..ale na druhé straně jak to chceš bezpečně pak zapálit?? Tady je třeba dodržet jedno pravidlo a to napřed zapálit a pak pustit plyn pokud se to provede obráceně tak to většinou exploduje. Nedovedu si dost dobře představit jinou konstrukci než pyroventil. Způsob co používa HyperTek se mě nelíbí obzvlášt sistém plnění on je sice nadmíru bezpečný ale motor pracuje s daleko nižším tlakem protože jak to plněj tak se plyn v nádrži odpařuje uniká tím pojistným ventylem ven tím se silně podchlazuje a z křivky je patrné že to jede s daleko nižším tlakem.
Já jsem si všiml /změřeno to nemám / a na Svojku to aji bylo vidět u druhého letu kdy jsem vzal dost podchlazenou nádrž /vozím to v chladáku aby to v teple neprdlo přes pojistku/ a raketa tak tak letěla a na konci dost naplocho taky přistála dost daleko . Kdežto první let byl pomocí již teplé lahve a letělo to exelentně.
Tento problém trochu odstranuje ten tlakoměrek na flašce kde jde tlak pěkně vidět v závislosti na teplotě.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 11 měsíců zpět #2462
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
A ještě větší troufalost, vyhodil bych ten pyroventil Kluci, nebijte mne, prosím
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
9 roků 11 měsíců zpět #2461
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Ahoj,
odpusťte mi troufalost jedince, který zatím žádný motor nepostavil, ale myslím, že jisté rezervy jsou i v technicko-konstrukčním řešení a to hlavně v oblasti vstřikovače a dohořívací komory, potažmo ve způsobu dosažení dokonalejšího smísení a prohoření směsi. Když jsem to tak počítal z údajů, které jsem porůznu posbíral, mají tyto motory ISP něco nad 100. Nějaké nápady a návrhy bych měl, s realizací to jde bohužel velmi pomalu.
M
odpusťte mi troufalost jedince, který zatím žádný motor nepostavil, ale myslím, že jisté rezervy jsou i v technicko-konstrukčním řešení a to hlavně v oblasti vstřikovače a dohořívací komory, potažmo ve způsobu dosažení dokonalejšího smísení a prohoření směsi. Když jsem to tak počítal z údajů, které jsem porůznu posbíral, mají tyto motory ISP něco nad 100. Nějaké nápady a návrhy bych měl, s realizací to jde bohužel velmi pomalu.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2460
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Naprosto s Vámi souhlasím. Sám teď stojím na křižovatce a přemýšlím kudy se vydat ,zda zůstat u osvědčených vyzkoušených inertních paliv kde je jasné že záměna PP za PVC nebo bukový špalek bude pořád létat do 650m a nebo vyzkoušet přídavek okysličovadla a to různé typy jak pojiv tak okysličovadel a jít cestou experimentů za vidinou překonání 1 km výšky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.342 sekund