- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Růžový Panter
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 11 měsíců zpět #2459
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Růžový Panter
Ahoj, v návaznosti na Mirka bych měl takovou malinkou poznámku. S přidáváním tuhého okysličovadla se nám to dostává pryč od původní myšlenky (a principu hybridu) mít inertní palivový segment.
M
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2458
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Ahoj Pandy ,
velká gratulace k úspěšným modifikacím paliva i motoru. Krásný let a úctyhodná měřená výška 899 m!!
To se u našich modelů zatím jen tak nevidí.
Když jsem koukal to přistání na strom , tak jsem si říkal že ten model má snad samonavádění na stromy
- tahle se trefit! Takto velký snos modelu je opravdu síla a každá pomoc lokalizací je k nezaplacení.
Jsem rád že se sirénka tak osvědčila.
Jen si říkám jestli to je hybridní motor, nebo už hybridní hybrid!! Okysličovadlo je kapalné(N2O) i tuhé(AP)!!
Jen tak dále ....
Mirek
velká gratulace k úspěšným modifikacím paliva i motoru. Krásný let a úctyhodná měřená výška 899 m!!
To se u našich modelů zatím jen tak nevidí.
Když jsem koukal to přistání na strom , tak jsem si říkal že ten model má snad samonavádění na stromy
- tahle se trefit! Takto velký snos modelu je opravdu síla a každá pomoc lokalizací je k nezaplacení.
Jsem rád že se sirénka tak osvědčila.
Jen si říkám jestli to je hybridní motor, nebo už hybridní hybrid!! Okysličovadlo je kapalné(N2O) i tuhé(AP)!!
Jen tak dále ....
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marcelus
- Návštěvník
9 roků 11 měsíců zpět #2455
od Marcelus
Odpověděl Marcelus pro téma Růžový Panter
...terminologií rotačních motorů bych řekl: má to brutální krouťák! Opět super let!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 11 měsíců zpět #2453
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Růžový Panter
Ahoj.
V neděli jsem udělal další test motoru zaměření na fungování nového paliva a jeho utěsnění ve spalovacím prostoru. Protože palivo (Modurit PVC a KNO3) po vytvrzení vypadá jak silikonová hadice musel sem to těsnit úplně jinak .Palivo je zalito v papírovém lineru a z čel ještě nalepeny kroužky ,vše epoxidem. Pak je to v motoru axiálně stahnuté vstřikovačem přez o-kroužek tl.3mm .Vše fungovalo podle představ a ani dlouhý chod motoru nic nepoškodil. Ani měděnou trysku ,která se nezvětšila ani o desetinu. Bohužel sem asi špatně zapnul Redals,tak nejsou data (to mě nasr..... snad nejvíc)
Data motoru
Trysky vstřikovače3x1.5mm
380g N2O
Palivo 220g
Tryska motoru 8mm
Vykon cca 700Ns
doba chodu 4-5 sec
Výzkum pokračuje Honza
V neděli jsem udělal další test motoru zaměření na fungování nového paliva a jeho utěsnění ve spalovacím prostoru. Protože palivo (Modurit PVC a KNO3) po vytvrzení vypadá jak silikonová hadice musel sem to těsnit úplně jinak .Palivo je zalito v papírovém lineru a z čel ještě nalepeny kroužky ,vše epoxidem. Pak je to v motoru axiálně stahnuté vstřikovačem přez o-kroužek tl.3mm .Vše fungovalo podle představ a ani dlouhý chod motoru nic nepoškodil. Ani měděnou trysku ,která se nezvětšila ani o desetinu. Bohužel sem asi špatně zapnul Redals,tak nejsou data (to mě nasr..... snad nejvíc)
Data motoru
Trysky vstřikovače3x1.5mm
380g N2O
Palivo 220g
Tryska motoru 8mm
Vykon cca 700Ns
doba chodu 4-5 sec
Výzkum pokračuje Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět - 9 roků 11 měsíců zpět #2450
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Protože výzkum na hybridních motorech nebyl ani o prázdninách zastaven v neděli podvečer kdy už méně fouká větr byl uskutečněn další pokus s hybridním motorem. Tentokrát bohužel nebyl zaznamenaný start , ale je jen video z letové kamerky. Tetokrát jsem použil jako palivo plastizol a to v poměru 1 : 1,250 PVC : DBF a v tom 25% AP. Poměj je ještě takový kdy to je ještě litelné. Upečeno při 120stC. Tentokrát jsem jako předehřívač použil upravené diglykolové jádro z rosky a jako zážeh aby se to trochu stačilo rozběhnout světlička 15 mm do plynovky.
Protože s těmi PIN ventily pořád bojuji tentokrát jsem otvor zvětšil na 4,1 mm a vše ostatní nechal tak jak je ,pouze jsem ještě vyměnil to naprosto nevhodné zelené silikonová těsnění za těsnění PU . To sice taky není ideální ale lepši momentálně není. palivo bylo z předešlého neúspěšného pousu trochu ohořelé tak jsem měl obavu zda to vůbec poletí...kupodivu to letělo 899 m vysoko. Tentokrát jsem vypínač stratologeru zajistil lepící páskou proti nahodilému vypnutí a vše fungovalo jak má.
Bohužel malinko foukal větr a i přes dvojí výmet padáku to raketu z velkého bezpečného perimetru odnesl dobrý 1 km a jak jinak opět na strom. Naštěstí se na něj dalo vylézt a raketa se zachránila. Tentokrát musím s povděkem kvitovat , že dodatečná sirénka měla své opodstnění a model bylo už na pěknou dálku slyšet přestože pořád vizuální kontakt nebyl.
přikládám fota úpravy pin ventilu a taky vylepšení u výrobce s tlakoměrkem kde jde vidět pod jakým tlakem to frčí.Uplně vlevo je původní orig pin ventil jenž se dal rozšroubovat a těsnění v pohodě vyměnit. |Uprostřed je současně prodávaný ventil kde je vidět jak je to zapertlované aby se do toho nedalo dostat. Uplně v pravo je pak upravený ventil s imbus šroubem . Na českýho konstruktéra si kdejakej číňan prostě nepříjde
video startu zde:
Ještě jednou jsem si důkladně přečetl US patent ohledně této kombinaci a je mě jasné proč to dnes komerčně neprodávají ,protože jim to nemohlo pořádně fungovat. V US patentu se vysloveně píše ,že to PU těsnění je nevhodné a má se vyměnit za teflonové těsnění. Jenže to i přes veškerou snahu prostě netěsní. Je moc tvrdé.Podařilo se mě ale sehnat tzv měkčený teflon takže vyzkuším i ten i když už dopředu k němu mám trochu skeptický pohled.
Protože s těmi PIN ventily pořád bojuji tentokrát jsem otvor zvětšil na 4,1 mm a vše ostatní nechal tak jak je ,pouze jsem ještě vyměnil to naprosto nevhodné zelené silikonová těsnění za těsnění PU . To sice taky není ideální ale lepši momentálně není. palivo bylo z předešlého neúspěšného pousu trochu ohořelé tak jsem měl obavu zda to vůbec poletí...kupodivu to letělo 899 m vysoko. Tentokrát jsem vypínač stratologeru zajistil lepící páskou proti nahodilému vypnutí a vše fungovalo jak má.
Bohužel malinko foukal větr a i přes dvojí výmet padáku to raketu z velkého bezpečného perimetru odnesl dobrý 1 km a jak jinak opět na strom. Naštěstí se na něj dalo vylézt a raketa se zachránila. Tentokrát musím s povděkem kvitovat , že dodatečná sirénka měla své opodstnění a model bylo už na pěknou dálku slyšet přestože pořád vizuální kontakt nebyl.
přikládám fota úpravy pin ventilu a taky vylepšení u výrobce s tlakoměrkem kde jde vidět pod jakým tlakem to frčí.Uplně vlevo je původní orig pin ventil jenž se dal rozšroubovat a těsnění v pohodě vyměnit. |Uprostřed je současně prodávaný ventil kde je vidět jak je to zapertlované aby se do toho nedalo dostat. Uplně v pravo je pak upravený ventil s imbus šroubem . Na českýho konstruktéra si kdejakej číňan prostě nepříjde
video startu zde:
Ještě jednou jsem si důkladně přečetl US patent ohledně této kombinaci a je mě jasné proč to dnes komerčně neprodávají ,protože jim to nemohlo pořádně fungovat. V US patentu se vysloveně píše ,že to PU těsnění je nevhodné a má se vyměnit za teflonové těsnění. Jenže to i přes veškerou snahu prostě netěsní. Je moc tvrdé.Podařilo se mě ale sehnat tzv měkčený teflon takže vyzkuším i ten i když už dopředu k němu mám trochu skeptický pohled.
Poslední změna: 9 roků 11 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2449
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Ahoj Pandy ,
Díky za krásný a celkem dramatický popis aktuální provozní problematiky HM P-007.
Zde je velmi názorně vidět jak komplexní problém představuje chod hybridního motoru v rozumně předvídatelném režimu.
A hodně zdrojů problémů:
- množství a teplota N2O při startu (závislost na plnění, skladování do startu, možnost kontroly tlaku v láhvi …) , méně N2O znamená i menší celkový impulz motoru při tomto startu …
- zážeh a průběh funkce pyroventilu (energie zážehu, rychlost prohoření-otevření pyroventilu), opět vliv na výkon motoru
- správné průtokové množství N2O přes Pin ventil a velikost kolísání průtoku N2O ( nízký průtok - malý tah, v extrémním případě nepostačující k stabilnímu letu, vliv na dobu funkce –tahu motoru , …
a mnoho dalších podmínek a podprocesů. Pokuď se toto všechno nespojí v určitém rozmezí počas chodu motoru, vznikají problémy – malé, větší až průserové!
Je tedy nutné zabezpečit přiměřenou stabilitu parametrů , procesů aby HM fungoval jako reálná pohonná jednotka s očekávaným výkonem (celkovým impulzem).
Když to ale rozumně klapne - to je potom paráda. Držím palečky Pandy, tobě i dalším "hybriďákům".
Mirek
Díky za krásný a celkem dramatický popis aktuální provozní problematiky HM P-007.
Zde je velmi názorně vidět jak komplexní problém představuje chod hybridního motoru v rozumně předvídatelném režimu.
A hodně zdrojů problémů:
- množství a teplota N2O při startu (závislost na plnění, skladování do startu, možnost kontroly tlaku v láhvi …) , méně N2O znamená i menší celkový impulz motoru při tomto startu …
- zážeh a průběh funkce pyroventilu (energie zážehu, rychlost prohoření-otevření pyroventilu), opět vliv na výkon motoru
- správné průtokové množství N2O přes Pin ventil a velikost kolísání průtoku N2O ( nízký průtok - malý tah, v extrémním případě nepostačující k stabilnímu letu, vliv na dobu funkce –tahu motoru , …
a mnoho dalších podmínek a podprocesů. Pokuď se toto všechno nespojí v určitém rozmezí počas chodu motoru, vznikají problémy – malé, větší až průserové!
Je tedy nutné zabezpečit přiměřenou stabilitu parametrů , procesů aby HM fungoval jako reálná pohonná jednotka s očekávaným výkonem (celkovým impulzem).
Když to ale rozumně klapne - to je potom paráda. Držím palečky Pandy, tobě i dalším "hybriďákům".
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.331 sekund